LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Uw ervaringen met Het Net

prima
24
22%
redeljk
3
3%
matig
8
7%
slecht
13
12%
echt slecht
62
56%
 
Totaal aantal stemmen: 110

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Zo heb ik dus ook veel van dergelijk onzin mails gehad. Ik moet zeggen dat ik over de internetverbinding op zicht wel tevreden was. Echter als je de helpdesk nodig hebt springen je spontaan de tranen in de ogen. Ik heb hier ook het gevoel dat men ook zoveel mogelijk geld probeert binnen te kloppen.

Kortom de helkpdesk krijgt een grote nul en is een beschamende vertoning. Het zou prettig zijn als hier eens via de media de nodige aandacht voor kwam. Ik vind namelijk dat dit dus echt niet kan.

eric18juni
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2006 17:56

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door eric18juni »

Na bijna 100 mails zit ik als senior van 71 jr nog steeds zonder telefoon, vanaf 10 Juli 2006 ik kan wel internet gebruiken maar niet de telefoon.
Ik krijg dan ook steeds de vraag hoe komt dat, zij zijn van mening dat ik een experiabox heb, maar die heb ik niet.
wel een splitter en speedtouch modem.
Ik ben nu zover dat ik e-mails die van HetNet komen niet meer beantwoordt, tis schandelijk dat ze geen verbinding maken naar mijn telefoon.

jrgand
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 dec 2004 18:33

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door jrgand »

geachte meneer eric 18juni.

Het kpn internetplus belle, planet voip en hetnet voip en ook xs4all werken alle maal met de experirebox van Kpn. Dat u zelf een ander modem aansluit is niet verstandig. Deze worden niet ondersteund door KPN. Als u een bestelling heeft gedaan van een van de boven genoemde kpn providers dan had u de experiabox in bruikleen gekregen. Het voordell van experiabox is dat hij worden geupdate vanaf afstand door Kpn. Het is dus zelfs onverstandig om een ander modem te gebruiken. Natuurlijk is het mogelijk om een ander modem te gebruiken, maar de installatie problemen moet u dan zelf op losssen

Omdeze reden gaan de helpdeskmedewerkers er ook vanuit dat u een eperiabox heeft. aangezien deze staandaard is bij kpn

Het speedtouch modem wordt ook geleverd door Kpn maar alleen als u allen maar internet heeft.

Als u toch een internet met voip abbonement heeft kunt u contact opnemen met kpn of naar de primafoon gaan.

Het zomaar de schuldgeven aan de helpdeskmedewerkers is dan ook in deze situatie uit den boze

eric18juni
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2006 17:56

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door eric18juni »

Even een corectie...ik heb helemaal geen experiabox, dat is nou juist de kloe van het verhaal.
Ik zit al jaren gewoon op interenet meer niet....
Groetjes v Eric.

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Tssss, alsof het wél werkt met experiabox! Ik lees hier genoeg verhalen waaruit het tegendeel blijkt :D

Hiplon1
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2006 09:28

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Hiplon1 »

Even een corectie...ik heb helemaal geen experiabox, dat is nou juist de kloe van het verhaal.
Ik zit al jaren gewoon op interenet meer niet....
Groetjes v Eric.
Als u geen InternetPlusBellen (of zoals het bij HetNet heet, Surfen en Bellen) abonnement heeft dient u ook niet met HetNet te bellen met uw telefonie, maar met de gratis storingsdienst van Kpn, te bereiken onder telefoonnummer 0800 0407.
HetNet is uw Internet Service Provider, en kan u alleen helpen als het gaat om een probleem met uw internetverbinding.
Welk Internet pakket u bij hetNet afneemt kunt u zien bij Mijn Gegevens op de site van HetNet [/url]http://csc.hetnet.nl/CSC/Login.aspx[url] Als u daar bent ingelogt, klikt u aan ... optie 2. [/url]

Ik hoop u zo in ieder geval wat verder te hebben geholpen, mocht u nog vragen hebben, stel ze gerust op dit forum, dan zal ik kijken waar ik u bij kan helpen.

