Pagina 1 van 15

opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 20 sep 2006 20:02
door heuvel4
In augustus heb ik per brief mijn ADSL internet abonnement
bij Planet Internet opgezegd (ik wil van provider veranderen)

Tot op heden geen antwoord op mijn brief (bevestiging opzegging);
geen antwoord op e-mails en als je belt kan je tegen betaling
tijdenlang wachten en krijg je nog geen contact.
Je staat wel machteloos.

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 20 sep 2006 22:30
door alfatrion
Stuur nogmaals een laatste brief, maar dan een aangetekende. Zo voorkomt u dat u nog een jaar moet zitten omdat u niet kunt bewijzen dat u heeft opgezecht.

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 23 sep 2006 12:30
door studenthro
Ik heb er ook last van. In augustus in eerste instantie via een mailtje opgezegd. Vervolgens een brief gestuurd en als laatste gebeld om mijn abonnement op te zeggen.
Ik zou binnen enkele werkdagen een bevestiging krijgen. Daar zit ik nu al drie weken op te wachten.

Het is toch te gek voor woorden dat ik 7 euro moet gaan betalen voor het opzeggen van mijn abonnement door het versturen van een aangetekende brief.

Dit heb ik vandaag verstuurd per e-mail:

Geachte heer/mevrouw,

Inmiddels zes weken geleden heb ik mijn abonnement opgezegt bij uw aanbieder van internet. Allereerst gemaild, vervolgens een brief gestuurd en als laatste ook nog eens gebeld om van mijn abonnement af te komen. Maar tot op heden nog steeds geen bevestiging. SCHANDALIG. Via diverse forums op het internet(zoals radar & kassa) merk ik dat er diverse andere consmenten zijn die met dit probleem kampen.

Ik kan begrijpen dat u graag uw abonnees wilt behouden, maar het niet beeindigen van abonnementen vind ik niet de manier op dat doel te bereiken.

Wanneer ik niet voor 29 september een ontvangstbevestiging heb ontvangen, gaat er een brief namens alle abonnees naar Radar.

Klantnummer:*******

Hoogachtend,

D. van Oudheusden

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 25 sep 2006 10:36
door Sindi
Ik had aangetekend opgezegt per eindcontractsdatum 1 oktober. Hoorde niets. Bij toeval belden ze mij voor een aktie.
Toen gezegd ik heb opgezegt. Kreeg ik een bevestigingsbrief netjes per 1 oktober, denk je dit is goed.
Nee dus, 1 september kon ik geen mail meer ophalen. Krijg ik vervolgens van KPN een brief dat ik heb opgezegd per 11 september.
Dus ik beiden weer aanschrijven. Op 16 september krijg ik een brief van Planet dat ik vanaf 15 september mijn abonnement heb opgezegt.
Ja, terwijl ik vanaf 1 september dus al helemaal niets meer kon. Mijn account was afgesloten. Ook niet via webmail. Niets meer.
Nu moet ik KPN dus betalen tot 11 september.
Ik wil best wel betalen maar dan wil ik mijn mail ook. Zomaar ineens ben je een maand eerder afgesloten dan gepland.

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 26 sep 2006 16:21
door NaMa
Mijn contract loopt af op 28 september aanstaande, ik heb 19 augustus jongstleden per aangetekende brief, met ontvangstbevestiging, mijn contract opgezegd.

14 dagen later had ik nog steeds niets vernomen, mail gestuurd, geen reactie, waarop ik ben gaan bellen..

Ik heb eerst 35 minuten in de wacht gestaan en werd toen van de lijn afgegooid.

Vervolgens 55 ! minuten in de wacht, ik kreeg een jongeman aan de lijn die in eerste instantie ging beweren dat mijn brief niet was ontvangen, waarop ik antwoorde dat er toch écht iemand van Planet had getekend voor ontvangst.

Hij ging dit nog even nakijken en vervolgens kwam hij met de opmerking dat mijn brief nog niet was opgenomen in de administratie (hij kon nu wel ineens zien dat die brief was binnengekomen ??), dit had voor de 28e moeten gebeuren, ik was dus te laat met opzeggen en zit volgens hen nu wéér een jaar aan een abonnement vast.
:shock: :shock:


Ik heb hem gezegd dat ik hier uiteraard geen genoegen mee neem en ik heb hem gevraagd of iemand mij kon bellen hierover..

