LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neem in ieder geval geen Compuserve!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
leopaalvast
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2006 21:44

Neem in ieder geval geen Compuserve!

Ongelezen bericht door leopaalvast »

COMPUSERVE-AANSLUITING SLUIT ANDERE E-MAILADRESSEN UIT!!!!!

Neem géén Compuserve-abonnement, ook al zegt de Consumentenbond ‘beste koop’, want als je bij Compuserve een internetaansluiting neemt, realiseer je dan dat je NIET MEER met een ander e-mailadres dan enkel en alleen @cs.com (cs=CompuServe) Outlookberichten kunt wegsturen!!!

Dus is je nieuwe internetaansluiting van Compuserve (dan heb je dus een e- mailadres eindigend op @cs.com) dan kunnen anderen bij jou thuis met een e-mail adres dat níet eindigt op @cs.com daar géén e-mail meer vandaan verzenden via Outlook.

De volgende e-mail kan met de Compuserve-aansluiting via Outlook allemaal níet meer verzonden worden;
- mail van jouw e-mailadres met je eigen domeinnaam bijv. [email protected]
- mail van een van je huisgenoten bijv. [email protected]
- mail van je thuiswerk bijv. [email protected]
Dus ook als je voor je werk van huis uit een e-mail wilt versturen gaat dat dus niet!
Deze ongebruikelijke beperking merk je pas als je jouw Compuserve-aansluiting gaat gebruiken.

Ja, tenzij je de voorwaarden had gelezen zegt Compuserve, daar schijnt het ergens in te staan, maar je moet wel een rechtennerd zijn wil je die kleine lettertjes uitspitten van 1400 regels, 30 bladzijden!!

Bij andere of de meeste internetaanbieders zijn deze functies zo gangbaar en vanzelfsprekend dat het misleidend is wanneer Compuserve een gebrek hieraan in het bos van voorwaarden verstopt in plaats van daar duidelijk op te wijzen! Very tricky!

Zoiets als je koopt een auto en als je er in gaat rijden blijkt er maar één versnelling in te zitten. Dat verwacht je toch ook niet. “Ja meneer, maar dat had u toch in de kleine lettertjes kunnen lezen!!!”

KORTOM WAARSCHUW IEDEREEN OM VOORAL NIET EEN COMPUSERVE ABONNEMENT /AANSLUITING AAN TE SCHAFFEN!

BEDANKT VOOR HET DOORSTUREN,
ZO BESPAAR JE VEEL MENSEN EEN HELE HOOP ELLENDE!

HOOP ELLENDE
Want je hebt dat eerst niet in gaten en dan ga je dit veranderen en dat, en de helpdesk bellen en daar wordt je ook niet snel veel wijzer van, en uiteindelijk ga je bij veel gestelde vragen kijken en bij Google kijken en dan langzaam maar zeker ontdek je dat Compuserve dat niet in zijn pakket heeft!
Compuserve zegt dan ja maar het staat toch bij veel gestelde vragen.
Is er iemand dan die eerst 10 bladzijden tekst gaat doorlezen voor die een gewoon internetabonnement afsluit? Je verwacht toch gewoon een auto met vier wielen en niet drie!

COMPUSERVE ANTWOORD OP DIT PROBLEEM:
Zoals glashelder staat weergegeven op onze website in de lijst met veelgestelde vragen is het niet mogelijk om gebruik te maken van de SMTP server van CompuServe met emailadressen die niet eindigen op @cs.com. De reden dat dit wordt gedaan heeft te maken met anti-spam beleid. Dat wil dus niet zeggen dat u geen gebruik kunt maken van uw eigen domein email adres via Outlook. Mogelijk beschikt de domein leverancier over een SMTP server die u kunt gebruiken en wanneer dat laatste niet het geval is kunt u ook nog kiezen voor een leverancier die u de mogelijkheid van mail-relay aanbiedt. www.smtp.com is zo'n leverancier bijvoorbeeld. Wanneer u zoekt met Google vindt u ongetwijfeld nog meer mogelijkheden.