Met vriendelijke groet Hiplon1

Hiplon1
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2006 09:28

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Hiplon1 »

http://csc.hetnet.nl/CSC/Login.aspx

Ik zag dat de link plaatsen niet gelukt was, bij deze nog een keer..

eric18juni
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2006 17:56

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door eric18juni »

Pakketten
Huidig Pakket Prijs Einddatum contract
ADSL Snel Surfen € 24,95 06-01-2007
Totaal € 24,95 per maand

Dit is mijn pakket en ruim een mnd geleden had ik ineens geen telefoon meer.
Heel vriendelijk alles wat er staat, maar ik ben al bijna 100 mailtjes aan hetenet geschreven en als antwoord.
-------------------------------------------
Geachte heer

U heeft ons een bericht gestuurd. Daaruit wordt ons helaas niet geheel duidelijk wat uw vraag is.Kunt u het probleem uitgebreider omschrijven? Vermeld alstublieft alle relevante informatie die u kunt bedenken; liever te veel dan te weinig. Hoe specifieker u het probleem omschrijft (bijvoorbeeld gemelde foutcodes), des te beter kunnen wij u van dienst zijn.
Met vriendelijke groet,
Het Net
-----------------------------------------------------------------------------Barneveld 12 aug 2006

[Incident: 051014-000923] [Incident:051021-001670] [Incident: 060801-001777] [Incident:060803-001613][Incident: 060711-001693]
Uw vaste aansluiting (ID 1) (KMM8324474V9227L0KM) (KMM8306088V35714L0KM [Incident: 060726-002303] [Incident: 060711-001693]
[Incident: 060725-000462] [Incident: 060707-004680] [Incident: 060705-003695] Uw vaste aansluiting (ID 1) (KMM8392106V5209L0KM)

Ik zou U voorstellen dat U deze Incidenten eens allemaal door leest er zijn er veel meer, want ik ben echt MOE van jullie doen en laten,
en dit is van 5 Juli 2006 al bezig. Trek de stekker er maar uit dan heb ik eindelijk rust.
U begrijpt wel dat ik het nu niet meer uitleg aan HetNet....ze lezen gewoon niet en ook geen antwoord geven op een aangetekende brief.
Ik wil graag deze sessie afsluiten, want ik wordt er moedeloos van, toch bedankt voor het mee denken.
Groet.




[/quote]

acgeels
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2006 22:08

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door acgeels »

Ik ben sinds enige maanden bij hetnet. Aanvankelijk leek het goed te gaan, behalve dat allerlei dingen die gratis zouden zijn, ineens toch in rekening werden gebracht......
Op 21 juli jl. bleek ineens mijn aansluiting geblokkeerd te zijn door hetnet.
Ik bellen, zoals u weet 0900 á 0,45 ct per minuut. Gemiddeld sta ik 20 tot 25 minuten in de wacht alvorens ik iemand te spreken krijg, en dit gaat op voor alle ca. 100 gesprekken die ik met hengevoerd heb. Maar goed in eerste instantie zou er een rekening openstaan. alles gecheckt, bleek niet zo te zijn. Nogmaals gebeld, was inderdaad een foutje, ik moest de afdeling collections bellen. Die zagen dat t een fout was en zouden direct laten herstellen. Dag later nog geen internet. Weer gebeld, ze hadden opdracht gegeven en konden verder niets doen. Het zou echt geregeld worden. De dag erop weer niets. weer gebeld met de helpdesk.Het zou binnen 24 uur geregeld worden. Niet dus. Ik werd iedere dag van de helpdesk naar de afdeling collections naar de afdeling debiteuren en weer terug naar de helpdesk verwezen en niemand kon iets doen of een meerdere te pakken krijgen. Absurd. Uiteindelijk ben ik een maand en 3 dagen afgesloten geweest. Tot op heden weet ik nog altijd niet waarom, ben ik ondanks meerdere toezeggingen niet teruggebeld, heb niets meer van ze vernomen. Ook een adres verkregen voor mijn klacht en de telefoonrekening. Deze klacht is inmiddels bjna een maand bij hen binnen en nog altijd hebben ze niet het fatsoen te reageren. als ik ze er per mail op aanschrijf hebben ze onvoldoende gegevens om te kunnen reageren en moet ik maar weer naar het 0900 nummer bellen, wat ik dus NOOIT meer doe. Ik heb meer dan € 100 uitgegeven aan telefoonkosten en ben er werkelijk NIETS mee opgeschoten. Behalve dat ineens zonder aankondiging of iets mijn internet het weer deed. Helaas blijkt tot op heden mijn account echter nog steeds geblokkeerd te zijn. Ik word er helemaal wanhopig van, vooral omdat ik wel heb moeten betalen over de periode dat ik geen aansluiting had. Ook ben ik erg boos over het feit dat ze bij HetNet gewoon schijt aan hun klanten hebben. Als de betalingen maar blijven komen is t voor hen allemaal wel goed. Ik vind het gewoon schandalig dat ze hun klanten
1. laten bellen met een 0900-nummer á 0,45 ct p.minuut,
2. om verbinding te krijgen ca. 20-25 in de wacht laten staan met dit tarief
3. niet kunnen helpen als ze gebeld worden want de mensen achter de telefoons kunnen niets voor je betekenen (alleen aanhoren)
4. als ze iets uitzoeken of navragen in de wacht laten staan, ze zullen niet aanbieden terug te bellen, ik heb soms 15 minuten in de wacht gestaan als ze iets nakeken/navroegen.
5. Loze beloften doen over teruggebeld worden nav klachten
6. Niet ingaan op schriftelijke klachten
7. beloftes doen mbt terugbetaling van kosten, maar vervolgens gewoon niet thuis geven.
Ik weet ook niet meer wat ik moet om mn geld terug te krijgen, want een advocaat in de arm nemen kost nog meer. Dus als er iemand tips heeft voor ons?
Alvast bedankt, groeten alexandra Geels

