LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factureren Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
slechtzicht
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jun 2005 13:54

Factureren Het Net

Ongelezen bericht door slechtzicht »

Ik heb nu al 11 maanden een internet verbinding via Het Net, en de laatste twee maanden is het een drama met de facturering. :evil:
Vorge maand kreeg ik een factuur van verbruikte MB's die ik normaalgesproken door het ontbreken van de datalimiet niet hoef te betalen, maar die mij wel in rekening werden gebracht.
Dit is na veel moeite en dure telefoontjes met de helpdesk op het laatste moment voorkomen. :D
N heb ik inmiddels alweer een onterechte rekening liggen van deze maand voor hetzelfe euvel, en het geld is inmiddels ook al afgeschreven (en ook alweer terug gehaald door mij) :wink:
Het Net wijt dit aan een nieuw facturerings systeem.... zijn er meer mensen met deze ervaring bij Het Net? :?: :?:


Groeten Jan. :)

•Marijntjuh•
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 okt 2005 18:42

Re: Factureren Het Net

Ongelezen bericht door •Marijntjuh• »

Ik heb er eigenlijk geen last van, tot nog toe...

gr.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Factureren Het Net

Ongelezen bericht door Flipipo »

Ik ook geen last van.. vreemd... zal wel een koppelingsfout zijn bij Hetnet

slechtzicht
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jun 2005 13:54

Re: Factureren Het Net

Ongelezen bericht door slechtzicht »

Inmiddels heeft Het Net mij via de mail laten weten dat het terug halen van het geld door mij geen zin heeft, en dat het systeem het weer automatisch van mijn rekening af gaat halen, hier kunnen zij zeggen ze niets aan doen....
Zou dan wel verrekend worden met de volgende factuur.
Dat is natuurlijk belachelijk, ik ben per maand aan Het Net 4 euro en een paar centen kwijt, en het teveel afgeschreven bedrag is ruim703 euro.
Het zou dus 156 maanden duren voordat dat bedrag weer gelijk zou zijn getrokken !!! ronduit belachelijk.
Ik heb hun gemaild dat ze maar telefonisch contact met mij moeten opnemen om een oplossing te zoeken, omdat ik niet van plan ben om zelf met hun dure helpdesk te bellen en er volgens mij geen ander normaal nummer van hun is waar ze bereikbaar op zijn.

Wordt vervolgd.... :roll:

•Marijntjuh•
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 okt 2005 18:42

Re: Factureren Het Net

Ongelezen bericht door •Marijntjuh• »

slechtzicht schreef: ik ben per maand aan Het Net 4 euro en een paar centen kwijt, en het teveel afgeschreven bedrag is ruim703 euro.
Het zou dus 156 maanden duren voordat dat bedrag weer gelijk zou zijn getrokken !!! ronduit belachelijk.
Ik kan maar 1 ding zeggen.. een koude douche voor Het Net!!!
Dit kan écht niet...

suc6!
(ik blij dat we over een paar werken overstappen op een ander abonnement... :wink: )

gr.

slechtzicht
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jun 2005 13:54

Re: Factureren Het Net

Ongelezen bericht door slechtzicht »

Ik zit inderdaad ook al aan de koude douche te denken.... :lol:
Ik kreeg vrijdag doodleuk een mailtje dat het voor Het Net organisatorisch(?) niet mogelijk was om mij over het probleem te bellen en dat ik voor 45 cent p/m maar de helpdesk moest bellen...
Zelfs dat bedrag van 45 cent hadden ze doodleuk er in vermeld, alsof dat niet zo veel is.
Ik heb hun in niet mis te begrijpen bewoording gemeld dat dat nooit zal gebeuren, en dat ze bij een internetbedrijf toch op zijn minst een telefoon hebben waar ze een gedupeerde klant mee kunnen bellen.
Ik heb ze ook gemeld dat zolang dit probleem speelt ik geen cent meer aan ze over maak.

Ben benieuwd naar hun reactie.... :roll:


Groeten Jan. :wink:

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Factureren Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Het doorverwijzen naar de helpdesk a la raison van het bekende tarief schijnt de normale procedure te zijn bij Het Net. Zie bijvoorbeeld onderstaand bericht van Het Net hoe deze reageerde op mijn verzoek om een monteur te sturen. Mijn motivatie voor het verzoek via de mail was juist omdat de helpdesk mij ondertusssen zo'n € 100 lichter had gemaakt zonder het gewenste resultaat. Deze € 100 is mede tot stand gekomen door onder andere absurd lange wachttijden voor de eerste maar vooral ook de tweede lijn. Ondertussen ook een brief naar de klachtenafdeling gezonden met het verzoek om voormeld bedrag te restitueren. Uiteraard werd het daarna heel erg stil aan de zijde van Het Net. Ik heb ondertussen mijn conclusies getrokken en besloten mijn abbonnement tot 27 april 2006 uit te zitten. De bevestiging van deze beeindiging heb ik reeds in december 2005 ontvangen. Niettemin zag ik op de laatste KPN nota wel het KPN deel voor de maanden mei en juni in rekening gebracht. Er schijnt dan ook weinig goed te kunnen gaan bij Het Net.

