LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Einde abbo Wanadoo ??

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
videoot
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2006 13:51

Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door videoot »

Ik ben al 2 keer gebeld door Wanadoo met de mededeling dat Wanadoo het abbonement stopt. Ik heb n.l. een KPN en Wanadoo abbo, en dit zou niet meer rendabel zijn. Om meer te weten te komen over het hoe nu verder en waarom, moet ik bellen met 079-7503132.

Als ik helemaal niets doe, dan wordt (in mijn geval) mijn verbinding afgesloten, m.a.w. geen internet meer ! :?

Wie kan mij meer vertellen wat er aan de hand is :?:

villamedia
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2006 19:29

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door villamedia »

Heb je al gebeld ......

ik ben vandaag op de zelfde manier benaderd met hetzelfde verhaal

chichi
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 okt 2005 21:53

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door chichi »

ik heb ook zo'n telefoontje gehad ik heb gewoon wanadoo gebeld en die zeggen dat het niet waar is. dus ik ga er vanuit dat het wel goed komt.
of heb je al gebeld?

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door Chani »

ik heb ook wanadoo EN kpn, en ben niet gebeld, noch heb ik op andere manieren van wanadoo dit vernomen.
bovendien lijkt het mij niet zomaar mogelijk dat ze jouw verbinding verbreken. als wanadoo er niks vanaf weet ga er dan maar vanuit dat iemand de boel probeert op te lichten of te pesten.

Vinske
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:27

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door Vinske »

Hallo,

ook ik ben zojuist gebeld door Wanadoo met de enigzins verwarrende mededeling dat mijn abonnement op termijn wordt stopgezet. Voor zover ik het heb begrepen is er het volgende aan de hand (overigens: dit zijn allemaal aannames, gebaseerd op een beetje terugredenerend denken. Deze situatie werd me niet verteld door de Wanadoo-medewerkster die ik net aan de lijn had):

Wanadoo zette eind vorig jaar een dienst op waarbij telefonie en internet samen werden aangeboden. Alle data werd in eerste instantie nog via het netwerk van KPN verstuurd, zodat je minimaal een KNP Bel-Budget abonnement nodig had om van de Wanadoo ADSL+telefonie dienst gebruik te kunnen maken.

KPN zag de dienst van Wanadoo waarschijnlijk als bedreiging voor hun eigen dienstenpakket: Een klant met een Bel-Budget abonnement betaald immers minder dan een klant met een Bel-Basis versie, of wellicht had Wanadoo al plannen had om met een andere netwerk-partner in zee te gaan c.q. het zelf te doen. Hoe het ook zij, KPN besloot om in deze periode op eigen initiatief Wanadoo klanten te gaan benaderen. Het voornaamste actiepunt was, voor zover ik mij kan herinneren, een abonnementsverleninging die werd aangeboden tegen een verlaagd tarief.

Ik ben als klant van Wanadoo én KPN indertijd niet op de verleningsaanbieding van KPN ingegaan. Ik meen dat Wanadoo ook nog een tegenactie bood, waar ik ook niets mee heb gedaan: ik ben tevreden zoals het is en wil gewoon a). een goede internetverbinding tegen een reële prijs en b). een goede telefoonverbinding, tegen een eveneens marktconforme prijs. Als twee telecom-partners besluiten om elkaar te gaan beconcurreren heb ik daar geen problemen mee, zolang er maar niet wordt getornd aan de dienstverlening rond mijn producten en ik daar mee wordt lastiggevallen.

Nu dus het telefoontje van Wanadoo. De volgende zaken zijn me nog niet helemaal duidelijk:

1. Wordt het abonnement stopgezet voor alleen die Wanadoo-klanten die op het KPN-verleningsaabod zijn ingegaan of geld zij voor álle klanten?

2. Wordt het abonnement stopgezet op een bepaalde datum, geldend voor alle klanten die in één klap, of gebeurd dit per klant wanneer het huidige contract afloopt? (In mijn geval ergens in november).

