LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo en spam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
gvalk
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 aug 2006 21:28

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door gvalk »

ik heb thunderbird van mozilla geïnstalleerd en het werkt inderdaad goed: het houdt veel spam tegen. Maar ik vind de weergave niet zo denderend; ik krijg de mails niet goed te zien, en ook de links naa andere pagina's lukken niet zo. In Outlook heb ik weergave met autovoorbeeld, hoe kan ik dit in Thunderbird ook voor elkaar krijgen? Graag enige hulp hierin.

czijl
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 okt 2006 14:07

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door czijl »

Ik heb thunderbird zo ingesteld
je klikt bovenin de balk op beeld
dan kies je voor vormgeving
Daar kies je klassiekbeeld
en je zet een vinkje voor berichtvenster
en het aanklikbaar maken van de linken daar staat meestal een regel voor waar je op kunt klikken om de afbeeldingen enz te activeren
hoop dat je hiermee geholpen bent
groets CZijl van http://czijl.nl

hpb
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:07

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door hpb »

Ik heb verschillende e-mail-adressen waarmee ik allemaal voorzichtig omga, maar nergens zoveel spam als bij Wanadooo/Orange. Tegenwoordig is 99% van de berichten bij Wanadoo spam en hiermee is de account eigenlijk niet meer bruikbaar. Als je naar [email protected] een header opstuurt met het verzoek of ze de spam kunnen stoppen komt er snel een mailtje dat ze dat niet kunnen en dat je het zelf maar met www.spamcop.com moet regelen. Ook is er de spamfilter waarvoor je per maand moet betalen! Ja doeg, betalen om iets niet te krijgen en wie zegt me hoe goed die spamfilter is? Die tip met redirect zal ik ook eens proberen, of anders de account maar de nek omdraaien.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door ?? »

Een abuse@ mailaccount is alleen bedoeld om klachten te melden over spam die vanaf het netwerk van de provider is kwestie is verzonden! Kortom: klagen bij [email protected] kan niet (tenzij de spam is verzonden vanaf het orange netwerk); klagen kan wel bij de ISP waar de spammer klant is. Of dat nut heeft is overigens een tweede.

wpeters
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2006 08:16

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door wpeters »

Deze discussie lijkt een beetje af te dwalen van Wanadoo/Orange.

Ik ben onlangs overgestapt van HCCnet naar Wanadoo.
Over de verbinding niets dan lof, echter krijg dagelijks zo'n 20 ongevraagde mails binnen, bij HCCnet was dit slechts sporadisch.

Het viel mij op dat deze spam al binnen kwam via Webmail van Wanadoo voordat mijn ADSL-account actief was. M.a.w. direkt na dat het mailadres van Wanadoo was aangemaakt had ik al Spam, terwijl het adres (door mij) nog NIET gebruikt was!

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit probleem bij Wanadoo gezocht moet worden.......

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit probleem bij Wanadoo gezocht moet worden.......
Ook voor mij is dit heel herkenbaar!

Bluehorse
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2006 19:28

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Bluehorse »

Ik heb Wanadoo al een aantal jaar als provider. Nooit ook maar een enkele keer spam gekregen. Tot het moment dat de naam in Orange werd veranderd. Vanaf dag één kreeg ik spam. En dat is zo gebleven. Hieruit blijkt dus wel dat het ontvangen van spam niet een kwestie is van je mail-adres overal achterlaten op duistere websites. Het probleem ligt duidelijk bij de provider.

bigjon
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2004 17:05

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door bigjon »

Zoals eerder aangegeven ook bij het abonnement wat ik voor een tante geregeld had ontving al spam voor dat het in gebruik was. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat wanadoo/orange bewust alle spam door laat in de hoop dat je voor de spamkiller gaat betalen.

wpeters
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2006 08:16

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door wpeters »

Herkennen meer mensen dit verschijnsel.
Ik heb ook nog drie alias-adressen aangemaakt in mijnn account, die hier overigens geen last van hebben. Alle rommel komt binnen op mijn hoofd-adres.