TRAY
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:00

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door TRAY »

In alle eerlijkheid was ik al lang weggegaan en had ik iets anders gezocht.

Ik heb tweemaal gebeld, a 15 euro en een aangetekend brief en een email gestuurd. Alles bijeen kostte misschien een uurtje werk en 20 euro.

Natuurlijk totaal geen antwoord van onze Het Net vrienden. Ik storneer nu werkelijk ALLES indien ze afschrijven, heb het tot drie maal duidelijk gemaakt, en heb daarnaast ook bewijzen. Ik ben niet van plan brieven en telefoontjes te plegen die alleen maar meer geld uitgeven voor niks betekenen.

Zit nu happy bij XS4All en wil dat ook zo houden!

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

up

Jauk van der Craats
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 sep 2006 21:17

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Jauk van der Craats »

Ik word moedeloos van het Net.
Zie mijn verhaal op:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=43832

Wie weet een oplossing?
Groeten,
Jauk

pieter58
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2006 13:57

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door pieter58 »

Voor de derde achtereenvolgende maand ontvang ik een ONLEESBARE factuur. De laatste 20 minuten geleden. Het formulier is helemaal blank. Bovenin is op één regel alles gedrukt wat verdeeld over de nota moet staan. Reeds meerdere mails gestuurd. Wat daarmee gebeurd weten we zo langzamerhand wel. Helemaal NIETS dus. Wie heeft die ervaring ook ??
:oops:

Jauk van der Craats
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 sep 2006 21:17

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Jauk van der Craats »

Op 18 mei 2006 deed ik bij HETNET een aanvraag voor het leveren van hun nieuwe dienst Surfen en Bellen. De bestelling voor deze dienst deed ik via Internet. Helaas liep de bestelling via Internet vast. Vervolgens heb ik geprobeerd de bestelling opnieuw te plaatsen, echter dit werkte ook niet. Daarom heb ik gebeld met de Helpdesk van HETNET voor een bedrag van € 0,45 per minuut. Na lang wachten wist men mij te vertellen dat zij ook niet begrepen waarom de bestelling niet te plaatsen was. Verder kon men mij niet helpen.

Via e-mail heb ik vervolgens de vraag gesteld. Na een automatische ontvangsbevestiging via e-mail, waarin werd aangegeven dat ik spoedig een reactie zou ontvangen, bleef het stil. Daarom heb ik maar weer gebeld met de dure Helpdesk, daar werd aangegeven dat de bestelling wel was geplaatst, maar dat het zeker nog wel 6 weken zou duren voor de levering plaats zou vinden.
Medio juli ontving ik de apparatuur, 2 maand na de bestelling. Nadat de apparatuur was aangesloten, bleek de voicemail en nummerweergave niet te werken.
Opnieuw bellen naar de Helpdesk: daar vertelde men dat het een aantal dagen zou kunnen duren voordat genoemde diensten zouden gaan werken. Hierover stond echter niets in de gebruiksaanwijzing en in de installatievoorschrift vermeld.

Na enkele dagen werkte de voicemail, de nummerweergave echter niet. Daarom maar weer bellen met de Helpdesk. Men gaf aan dat ik de splitter maar moest verwijderen, dan zou het werken. Nadat deze operatie was uitgevoerd, werkte de nummerweergave toch niet. Vervolgens weer bellen naar de Helpdesk. Nu zou het aan mijn telefoon moeten liggen. Het zou beter zijn als ik een KPN toestel zou aanschaffen; apparatuur van andere leveranciers zou af en toe niet kunnen werken, gaf men bij de Helpdesk aan. Hierover staat echter niets in de gebruiksaanwijzing vermeld, ook is niets hierover vermeld op Internet.
Vervolgens heb ik de Helpdesk gevraagd naar een oplossing. Desgevraagd gaf men aan gewoon een goed KPN toestel te kopen. Mijn huidige toestel moest ik dan maar wegdoen (dit toestel van het merk Profoon was echter nog maar een half jaar oud). Een vreemde zaak want het Profoon toetstel werkte wel uitstekend via het analoge net van KPN.