3. Welke alternatieven worden er aangeboden door de provider? Wellicht een internet+telefonie abonnement, maar wat nou als ik dat niet wil? Heb ik dan pech en moet ik een andere provider zoeken? Dat zou irritant zijn, want dan zou mijn mail-adres bijvoorbeeld wijzigen. Als freelancer die er veel gebruik van maakt zit ik daar niet zo op te wachten.

4. Is deze gang van zaken rechtsgeldig?

Tot slot: Ook ik heb, net als de originele topic-starter, het 079-nummer doorgekregen als informatiepunt. Ik heb het echter nog niet gebeld: Ik hou er niet van om als klant van een bedrijf zélf tot probleemeigenaar te worden gemaakt en op eigen houtje vervolgens naar meer informatie te moeten gaan zoeken. Als je een klant dan al thuis benaderd, zorg er dan in ieder geval voor dat je goed kunt ingaan op eventuele vragen.

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Ik heb sinds 17 maart 2006 een Wanadoo Family abonnement met telefonie en een KPN budget abonnement. Ik neem aan dat ik dat abonnement niet zou hebben gekregen als Wanadoo heel andere plannen had. Ik geloof dat we ons geen zorgen hoeven te maken.

Nescio99
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2006 17:12

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door Nescio99 »

Al ruim 3 jaar redelijk tevreden klant van wanadoo Lite in combinatie met het netwerk van KPN voor 34,95 per maand. Wel aan de dure kant. Maar om gedonder te voorkomen hield ik het maar zo. Begin mei '06 werd ook ik opgebeld met de mededeling dat Lite werd opgeheven :cry: en mij werd aangeraden om naar Family/Wanadoo over te stappen. Dus geheel bij Wanadoo te komen. Scheelde ook nog eens ruim 10 euro p.m. Op 22 mei jl. zou de overschakeling in een uurtje :D (had ik schriftelijk) geregeld worden. Pas op 1 juni :!: had ik daadwerkelijk aansluiting. De dagen daartussen heb ik voor ongeveer 40 euro verbeld met diverse helpdesken van wanadoo. De onzin die ik in die uren bellen heb gehoord is onbeschrijfelijk. De medewerkers wisten er nooit het juiste van, spraken elkaar tegen en stuurden mij steeds verder met kluitje het riet in. Men loog ook nog eens de boel aan elkaar. door bv. te zeggen dat ik reeds aangesloten was, terwijl dat duidelijk nog niet het geval was. Steeds maar weer werd er voor de technische dienst een Case aangemaakt met het verzoek mij aan te sluiten. Blijkbaar heeft men niet een echt, direct mail-/bel-/of life kontakt met die technische dienst. Nu ongeveer een week geleden kreeg ik een herinneringsmail van Wanadoo met de mededeling dat zij geprobeerd hadden om 74 euro van mijn rekening af te schrijven inzake aansluitkosten/overschakelkosten van Lite naar Family. In de voorwaarden staat echter duidelijk en zwart op wit dat o.a. voor die overstappers geen aansluitkosten berekend worden. Weer bellen naar de Helpdesk. Men erkende de fout maar men raadde mij toch aan altijd te betalen, bij een onterechte rekening storten zij altijd de daaropvolgende maand terug :!: :!: Zeer merkwaardige redenering. De Helpdesk geeft mij gelijk maar heeft blijkbaar geen goed kontakt met de administratieve afdeling want nog steeds proberen zij tevergeefs het onterecht in rekening gebrachte bedrag van 74 euro af te schrijven van mijn rekening. :twisted: Mensen ..Wanadoo..hou er over op! Nog een voorbeeldje van de onkunde en het amateurisme van Wanadoo als laatste. In mijn adsl-loze periode heb ik enige dagen gebruik gemaakt van een inbelmodem, tegen inbeltelefoontikken. Ik belde de Helpdesk en vroeg het tarief. De eerste telefonist zei :" 1 cent per minuuut". Voor de zekerheid belde ik nog eens omdat ik dat wel erg goedkoop vond. De volgende Helpdeskmedewerker zei:" Inbellen is per minuut net zo duur als 06 bellen naar een mobiele telefoon". Ongelogen :!: Op de website van Wanadoo vond ik uiteindelijk de werkelijke tarieven. Je zou er om lachen dit alles, als het niet zo'n bedroevende wijze van omgaan met klanten betrof. Ik wens alle klanten van Wanadoo veel sterkte. Ik stap niet over naar een andere provider want dan weet je zeker dat je minstens 14 dagen zonder internet zit.