IK,
heb dit allemaal geprobeerd en de helplijnen van Compuserve en Tiscali aan het nodige geld geholpen maar dat lukte dus niet! En het voorgestelde ‘reply’ is een onhandig lapmiddel. Misschien moet ik eerst een jaar computertechniek studeren om het op te lossen. Ik heb maar gelijk opgezegd dat is makkelijker!

ALS JE DAN PER DIRECT OP WIL ZEGGEN SCHRIJVEN ZE;
Helaas kunnen wij uw ADSL abonnement niet kosteloos opzeggen.
U bent akkoord geggaan met onze voorwaarden.
Dit staat in onze voorwaarden:
In principe is het niet toegestaan om, bijvoorbeeld via Outlook, e-mail te versturen vanuit een e-mailadres met een ander domein dan @cs.com. Dit is om te voorkomen dat CompuServe e-mailadressen onrechtmatig gebruikt worden als afzenders van e-mail door derden. Het is w�l mogelijk om een alternatief ontvangstadres in te vullen in het 'Reply To' veld, dan komen reacties in de mailbox naar keuze terecht. Dit kan problemen opleveren bij leden die CompuServe alleen gebruiken als �ADSL-leverancier�, met name bedrijven.

BEDANKT VOOR HET DOORSTUREN,
ZO BESPAAR JE VEEL MENSEN EEN HOOP ELLENDE!

Reacties naar: [email protected] hoop dat ik ze allen kan beantwoorden!

!!! stuur jouw ervaring ook door naar;
[email protected]
[email protected]
[email protected]

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Neem in ieder geval geen Compuserve!

Ongelezen bericht door ?? »

Is het nu echt nodig om dit bericht meerdere keren te plaatsen?

Dirty Harry
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 feb 2006 17:27

Re: Neem in ieder geval geen Compuserve!

Ongelezen bericht door Dirty Harry »

Hallo,

Bovenstaande ervaring heb ik helaas ook. Ik heb dit "opgelost" door gebruik te maken van webmail. Dit gaat buiten hun mailserver om. Ik zou zeggen doe dit ook.

En dan nog dit:

Ik mag ook nog eens dubbel betalen. Het is namelijk zo dat Compuserve mijn vorige providor weg heeft gedrukt.
Mijn contract met de vorige providor liep tot 1 maart j.l., dit heb ik ook duidelijk aangegeven op het aanmeldingsformulier voor Compuserve.
Desondanks heeft Compuserve mij reeds vanaf 12 februari mij van internet voorzien en moest ik vanaf die datum betalen. Ook diende ik, terecht, mijn verplichtingen jegens mijn oude providor te voldoen.

Gevolg twee keer betalen voor 1 internet.

Mag dit zomaar?

Het oordeel van de consumentenbond, waardoor ik me heb laten leiden, is, wat dit betreft, niet veel waard.

Harry

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Neem in ieder geval geen Compuserve!

Ongelezen bericht door angel1978 »

is het niet mogelijk om gebruik te maken van de SMTP server van CompuServe met emailadressen die niet eindigen op @cs.com.
Ik heb nieuws voor je.
Dit mag bij geen enkele provider !!!

Je mag wel gebruik maken van een andere smtp-server indien die je toestaat via een externe verbinding in te loggen. Wil je bij compuserve, dan zul je idd. van de extensie cs.com gebruik moeten maken. Dit is zoals gezegd bij elke ( bijna elke ) provider zo, dus om nu zo hoog van de toren te blazen is wat overdreven.

angel1978

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Neem in ieder geval geen Compuserve!