U zult begrijpen dat ik ernstig teleurgesteld ben ik de dienstverlening en reacties van HETNET, vanwege de volgende punten:
- geen of zelden reacties vanuit de Helpdesk mail
- gebruiksaanwijzing en informatie op Internet geeft niet aan dat bepaalde apparatuur niet zou kunnen werken
- slechte, onduidelijke hulp van de Helpdesk
- zeer lange wachttijden bij de peperdure Helpdesk
- er wordt geen afdoende oplossing voor de problemen van de klant gezocht
- na klachten via e-mail over deze klantbehandeling werd ik door HETNET wederom verwezen naar de Helpdesk van HETNET die niets oplost maar veel geld kost.

Nu na vier maanden wachten, werkt de dienst Surfen en Bellen dus nog steeds niet naar wens, en ik word door HETNET blijvend met een kluitje in het riet gestuurd.

Van HETNET verwacht ik de volgende tegemoetkoming:
- kosten van bellen naar de Helpdesk, circa € 50,-, vergoeden.
- Kosteloos een KPN toestel leveren dat wel met nummerweergave werkt.

Een kopie van deze brief stuur ik ook naar HETNET, in de hoop dat ze binnen 2 weken een passende oplossing bieden.



Tot op heden heb ik van Het Net geen reactie op mijn brief ontvangen....


Wie weet hoe we stappen kunnen ondernemen naar Het Net om wel fatsoenlijk een passende oplossing te krijgen?

Jauk van der Craats
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 sep 2006 21:17

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Jauk van der Craats »

Ter attentie van Mevrouw Boukje Bugel-Gabreels,
Commercieel directeur.

Goedenavond,

ik heb al diverse malen met de helpdesk gesproken over mijn klacht.
Men geeft aan dat alles bij Het Net in orde is.
Echter ik krijg toch nog steeds geen leesbare facturen via email of via de website van Het Net.

Het is natuurlijk wel behoorlijk onfatsoenlijk van u dat u niet alleen mij, maar ook anderen laat terugbellen naar de peperdure helpdesk, zonder te komen met een concrete oplossing.
Ook gisteravond belde ik weer met het Net, totaal 40 minuten lang, zonder resultaat.
Ik ben niet eens teruggebeld terwijl dit wel is toegezegd.

dd 26/9 gesproken met de heer Gerard Klupping van de Helpdesk.
Hij gaf aan dat hij niets afweet van facturen.
Doorverbinden met de verantwoordelijke afdeling lukte niet.
Hij zal mij laten terugbellen op mijn mobiele nummer.
Het telefoongesprek van vandaag 20/9, inclusief de wachttijd, met de Helpdesk van het Net duurde van 21:20 - 22:00.
Dat betekent 40 minuten x Euro 0,45,- = Euro 18,-.

Ik verzoek u dit bedrag in mindering op mijn factuur van 20-09-2006 te brengen, aangezien ik al geruime tijd geen antwoord krijg op mijn vraag over de foutieve facturering.

--------------------------------------------------------------------------
Al met al kom ik dus niet verder bij u.
Ik verwacht van u dat u uw dienstverlening verbetert, en dat u klanten met respect behandelt.
Hier hoort niet bij hen ruim 20 minuten in de wacht te laten staan als ze bellen met de helpdesk en ze vervolgens af te schepen met een nietszeggend antwoord:
"Ik kan u niet verder helpen".

Opvallend is dat 53% van ondervraagde mensen Het Net als erg slecht beoordelen, 12% slecht en 5% matig.
Dat is met elkaar 70% van de ondervraagden. Geen reclame dus.


Mijn advies aan anderen:
schrijf een gepeperde brief aan:
Directie Het Net
T.a.v. mevrouw Boukje Bügel-Gabreëls
Postbus 2728
3800 GG AMERSFOORT

Net zo lang doorgaan tot ze daar omvallen van de post. Kunnen ze in de toekomst de dankbare reacties nog eens nalezen als ze failliet zijn.