Voor de heren en/of dames van Het Net. Mijn abonnements nummer is 22086166.


Onderstaand nog de antwoorden zoals ik deze van de helpdesk heb ontvangen:

Wij hebben uw vraag doorgestuurd naar onze afdeling klachtenbehandeling.

Wij doen onze uiterste best uw klacht zo zorvuldig mogelijk te behandelen. Hiervoor hebben we echter wel meer tijd nodig dan u normaal bij de behandeling van uw vragen van ons gewend bent.

We streven er naar u binnen 10 werkdagen een antwoord te sturen.


Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Wij kunnen via e-mail geen monteur voor u inplannen. Wij adviseren u om telefonisch met onze Helpdesk contact op te nemen. Een van onze medewerkers kan het probleem dan samen met u oplossen. Het telefoonnummer is 0900 - 1407 ( € 0,45 per minuut ). De Helpdesk is op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur en in het weekend en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur geopend.
[/b]

slechtzicht
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jun 2005 13:54

Re: Factureren Het Net

Ongelezen bericht door slechtzicht »

Hoi,

Inderdaad, bovenstaande reactie komt mij bekend voor, ook ik werd naar de helpdesk verwezen, andere opties waren niet mogelijk..
Na mijn reactie aan HetNet dat er geen cent meer van mijn rekening kan/mag worden gehaald door hun is het verder stil gebleven....
Zou mij niets verbazen dat ik een dezer dagen een aanmaning krijg of dat ik gewoon afgesloten word...
Beide laat mij volkomen koud, het laatste wat ik doe is aan dat soort praktijken toegeven, we zien wel waar het schip strand.
Mocht ik thuis afgesloten worden dan kan ik gelukkig altijd nog via mijn werk een ieder op de hoogte houden. :D

Als er weer nieuwe ontwikkelingen zijn dan meld ik mij wel weer.



Groeten jan. :wink:

rwbruinsma
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2006 15:11

Re: Factureren Het Net

Ongelezen bericht door rwbruinsma »

sterkte met het hele verhaal.
Zoals valt te lezen in dit topic heb ik inmiddels ook ervaring met de helpdesk...

Die koude douche mogen ze wat mij betreft ook hebben

Clemence
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2006 14:52

Re: Factureren Het Net

Ongelezen bericht door Clemence »

Die koude douche moet naar mijn mening geen enkel probleem zijn voor Het Net. Mijns inziens voldoen ze namelijk aan alle criteria om daarvoor in aanmerking te komen.

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: Factureren Het Net

Ongelezen bericht door BLW »

Buiten het feit dat ik laatst flink wat problemen heb gezet met de helpdesk, krijg ik nu in een keer, een dubbele nota, vanwege de omzetting naar een sneller en goedkoper abonnement. Wat ik tevens niet wist is dat ik door deze handeling weer een jaar langer aan dat pokke bedrijf vast zit.

Als ze je niet links om een poot uit kunnen draaien dan gebeurt het wel rechts om. Wat een ratten zeg. :(

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: Factureren Het Net

Ongelezen bericht door BLW »

Ondanks het feit dat ik reeds diverse mails heb ontvangen dat een en ander wordt gecorrigeerd gaat men wel door met het incasseren van de dubbele nota's.

Ben ik nou gek of hoe zit dat. Gelukkig heb ik wel alles zwart op wit. Het moet echter niet veel gekker worden.

frankjon
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2005 21:10

Re: Factureren Het Net

Ongelezen bericht door frankjon »

Het net een groot drama, december 2005 gemeld dat we gingen verhuizen ban den Bosch naar delfgauw. antwoord van het net geen probleem zodra U uw nieuwe woning betrekt heeft u weer verbinding, januari niks, februari niks vele telefoontjes later het verhaal behgin maart heeft u verbinding, maart een nieuwe modem ( de oude heb ik ook) modem niet geaccepteerd wel gemeld aan het net, er was een foutje gemaakt kpn had ook een adsl aansluiting gemaakt maar ze gingen het corrigeren eind maart weer gebeld de aansluiting zo zsm worden geactiveerd, april maar gemeld dat ik geen gebruik meer wilde maken van het net ze hadden doodleuk een nieuw abonnement afgesloten kon ik pas opzeggen per april 2007 heel veel gebld mevr. derksen van het net ded haar uiterste best om een klant af te bluffen, eindelijk eind april iemand aan de lijn die mijde gemaakte kosten terug zou storten en had alle begrip voor mij en abonnement werd direct gestopt, eind mei rekening kpn gebruik adsl go vanaf maart 2006 t/m juni 2006 totaal 131. -- euro wordt automatisch afgeschreven, maar weer contact gezocht met het net antwoord U heeft nog een abonnement tot 2007 dus niet beeindgd niet alleen een koude douche is ggoed genoeg voor het net invriezen is m.i beter

Gesloten