LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo en spam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
czijl
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2006 14:07

Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door czijl »

Meer mensen met wanadoo/orange?
Ik heb nog nooit zoveel onnodige spam binnen gekregen als bij Wanadoo
Ik heb ze al een mail gedaan met de vraag of ze deze mail expres doorlaten om je over te halen betaalde Spamfilter te kopen per maand
Ben ik dus echt niet van plan
ieder gratis email programma filtert deze spam gratis voor je zoals Hotmail en GMail
Daar hebben we het volgende op gevonden
Heb via webmail van Wanadoo de post laten doorsturen naar mijn hotmail adres En Hoppa de spam is verdwenen als sneeuw voor de zon

Caboro
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 sep 2006 14:28

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Caboro »

hahaha ik heb precies hetzelfde probleem iik heb 2 wanadoo adresssen en ik denk dat ik wel 50 mailtje sper dag aan spam krijg.... maar ik heb incredimail en ik bounce alles terug en blokkeer de afzenders

czijl
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2006 14:07

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door czijl »

Ja incredimail en terug kaatsen en blokeren daar word je moe van
dus wanadoo niet meer via incredi maar hotmail via incredi binnen laten komen
geen ergernis meer
groets CZijl

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Ja, vooral dat terugkaatsen is fijn! :twisted:

De reply- en from-adressen (de twee mogelijke antwoordadressen) van spammailtjes zijn altijd nep, maar het zijn ook vaak adressen van volstrekt willekeurige buitenstaanders.

Omdat ik een eigen domeinnaam heb, krijg ik regelmatig een stortvloed aan "undeliverable" berichten over me heen, omdat af en toe ook mijn domeinnaam als afzender gebruikt wordt.

Waarom op die manier bestaande domeinnamen gebruikt worden, weet ik niet. Waarschijnlijk om de lol dat op die manier twee keer gespamd wordt. Eerst door de spammer zelf en vervolgens door degene die de spam naar het verkeerde adres doorkaatst.

Wat mij betreft is iedereen die spam terugkaatst zelf dus net zo'n grote spammer!

Caboro
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 sep 2006 14:28

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Caboro »

nou meer dan de helft van de spam wordt wel degelijk goed teruggekaatst! dus iedereen die mij rotzooi stuurt krijgt het terug en wordt geblokt uiteraard! :twisted:

czijl
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2006 14:07

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door czijl »

http://www.spamvrij.nl/faqomat/fom.php? ... =qa#qa-013
Op www.spamvrij.nl Staat een heel duidelijk verhaal Over ; wat spam is, hoe je er mee om kunt gaan, wat je kunt doen om er af te komen en nog veel meer maar ook over waarom je niet terrug moet kaatsen.
Erg helder en duidelijk deze site dus een aanrader
doe er je voordeel mee
groets CZijl

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Heb hier al jaren last van. Het begon toen ze de Spamfilters aan de man begonnen te brengen. En dan krijg je die spam nog binnen. Het spammailtje is dan alleen gemarkeert als spam. Dus het maakt geen moer uit. Filter of niet. Heb om dit probleem enigsinds het hoofd te bieden Mailwasher draaien.

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door januca »

Wanadoo/Orange laat inderdaad verschrikkelijk veel spam door. Andere providers schijnen er beter mee om te gaan.
Ik heb McAfee internetsecurity genomen, en die laat ik alle spam in een speciale geblokkerde box gooien. Die leegt hij zelf na een maand. Alle spam die daarin terecht komt krijg ik alleen te zien als ik daar speciaal om vraag.
Ik ben daar zeer tevreden mee.

bigjon
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2004 17:05

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door bigjon »

Het is bij Wanadoo zelfs zo erg dat toen ik voor mijn oudtante van 70 internet regelde en haar aanmeldde bij Wanadoo er al spam was voordat de account door haar gebruikt was.

Bij navraag bij Wanadoo was het antwoord dat het waarschijnlijk kwam omdat het email adres al eens in gebruik was geweest.