Ongelezen bericht door jvs »

Ik heb nieuws voor je: Dit kan bij alle isp's. Ik heb zelf al tijden een mail adres van een website waar ik voor werk en met dat adres als afzender ingesteld kan ik prima mails sturen via de smtp van tiscali. Bij compuserve kan dat blijk baar niet.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Neem in ieder geval geen Compuserve!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dan heb je mzzl bij tiscali.

het kan niet bij:

KPN
Wanadoo
Zonnet ( Versatel )
....
....

meer regel dan uitzondering.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Neem in ieder geval geen Compuserve!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Weet je zeker dat je via de smtp van tiscali gaat ???
Blijkbaar heeft tiscali een net zo strikt beleid als andere providers. Het lijkt mij dus zeer sterk.
Onderstaande vond ik op de site van tiscali. Het is niet helemaal wat hier bedoelt wordt, maar het geeft wel aan dat er wel degelijk restricties gelden :
Zodra u verbinding heeft met een andere internet-provider en probeert e-mail te verzenden via Tiscali, dan zal de server van Tiscali dit weigeren, omdat u geen verbinding met ons heeft. U kunt dit probleem oplossen door in plaats van de uitgaande e-mail-server (SMTP) van Tiscali de uitgaande e-mail-server (SMTP) in te vullen van de provider waarmee u verbonden bent.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Neem in ieder geval geen Compuserve!

Ongelezen bericht door jvs »

Lieve vriend ;), dat gaat om een mail verzenden vanaf een andere internetverbinding. Je mag uiteraard niet de SMTP server van tiscali gebruiken, als je geen verbinding met internet hebt via tiscali, maar bijvoorbeeld via kpn direct-adsl. Dat mag dan niet, bij geen enkele ISP (bij sommige kan het met authenticatie).

Waar wij het over hebben is een verbinding van compuserve, een SMTP server van compuserve en dan nin je mailclient (outlook) als afzender een eigen mailadres wat niet eindigt op @cs.com instellen. (dat heeft niets met inloggen te maken, dat is gewoon wat de ontvangde partij als afzender adres ziet).

Dat kan wel bij:

- Direct adsl (die hebben niet eens eigen adressen)
- Planet internet
- XS4all
- Hetnet
- Wanadoo
- Tele2/versatel/zon
- Casema
- Wanadoo
- Demon
- @home
- Chello

Dat dit bij Compuserve niet kan, is dus bijzonder vervelend. Ik heb een eigen mailadres (eigen domein en eentje van tweakers.net), zodat ik lekker van huis naar huis en ISP naar ISP kan verhuizen en altijd bereikbaar ben op hetzelfde mailadres. En ik heb tot nu toe altijd mails verstuurd met als afzenders mijn eigen mailadressen en niet die van ISP's en dat werkt bij alle providers gewoon wel (en is ook heel normaal, stel dat je bij IBM werkt, dan kan je thuis dus geen mails versturen met als afzender [email protected], dat is echt lullig en een nutteloze beperking).
Laatst gewijzigd door jvs op 18 mar 2006 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Neem in ieder geval geen Compuserve!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het spijt me, maar dan moet ik je toch tegenspreken !

Deze 2 weet ik 't zeker van, die heb ik nl. zelf:

Wanadoo
Tele2/versatel/zon

en daar mag het NIET !!!

Ook van de rest kan ik 't me niet voorstellen, maar daar kan ik je geen zekerheid over geven.

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Neem in ieder geval geen Compuserve!

Ongelezen bericht door jvs »

Nou ik heb een wanadoo (cable dan wel) verbinding gehad (vroegah ;)) en kon daar prima mijn mails versturen (met mijn eigen afzender). Een vriend van mij zit bij tele2 en die kan het ook. Vaag wel dan dat jij dat niet kan. Wat voor foutmelding krijg je als je het probeert dan?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Neem in ieder geval geen Compuserve!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik heb inmiddels mijn eigen domein en mailserver en kan dus de smtp-server zelf instellen. Dit probleem speelt bij mij dus ook niet !

De topicstarter heeft verder niets aan deze 1to1. Wat mij betreft is het dan nu ook klaar !

angel1978

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Neem in ieder geval geen Compuserve!

Ongelezen bericht door jvs »

De topicstarter heeft helemaal niets aan dit hele topic, behalve dat hij die info kan delen. Jij zegt dat het heel normaal is en dat dat bij heel veel ISPs zo is. Dat is dus niet zo, dit is wel een hele rare regel die bijna geen enkele ISP hanteert...

Gesloten