LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonder crash toch alles kwijt

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Ongelezen bericht door joopataa »

Ik vond het bij google, is er via systeemherstel ook niets meer te doen? Als je het hebt gekocht zou je eens kunnen vragen of er nog iets te redden valt. Want om een prof ,bedrijf zal het heel duur worden, eigenlijk niet te betalen ben ik bang van.Bedankt voor de waarschuwing in ieder geval.

Joopataa

Henke
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2006 21:55

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door Henke »

Om je PC te goed beveiligen zijn er gratisprogramma's te downloaden.

Firewall: Zonealarm Free (met auto update)
Virusscanner: AVG Free Edition van Grisofft (met auto update)
Spywareblaster (zelf handmatig regelmatig updaten)

Via je provider is er meestal een E-mail Virusfilter in te stellen en een Spamfilter.
In XP zit ook een eenvoudige Firewall, die kun je beter uitzetten als je een andere Firewall gebruikt.
Om je PC schoon te houden gebruik je regelmatig: CCleaner (CrapCleaner)
Download via CCleaner.com
en af en toe de Prefetchmap in Windows legen. (kan je ook inbrengen in CCleaner)
:D :D :D

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door agro »

Misschien kan onderstaand je helpen.
Hiermee kan je gewiste bestanden terughalen, zelfs na formateren of partitie wissen, met behoud van bestandsnamen.
Het programma is helemaal gratis zelfs.
het programma is pc inspector file recovery

Ik wens je succes er mee, en ik denk baat het niet schaad het niet in dit geval.

http://www.pcinspector.de/

je kan ook in nederlands kiezen bovenaan in de site, standaard is duits (Deuts)

En kan je op onderstaande site's prgramma's vinden voor data herstel

http://www.iqstor.nl

http://www.pctools.com/file-recover/?ref=google_fr

Pintje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:51

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door Pintje »

:oops:

Beste Donna,

Ik snap hier e.a. niet hoor het geen ik lees klopt helaas niet met de werkelijkheid. Dit lijkt een beetje op een gebruikersfout. Ik heb al een tijd een aantal ps inspectorkaartjes in bezit en ik vind het jammer dat deze niet al eerder op de markt waren. Hij heeft me al een aantal keren gered en het opnieuw installeren van mijn pc voorkomen. En ook ik heb het kaartje een keer moeten deinstalleren omdat hij niet lekker draaide op een pc. Maar er werdt wel degelijk gevraagd ( medegedeeld ) dat ik mijn data veilig moest stellen. Dus mij conclusie is dat je of niet gelezen hebt en uit frustratie op net next next hebt gedrukt en oops alles weg. Of dat je niets te doen hebt en gewoon wat aandacht wilt. Tevens heeft de eerder genoemde programmatuur geen zin. De techniek van pc inspector is niet zomaar iets en eenmaal terug is terug. Mijn advies eerst lezen en dan doen of zoals ze ookwel zeggen RTFM ( read the ****** manual ).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gooi deze er eens over heen: Restoration 2.5.14

http://www.gratissoftwaresite.nl/software2.php

Wou dat ik die eerder had ontdekt....

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door djmaze »

PC Recovery en menig ander nutteloze software vult alleen maar je harde schijf.
Als je zo zuinig op je data wilt zijn moet je een PC met RAID aanschaffen en zo nu en dan een backup maken.

Mocht je toch data kwijt zijn, dan zijn er genoeg datarecovery centra in Nederland om je stuff terug te krijgen.

http://www.google.nl/search?q=data+recovery+nederland

pcinspector
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:47

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door pcinspector »

Beste Donna,

Wij hebben u diverse malen telefonisch medegedeeld dat wij het zeer betreuren dat u uw bestanden bent kwijtgeraakt en begrijpen uw frustratie in deze. Dat u uw woede uit in diverse fora is begrijpelijk, echter kunnen wij het niet waarderen dat u onze onderneming ervan beschuldigd onder schuilnamen berichten te publiceren op het internet.

Wij hebben inmiddels een foto genomen van het scherm die wordt getoond als u PC Inspector WatchIT USB wilt deïnstalleren. Deze afbeelding kunt u bekijken op onderstaande link en spreekt voor zich.

http://forum.pcinspector.nl/images/usb_ ... enshot.jpg

Zoals wij in onze brief al schreven, kunt u PC Inspector WatchIT USB aan ons retourneren waarna wij het aankoopbedrag zullen restitueren op uw rekening.
Tenslotte willen wij het hierbij laten en wensen u veel succes in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

PC Inspector™ Nederland

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door mve2 »

tja en wat zeggen we daarop

Wika
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2005 14:42

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door Wika »

Ga eens nadenken over de aanschaf van een MAC.