Muis_1
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2005 10:59

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door Muis_1 »

Geheel met de vorige schrijver eens!

Wanadoo family geeft alleen maar problemen. Na jaren tevreden te zijn geweest met mijn oude speedtouch modem. Kreeg ik ineens vanaf eind december problemen. Dan wèl aansluiting, dan weer een paar minuten niet. Zou volgens de helpdesk aan het oude modem liggen en moest maar voor extra geld een live-box huren. Dat wou ik niet. Ineens had ik weer een paar maanden wel gewoon aansluiting :?: (Ik heb toen mijn abonnement opgezegd, want ik kreeg de indruk dat het niet aan mijn modem lag...) Toen begonnen de problemen weer opnieuw....Weer gebeld!.. En ja hoor, ik kreeg weer hetzelfde te horen. Het zou weer aan mijn modem liggen. Ik moest aan de live-box :? . Maar deze keer zonder extra kosten, want ik had hem nog maar een paar maanden nodig. Het ging 2 a 3 dagen goed. Nou ja goed :( ik kon vroeger altijd gewoon bellen en gebelt worden als ik aan het internetten was, maar dat was nu niet altijd zo. Ik moest steeds een harde reset uitvoeren, maar ja het ging :?. Na die paar dagen.... je raad het al....weer geen verbinding.... Weer gebeld... Livebox kapot..... Nieuwe live box......

Ik word er echt niet goed van. Wanadoo :evil: :evil: wat zal ik blij zijn als het eind Augustus is.... :cry: Pas dan wordt mijn lijn vrijgegeven en mag ik eindelijk weg bij hun....zelfs na het aanbieden van mij om door te betalen tot einde contract :cry:

DwightDumay
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2006 23:26

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door DwightDumay »

Ik heb, zoals zo velen heb ik inmiddels begrepen, ook een probleem met wanadoo. Allereerst ben ik zeer tevreden over het internet pakket dat ze hebben daar heb ik geen klachten over. Altijd snel en nooit storingen.
Met de telefoon is dat helaas anders.
Wij zijn gemiddeld gezien 1x per 2,5 dag bereikbaar met de vaste telefoon! Lijkt me wat weinig voor de prijs die je ervoor betaald. Tijdens deze periode kunnen wij ons eigen wanadoo nummer niet bellen en ook zijn wij onbereikbaar op ons KPN nummer..
Verder krijgen wij ondanks volledig bellen met wanadoo nog steeds facturen van KPN.. Hoe kan dat zul je je afvragen..
Wanneer je Wanadoo meermalen met deze informatie confronteerd dan krijg je steeds dezelfde vragen, welke overigens ook letterlijk terug te vinden zijn in de installatie gids. Doordat wij alles hebben laten installeren door een door hun erkende installateur zijn deze vragen onzinng maar goed na 5x hebben ze dat nog niet door..
Ik ben overigens wel blij dat ik geen contactpunt overzetting heb laten plaatsvinen van kpn naar wanadoo aangezien ik anders helemaal nooit meer bereikbaar zou zijn..dit terzijde.
Ik vraag m echter wel af wat voor mensen er bij deze helpdesks werkzaam zijn..

Aangezien ik breikbaar moet zijn voor mijn werk (werk in de hartchirurgie) en ik wanadoo reeds meer malen heb laten weten dat bereikbaarheid een essentieel onderdeel is van mijn vak.
Ik vraag mij af of ik de mogelijk heb tot éénzijdige opzegging van mijn belcontract aangezien zij niet aan hun verplichting kunnen voldoen.

Verder zit ik er aan te denken om hier wat meer werk van te gaan maken en ze via juridische stappen ofwel abbonement te laten opzeggen dan wel zorg te laten dragen voor echte bereikbaarheid maar weet niet of ik hierin enige kans maak! Wie kan mij wta meer vertellen of sluit bij mij aan?

Met vriendelijke groet,

Dwight Dumay

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Eerlijk gezegd snap ik alle klachten over Wanadoo en telefonie niet erg. Bij mij was alles in 1 keer goed geinstalleerd en het werkt nu meer dan 4 maanden prima. Ook bij verschillende kennissen werkt het prima. Groeten, Geert.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

gvlsblm,
Fijn dat je dit hier bevestigt, ik heb echter een heel andere ervaring!!
Sinds Wanadoo samengegaan is met Orange klopt er wat mij betreft niets meer van...!!!
Mijn werkbalken zijn totaal veranderd en niet meer zoals voorheen in te stellen...!!!
Ik heb mijn "Livebox" al minstens 5 maal moeten resetten om uberhaupt nog op internet te kunnen komen, iedere keer krijg ik plotseling een melding dat "mijn" firewal me niet kan vinden....!!
Ik wordt er horendol van en wil van Wanadoo/Orange nu echt af, ondanks dat ik Wanadoo altijd verdedigd heb....!
Inmiddels moet ik het wel doen met de mededeling dat ik hen 1 maand van te voren moet opzeggen, na, moet dus kennelijk nog wachten tot november....!!!
Waarom niet net als bij "verzekeringsvoorwaarden" is opzegging op het moment van veranderde voorwaarden niet mogelijk???
Bovendien,.. waarom moet ik dan aanzienlijke portokosten betalen voor het retour zenden van hun "Livebox in ongeschonden staat" (dat is wat mij betreft niet echt aan de orde, dat ding staat echt wel " schendingvrij"), heb hier overigens gedurend 3 jaar maandelijks naar behoren?.. huurkosten voor betaald...!!
Wanadoo/Orange nog even....!!!
Als jullie in de markt willen blijven, mij best, maar ik ben weg zodra ik kan...!!!

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Over welke werkbalken je het hebt is mij een raadsel. Ik denk dat een hoop problemen zullen zijn opgelost als je de internetinstellingen (TCP/IP) in windows vast instelt. Normaal gesproken deelt de livebox de IP nummers uit bij het opstarten. Dit wil nog wel eens fout gaan. De vaste instelling 'overwrites' de livebox. Vriendelijke groet, Geert.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Sorry gvlsblm,
IK gebruikte kennelijk niet de juiste term:"werkbalk", maar bedoelde de balk boven mijn openingspagina..

Die is overigens nogsteeds volkomen incompleet vergeleken met voorheen en ik kan hem ook echt niet meer herstellen!!! Heb echt alles geprobeerd!
Bedankt voor het meedenken, maar de incompetentie van Wanadoo na overgang naar Orange blijft dagelijks na het aanzetten van mijn computer, een complete frustratie...!!

Met de details zal ik je hier maar niet lastig vallen...Firewall, inbelverbindingen (heb ik niet!!) na laat maar..!!
Ik weet echter wel dat zodra ik kan switchen aan het eind van dit jaar geldt mijn verplichting t.a.v."hen" niet meer... Na, g*dzijdank...!!
Doeiii!, ga het maar weer gewoon proberen via KPM, wie weet wat me dan te wachten staat, maar alles lijkt me beter dan dit..!!

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Je hoeft overigens niet te wachten met switchen naar een andere provider. Als je de nieuwe provider opdracht geeft om jouw ADSL-lijn over te nemen kun alvast verder via de nieuwe provider. Alleen zal Wanadoo je aan je contract houden, dus betaal je tot einde contract dubbel. Het is maar even een weet. Groet, Geert.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Einde abbo Wanadoo ??

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Hoi Geert,
Bedankt voor je reactie,
Yes of course, natuurlijk kan ik ws. wel elk moment stoppen met met deze ellende: Wanadoo/Orange, maar weet je Euro 134.25 aan hen betalen voor niets...! Ik heb daar moeite mee niet alleen financieel..
Moet dan daarnaast minstens aan een ander provider nog eens dat bedrag betalen tot het einde van het jaar..!
Ik weet het niet hoor, ik gun het hen en (mezelf op een andere manier) eigenlijk niet!!
Tob dus ws. nog maar even door! Elke maand is er een...!
Groetjes zonnetje.

Gesloten