Blijkbaar is de opbrengst van de spamfilters groter dan de kosten voor extra internetverkeer wat hiermee gegenereerd wordt.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Henri42 »

Misschien overstappen naar een wat duurdere en betrouwbare provider ?

donn@
Berichten: 156
Lid geworden op: 23 jan 2006 21:02

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door donn@ »

Misschien overstappen naar een wat duurdere en betrouwbare provider ?
Zoals XS4All? Nou daar komt net zoveel spam op binnen.

daronann
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 okt 2006 09:49

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door daronann »

Sinds wanadoo is overgegaan in orange heb ik ook dagelijks last van veel spam, terwijl ik door omstandigheden de afgelopen maanden heel weinig met internet heb gewerkt. In de wanadootijd had ik zelden last van spam. Mijn buurvrouw gebruikt haar computer zelden. Als zij elders via webmail haar post bekijkt dan zit haar mailbox helemaal vol met spam. Dus niet omdat ze "vreemde" sites heeft bekeken! Denk ook dat ze willen dat je een betaalde spamfilter bij orange neemt. Dat ben ik niet van plan, wel ben ik me aan het oriënteren om naar een andere provider over te stappen.

Bluehorse
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2006 19:28

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Bluehorse »

Ik denk niet dat overstappen naar een andere 'duurdere' provider werkt. Orange/Wanadoo is duur genoeg. Voordat ik Wanadoo had had ik Planet. Nooit spam, tot het moment dat ze een spamfilter toevoegden aan hun diensten. Dan kon je in een map zien welke spam was tegengehouden en opeens bleek daar spam in te zitten! Maar die service was in ieder geval nog gratis. Ik stapte over van Planet naar Wanadoo toen ik ADSL wilde en Wanadoo had toen een beter aanbod. Maar begin dit jaar zocht ik een ADSL provider voor mijn vader en Planet had op dat moment het beste aanbod dus die heb ik toen voor hem gekozen. Dat ging een tijdje goed, maar nu ontvangt mijn vader ook spam. Echt, het zijn de providers die je opzadelen met spam. Als je overstapt naar een andere provider is het een kwestie van tijd tot je daar ook spam krijgt. Ik hoor steeds dat je via Hotmail geen spam krijgt, maar hoe lang duurt dat nog? Zolang providers geld kunnen verdienen aan het zogenaamd tegenhouden van spam zal dat niet veranderen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door ?? »

Dan is het toch wel verbazingwekkend dat ALLE providers last hebben van spam, als ze het allemaal zelf zouden veroorzaken. Ik krijg zelf ook bakken met spam binnen, daar niet van, maar om de ISP's te beschuldigen van het opzettelijk veroorzaken van spam, dat slaat werkelijk helemaal nergens op.

Het kost nagenoeg niets om spam te versturen en of je nu spamt naar 1000 of 1.000.000.000 adressen, kostentechnisch gezien maakt het geen bal uit. Daarom zie je ook dat spammers simpelweg in het wilde weg aliassen gaan spammen op bestaande domeinen. Ze proberen gewoon willekeurige adressen uit. Ik zie regelmatig spam binnenkomen op een domein met een catch-all dat naar willekeurige en niet-bestaande aliassen is verzonden...

E-detective
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2006 18:43

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door E-detective »

Beste allemaal,

Sinds een week gebruik ik tegen SPAM het programma Spam Experts Home. Gratis te downloaden via:
http://www.spamexperts.com/nl/home.html

Houdt zeer veel spam tegen. Mail wordt voordat het in Outlook (Express) terecht gekomt gefilterd en spam wordt direct tegengehouden. Komt dus ook niet meer in een map terecht in je Outlook. (voorkomt; pling: oh nieuw bericht: Weer spam, bah..)
Programma is op de achtergrond actief, lekker makkelijk dus.

Programma is Nederlandstalig dus redelijk goed te begrijpen.

Succes ermee.

Groet,
E-Detective

johanth
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2006 21:12

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door johanth »

Het viel mij op dat ik heel veel spam kreeg vanaf het moment dat Wanadoo een spamfilter ging aanbieden.
Ik heb Wanadoo er nog wel een brief over geschreven, maar zoals zoveel bedrijven intreresseert men zich niet voor brieven. Alleen negatieve media-aandacht wil soms helpen.
Ik krijg zo'n 40 spam-mailtjes per dag en SPAMHILATOR (gratis te downloaden en te gebruiken) filtert 99% weg.

tvd
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2006 22:08

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door tvd »

Ik heb mij er sinds de overgang van Wanadoo naar Orange al over verbaasd.... :?
Ik heb sinds het begin er voor gekozen om 0,99/maand te betalen voor een spamfilter van mij provider. Dit ging bij Wanadoo in zo'n 99% van de gevallen perfect.
Sinds Orange krijg ik een stortvloed aan spam, terwijl de spamfilter nog actief is.
Als ik kijk via Webmail, kan ik constateren dat ongeveer 75% als spam aangemerkt wordt door de filter, maar dat er dus nog 25% niet als spam aangemerkt wordt!!
Conclusie: zelfs met spamfilter is Orange niet in staat de juiste, betaalde, service te bieden! :evil:
tvd