Dan word het leven opeens een stuk leuker..

Wik

richcoen
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2006 17:31

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door richcoen »

Donna..

over het algemeen kunnen ze gewoon terug gehaald worden
al is dit niet makkelijk.

Als je erg gesteld ben op de bestanden kan je beter
even direct kontakt met me opnemen
via email of via de website www.vicss.nl

Groetjes
Richard

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Hardware in plaats van software prob's
how fun can life be :twisted:

alk
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 sep 2003 00:44

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door alk »

Ik heb een programma wat ik op een cd bij een geheugenkaart van SanDisk heb gekregen. Het heet Rescue Pro. Haalt bestanden terug na dat deze gewist of geformateerd zijn. Als je ff een mailtje stuurd, kunnen we kijken hoe ik kan helpen.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Beste Donna,

Wij halen beroepsmatig gewiste bestanden terug van harde schijven
ook van geformateerde schijven die vol met nullen zijn geschreven.

Wij willen GRATIS je documenten terug zetten op je harde schijf,
want ze staan er nog steeds op.
Niet zelf prutsen met programma´s van internet.


neem even contact op via e-mail: [email protected]

m.v.g. Bram Bonnewel

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door NAK »

DIT IS EEN DISCUSSIE FORUM EN GEEN PLAATS OM GRATIS RECLAME TE MAKEN. :twisted:

Arnulf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:00

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door Arnulf »

Waarschuwing voor programma's als PC Inspector WatchIt of Anti Spyware,gratis muziek programatjes PC Rescue en ik kan nog wel een tijdje doorgaan. Maar we zullen bij dit onderwerp blijven.

PC Inspector WatchIt,leuk je krijgt een Trial versie, om gratis je computer te controleren op Spyware,Virus of een hanig tooltje voor je Desktop. Ik durf te zeggen, je koopt een PC met standaard software, je gaat het internet op en je ziet opeens Gratis en je denk leuk en je wil je computer beschermen dus downloaden.Je krijgt een kleein tooltje om het uit te proberen,ook leuk denk je en je laat het programma draaien. In 100% kan je ervan uitgaan dat je computer een hoog risico loopt, ook al is het de eerste keer dat je de nieuwe computer gebruikt. Nu komt het leuke van dit programmaatje,het heeft tijdens het zgn scannen spyware achter gelaten of nog wat andere produktjes op de achtergrond. Resultaat na die oefening komen hoe langer hoe meer iritante tools,en als gebruiker sta je machteloos omdat je niet weet hoe die opdracht is binnengekomen en je staat machteloos. Dit is een voorbeeld,maar er zijn zoveel meer leuke tools voor je computer dat je als gebruiker denkt dat daar niets mee is.Einde SPROOKJE je zit met een PC met allerlei rotzooi. Een goed antwoord daarop is er bijna niet,want al doe je een uninstall je bent al besmet,Er is een manier om het te verwijderen , A in de DOS Box her register nalopen om te pogen het te vinden. B.een Backup maken van je documenten, en ook niets anders dan je documenten. Heb je een systeem gekocht met pre installed software,dan hoort daar ook de cd bij om de computer on board Hardware te installeren,en meestal krijg je bij elk stukje Hardware wat je koopt een installatie CD, maar dan :oops: is het beste om je computer geheel schhon te maken,en zelf zou ik PQMagic gebruiken of FDisk gebuiken om de partities eerst te verwijderen,want dan weet je zeker dat de data die je niet wil ook eecht verwijderd is,na FDisk ga je opnieuw partities indelen. en wederom wordt alle data verwijdert.Natuurlijk kan je. je OS Setup automatisch zijn werk laten doen,maar er is een betere optie,dat is de optie computer opnieuw installeren,yes dan kan je via een keuze menu naar de C Promp gaan. Je hebt dan zelf het formateren in de hand, toets format c:/u dan zijn ook de utilities verwijderd en is je PC schoon en kan je haar opnieuw installeren. Voor dat geval in ieder geval succes en ga nooit meer in op zgn gratis software,of het moet ondertekend zijn zodat je een uninstall kan uitvoeren. De raad die ik nu geef is gratis ,maar wel duurzaam, ga NOOIT in op een aanbieding GRATIS SOFTWARE. OH VOORDAT IK HET VERGEET ,MAAK ALTIJD EERST EEN RECOVERY CD AAN ALS JE EEN NIEUWE PC GEKOCHT HEB het is beter even in 10 minuten de standaard software op een cd te branden en deze samen met je code op een veilige plek te bewaren. :?:

