LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Sweetgurrl87
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2011 19:07

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Sweetgurrl87 »

Blij dat ik jullie kan entertainen :lol: ik ben gewoon dom en naief bezig geweest, maar ze boog geen belachelijk hoog bod ofzow had er nl opstaan bieden vanaf 200 en ze gaf me 250 dus dat vind ik nog wel meevallen!! Dus geen bod van 400 euro ofzow!!!

En tja ik heb zoiets nog niet eerder meegemaakt en van je fouten moet je leren toch ;) dus de volgende keer delete ik gelijk zulke mails haha ;) ben allang blij dat ik hem niet heb opgestuurd want ze werd op het laatst wel heel opdringerig toen ik de telefoon nog niet op de bus had gedaan!!

echt waar zulke mensen ;) ach ja..................

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door JtC »

Ach ja, je kan er zelf om lachen en jezelf voor je hoofd slaan. Er zijn er bij die meteen boos worden als je het woord naief in de mond neemt, want nee het is nooit hun eigen schuld, maar de schuld van Marktplaats... :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Sweet - zowel de 'koper' als de 'ontvanger' zitten in afrika.
Maak je niet teveel zorgen.

Je zou eventueel kunnen overwegen met de politie in je woonplaats te praten, maar die zullen hetzelfde melden.

mtb-vld
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2011 15:46

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door mtb-vld »

ik heb eigenlijk het zelfde probleem/vraag

ik heb (hoe dom ook dat weet ik nu onderhand) mijn gegevens verstuurd maar gelukkig het pakket niet. aangezien zijn naam op google meteen linkte naar deze forum zal ik het pakket ook niet versturen. maar toch is mijn vraag , wat kan deze persoon met mijn bankgegevens?

Sweetgurrl87
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2011 19:07

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Sweetgurrl87 »

Haha ach ja waarom alles van de donkere kant bekijken :wink: of boos worden?? Ik doe het toch zelf?? MP kan er vrij weinig aan doen! Die doen hun best om zoveel mogelijk van zulke mensen te verwijderen, maar ze zijn behoorlijk slim dus ja die kunnen ze lang niet allemaal aanpakken!!

Haha moest wel lachen ze probeerde me van de week toe te voegen op msn haha :lol:

mtb-vld
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2011 15:46

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door mtb-vld »

ben ben ook helemaal niet boos hoor :lol:

m'n gevoel zei al dat het niet klopte maar goed toch maar verder gegaan, ik heb het gelukkig niet verstuurd maar toch heeft deze persoon mijn email + bankrekeningnummer , moet ik me hier zorgen om maken? en zo zie je maar , al een paar jaar actief op MP en toch trap ik er in (1 keer en nooit meer denk ik)

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Sanne26 »

If it looks too good to be true, it probably is..

Helaas trappen er nog steeds mensen in, omdat ze dol worden van de hoge bedragen die ze beloofd worden.

Dollar (euro) tekens in de ogen, en ja, dan krijg je dit soort dingen hè! :mrgreen:

mtb-vld
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2011 15:46

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door mtb-vld »

Sanne26 schreef:If it looks too good to be true, it probably is..

Helaas trappen er nog steeds mensen in, omdat ze dol worden van de hoge bedragen die ze beloofd worden.

Dollar (euro) tekens in de ogen, en ja, dan krijg je dit soort dingen hè! :mrgreen:
bedankt voor het beantwoorden van m'n vraag :roll: :lol:
Sanne26 schreef: "Dollar (euro) tekens in de ogen, en ja, dan krijg je dit soort dingen hè!"
dus als ik na meerdere biedingen rond het bedrag zit dat ik er voor vraag heb ik gelijk dollar tekens in m'n ogen? :P dat is wel heel kort door de bocht zeg

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

mtb-vld schreef:ben ben ook helemaal niet boos hoor :lol:

m'n gevoel zei al dat het niet klopte maar goed toch maar verder gegaan, ik heb het gelukkig niet verstuurd maar toch heeft deze persoon mijn email + bankrekeningnummer , moet ik me hier zorgen om maken? en zo zie je maar , al een paar jaar actief op MP en toch trap ik er in (1 keer en nooit meer denk ik)
toch heeft deze persoon mijn email + bankrekeningnummer , moet ik me hier zorgen om maken? ??? merkwaardig hoe gemakkelijk TS zijn prive gegevens aan onbekende geeft, natiuurlijk is het zorgwekkend :oops:

Sanne26
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 okt 2010 15:29

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Sanne26 »

mtb-vld schreef:
Sanne26 schreef:If it looks too good to be true, it probably is..

Helaas trappen er nog steeds mensen in, omdat ze dol worden van de hoge bedragen die ze beloofd worden.