Tot op heden wacht ik nog steeds op een belletje, ik zag vanmiddag wel bij mijn gegevens dat inmiddels de contractdatum is aangepast naar 28-9-2007

Ik maak me verder niet druk want ik laat dit verhaal echt niet over mijn kant gaan, ik weet dat ik volledig in mijn recht sta omdat ik op tijd heb opgezegd (ik heb dit nagevraagd bij een jurist) maar dit wordt natuurlijk een heel gedoe..

Ik ben helemaal klaar met Planet en dus ook helemaal klaar voor de strijd :twisted:

Groeten en wordt vervolgd..

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 26 sep 2006 18:53
door raymondk
Welkom bij de praatgroep "Planet-ellende"! Jammer dat je niet eerst naar de bank bent gegaan om een "intrekking automatische incasso" bij je aangetekende schrijven te voegen;je zult merken dat ze bij Planet "vergeten" om de automatische incasso stop te zetten....
Vandaag nog een (dreig)brief van KPN gehad omdat ik weiger het deel van het abonnementsgeld dat Planet via de telefoonrekening in rekening brengt te betalen voor de maand september te betalen(mijn eigen ADSL-aansluiting is 25 augustus 2006 afgelopen).(De rest van het verhaal staat vanaf hier:http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... c&start=15).Dus weer gebeld met KPN,weer een brief geschreven en een kopie van mijn tijdige en aangetekende schrijven toegevoegd....We zullen zien hoe lang deze Planet-ellende nog duurt....
Overigens wel grappig:de website van een andere door Planet getergde klant:http://www.pianet.nl.

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 26 sep 2006 22:17
door studenthro
Ik heb een mailtje naar radar gestuurd, mischien dat zij de boel WEL wakker kunnen schudden.

Ik heb nog een maand de tijd om op een normale manier van Planet af te komen.

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 27 sep 2006 10:56
door NaMa
RaymondK:

Voor wat betreft KPN verwacht ik ook nog het nodige gedoe..

Voor wat betreft de automatische incasso van Planet, ik heb de laatste factuur laten storneren aangezien ze hier een volledige maand in rekening hebben gebracht en ik alleen nog wens te betalen tot de 28e.

Als het goed is krijg ik dan een acceptgiro die ik dan vervolgens weer terug ga sturen mét het verzoek om een aangepaste nota te ontvangen.


Aangezien KPN en Planet 1 pot nat is heb ik besloten ook mijn abonnement met KPN op te zeggen, deze aktie ga ik aanstaande vrijdag in gang zetten (de dag ervoor zou volgens de regels van bartje mijn abonnement met planet stopgezet moeten zijn)

Ik heb gehoord dat zolang Planet niet doorgeeft aan KPN dat je abonnement is opgeheven, KPN door blijft drammen dat je dan je abonnement met hen niet op kan zeggen..

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen :twisted:

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 27 sep 2006 18:42
door hbijl
Ik moet me helaas aansluiten in de lange rij van 'gedupeerden' bij Planet Internet. Ruim drie maanden (in april van dit jaar) voor het verstrijken van de einde contractdatum heb ik netjes via het webform opgezegd. Melding via email gehad vanuit Planet dat contract per 1-8-2006 beeindigd zou worden. Voor alle duidelijkheid ik heb dus zwart op wit een datum van 1-8-2006!! Na vervolgens een tijd niks meer gehoord te hebben aangaande de opzegging maar wel gewoon een factuur in de email te hebben ontvangen heb ik maar even geinformeerd. Vervolgens kreeg ik bericht dat men het contract zou beeindigen per 20-07-2007 (!!). Dus maar weer terug om te melden dat dit niet goed is. Emails gestuurd waarop de standaard antwoorden komen van "in behandeling genomen...zo snel mogelijk antwoord..."
Vervolgens half augustus weer gebeld aangaande hoe en wat. Advies gekregen om alle ontvangen emails, dus ook die waarin einde contract per 1-8-2006 wordt genoemd, per post naar planet te sturen. Nu 5 weken later weer gebeld met de vraag hoe het zit. Wordt er doodleuk verteld dat in het systeem te zien is dat ahet bonnement 'per direct' wordt opgezegd maar wanneer dat uitgevoerd wordt is niet zeker "want er zit een fout in het systeem waardoor het niet mogelijk is te muteren om de opdracht te bespoedigen". De producent moet eerst die fout eruit halen. Of zoiets..Wie z'n probleem is dat ? Zeker niet dat van mij. Kijk er is nu wel bekend dat de overgang naar het nieuwe klantensysteem bij Planet, maar ook het Het Net, voor alle problemen zorgt. Maar die problemen had men nu toch wel kunnen oplossen.
Sta nu op het punt om de directie van Planet Internet of KPN Internet maar rechtstreeks te gaan spammen om dit op te lossen. Heb wat namen kunnen achterhalen dus dat extra briefje en die postzegel wil ik er wel aan wagen...

