Pagina 1 van 1

InternetPlusBellen en hoe je je klant in de maling neemt

Geplaatst: 29 sep 2006 00:30
door willem blom
Mij is ongeveer hetzelfde overkomen.
Eerste keer aanvragen begin juli afgewezen omdat Planet mijn verhuizing van 4,5 jaar geleden niet administratief had verwerkt.
Tweede keer aanvragen geaccepteerd door KPN telefoniste maar wederom afgewezen omdat ik zakelijke klant zou zijn.
Derde aanvraag begin augustus ondanks dat ik zakelijke klant ben (dit was volgens de site van Planet inmiddels geen probleem meer) weer afgewezen maar later na telefonisch contact toch geaccepteerd.
Bij alle keren heb ik duidelijk aangegeven dat ik een extra nummer wil meenemen omdat dit mijn zakelijke nummer is.
Half september na diverse brieven te hebben ontvangen heb ik de Experiabox ontvangen en geinstalleerd en geactiveerd.
Alles leek zowaar in 1 keer te werken todat ik probeerde mezelf te bellen vanaf mijn mobiel. Geen binnenkomende lijn dus. Inmiddels gezocht naar site naar mijn tweede en zakelijke numer maar dit kwam dus helemaal niet voor.
Bellen met de ene na de andere helpdesk denk ongeveer 3,5 uur aan een stuk.
Geen enkel resultaat. De ene medewerker verschuilt zich achter de andere.
Ben blijven bellen todat er eindelijk iemand een case aan wilde maken.
Deze schijnt namelijk nodig te zijn om uberhaupt iets te doen. Deze case zou intern doorgestuurd worden naar de afdeling klantreacties en zou met maximaal een half uur daar zijn.
Na een uur gebeld met klantreacties maar geen case bekend. Dag gewacht en weer gebeld maar nog geen case bekend en daarom geen enkele acie.
Na veel bellen is er de derde dag opnieuw een case aangemaakt die een dag later bekend was bij klantreacties. Ik vroeg iemand van die afdeling te spreken maar dat is niet de gang van zaken. Een case wordt toegewezen aan een behandelaar die vervolgens binnen 2 x 48 uur naar de klant moet reageren.
Ik kookte inmiddels en had het eigenlijk al helemaal gehad met dit hele gedoe.
Na 1,5 dag toen was ik dus al een week na de activatie en een week zonder zakelijke telefoonlijn werd ik eindelijk gebeld door de behandelaar.
Hij had de zaak bekeken en de enige oplossing is de hele boel terugdraaien naar de situsatie voor IPB en daarna een nieuwe aanvraag hiervoor doen.
Op mijn vraag hoeveel tijd dit in eslag nam werd minimaal 8 weken genoemd.
Mijn zakelijke nummer is inmiddels afgesloten dus nieuwe klanten die horen dat dit nummer niet meer in gebruik is zullen zeker nooit meer bellen. Mijn bestaande klanten heb ik zoveel mogelijk ingelicht.
Op mijn zakelijke nummer moet een bericht gaan lopen dat er tijdelijk een ander nummer gebruikt moet worden maar na 3 dagen is dit ook nog niet voor elkaar.
Eerlijk gezegd lijk ik heel koel asl ik dit schrijf maar zit me vreselijk op te winden over de manier waarop de KPN met haar klanten omgaat.
Het is meer dan schandalig dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt en behoorlijk wat tijd en belkosten moet investeren om te horen te krijgen dat de zaak helemaal teruggdraaid moet worden.
Is het niet de KPN die een spotje op TV heeft dat IPB zo geweldig is.
Gebruikt de KPN niet de kreet: De KPN sluit je aan.
Ja dat doen ze zeker maar niet op de manier zolas overeengekomen.
Na alle jaren van kritiek op de KPN als waren zij niet klantvriendelijk en een te log lichaam is er nog helemaal niet verbeterd. Het is werkelijk om te huilen. Heeft u weleens geprobeerd een eindverantwoordelijke van een afdeling te spreken. Ja ? Bent u er ook achtergekomen dat deze mannen/vrouwen zich keurig hebben afgescgeiden in hun ivoren torens.
De jongens van de Helpdesks moeten het maar oplossen met hun protocolletje voor hun neus waar wij als klant niet van moeten afwijken want dan gaat het licht echt volkomen uit bij deze mannen.
KPN je verdient hier niet eens een dikke onvoldoende mee. Negatieve cijfers doen we misschien niet aan maar jullie zouden zeer negatief scoren.

Re: InternetPlusBellen en hoe je je klant in de maling neemt

Geplaatst: 03 okt 2006 10:12
door sprokkel
Ik heb momenteel ook wat problemen met KPN, over met name verhuizingen en opzeggingen.
Ik raad een iedereen aan als men een nieuw contract afsluit bij KPN en/of een zustermaatschappij zoals PlanetInternet, om na de proeftijd direct je abbonement weer op tezeggen, dit voorkomr problemen als je gaat vehuizen en/of verandering van contract vorm plaats vind.
Als je namelijk verhuisd en men geeft je de verkeerde informatie zit je weer voor een jaar aan een contract vast, terwijl je niet meer op het betreffende adres woont.