BLS
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2005 16:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door BLS »

Het Net gaat niet failliet dit jaar wel volgend jaar nu KPN InternetPlusbellen aanbiedt :lol:

Jauk van der Craats
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 sep 2006 21:17

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Jauk van der Craats »

Directie Het Net
T.a.v. mevrouw Boukje Bügel-Gabreëls
Postbus 2728
3800 GG AMERSFOORT


donderdag 28 september 2006

referentie:
Toezending Iris cheque

Geachte mevrouw Boukje Bügel-Gabreëls,

Het is inmiddels 28 september.
Ik heb helaas nog steeds geen Iris cheque van u ontvangen.
U hebt deze mij op 23 augustus toegezegd.
'Naar aanleiding van uw klacht hebben wij u een iris-cheque toe laten sturen van 20 euro als tegemoetkoming.'

Komt die cheque nog?
Met vriendelijke groeten,
Jauk van der Craats

Jauk van der Craats
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 sep 2006 21:17

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Jauk van der Craats »

Hoera het stijgt:
Het Net scoort nu al 72% onvoldoende!

vuurvreter25
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2007 09:34

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door vuurvreter25 »

Ik heb bij HetNet alleen een email abonnement: Basis Surfen voor €2,45 per maand. Ik heb een telefoontje van HetNet gehad, dat Basis Surfen wordt omgezet naar een ADSL abonnement. Ik hebgeazegd dat ik dat NIET wil hebben. Daags erna krijg ik een brief van HetNet dat mijn aanvraag voor ADSL in behandeling is genomen. Een dag later krijg ik een schrijven van KPN dat mijn telefoonlijn wordt omgezet naar ADSL en dat er een modem onderweg is. Ik heb gebeld met de mededeling dat ik geen ADSL en geen modem wil hebben. Tevens de mededeling dat ik Basis Surfen wil opzeggen. Dit opzeggen heb ook nog via email gedaan. Een week later arriveerd toch een modem, welke ik geweigerd heb. Ik heb enkele keren contact gehad met de Helpdesek, waar men telkens nergens iets van afweet en ik ben door 1 persoon gewoon onbeschoft te woord gestaan.
We zijn enkele weken verder, vele telefoontjes naar de HelpDesk. Ik heb nu op advies van de Consumentenbond alles op papier gezet en aangetekend naar hetNet gestuurd. Wat schets mijn verbazing: ik krijg een schrijven van HetNet dat mijn Basis Surfen omgezet is naar ADSL en dat februari 2008 mijn abonnement beeindigt zal worden.

Praat ik bij HetNet tegen muren??????????

Ik heb toch nergens om gevraagd. Men doet maar waar ze zin in hebben. Elke afschrijving die nu nog volgt, laat ik direct storneren en ik wil absoluut geen diensten meer van HetNet hebben.

l.broek
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2007 16:38

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door l.broek »

ik probeer mijn internet op te zeggen bij hetnet. Krijg van de helpdesk netjes te horen dat alles oke is, krijg nog een eind afrekening. Prima

Paar dagen later krijg ik een brief gefeliciteerd met uw internet aansluiting zonder vaste telefoon aansluiting.

EH???

Ik bellen. gezegd dat ik dat niet wil en dat ik nog een vaste telefoonaansluiting heb. Mijn eerste telefoontje is niet meer te traceren. Gebeld, nee dat heeft u niet.
En vastelijn opgezegd, tja gebeurde wel vaker. Moest maar bezwaar maken. Moest maar bezwaar maken.

Paar dagen later brief van KPN gekregen dat inderdaad mijn vaste lijn is opgezegd.

Inderdaad bezwaar gemaakt via de klachtenlijn van HETNET. Ja dat duurde maar en dat duurde maar. Maar ik zat mooi met die duurdere abonnement. Want mijn telefoontje was niet te traceren.

Ook nog klacht ingediend per brief. Kreeg een mail waarin stond dat ik telefonisch niet te bereiken was. (DUH die hadden ze zelf afgesloten)
En toen ik belde (opnieuw naar hun en 0,45 ct per minuut betaalde), zeiden ze glashard dat ik niet had opgezegd en dat ik zelf mijn vaste telefoonlijn heb opgezegd.

Ik de KPN gebeld om een specificatie op te vragen van mijn gesprekken. Nou die moet ik nog krijgen en ik zit al 14 dagen te wachten. Daarop stond namelijk dat ik gebeld had met HETNET op de bewuste datum.

Nu zit ik met een vreselijk duur abonnement en dat gaat nog duren tot oktober 2008. Ik ben er klaar mee en wil echt nooit meer wat met ze temaken hebben.

Gesloten