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 10 okt 2006 16:03
door NaMa
als ik jou was zou ik de brief die je nu wil gaan sturen AANGETEKEND verzenden, kost wel wat maar dan hebbie ook wat..

Anders gaan ze doodleuk beweren dat ze de brief niet hebben ontvangen.

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 18 okt 2006 10:47
door Maartjenu
Hier liep ons contract in juli 2006 af. Als in mei alles keurig verwerkt, mail gestuurd en telefonisch via helpdesk opgezegd. Div. mails gestuurd en gebeld voor opzegging. Nooit gekregen.
Wel kon ik zien dat ons contract per 02/07/06 beeindigd zou worden (via my planet). Tot mijn verbazing blijkt na de vakantie de maanden juli en augustus gewoon geincasseerd te zijn. Meteen gestorneerd en in de pen geklommen. De tel. helpdesk is nl. voor opzeggingen etc. niet bereikbaar.
Uiteindelijk de laatste brief waarin ik eis dat ik nu eens antwoord krijg en een bevestiging van het opzeggen aangetekend verstuurd. Zelfs een extra euro betaald voor ontvangstbevestiging. Dit is nu al weer ruim een maans geleden en tot op heden niets gehoord!
Blegh!!!!!!!
Kpn is trouwens wel keurig op tijd afgehandeld.

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 18 okt 2006 11:34
door Kaasboer
Ik sluit mij bij de overige slachtoffers aan mijn tel. opgezegd krijg ik van Planet de mededeling dat ik nu ADSL van hun krijg. Dit terwijl ik al in Julie het abb. met Planet opgezegd heb.Ook aangetekend en de service lijn is niet bereikbaar.Ik weet niet hoe dit verder gaat ik krijg vandaag internet entelefoon van essent. Moet ik voor die ADSL aansluiting weer een aangetekende brief sturen ?Mijn reden was een klacht over de thuis service die man bracht mij 120 euro in rekening en toen ik het zat was ging ik naar mijn leverancier en voor 20 euro was het euvel verholpen.Hans van der Oord

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 18 okt 2006 12:37
door JiXiangDaMi
Grr... Hang nu al 20 min. aan de lijn bij Planet ("een ogenblik geduld a.u.b.") om ze erop te wijzen dat mijn ADSL abonnement begin deze zomer al (op tijd!) is opgezegd, dat ik zelfs een bevestigingsbrief van ze heb gekregen, maar dat ze nog altijd elke maand 7 euro afschrijven. Zojuist ingelogd op de website om mijn gegevens in hun administratie te bekijken, en daarin staat dat mijn contract nog tot volgende zomer loopt... 't Moet niet veel gekker worden!

Oeps, ik heb even verder gelezen bij alle andere reakties, dus ik heb de telefoon (na 30 min.) maar opgehangen. Wat raar dat een bekend bedrijf als Planet zo met z'n klanten omspringt (het klinkt bijna als een zaak voor Opgelicht)!. Hopelijk kan Radar er iets aan doen...

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 19 okt 2006 16:19
door corne1971
Ook hier problemen met het opzeggen bij planet.

Keurig optijd opgezegd en kreeg netjes een brief dat mijn abbonnement af zou lopen op 8-11-2006.
Daarna keurig de KPN opgebeld om door te geven dat zowel huistelefoon als internetaansluiting opgezegd werd.

Op 4 oktober krijg ik een brief dat mijn contract verlengd is met een jaar.(blijkt dat de KPN even doodleuk doorgegeven heeft dat ik mijn internet gewoon wilde behouden)

Netjes gebeld naar de servicelijn en kreeg gelukkig iemand aan de telefoon en die heeft geregeld dat er een ticket aangemaakt is omtrent dit probleem.

Van de week voor de laatste keer gebeld (al met al was dat de 8e keer) en na een wachttijd van meer dan een half uur kreeg ik eindelijk emand te pakken en die vertelde me dat het bij de administratie lag en dat hun even gaan beslissen of dit juist is.
Ik heb hem gelijk verteld dat er dus mooi na 8-11-2006 geen abbonnementskosten meer van mijn rekening gehaald kunnen worden ivm het terugvorderen via mijn giro.

Ik zie het allemaal wel maar ik betaal vanaf 8-11-2006 niks meer aan die soepzooi daar.

Heb wel alle brieven bewaard en mocht het na die tijd nog niet geregeld zijn bel ik even naar de FNV voor juridisch advies.