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door jaywalker »

probeer je zwarte lijst eens......... :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

en geen enkele spamfilter haalt 100%

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door jaywalker »

Spamfilters moeten terugslaan

Gepubliceerd op maandag 13 november 2006

Xs4all probeert nieuwe spamgolf tot staan te brengen.
Vele internetters in Nederland merken het: de spammers zijn de spamfilters de laatste maanden meer en meer te slim af. De filters blijken niet opgewassen tegen bepaalde plaatjes met tekst en verminkte aanhef en teksten.

Vorige week liet maker van spamfilters MessageLabs in haar rapportage voer oktober 2006 (pdf) weten dat het percentage spam op nagenoeg 73 procent van de totale hoeveelheid e-mail stond. Dat was 8,5 procent meer dan in september 2006, toen 64,5 procent van de e-mail als spam is onderkend. Dat is onder meer het gevolg van SpamThru botnet software.

De sterke groei van phishing zette niet door, met gemiddeld één op 190 emailtjes als poging om te leiden naar een site om persoonlijke data te ontfutselen. Het percentage virussen ging iets omlaag, van één op de negentig berichten in september 2006 naar één op de honderd in oktober.

Dus is het tijd voor een volgende stap in de ontwikkeling van spamfilters. En die komt er ook, zegt technisch directeur Simon Hania: "We zijn ermee aan het werk, als het loopt zoals we verwachten, installeren we deze week een update van de spamfilters. Dat gaat een hoop schelen."

Xs4all moet een hoger percentage spam filteren dan MessageLabs meldt. Volgens Hania nu circa 85 procent. "Een maand of drie geleden was circa tachtig procent spam. Simpel gezegd: de spammers zijn weer slimmer geworden."

De oorzaken zijn bekend: "In de eerste plaats worden spammers steeds handiger in het kapen en gekaapt houden van computers achter breedbandverbindingen. Vervolgens zetten ze daar uiterst geavanceerde self-updating software op voor spamverzending." Volgens de Hania zijn nu al tientallen miljoenen computers wereldwijd beschikbaar voor spammers.

Per ontvanger verschillend
Ook inhoudelijk blijven spammers innoveren met plaatjes. "Tegenwoordig zijn die zelfs per geadresseerde subtiel anders. Voldoende subtiel om de tot op heden gebruikte methoden voor patroonherkenningieken te laten falen."

Immers, filters zijn ingericht om hoeveelheden identieke e-mail te filteren. Als ze min of meer 'uniek' zijn faalt die drempel.

Nieuwe filtertechnieken zijn nu ontwikkeld. Hania: "We zijn nu zover dat we het aandurven die ook in te voeren: e-mail is voor onze klanten uiterst kritisch en we willen dus zo zeker mogelijk zijn dat het goed blijft gaan."

De verbeterde filters zijn beschikbaar voor andere providers van KPN, zo zegt Xs4all. De woordvoerster van KPN kon nog niet zeggen of andere providers als Planet, Het Net en Direct ADSL, gebruik gaan maken van dat aanbod of dat ze zelf betere filters gaan ontwikkelen

Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

Re: Wanadoo en spam

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

Ik las het kopje en ik weet precies wat je meemaakt. Ook bij mij is mijn mail box binnen 3 dagen helemaal vol met ongeveer dezelfde gelijke spam mailtjes, heel dubieus. Ik laat uit protest dan maar de e-mail box helemaal vollopen totdat er niks meer kan en de limiet overschreden wordt, maar dan legen die geniepigerds ineens mijn hele e-mail box. Als ik dan opheldering eis, dan durven die gasten te beweren dat iemand mijn wachtwoord weet, want zij kunnen het niet gedaan hebben. Ik gebruik die wanadoo mailaccounts dan ook niet en gebruik mijn eigen mailserver met spamfilter, ik kan het iedereen aanraden.

ik wil trouwens ook nog even kwijt dat spam bij de wortel moet worden aan gepakt en niet bij het blad. Als je spam in outlook probeert te weren is het meestal al te laat, spam moet al geweerd worden voordat de mailserver je mail ophaalt en dit kan worden bereikt door een goede mailserver te hebben met een goed ondersteund spamfilter. Check je computer regelmatig op virussen, want de kans is aanwezig dat je een spamvirus hebt dat je spamklachten nog eens verveelvoudigt.

Gesloten