LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Google Earth niet scherp.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Google Earth niet scherp.

Ongelezen bericht door alderwood »

In de Telegraaf van dinsdag stond een stukje "Nederland haarscherp" met
Google Earth.
Er stond een haarscherpe foto bij van het Binnenhof.

De beelden die ik krijg zijn nauwelijs scherp te noemen.
Mijn instelling van Google Earth kan niet beter.
Een foto die een vriend stuurde, was gelijk aan die van mij.

Hij heeft gelezen, dat als je haarscherpe beelden wil,
dat je dan de betaalversie moet hebben?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Google Earth niet scherp.

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ja, dit is natuurlijk uiterst subjectief he...


Tot voor kort had je alleen stukjes Randstad scherp, de rest was weliswaar geografisch correct maar wel zonder detail.

Ik kan inzoomen en mijn huis zien, zelfs mijn boot van 6 meter lang (niet heel duidelijk maar ik weet dat hij het is omdat het ding een vaste ligplaats heeft). Ik ben er al erg blij mee.

En tsja, wellicht kun je met een eventuele betaalversie (is die er dan?) verder inzoomen maar ik vind het wel leuk zo. Het is en blijft spielerij.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Google Earth niet scherp.

Ongelezen bericht door karr-2 »

Meestal krijg je in de gratis versie niet de volledige beelden of minder scherpe beelden. Ik denk inderdaad dat je de betaalversie zal moeten nemen als je alles wilt zien.

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: Google Earth niet scherp.

Ongelezen bericht door alderwood »

Zojuist lees ik op internet:

"The amount of detail shown varies wildly, depending on where Google obtained its imagery. Most well populated areas are covered in high detail; if you want to find somewhere in Sydney you'll likely be able to zoom right into your back garden, but if you live in Wagga Wagga you may have more of a problem."

En inderdaad Den Haag is haarscherp en in overeenstemming met de
foto in de krant.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Google Earth niet scherp.

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

je hebt gelijk, bij de foto's van het binnenhof kun je bijna de haringen zien die ze bij die kraam verkopen (naast de hofvijver). :)

Inderdaad een stuk scherper dan de foto's van mijn huis in Groningen.


In dit geval betwijfel ik echter of de betaalversie veel toevoegt aan scherpte elders in Nederland, bekijk naar eens de features van een betaalabonnement, daar staat enkel iets over scherpere prints, maar niets over een hogere scherpte in het algemeen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Google Earth niet scherp.

Ongelezen bericht door SJZ »

Mmmm, nou, het valt mij een beetje tegen. Vergelijk het eens met Houten, dat is veel scherper te krijgen. Haringen kan ik echt niet onderscheiden op deze luchtfoto's.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Google Earth niet scherp.

Ongelezen bericht door agro »

de haringen zien die ze bij die kraam verkopen (naast de hofvijver).
Haringen kan ik echt niet onderscheiden op deze luchtfoto's.
Zou kunnen dat ze intussen zijn opgegeten :lol:

Maar alle gekheid op een stokje op de pagina van earth.google kan je een 7 dagen trial downloaden van de betaalversie. ( in het midden pagina bijna onderaan) de regio waar ik woon de kempen in brabant is ook niet scherp.
http://earth.google.com.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Google Earth niet scherp.

Ongelezen bericht door peukiemon »

Dat de foto's niet erg scherp zijn in 90% van de gevallen komt door de gemeentes c.q. provincies zelf.
B.v. Groningen is inderdaad baggerkwaliteit ga je iets naar het zuiden Assen die staat er haarscherp op.
Deze foto's zijn met gemeenschapsgeld gemaakt en zijn ragscherp voor heel nederland. Nederland leverde zelf de foto's voor googlemaps.
Er schijnt al een discussie losgebarsten te zijn om alle foto's nu scherp erop te zetten aangezien we er zelf voor betaald hebben.

diana1950
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 mei 2006 10:41

Re: Google Earth niet scherp.

Ongelezen bericht door diana1950 »

nee google Earth is niet scherp, MAAR WAT VEEL ERGER IS, DAT ALLES WAT JE ZIET AL EEN JAAROF LANGER,OUD IS. EN IN DE STRAATEN ZIE JE GEEN BEWEGING.EN DAT IS JAMMER. :shock: :roll:
IK ZIE GEEN BEWEGING, DAT IS JAMMER.

idem
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 dec 2004 14:24

Re: Google Earth niet scherp.

Ongelezen bericht door idem »

Onze woonplaats is ook bagger.
Een tijd geleden TerraExplorer eens geprobeerd, was stukken beter.

Gesloten