Want ik heb het dus ook helemaal gehad met PLANET INTERNTET..

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 20 okt 2006 09:24
door Kaasboer
Ik heb via de FNV het advies gekregen om me bij een recgtshulp bureau te vervoegen. Ik heb vandaag een afspraak met deze instantie gr. Hans van der Oord alias de kaasboer

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 20 okt 2006 12:10
door samueel
Ik wil graag telewerken bij Planet wat zijn de ervaringen ik lees hier alleen maar slechte berichten over Planet ze zijn vorig jaar toch uitgeroepen als de beste provider !!!!

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 23 okt 2006 15:54
door heuvel4
vervolg reactie heuvel4 dd. 20 september j.l
Planet is telefonisch onbereikbaar (betaald-nummer) en reageert niet
op e-mails en mijn brieven.
Op 13 oktober ontving ik van Planet een email dat het contract per 15 oktober 2007 (een jaar later dus) wordt beeindigd. En dat terwijl ik op tijd had opgezegd.
Weer een brief geschreven dat ik dit niet accepteer.
Een slechte zaak van Planet en ik raad iedereen aan GEEN ADSL-ABONNEMENT TE NEMEN BIJ PLANET INTERNET, WANT JE KOMT ER NOOIT MEER VAN AF !!!

Kunnen we gezamenlijk actie ondernemen tegen Planet ???

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 24 okt 2006 15:11
door SonjaP
Ook ik heb problemen met planet wat betreft het opzeggen van mijn adsl. Alleen is het bij mij zo dat de ADSL die ik voor het internetplusbellen wel netjes is afgesloten. Ze hebben alleen nog twee maanden abbonnementskosten afgeschreven. Ik heb hier in mei over gebeld en daar hoefde ik me geen zorgen over te maken. Dit werd allemaal automatisch met de volgende factuur verrekend.

We zitten nu eind oktober en nog steeds is er niets binnen. Net weer een mevrouw aan de telefoon gehad en zij gaat het nu voor mij regelen dat het alsnog overgemaakt wordt. Ook krijg ik volgens haar mijn telefoonkosten die ik ondertussen gemaakt heb hiervoor vergoed... We wachten maar weer even af wat dit gaat brengen.

Ik heb de laatste 6 jaar totaal geen problemen met Planet gehad, maar geloof dat ze dat nu aardig aan het inhalen zijn. Wat er mis kon zijn is er geloof ik dit jaar ook wel mis gegaan. Mijn geduld begint aardig op te raken zo ondertussen...

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 24 okt 2006 15:30
door johan t h
mijn moeder is al 3 maanden bezig om het internet aangesloten te krijgen,en al net zolang is ze bezig om er vanaf te komen.
ze blijven maar de spamfilter afboeken van haar rekening ,terwijl ze helemaal geen internet heeft,en ook de medewerkers van de prima foon worden door hun eigen helpdesk grof te woord gestaan en ten slotte de hoorn er op gegooid.
als je zelf de service lijn belt zit je ruim een half uur tot 3 kwartier te wachten om iemand te spreken en dat kost je 0.45 euro cent per min.
met als resultaat dat we nu nog steeds bezig zijn om van de zooi af te komen en ik als zoon met een pc moest het maar opknappen voor mijn moeder.
dus als ik al reclame moet maken voor hun zeg ik nou nee bedankt,terwijl het bij mij en mijn zus wel allemaal zo geregeld was.
maar als ik had geweten dat het zo een zooitje was bij hun was ik zeker bij een ander gegaan met mijn adsl +bellen.
kpn je laat het flink afweten

Re: opzegging abonnement ADSL bij Planet Internet

Geplaatst: 24 okt 2006 16:09
door mau
ook bij ons is het misgegaan met planet. door verhuizing moesten we helaas overstappen, tiscali hadden wij eerst. nooit problemen mee gehad. het duurde al een tijd voor we eindelijk internet hadden via planet en nu willen we overstappen en komen we er niet meer vanaf. we hebben ook op tijd opgezegd, telefoontjes, verschillende e-mails en aangetekende brief. ze blijven maar afschrijven, en wij steeds weer terug laten storten. de enige reactie die wij tot nu toe krijgen zijn dreigbrieven dat we moeten betalen anders worden we afgesloten. ik ben niet meer van plan te bellen. dit kost handen vol geld en je krijgt toch niemand aan de telefoon en die keer dat je wel iemand krijgt kunnen ze je niet helpen en verbinden ze door en dan hang je weer 3 kwartier zonder iemand te horen. om helemaal razend van te worden. :evil: