LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Tiscali

Ongelezen bericht door donn@ »

Wij willen overstappen van provider. Tiscali heeft wel een pakket wat ons wat lijkt T6 of T12 daar zijn we nog niet helemaal uit. Wie heeft er ervaring met Tiscali goed of slecht

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door Uranus »

Ik hjeb ervaringen met Tiscali. In de regel geven ze minder als dat ze zeggen. Ik ben toen op een T4 abonnement geabonneerd maar de prijzen zijn vrij hoog te noemen. Daarom ga ik over een maand overstappen naar Compuserve. 8 Mbit voor 29,95. Niet duur, maar dat is wel T8. De belkosten van Compuserve liggem 30% lager dan die bij Tiscali en Compuserve heeft bijna geen storing. Iets dat bij Tiscali anders is.

Dus neem gewoon eigen netwerk Comuserve welke je vind op www.compuserve.nl.

Het erge ook aan TIscali is, dat zij hun netwerken niet beveiligen. Onbekende wormen; virussen en zelfs dialers kunnen bellen zonder dat je computer aan staat. Nog een punt is, dat je Tiscali pasport gehackt kan worden en dat wanneer je een 010 nummer hebt dat iemand anders die in Noord Groningen woont zo via zijn modem je telefoonnummer in zijn modempje kan invoeren en dan belt hij met de dialers op jouw telefoonnummer dus ook op jouw kosten. Tiscali ontkent dit probleem terwijl ik dit nota bene als praktijkvoorbeeld te zien heb gekregen, want ik heb dit samen met een collega dat uitgetest. Dus dat is makkelijk besparen zou ik zeggen en een ander zit met de kosten. Er word dus daar niets aan gedaan. Dit is bij Compuserve beveiligd en daar kan het dus niet voorkomen. Daarom stap ik over.

Succes.

Uranus; alias Jan Prins.

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door skippy »

compuserve en oa 12move maken ook gebruik van het tiscali netwerk, ik heb de indruk dat tiscali toch wel behoorlijk wat nieuwe klanten erbij heeft gekregen.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door Uranus »

Niet helemaal. Het Tiscali Netwerk welke Tiscali gebruikt is van Tiscali en de Compuserve die ook een Tiscali gebruikt is niet van Tiscali, maar van Tiscali Holding. Dat is een dochterbedrijf, maar daardoor wel een ander netwerk.

Nog een ander punt. De beveiliging die Compuserve biedt gaat door het Netwerk van Tiscali Holding. Dus de beveiliging komt van Compuserve, terwijl die (niet) beveiliging van Tiscali moet van Tiscali zelf afkomen, ondanks het feit dat ze eventueel hetzelfde netwerk zouden gebruiken, welke we nu zien dat het niet waar blijkt te zijn. Ik heb dit speciaal bij Compuserve nagevraagd.

Groet.

Uitvinder
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 sep 2003 15:58

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door Uitvinder »

Best wel ingewikkeld dus !

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door donn@ »

Misschien een domme vraag :? Maar stel, ik neem een T8 verbinding van compuserve, dan betaal ik hier dus 34.95 voor incl. telefonie. Maar krijg ik dan ook nog een rekening van de KPN voor mijn adsl?

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door Uranus »

Het kan, mar het hoeft niet. Maar dat geldt zowel voor Tiscali als voo Compuserve. Je kan de basispakket telefonie nemen bij beide providers, dan betaal je 10,= (belbudget KPN) aan de KPN. Dit zou ik wel aanraden. Mo0cht er een keer een storing zijn dan heb je toch nog telefioon. Wanneer je een totaalpakket nheemt met de grote Telefonieabonnement dan zou bij Tiscali het 15,= duurder kosten en bij Compuserve zou het ook 34,95 kosten. Bij Compuserve is daar geen meerprijs voor. Immers ze moeten de ADSL Kabel aan KPN doorberekenen. Die zijn zij ook kwijt. Dus of je de ADSL van KPN betaalt via de provider of dat u betaalt aan de KPN zou iok naar KPN kiezen, want dan bent u ook verzekerd dat u nog telefonisch bereikbaar bent wanneeer Tiscali of Compuserve een storing heeft.

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door donn@ »

Als ik het dus goed begrijp hoef ik geen moeite te doen om over te stappen. Bellen doe ik weinig, de hoogste belkosten van afgelopen jaar waren 6 euro in de twee maanden. We hebben nu xs4all als provider voor internet dat kost ons 23.50 euro, omdat we vanaf het begin deze provider hebben is de prijs lager dan het huidige abonnement. Dus als ik dan nog steeds 24.50 aan de KPN moet betalen ben ik dus bij tiscali en compuserve duurder uit. Waarom roepen ze dan steeds dat xs4all zo duur is.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door nl1sms »

Na maandenlange ellende ben ik naar Tiscali gegaan en dit is mij zeer goed bevallen. Ik ben gratis van T4 naar T6 gegaan en heb ook telefonie van tiscali. Lekker gratis bellen en werkt perfect. Je krijgt geen kpn rekening meer als je naar tiscali gaat, alleen belbudget (de goedkoopste). Je kunt ook je vaste kpn lijn helemaal opzeggen. Tiscali is in mijn optiek helemaal goed, goede service (was binnen 3 dagen aangesloten) en ze maken waar wat ze beloven. Dit absoluut in tegenstelling tot Wanadoom.
Succes!

ps. je krijgt ook nog per maand gratis 25 smsjes die je via internet kunt versturen en een homepage van 50 MB zonder datalimiet! toppie dus!

jvs
Berichten: 89
Lid geworden op: 07 okt 2005 18:40

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door jvs »

Niet helemaal. Het Tiscali Netwerk welke Tiscali gebruikt is van Tiscali en de Compuserve die ook een Tiscali gebruikt is niet van Tiscali, maar van Tiscali Holding. Dat is een dochterbedrijf, maar daardoor wel een ander netwerk.
Het is gewoon allebei het oude BabyXL netwerk, nu heet dat Tiscali Wholesale en het is technisch exact hetzelfde netwerk.

renaitre62
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2006 23:42

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door renaitre62 »

Ik heb al jaren Tiscali, vroeger zelfs Worldonline en ga nu toch overstappen naar een nieuwe provider

De elllende begon toen ik dit jaar een verhuzing doorgaf. Ik kreeg een geruststellende brief dat alles met de verhuizing geregeld zou zijn.

De realiteit is dat er op mijn verhuisdatum niets gebeurt was en dat Tiscali niets communiceert.
In plaats daarvan tot 20 x de helpdesk ad 0,30 per minuut bellen over een periode van 8 weken daarna om uiteindelijk weer internet en telefonie te krijgen.

Diverse monteurs langs geweest van KPN en Imtech. Het laatste bedrijf is uiteindelijk degene geweest die verder keek dan standaard.

Het is algemeen bekend dat helpdesknummers melkkoeien zijn voor de providers als Tiscali. Het is ook bekend dat de helpdesk bemand is met onbenullen die hooguit 10 vragen kunnen stellen om daarna te zeggen dat ze niks kunnen doen.

Het produkt is op zich niet slecht maar de organisatie er achter is prut. Alles is erop gericht om je aan het contract te houden en als ze je 8 weken zonder internet en telefonie laten zitten zeggen ze dat het in de kleine lettertjes van hun contract dit gewoon mogelijk is.

Kortom voor mij geen Tiscali ellende meer

Gesloten