Re: InternetPlusBellen en hoe je je klant in de maling neemt

Geplaatst: 09 okt 2006 17:58
door Valentia
Nadat ik 45 minuten gehoord had u wordt zo snel mogelijk geholpen, kreeg ik eindelijk een mens aan de telefoon.
Barry Hoofwijk van Planet Internet afdeling retentie, vertelde me al snel dat ik niet bij hem moest zijn. Ik was naar deze afdeling doorverwezen door een collega die me ook alm niet kon helpen. Een geschiedenis van maanden inmiddels met tussen door afleidings manoeuvres van monteurs die het niet kunennoplossen maar dan kom ik toch weer steeds terecht bij het 0900 1905 nummer. Ik heb een internet nummer = bellen aangevraagd nadat ik mij had laten overtuigen door een medewerker van Planet dat ik mijn thuiswerkplek met VPN verbinding ( was nog speciaal naar gevraagd door de persoon destijds aan de andere kant)zonder problemen kon blijven gebruiken en dat het een naadloos het ander over zou gaan, mijn ADSL aansluiting in Internet + bellen. Dat gebeurde niet ik werd een maand afgesloten, daarna begon een andere lijdens weg. Het werd niet ondersteund door KPN. DE eerste monteur van KPN die naar me toegestuurd werd regelde het voor me, het experia kastje werd vervangen en hij had met back-up service van een collega de poort van de Experia box open gezet e de verbinding VPN, met mijn werkgever deed het, we spreek hier half juli. Daarna viel plots alles weg, mijn instellingen had ik al snel weer hersteld maar de rest niet. Van Planet had ik die dag daarvoor nog en telefoontje gekregen over en openstaande service call voor het restten van mij experiabox, ik vertelde dat het afgehandeld was. Toen ik PLanet belde om te vragen wat er gebeurd kon zijn en of ze mijn instelling gereset hadden werd dit in alle toonaarde ontkend. Er werd me verteld dat er geen ondersteuning voor VPN verbindingen wordt gegeven en dat ze me dus niet konden ondersteunen wat ze toen wel bij de KPN monteur gedaan hadden. De volgende da wordt ik weer gebeld door Planet of ze mijn instellingen nog moeten resetten.
Na overleg met mijn werkgever zegt deze me nogmaals aan de KPN te vragen of ze de verbinding kunnen herstellen. Ik bel en leg uit dat de poort 500 opengesteld moet worden en dat er een VPN verbinding gelegd moet worden met mijn werkgever. DE afspraak kan pas over twee weken plaats vindenmaar wordt wel gemaakt. Wanneer de monteur komt zegt hij gelijk dat ondersteunen we niet en gaat weer weg.
IK laat een monteur komen via mijn werkgever, deze legt de verbinding en controleert door te pingen of de lijn stabiel is, dit is niet het geval, de VPN verbinding wordt steeds verbroken een langer contact dan een minuutje is niet mogelijk. Ik schrijf een brief naar Planet en krijg antwoord dat hetwel 4 weken kan duren, ik beklaag me erover en wordt doorverwezen naar een telefoonnummer van de service desk. Daar wordt me weer verteld dat er geen ondersteuning wordt gegeven. Ik stel dat er op de site gezegd wordt dat ik via mijn KPN de firewall moet kunnen instellen maar dat deze keuze mogelijkheden helemaal niet beschikbaar zijn. Dit was namelijk een tip die ik van deze man kreeg ( Hans Veenstra van KPN, hele vriendelijke en behulpzame persoon), toen ik hem hiermee confronteerde vroeg hij dit na en bleek het te kloppen. Er kwamen te veel storingen van. Hij vertelde me ook dat er nog steeds naar verwezen wordt en dat er nog steeds niet gezegd wordt dat de Experia box van KPN niet goed werkt bij VPN verbindingen en dat het niet ondersteund wordt. Hij vertelde me dat er nog wel 1 mogelijkheid zou zijn en dat ik daar binnen tweedagen voor terug gebeld zou gaan worden. Dat gebeurde niet, toen ik belde vertelde me ze dat de service call als afgehandeld stond en dat de VPN verbinding niet ondersteund wordt, ik moest nu bellen met 0900-1905 keuze 1 keuze 2, afdeling retentie en zou daar een oplossing van kunnen verwachten.
Na 45 minuten u wordt zo snel mogelijk geholpen blijkt de geboden oplossing te liggen in het opzeggen van het abonnement, over de kosten kunnen ze me niets zeggen. Een andere oplossing of de klachten service aan de telefoon krijgen is niet mogelijk. Wel kreeg ik weer te horen dat ze nog steeds internet plus bellen promoten en dat er nog steeds niet verteld wordt dat er geen ondersteuning wordt gegeven aan de VPN verbinding, dit is het beleid werd me verteld.Een manager kreeg ik niet aan de telefoon . De ondersteuning van de VPN verbinding wordt niet gegeven omdat het gewoon weg niet mogelijk is een verbinding tot stand te brengen die stabiel genoeg is om op te kunnen werken. De KPN en Planet liegen er gewoon oplos en ik raak mogelijk mijn baan kwijt omdat ik zoveel werk achterstand heb en nog steeds niet in staat ben geweest een eenvoudige internet verbinding te verkrijgen, ik voel me heel machteloos vandaar dat ik ten einde raad u aanschrijf en hoop zo te voorkomen dat er nog meer slachtoffers vallen.


Margot Barel



:evil: