LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging zonnet ADSL abonnement

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Nenefta
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2006 10:18

Opzegging zonnet ADSL abonnement

Ongelezen bericht door Nenefta »

al jaren geleden heb ik een zonnet ADSL-family abonnement afgesloten. Na een verhuizing wil ik dit abonnement nu opzeggen. Als antwoord op een vraag hoe dat het beste kon kreeg ik te horen dat ik nog een jaar aan mijn abo vastzit:
De einddatum van uw contract is [30-3-2003].

Wij wijzen u erop dat er een opzegtermijn van minimaal één maand voor het einde van uw contractjaar, anders is/wordt uw abonnement stilzwijgend met een jaar verlengd.
U heeft dus tot uiterlijk [30-02-2007] de mogelijkheid contact opnemen met de klantenservice om uw abonnement op te zeggen.
Is dit juridisch wel mogelijk vraag ik mij af? Bij werk is het toch ook zo dat je een opzegtermijn hebt die gelijk is aan de periode waarover je betalingen doet?
Zeker als je minstens een jaar het product hebt afgenomen kan ik me niet voorstellen dat je tegenwoordig een heel jaar aan zoiets vast blijft zitten als je er vanaf wilt.
Daarnaast maakt het misschien verschil uit dat ik een contract heb met Zonnet, en niet met de bedrijven die het product hebben overgenomen? (Versatel en Tele2)

Overigens heb ik verder geen problemen gehad met dit product...

Ik hoop dat iemand mij hierover wat nuttigs kan vertellen. Vriendelijke groet,

Marcel van Oort

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Opzegging zonnet ADSL abonnement

Ongelezen bericht door movieman »

Hoi,

Ik ken het verhaaltje maar al te goed. "Onze algemene voorwaarden blablabla... U bent hiermee akkoord gegaan... blablabla...". Ik heb dat zelfde gedoe meegemaakt met Planet Internet.

Ik heb zo mijn vermoedens dat hun algemene voorwaarden niet conform de Nederlandse wet zijn en dus in principe helemaal niet legaal zijn. Volgens mij is het in Nederland wettelijk geregeld dat je ieder jaarcontract kunt beëindigen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Deze regelgeving zou pas gelden na het eerste jaarcontract "doorlopen" te hebben. In het verleden was het zo dat bedrijven klanten 10 jaar lang konden "vasthouden" aan een contract, maar die wetgeving is inmiddels aangepast naar mijn weten. Ik vind het uitermate vreemd dat de meeste bedrijven waar ik zaken mee doe (of heb gedaan) deze regelgeving accepteren maar internet providers hoeven zich schijnbaar niet aan de wet te houden. Ik heb Radar al eens gevraagd om aandacht aan dit "gevalletje" te besteden maar helaas pindakaas.

Ik kom hier nog op terug als ik meer weet. Wetsartikel bijvoorbeeld...

Groetjes. :wink:

shyana
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2004 20:17

Re: Opzegging zonnet ADSL abonnement

Ongelezen bericht door shyana »

Maar laten we even wel wezen; je bent toch akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden van dat pakket?!

De overname van Versatel door Tele2 heeft geen invloed op je contract; behalve een naamswijziging (op bijv. de facturen). Een naamswijziging is geen gegronde reden om een contract te ontbinden.

@movieman; men is wel bezig om de regelgeving aan te passen, volgens mij is het er nog niet door. (En bovendien is het de vraag of het ook voor bestaande contracten word doorgevoerd) Zie het volgende artikel http://presscenter.org/archive/20060317 ... 3/?lang=nl

Francisca11
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mar 2006 16:42

Re: Opzegging zonnet ADSL abonnement

Ongelezen bericht door Francisca11 »

Ook ik wil van mijn abbonnement af (ooit afgesloten bij zonnet). En nu word ook ik geconfronteerd met een abonnement dat nog door zou lopen tot 17 april 2007 en als ik niet op tijd op zeg zou ik er wederom voor een jaar aan vast zitten.

Wanneer ik naar mijn privegegevens ga, zie ik ineens staan dat ik akkoord zou zijn gegaan met de algemene voorwaarden van Tele 2 per 1 februari 2006. Verder staat er dan ik per 1 april een contract ben aangegaan met Tele 2. Voorwaarden die ik nog nooit heb gezien en ben dus ik ook niet akkoord mee gegaan. Verder heb ik nog nooit een contract voor een ADSL abonnement met tele2 overeengekomen.

Uiteraard heb ik hier bezwaar tegen gemaakt.

@Shyana. Ik heb al eens eerder contact gehad met Versatel. Ook toen werd eerst aangegeven dat mijn contract een jaar door zou lopen. Nadat ik hier bezwaar tegen had gemaakt, omdat ik dit een rare gang van zaken vond (reden genoeg te bedenken) zijn ze het nog eens na gaan kijken. Zij gaven toen aan fout te zitten. Na een jaarcontract was er sprake van een opzegtermijn van een maand en geen automatische verlenging van een jaar. Je geeft aan dat een naamswijziging geen invloed heeft op een contract. Dat ziet Tele2 dus kennelijk anders.