Arnulf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:00

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door Arnulf »

Tot het woordje toekomst is een citaat door pcinspector 30 mei 2006 en CITEER IK HET DOOR PCINSPECTOR GEPLAATSTE STUKJE DUS PCINSPECTOR U KUNT MIJ NIET AANSPREKEN OP OF OVER DE INHOUD
:idea: Geplaatst op 30 Mei 2006 11:52 door pcinspector Zoals wij in onze brief al schreven, kunt u PC Inspector WatchIT USB aan ons retourneren waarna wij het aankoopbedrag zullen restitueren op uw rekening.
Tenslotte willen wij het hierbij laten en wensen u veel succes in de toekomst.
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow: PCinspector u kunt mij alles wijs maken over het gebruik van een gekocht programma. Niet voor niets staat er dat PCinspector niet aansprakelijk is voor, en bij dat voor kan men alles mee zeggen. Daau u als verkoper van PCinspector daar de invulling geef.Het is jammer van de energie die ik gestoken had om te reagerende helpende hand te bieden. Of toch niet. Vroeger kreeg ik op school te horen dat op een actie altijd een reactie volgt, zoals nu. U weet net zo goed als ik dat een programma zoals PCinspector ook na het uninstall of via het C.Scherm de optie Software en dan programma verwijderen staat. Wat u echter vergat te vertellen tegen Donna Geplaatst op 15 Mei 2006 12:52 door Donna, dat uw programma altijd een spoor achterlaat. Dus al verwijder ( denk je) het programma,het schilletje blijft zitten,wat later of soms gelijk al problemen veroorzaakt en ik daag u zelfs uit om het tegendeel aan te tonen. Goed paket terugstuenn en dan geld terug storten,het lijkt een leuke geste,maar u koop eigenlijk uw eigen software terug eigenlijk niet goed geld terug wat trouwens tegen alle regels van de leveranciersvoorwaarden ingaat omdat u een geopend paket terug koopt.Goed u doet dat toch en u bent van het probleem Donna af, maar Donna niet van uw programma PCinspector, oke Uninstall PCinspector daarna cookie verwijderen verwijderen een verkooppraatje voor een leek. Het grootste en vervelendste gedeelt verzwijgt u,hoe wil u softwarematig het register terug zetten van voor de installatie,werkt niet daar PCinspector zijn sporen ook nog bij systeemherstel blijft zitten,daarom heet uw paket ook PCinspector. En nu verder;geld teruggegven om niet meer lastig gevallen te worden.
Het enige en de juiste manier is de Computer van Donna te laten re-installeren bij een en dat u dat bedrijf gelijk doorgeeft,dat er Documenten zijn die ergens diep verpakt op de schijf staat. Wat ik tegen mijn eigen personeel zou zeggen,goodwill een goede reclame en een tevreden klant die dan ook echt geholpen wordt.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door hharteman »

Het maakt niet uit wat voor programma je gebruikt ze hebben alle hun voor en nadelen.
Beste is zelf geregeld een aantal dingen veilig te stellen.
Zo kun je al je mail naar een nieuwe map slepen die je gemaakt hebt op de harddisk.
Maak hier geregeld een copie van op een cd-rw samen met mijn documenten. en evt. andere belangrijke software.
Ik doe dit geregeld maar heb het eigenlijk nog nooit nodig gehad.
Ik heb XP geinstalleerd toen het uitkwam en mijn eerste installatie draait nog steeds en goed.

De enige protecties die ik toepas zijn gratis aplicaties, te weten AVG (gratis virus killer), Adaware (gratis spywarekiller), en Spybot search en destroy. Ook word hier een hardwarematige firewall gebruikt maar als je die niet hebt zet die van XP dan aan.
Ook niet onbelangrijk is de auto updater van XP aan te zetten vanwege de beveiligings-updates.
Met deze maatregelen heb je niks geen last en blijft het systeem vrij schoon.