Ik heb mijn eigen abo bij wanadoo opgezegd mede vanwege de stortvloet aan spam.

Om aan te geven hoeveel: Ik heb op een bepaald moment 16 weken in het ziekenhuis gelegen, nadien wou ik de email binnen halen en dat bleken zo'n 15000 mailtjes te zijn (meer dan 100 per dag).

olijfje
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2006 23:41

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door olijfje »

Bedankt voor de tip czijl. Het doorsturen van de post naar hotmail werkt perfect. Geen spam meer! Eindelijk!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door ?? »

Het inschakelen van het spamfilter wil ook nog wel eens helpen...

czijl
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2006 14:07

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door czijl »

? ? heeft zeker bovenstaande reacties niet gelezen :roll:
? ? daar betaal je voor per maand en je krijgt het evengoed binnen IN een apart mapje pfff :twisted: . Dus moet je ze nog verwijderen :idea:
Toch maar redirect gebruiken :D

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Accutron »

Toch een beetje vreemde verhalen. Ik heb al jaren wanadoo en heb in mijn mailbox nog nooit last van spam gehad. Ook nooit in mijn g-mail account trouwens maar wel regelmatig in mijn hotmail maar dat ligt er denk ik ook wel een beetje aan welke sites je bezoekt.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door ?? »

czijl: Ze komen inderdaad in een apart mapje binnen. Die normaal gesproken wordt genegeerd als je je e-mail controleert. Daardoor heb je er totaal geen last van, dus ik snap je punt eigenlijk niet.

Daarnaast is het uitermate handig om te kunnen zien wat er als spam is uitgefilterd, aangezien één van de mindere punten van een spamfilter is dat er ook wel eens normale mail wordt gemarkeerd als spam.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door angel1978 »

Gebruik Thunderbird als emailclient i.p.v. Outlook Express en je probleem is opgelost.

Deze heeft een zelflerend filter dat bijna perfect ( 100% bestaat niet ) werkt.

czijl
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2006 14:07

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door czijl »

meteen uitgeprobeerd inderdaad prachtig programma werkt praktisch hetzelfde als Outlook
goeie tip :lol:

gvalk
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 aug 2006 21:28

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door gvalk »

ik lees dat je thunderbird kunt gebruiken als e-mailclient ipv outlook express en dat je daardoor bijna alle spam tegen kunt houden.
vraag is: hoe kan ik thunderbird installeren?

czijl
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2006 14:07

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door czijl »

Je kunt Google of onderstaande link gebruiken Thunderbird is onderdeel van Morzilla

http://www.mozilla-europe.org/nl/products/thunderbird/
Hier de Nederlandse versie
groets en Suc6 ermee :lol:

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door angel1978 »

Thunderbird is inderdaad onderdeel van Mozilla ( evenals Firefox ).
Meteen ook de tip om firefox als browser te gebruiken i.p.v. internet Explorer als je ook nog prettiger en veiliger wil internetten :D

Thunderbird houdt niet zozeer SPAM tegen, het wordt alleen gefilterd en in een aparte map ( ongewenste post ) gezet. Na verloop van tijd verdwijnt het dan vanzelf in de prullenbak.

Bij mij werkt deze filtering voor 99% en de enkeling die wel doorkomt, markeer ik als ongewenst en daarna is ook dit type mail in het vervolg niet meer als last !
Wel regelmatig even je map: ongewenste post controleren of er niet toevallig een gewenst mailtje in terecht is gekomen. Het gebeurt niet zo vaak, maar heel soms zit er ook bij mij eentje tussen ( meestal een FWD-mailtje ) en die moet je dan even terug halen ( markeren als gewenst ).

angel1978

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door ?? »

Dat kan trouwens allemaal ook met het spamfilter van Orange. In de webmail zit een optie (onder spamfilter) waar je kunt aangeven wat er met spam moet gebeuren.

Gesloten