LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
doubleyouk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:15

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door doubleyouk »

ik ben het helemaal eens met supermaster, deze winkel geeft GEEN ondersteuning! maar een bull**** antwoord.

wat wel is mr. bos, sommige routers verliezen hun instellingen(hostnames) na een stroomstoring. ( en jouw probleem is precies op het moment ontstaan, daar er een sttroomstoring is geweest.(regio zwolle)

wil je je eigen smc router weer gebruiken, heel simpel je hostname weer invullen, bv CCxxxxx-A
maar zoals supermaster aangeeft, geef iets meer uit aan een betere router. ( zelf heb ik ondertussen de linksys wrt54g al 3 jaar.)

succes, en voordat je begint afte geven op een bedrijf, persoon..luister en win informatie in bij een 3th party. er zijn forums genoeg.

doubleyouk.

Nimmo
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:14

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door Nimmo »

Ik had een proefabonnement bij @home. Het draadloze was al snel weg. Maar nog steeds het probleem dat hij niet automatisch een ip adres kon vinden.
Gebeld en gebeld, stekker er 2 uur uit, nieuw programmaatje naar de router, nog een keer en nog een keer. Zeg je dit wil ik niet meer, wordt het doorgezonden naar de Technische dienst. Wordt ik terug gebeld of ik even een snoertje uit het modem wil halen, ik was een dag eerder net aan mijn hand geopereerd dus lukte het niet, of ik even een buurjongen wilde vragen, ja hoor buurman van 77 was wel thuis, dus die heeft het gedaan. Alleen het probleem was niet opgelost.
Bij het opstarten startte hij nog steeds niet op. Iedere keer eerst stekker eruit, wen weer opnieuw opstarten, nou 1x is dat leuk, 2x ook nog, maar week naar week, niet meer.
Dus ik meld het per mail maar eens weer, nee je moet bellen. Ik zeg ik ken het antwoord inmiddels, de Technische dienst moet even kijken.
Nee hoor, het ligt aan mijzelf, aan de kabels. Helaas voor hen, die hadden zij meegestuurd. Maar je begrijpt het al, ik ben het zat en proefabonnement opgezegt.

Wat een geklooi zeg.

Nimmo
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:14

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door Nimmo »

Overigens had ik een ref nummer. Maar geen Technische dienst.
Ik heb ook herstellen etc. geprobeerd en dat lukt niet.
Hij kan niet automatisch een ip adres vinden. Er staat netjes bij
netwerkbeheerder bellen.
Helaas.

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door supermaster »

sorry dat ik het zeg.

maar dit ligt dus duidelijk aan je eigen instellingen.
waarschijnlijk je ipadres niet goed ingevuld in de router.

en dan doet ie het idd niet

Nimmo
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:14

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door Nimmo »

Sorry dat ik het zeg, maar je hoeft geen ip adres in te voeren.
Want je hebt nl. geen vast ip adres.
Je moet je computernaam invoeren.

Gek hè, wijsneus dat ze dat allemaal bij de eerste keer bellen gechekt hebben en alles ok is.
En dan is het toch niet goed.

En bij iedere volgende keer bellen ook de basisdingen gechekt.
Dus wat is er fout dan.
Staat ook niet in mijn installatiepakket, ja computernaam, dat staat er.
Maar goed ik ga daar helemaal niet mee in discussie.

Want zij hebben die gegevens tig keer gechekt, en zeggen weer iets anders dan jij. En ik heb al vaker kabel gehad toen ik in een andere stad woonde, geen problemen met installatie.
Ik heb hier eerst gewoon ADSL gehad geen problemen en nu kan ik het ineens niet meer, en mijn zwager met computerkennis kan het ook niet meer. Bij hem werkt het wel. Maar hier heeft hij het ook helemaal fout gedaan.
Je hebt helemaal gelijk.