Dollar (euro) tekens in de ogen, en ja, dan krijg je dit soort dingen hè! :mrgreen:
bedankt voor het beantwoorden van m'n vraag :roll: :lol:
Sanne26 schreef: "Dollar (euro) tekens in de ogen, en ja, dan krijg je dit soort dingen hè!"
dus als ik na meerdere biedingen rond het bedrag zit dat ik er voor vraag heb ik gelijk dollar tekens in m'n ogen? :P dat is wel heel kort door de bocht zeg

Ik had het niet eens tegen jou, ging meer over de verhalen in zn algemeenheid in dit topic, dat alleen JIJ je aangesproken voelt, tja, dat is niet mijn probleem :lol:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door JtC »

Natuurlijk heeft Sanne gelijk: waarom denk je dat die Nigerianen actief zijn? Omdat iedereen geen zak om geld geeft? :wink: Juist, zodra men een bod hoger krijgt dan de vraagprijs of gewoon een supermooi bod, moet je eens kijken hoe inhalig mensen beginnen te worden. Hetzelfde geldt voor gratis dingen en alles waar maar een financieel voordeeltje te behalen valt. Mensen zijn wat dat betreft echt ratten, met uitzonderingen (gelukkig) daar gelaten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mtb-vld schreef:ik heb eigenlijk het zelfde probleem/vraag

ik heb (hoe dom ook dat weet ik nu onderhand) mijn gegevens verstuurd maar gelukkig het pakket niet. aangezien zijn naam op google meteen linkte naar deze forum zal ik het pakket ook niet versturen. maar toch is mijn vraag , wat kan deze persoon met mijn bankgegevens?
Volgens mij alleen geld storten - geen bezwaar, toch?

Voor alle zekerheid - praat even met je bank - en vraag advies daar.
Mogelijk kunnen ze een 'internationale' blokkade opzetten - dat er vanuit het buitenland geen incasso kan plaatsvinden.

Maar dat weet de bank wel.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Henri42 »

De bank kan een blokkade opzetten tegen een gegeven toestemming tot aut incasso van derden.

Nogmaals hou je prive gegevens voor jezelf, :idea:

mtb-vld
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2011 15:46

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door mtb-vld »

Henri42 schreef:De bank kan een blokkade opzetten tegen een gegeven toestemming tot aut incasso van derden.
bedankt voor deze informatie ik ga even informeren of dat ook bij mijn bank kan!

saskiaoostra
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2011 09:32

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door saskiaoostra »

Ik had mijn blackberry op marktplaats gezet, bieden vanaf 99 euro
Kwam 1 of andere laura james met een bod van 120 euro, ik had een mail naar haar gestuurd van voor 130 euro verkoop ik hem.

toen stuurde zij dit:

Thanks for the prompt response... i will be paying you 160euro including the shipping cost .Am presently in Mexico right now and i will pay the shipping charges to my partner LARRY MARTINS who is sent to Nigeria for an assignment from our company (P&G) in Uk.so get back to me with the details below for me to transfer the money to your account. Holders Name,Bank Name,Account Number,total amount including shipping charges to Nigeria. Thanks

Ik dacht wat gek, een nieuwe blackberry kost 180 euro en jij wil hem voor 160 met vervoerskosten naar Nigeria, dan ben je toch gek!!
Dus ik heb haar gegoogeld en heb gezien dat ze een dikke oplichtster is, gelukkig maar dat ik het op tijd heb op gemerkt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

saskiaoostra schreef: sent to Nigeria for
Zodra je dit ziet - of enig ander afrikaans land - weet je genoeg : Oplichters.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Henri42 schreef: Nogmaals hou je prive gegevens voor jezelf, :idea:

& die gegevens liggen op straat!!!

O.a. op kassa-bonnen waar het gehele bankrekeningnummer op wordt vermeld.
TIP NEEM je bon ALTIJD mee en vernietig hem zelf. Bij meer en meer bedrijven is niet je gehele rekeningnummer zichtbaar en dat is goed. Maar er zijn er nog teveel waarbij het er wel in zijn geheel opstaat!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door olaf79 »

UrbanSolitude schreef:
Henri42 schreef: Nogmaals hou je prive gegevens voor jezelf, :idea:

& die gegevens liggen op straat!!!

O.a. op kassa-bonnen waar het gehele bankrekeningnummer op wordt vermeld.
TIP NEEM je bon ALTIJD mee en vernietig hem zelf. Bij meer en meer bedrijven is niet je gehele rekeningnummer zichtbaar en dat is goed. Maar er zijn er nog teveel waarbij het er wel in zijn geheel opstaat!
Tsja, en dan onze gezellige belastingdienst. Krijg je als btw nummer je bsn met een toevoeging b01 erachter. En dus weet een ieder je bsn. En weet je wat oplichters allemaal met je bsn kunnen icm je geboortedatum?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb een gaskachel op Marktplaats gezet, ben benieuwd of ik een mail uit Nigeria krijg dat ze hem willen hebben...
:mrgreen: :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:Ik heb een gaskachel op Marktplaats gezet, ben benieuwd of ik een mail uit Nigeria krijg dat ze hem willen hebben...
:mrgreen: :lol:
Nee maar ik wel.
Kunt u de kachel naar het onderstaande adres sturen. Na ontvangst maak ik geld over op uw bankrekening:

James T. Kirk
Moon Street 23
1234 ET, Mars City
Planet of Mars.

P.S. verzending duurt 6 maanden verwacht dus voorlopig geen betaling.
:mrgreen:

Gesloten