Pagina 1 van 1

Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 04 sep 2006 16:15
door Hilda Visch
Heel erg vreemd. Al twee jaar heb ik adsl en telefonie en tv via versatel. Eh, tegenwoordig Tele2.
Ik heb dus een contract met versatel/Tele2, daar heb ik mijn verplichtingen, daar betaal ik mijn rekeningen, daar ben ik klant.

Het gekke is dat ik al geruime tijd post ontvang van Scarlet. REKENINGEN. Ik heb een heus klanten nummer. Volgens Scarlet ben ik hun klant. Krijg post met rekeningen van wat IK verbeld zou hebben. Ik ken niet eens de telefoon nummers die vermeld staan op de lijst.

Dan denk je, laat ik even contact opnemen met Scarlet en ze even op hun "vergissing" wijzen. Vergeet dat maar. Dat gaat je niet lukken. Als je eenmaal klant bent (wat ik dus niet ben maar volgens Scarlet wel) kom je niet meer van ze af. Ik heb gebeld, gemaild, geschreven, alles gedaan om deze "vergissing" bekend te maken. Ze willen het niet weten. Krijg geen reactie op mail, brief of telefoontje.
En het blijft niet bij rekeningen sturen, het is nu zelfs zo dat ze (zonder een handtekening van mij) geld van mijn rekening afhalen. Gelijk even bij de Postbank gemeld en mijn geld terug laten boeken natuurlijk. De Postbank is bereid om verdere incasso pogingen tegen te houden.
Scarlet daarintegen is nergens toe bereid. Ik moet maar een brief schijven met de klacht. (goh dat had ik nog niet gedaan) Ineens hebben ze mijn handtekening nodig om mijn klantnummer bij mijn gegevens weg te halen. (mmm en ze hebben geen handtekening nodig gehad voor de incasso's????
Ik ben na vele brieven, mails en telefoontjes geen steek verder gekomen. Ze weigeren mij uit hun systeem te "gooien".

Ik weet nu wat mij te doen staat. Helemaal niets. Elke envelop met het logo van Scarlet erop gaat retour afzender met de tekst: DIT IS GEEN KLANT VAN U, STUUR GEEN POST MEER.

Zijn er nog mensen met dezelfde ervaringen? Ik kan het me haast niet voorstellen. Dit kun je niet eens verzinnen. Ik verneem het wel.
Mochten er nou werkelijke veranderingen zijn dan houd ik jullie op de hoogte.

Groeten Hilda

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 04 sep 2006 20:38
door MartinKK
Bel eens naar 0800-1273 en luister via welke provider je belt.
Waarschijnlijk is dat Scarlet en berekenen ze jou de belkosten.
Op een of andere manier moeten ze toch een overeenkomst met je hebben gesloten, anders komen ze niet aan jouw rekeningnummer.
Dat kan natuurlijk iets zijn uit een ver verleden.

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 04 sep 2006 22:00
door E-nergetix
Als Scarlet beweeert dat jij klant bent moeten ze dat ook kunnen bewijzen.

HET bewijs is natuurlijk een contract met handtekening....

Vraag bij hun een kopie op waar je handtekening opstaat..... Kunnen ze dat niet of is het een verkeerde handtekening staan ze erg zwak...

Veel succes!

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 05 sep 2006 23:55
door Hilda Visch
En dat (de boel werkelijk uitzoeken) willen ze dus alleen doen als ik het schriftelijk aanvraag, met handtekening. Daar word je toch gek van. Ik doe dat dus niet. Blijf bij mijn beslissing om de post terug te sturen. Geen moeite meer van mijn kant.
Maar bedankt voor je reactie.

Martinkk: het telefoon nummer wat jij mij gaf daar kon ik volgens de computer stem geen gebruik van maken omdat ik niet aangesloten ben bij KPN. Dus eigenlijk weet ik nog niets. Wat ik wel weet is dat ik mijn rekening voor belkosten gewoon (ook) van Tele2 krijg.


Groeten Hilda

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 21 sep 2006 12:49
door Hilda Visch
En jawel hoor......... weer een incasso.....
Er is weer geld van mijn rekening afgehaald door Scarlet. Gaat echt heel erg goed.
Had ik bij de Postbank hun rekening nummer geblokkeerd zodat ze geen geld konden incasseren.......blijkt dat ze nog een poging doen via hun bankrekening. En die is dus nu ook geblokkeerd.
Interpay kan niet veel doen. Pas als er meerder klachten zullen zijn. Nu vraag ik je. Is 1 keer stelen niet voldoende om gestraft te worden. Ik zie het nl als stelen. Ik heb ze meerder keren op de hoogte gebracht dat ik geen klant ben enz enz.
We wachten wel weer af wanneer er weer bericht komt van Scarlet.
Post gaat dus gewoon retour met daarop met grote letters. GEEN KLANT

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 21 sep 2006 13:55
door queenfan
dus als ik het goed begrijp betaal jij voor een TV, Internet en Telefoon abonnement bij Versatel/Tele 2 en je krijgt ook nog een rekening van Scarlet???

Zo ja niet betalen, maar mocht het zijn dat Tele 2 niet meet incasseerd dan moet je toch even kijken of je niet door toedoen van Tele 2 overgezet ben naar Scarlet (hetzelfde bedrijf als ik het goed heb).

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 21 sep 2006 14:04
door Hilda Visch
Ik betaal en ontvang netjes de diensten van Tele2, daar zijn totaal geen problemen mee.
Het is zo dat Scarlet mij aan de telefoon zelf verteld heeft dat ik idd geen klant van ze ben en dat ik onterecht facturen ontvang en dat er onterecht geincasseerd word. Alleen doen ze er tot nog toe nog steeds niets aan. Behalve blijven incasseren. Gelukkig gaat het niet om hoge bedragen meer. De belkosten (die door een ander gemaakt zijn) daar krijg ik geen factuur meer van. Maar wel incasseren ze geld voor het abonnement (dat ik niet heb).
Dus ze geven toe dat ze fout zitten maar lossen het probleem maar niet op.
Ik betaal dus NIETS aan Scarlet, laat het geincasseerde bedrag direct weer terug storten. Zal dus binnenkort weer een brief krijgen dat de incasso mislukt is. Die brief krijgen ze keurig terug van mij met de mededeling dat ik geen klant ben.

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 21 sep 2006 14:07
door MAXIEM
Dag E-nergetix,

Het is ook denkbaar dat een grappenmaker scarlet gebeld heeft op de naam en de gegevens van een ander en dat er een voice-log gemaakt is. Dan wordt het wel erg moeilijk om te bewijzen dat je geen abonnee bent bij deze ******** firma.

Groeten, Maxiem.

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 21 sep 2006 16:51
door alfatrion
Zij moeten dat jij en niet die grappenmaker heeft gebeld.

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 21 sep 2006 17:08
door elwintje
IK HEB IETS VOOR JE

Scarlet Telecom BV Ketelmeerstraat 192/1
8226JX Lelystad [kaart/route]
0320 251524 [bel gratis]

fax 0320 258489

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 22 sep 2006 14:02
door Hilda Visch
Bedankt voor de adres gegevens.
Ik zal ze niet gebruiken. Ben niet van plan mijn handschrift en mijn handtekening via die weg toch in hun dossier te storten.
Vanmorgen de post.... ja hoor, daar zat de rekening in, kosten die ik zou moeten betalen omdat de automatische incasso niet uitgevoerd kon worden. Het gaat steeds leuker worden.
Brief gaat retour afzender met de mededeling, Onterecht verstuurde factuur, geadresseerde is geen klant. Daar mogen ze het weer even mee doen.
Als Scarlet niet kan reageren op vele emails met dit probleem, wie ben ik dan om er mee verder te gaan. Laat ze het lekker zelf uitzoeken. Ik ga ze niet meer helpen.
Meerdere malen gebeld en te horen gekregen dat ik idd onterecht facturen toegestuurd krijg en dat er onterecht geld van mijn rekening gehaald word. Dus ze geven toe dat ik geen klant ben, maar ze doen er verder niets mee.
Ik dan ook niet.

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 22 sep 2006 16:03
door queenfan
@ Hilda, gelijk heb je.

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 20 dec 2006 11:33
door karindragon
Ik zit methetzelfde probleem, blijk klant te zijn via info aanvraag. Ik ben bij Orange qua internet en telfort betreffende foon en ik heb geen vaste lijn. Het is nu zo ver dat er een gerechtsdeurwaarder komt.

Ik maak geen gebruik van hun diensten, dan betaal ik toch ook niet!!
Wat is er nou letterlijk aan die gasten te doen, ik vind het zo zonde van mijn energie???

Karin

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 05 feb 2007 12:37
door Hilda Visch
Het heeft even geduurd maar uiteindelijk heb ik resultaat.
Niet dat ze excuus hebben aangeboden, niet dat ze gezegd hebben dat het afgelopen is, niet dat ze ook maar iets hebben laten horen maar......... Ik hoor niets meer, krijg geen rekeningen meer, krijg geen herinneringen meer. Doel is bereikt maar.... Scarlet had toch echt wel iets kunnen laten horen. Onbeschoft gewoon.

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 05 feb 2007 17:14
door Anastasia
Als er ergens maar een fout gemaakt word kom je er moeilijk uit,
het is tegenwoordig met postcode en huisnummer voldoende om de overige gegevens te krijgen, en dus een tikfout is voldoende om jou ten onrechte als klant te krijgen, en die persoon die wel aanmelde krijgt dan niets, totdat hij opnieuw vraagt en dan alles opnieuw invoerde, dus het hoeft niet eens fraude te zijn.

Onduidelijk praten of een tikfoutje, en dat is vaak voldoende,
als ze niet zouden reageren, wacht dan gewoon op de door incasso buro beloofde rechtszaak, en vraag een schade vergoeding voor snipperdag, en je wint dit toch wel.

Leren ze het direkt af om niet te reageren!

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 05 feb 2007 22:37
door rammertje
Hilda,

Denk er wel aan dat je geen rekeningen meer krijgt omdat je die online moet bekijken. Je kunt via de klantenservice vragen of je ze weer toegestuurd krijgt.

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 07 feb 2007 13:33
door Econometrist
Je kunt via de klantenservice vragen of je ze weer toegestuurd krijgt.
Ik geloof dat jij iets essentieels in deze thread gemist hebt...

Re: Geen klant bij Scarlet maar toch rekeningen krijgen.

Geplaatst: 07 feb 2007 13:48
door lucrecia
@Hilda Visch

Moet je nu juist goed in de gaten houden, straks begin je brieven van de incassobureau te krijgen. Zorg dat de medewerker die zei dat je geen klant van hun bent, hopelijk heb je de naam genoteerd, een schriftelijke bevestiging opstuurd.

@karindragon
Moet je maar aan de deurwaarder vragen naar bewijs, een contract of zo om te bewijzen dat je klant van Scarlet bent of aan het bedrijf zelf. Als ze zeggen jou niet als klant te hebben een schriftelijke bevestiging hiervan vragen.