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door supermaster »

ik zie wel dat je zwager er idd niks van snapt ja.

als je hem met de computernaam en met wisselend ip niet aan de gang krijgt zet je nl als test een vast ipadres neer.

mensen roepen altijd mijn broer dit mijn zwager zo en allemaal weten ze het beter.

dit soort mensen bellen mij dagelijks op om te vragen of ik het kan oplossen.

natuurlijk los ik het op 10 minuten werk toch weer geld verdiend.

waarom krijg ik elke router en pc wel aan de gang en je zwager dus schijnbaar niet.

omdat ik weet waar ik moet zoeken en in 99,9% is het iets wat de zgn expert uit de familie zelf verkeerd heeft ingesteld.

dus ja ik weet wel waar ik over praat.

met die studenten bij die helpdesk heb ik niks te maken die kunnen alleen maar in een boekje kijken 75% weet zelf niet eens hoe het werkt dus verwacht daar ook niks van.

de standaard dingen staan in het boek de rest moet de 2e lijns doen.

dat het bij hem werkt is goed, maar wil dat zeggen dat ie bij jou niks fout kan doen.

als ik het niet dagelijks meemaakte zou ik er niks op zeggen maar het is mijn vakgebied en weet waarom het in zoveel gevallen fout gaat.

Nimmo
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:14

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door Nimmo »

Leuk bedacht. Alleen moeten wij dit zelf verzinnen?????
Nee dus. Of de helpdesk vertelt het je, of zet het in het boekje of maar niet. Of de Technische mag het ook nog vertellen.
Maar je denkt toch niet dat ik daar mee ga zitten.

Ik heb nog nooit moeilijkheden met internet gehad, en wil dit al helemaal niet. En als jij graag geld uit dit soort zaken wilt verdienen, dan is dat zelfs nog triest. Want het moet gewoon bekend zijn of in de boekjes staan. En je hoeft geen computerexpert te zijn om internet aan te sluiten.

Maar daar denk jij heel anders over, mag van mij.
Alleen ik hoef zo'n provider niet.

Gek trouwens Jolanda had hetzelfde probleem en daar zeg je dit niet gelijk bij. Heb je het opgezocht???
Maar laat maar ik hoef geen antwoord meer.

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door supermaster »

dat was een ander probleem

Nimmo
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:14

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door Nimmo »

Dit ook. Want je hebt niet goed doorgevraagd.
Ik heb een vaste verbinding zonder router.

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door supermaster »

Ik had een proefabonnement bij @home. Het draadloze was al snel weg. Maar nog steeds het probleem dat hij niet automatisch een ip adres kon vinden.
Gebeld en gebeld, stekker er 2 uur uit, nieuw programmaatje naar de router
ik lees hier toch erg duidelijk dat je draadloos hebt met een router, als je het zelf niet weet geef een ander dan niet de schuld van je eigen falen

Nimmo
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 apr 2006 20:14

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door Nimmo »

U kunt goed lezen. Het draadloze was al snel weg.
(Vervangen door een vaste verbinding dus, zonder router.)

Alleen de problemen bleven.

neusfluit
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 sep 2006 13:03

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door neusfluit »

Dit verhaal doet me denken aan het probleem dat ik zelf ook bij @home heb gehad met een DRAYTEK router. Ik heb inmiddels al 3 jaar ADSL, dus heb er geen last meer van. Het probleem lag wel degelijk bij @home, maar tot op de dag van vandaag hebben ze het nog niet toegegeven.

Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/708619/

De oorzaak ligt in het netwerk van @home. Onder andere vanwege de eigenschappen van coax-kabel, komer er heel veel ongevraagde ARP requests (data) de router binnen. Veel routers kunnen hier niet tegen, waardoor de verbinding traag wordt of uitvalt.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door pvd »

@neusfluit:

Volgens mij is je link een klein beetje gedateerd. Voor zover ik weet zijn alle COM21 modems vervangen door zogenaamde DOCSIS modems, zoals de motorola of Arris modems.

groet,

pvd

sjeng1978
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2006 08:47

Re: @home faalt op alle fronten!! Neem een andere provider!!

Ongelezen bericht door sjeng1978 »

Ik heb helaas ook kennis moeten maken met de klantenservice van @HOME. Ik ben verplicht overgegaan van campus@maastricht naar @HOME. We zouden dan een gratis set-top box krijgen; leuk toch? Na ruim een half jaar herhaaldelijk bellen en mailen (tientallen) heb ik alleen reacties dat ze het "door zullen sturen". Zelfs als ik naar de klachtenafdeling mail om te klagen dat ik alleen reacties krijg met dat ze het door zullen sturen is hun reactie: "we zullen het door sturen naar de betreffende afdeling" :shock: En dat is als je het geluk hebt dat ze reageren! :x
De verbinding werkt tot nu toe prima, maar zodra er iets mis is en je hebt klantenservice nodig is het een heeeeeel groot drama!

Gesloten