Op de vandaag door mij ontvangen mail van Tele2 heb ik direct bezwaar gemaakt. Ik wacht nu weer op een wederreactie.

Surfen op het net laat trouwens al snel zien dat een jaarcontract in beginsel gebruikelijk is en daarna volgt meestal opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand (soms twee maanden).

Rest mij nog om te zeggen dat de klanten van versatel sowiezo een achtergesteld kindje zijn. Wanneer ik specifieke informatie van mijn abonnement op wil zoeken is deze nergens meer te vinden. Ze spreken van een fusie. Ik zie het meer als overname.

Ik heb trouwens direct mijn abonnement opgezegt. Hoe het ook gaat lopen. Na 17 april 2007 ben ik zeker geen klant meer van Zonnet/Versatel/Tele2.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Opzegging zonnet ADSL abonnement

Ongelezen bericht door Inter »

De nieuwe Tele 2 klanten hebben andere voorwaarden dan de oude Zonnet/Versatel abbonees .
Bij Tele 2 kan je na een jaar abbonement per maand opzeggen .
De oude Zonnet/Versatel contracten waar jij onder valt kunnen dit volgens mij niet.
Bij het omzetten van een Versatel Family naar een Tele 2 produkt krijg je ook een nieuw abbonement hier zal het dus ook niet anders zijn.
Inderdaad een beetje raar maar het is niet anders.

Vergelijk :
http://www.tele2.nl/webwinkel/tele2/voorwaarden.xml
http://forum.versatel.nl/

Francisca11
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mar 2006 16:42

Re: Opzegging zonnet ADSL abonnement

Ongelezen bericht door Francisca11 »

@ inter ik ben een oude zonnet/versatel klant. En geen nieuwe tele2 klant. Dit zie ik ineens bij mijn gegevens staan. Ik heb nooit een abonnement bij Tele2 afgesloten. IK heb mijn Versatel family abonnement niet omgezet naar een Tele2family abonnement (heb even geen idee hoe zij dit noemen) Bij versatel kon ik na een jaar abonnement per maand opzeggen. Tele2 heeft eenzijdig besloten dat dit nu niet meer kan.

-----------------------

Zojuist de algemene voorwaarden gelezen van Augustus 2005. De opzegtermijn komt niet overeen met eerdere correspondentie (deze was in 2004) met zonnet/versatel. Hierin is aangegeven dat er sprake is van een opzegtermijn na een jaar contract van 1 maand. En niet van automatische verlenging. Als ik hiervan (lees: automatische verlenging van 1 jaar) op de hoogte was geweest, dan was ik al geen klant meer geweest. Ik dacht nu rustig op zoek te kunnen gaan naar een voor mij passend abonnement bij een nieuwe provider.

Ik baal behoorlijk van dit gezeur (van tele2). Als klant trek je in dit soort situaties altijd aan het kortste eind. Ik zit vooralsnog met een abonnement dat ik niet meer wil. En zoals het er nu naar uitziet was ik 14 dagen te laat met vragen stellen wanneer de maand getelt ging worden (perdirect, vanaf 17 april of per volledige maand). Dit is echt behoorlijk zuur.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Opzegging zonnet ADSL abonnement

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb nog nooit gehoord dat je bij Versatel na een jaar per maand kon opzeggen.
Dit wel bij Tele 2 .
Als iemand dit van de klantenservice ( :x ) zegt heeft hij/zij dit volgens mij gewoon door elkaar gegooid .

Toegegeven .Het blijft allemaal idioot ,dat één bedrijf nu met verschillende contracten werkt.

Ik zal nog eens flink zeuren maar ik vrees dat je gewoon moet betalen maar heb geen verstand van juridische zaken.


Verder zoals eerder vermeld ,de ongevraagde verlenging wordt trouwens afgeschaft maar daaraan heb je nu niks aan.

Francisca11
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mar 2006 16:42

Re: Opzegging zonnet ADSL abonnement

Ongelezen bericht door Francisca11 »

Hoi Inter,

Helaas is de correspondentie, met toen nog versatel, niet meer in mijn bezit. Die zijn verloren gegaan na het krijgen van een andere pc. Anders had ik kunnen bewijzen dat ze zelf gesproken hebben over 1 maand opzegtermijn. Nu trek ik gewoon aan het kortste eind. Wel heb ik reeds mijn abonnement opgezegt. En nu is het wachten tot april 2007.

Natuurlijk blijf ik wel hopen op een moment dat ik er toch eerder vanaf kan.

Groeten,
Francisca

Gesloten