Just my 2 cents

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door djmaze »

arnulf schreef:Het grootste en vervelendste gedeelt verzwijgt u,hoe wil u softwarematig het register terug zetten van voor de installatie,werkt niet daar PCinspector zijn sporen ook nog bij systeemherstel blijft zitten,daarom heet uw paket ook PCinspector.
hharteman schreef:De enige protecties die ik toepas zijn gratis aplicaties, te weten AVG (gratis virus killer), Adaware (gratis spywarekiller), en Spybot search en destroy. Ook word hier een hardwarematige firewall gebruikt maar als je die niet hebt zet die van XP dan aan.
Ook niet onbelangrijk is de auto updater van XP aan te zetten vanwege de beveiligings-updates.
Met deze maatregelen heb je niks geen last en blijft het systeem vrij schoon.
Al dit gedoe zou niet nodig moeten zijn als Microsoft gewoon zijn werk goed deed vanaf het begin.

Ikzelf heb niet eens:
- een virusscanner
- een firewall
- een spywarescanner

1. Windows HTML engine (mosaic), welke gebruikt wordt door Internet Explorer en Outlook, zit vol bugs waardoor virussen en andere malafide programma's ruim baan krijgen.

2. Windows beveiliging laat te wensen over omdat de "standaard" gebruiker volledige rechten heeft (aka administrator)

3. Windows Systeemherstel zet een virus terug/actief als de volgende volgorde is gebruikt:
virus infectie -> systeemherstel slaat data op -> virus verwijderd door antivirus -> systeemherstel uitvoeren

Het is dus niet de schuld van PC Inspector dat zij gebruik maken van de slechte eigenschappen van Windows OS. Je kan ze wel aanklagen als ze een backdoor hebben waardoor persoonlijke informatie van u wordt ontvangen (zoals Norton "legaal" doet) en dit niet wordt vermeld.

Al bij al blijkt dus maar weer dat uw Operating System het probleem is, en uw eigen ontwetendheid wat internet nu precies is.
Wees gerust want ongeveer 80% van de bevolking die een computer heeft weet net zo weinig als uzelf en probeert net als u via magazines en boeken "voor dummies" er meer te weten van te komen ZONDER enig resultaat.

De oplossing: Laat de Nederlandse staat verplicht iedereen een cursus volgen over computers, maar dan ZONDER support van Microsoft ook al hebben ze enorme banden met dit mega concern.

http://watvooreikelszijnjullie.nl

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-----------------------------------------------------
Al dit gedoe zou niet nodig moeten zijn als Microsoft gewoon zijn werk goed deed vanaf het begin.
-----------------------------------------------------
Dat werk is best wel goed maar je moet niet vergeten dat er constant een grote groep mensen bezig is de boel te verzieken.
Dat gaat onder het mom van "Kijk is hoe goed ik ben in het hacken en overstuur maken van software".

Het is een soort wedstrijd van de goeden tegen de kwaadwillenden.
Daar zullen we nooit vanaf komen maar het word wel steeds moeilijker voor de kwaden want lekken worden constant gedicht en maken de software steeds veiliger.

Arnulf
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:00

Re: Zonder crash toch alles kwijt

Ongelezen bericht door Arnulf »

djmaze en hharteman ik weet niet welk OS u gebruikt Windows of Linux, Wat ik echter wel weet dat er personen zijn die denken dat zij het beter weten. En daarna op wat ik dacht een Forum waar gebruikers van een PC,een gebruikersvraag kunnen stellen,of een reactie op een vraag om hulp te beantwoorden. Maar goed ik leer elke dag weer meer over de Programmas die ik gebruik en toepast. Goed voor de Leverancier van software,want dan weet hij of zijn OS of ander Programmas wel op de juiste manier wordt toegepast.
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Maar goed het gaat nu over de forumleden djmaze en hharteman. Die zo welbespraakt hun mening uiten en een uitleg geven aan een andere deelnemer van het RADAR Forum. Uistekend,echter ik heb in sommige Forums (waar ik ook deel van uitmaakt) wel eens stukjes gelezen waar ik komische ( vertaaald GRAPPIGE ) stukjes gelezen heb. en heb ik een top 10 BLOOPERS gemaakt Maar door mijn mede Forumleden djmaze en hharteman komen die in de top tien. Want de reactie welke door hun is geschreven, raakt kant nog wal en onbegrijpelijk. Oke ik wil wel nog wat bijleren,dus zal ik dit onderwerp verder pogen te volgen. Uit de wijze van het opmaken van de reacties van djmaze en hharteman zijn het thuisgebruikers,ik kan hun dit zeggen dat een ieder die Windows of Linux gebruikt of andere software daar slechts een bepaald stuk gebruikt.Ik hoor nu andere geluiden, Ik sta altijd open om wat bij te leren.

Gesloten