LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spam bij wanadoo klanten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

wanadoo klant last van spam

ja
11
85%
nee
2
15%
 
Totaal aantal stemmen: 13

bouman4
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 dec 2006 21:19

spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door bouman4 »

ik wil wanadoo klanten oproepen die last hebben van spam onder outlook op hun wanadoo adres hier te reageren. ben zelf al tig keer aan het klagen geweest ze doen er niks aan die standaard antwoorden slaan nergens op.

ik heb 4 zonnet mail adressen uit de tijd dat ik nog bij zonnet zat zelden spam.
die hebben dus wel preventie op de servers (gratis)

wanadoo kun je zo,n progje kopen of.
werkt van geen meter.

loop 3 dagen achter op me mail checken ben de hele midag en avond al mail aan het verwerken.

krijg 200 spam mails per dag tel uit je winst.

dus bij deze ik roep iedere wanadoo klant hier zijn spam ervaringen te melden om wanadoo onder druk te zetten er wat aan te doen

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door jaywalker »

wanadoo=orange
zonnet=versatel=tele2

hoezo loop je een beetje achter.......

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door ?? »

Het spamfilter werkt bij mij uitstekend. Hij heeft de afgelopen dagen netjes alle spam tegengehouden, normaal is de score >90%.

bouman4
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 dec 2006 21:19

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door bouman4 »

wanadoo=orange
zonnet=versatel=tele2

klopt maar ik gebruik de oude adressen nog
gewoon die van zonnet al 10 jaar zowat nergens last van maar bij wanadoo wel dus of orange ze schepen me met de klachten gewoon af met standaard mail bar en bar slecht nemen het probleem niet serieus.

en wie zit er op 200 spam mails per dag te wachten wat voor filters ik er op gooi het blijft zelf behelpen en tele2 heeft die oude zonnet filters gewoon op de server altans op de zonnet adressen dan.

hoef je niks aan te doen.

Quintin
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:54

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door Quintin »

Er is ook al een ander topic over de spam bij orange/wanadoo.
Ik ondervond het zelfde probleem, soms wel 70 spammailtjes per dag. Gebruik nu sindskort ipv Outlook, Mozilla Thunderbird 1.5 als email programma. Dit werkt nagenoeg hetzelfde als Outlook, maar heeft een "zelflerend" spamfilter. De spam komt in eerste instantie wel binnen, maar wordt automatisch herkend en in een map ongewenste mail geplaatst. Heb Mozilla zo ingesteld dat deze de spam automatisch na 3 dgn verwijdert. Kijk nu nog wel even voor de zekerheid of er geen "gewenste" (vrienden/kennissen etc) mail tussenzit, maar deze kun je markeren, zodat dit in het vervolg niet meer als spam herkent wordt. Komt overigens zelden voor. Op www.mozilla.com kun je de software gratis downloaden evenals Firefox van Mozilla, een internetbrowser (tegenhanger Internet Explorer), welke ikzelf niet gebruik. Suc6

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Viel me op dat ik vandaag verdomd weinig spam heb binnengekregen in vergelijking met de stortvloed van vorige week.

bouman4
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 dec 2006 21:19

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door bouman4 »

thunderbird al geprobeerd is een ramp met een mail archief van hier tot tokio

maar 60 tot 70 spams per dag ik wou dat ik er zo wijnig kreeg
krijg er rond de 200 en dat alleen op me wanadoo acount
al me andere adressen filteren de providers het er netjes uit.

en dan zeggen ze bij wanadoo dood leuk we kunnen er niks aan doen maar ik zit dus al 3 jaar tegen die zooi op te hikken.

heb eens gerekend over 3 jaar als ik de tijd betaald kreeg die ik spam hier weg zou zitten mikken een kwartier tot een half uur per dag maal 365 dagen in 1 jaar keer 3 jaar zou ik nu al €16425 verdiend hebben.

en wanadoo maar telkens als ik klachten indien of spammers aandraag we kunnen er wijnig aan doen.
nouja orange dan.
of helemaal niks alleen een standaard email sturen.
of zelfs een bericht sturen als u zo doorgaat moeten wij matregelen treffen.

maar zelf hebben ze wel hun info adressen uitgeschakeld wegens teveel ongewenste email en spam.

ik denk dat ik mijn email adres ook maar uitflikker een bericht er in gooi van wegens ongewenste mail wordt dit niet meer uitgelezen
neem contact op via mailform.redbaronmusic.nl/bouman4 ofzo
maarja daar heb ik niks aan

Mliesje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:03

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door Mliesje »

Ik heb sinds een paar weken last van spam; opzich redelijk binnen de perken maar toch irritant.
Ik ga overstappen naar internet+bellen dus ben binnenkort ex-abonnee bij wanandoo. Nu nog hopen dat internet+bellen het gaat doen ;)

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door jaywalker »

Beste Mliesje, heb je zeker vanavond de uitzending van trosradar over internetniet + bellen van KPN niet gezien.................????

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ook wij worden overspoeld met spam. Ik heb daarom Spamfighter op mijn computer geïnstalleerd. Die is gratis, na ong. een maand komt er een reclame onderaan al je mailtjes met het aantal geblokkeerde spam-mailtjes. Dan schrik je toch wel als je dat aantal ziet; 550 mailtjes in de afgelopen week alleen al. Het totaal loopt inmiddels in de duizenden.

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door januca »

Ik vind het een ramp al die spam. Eerst was het Wanadoo, en nu ze de naam gewijzigd hebben in Orange, kreeg ik ook daarvan een mail-adres.
Resultaat? Ik krijg nu dubbele spam.
Nu heb ik zelf een spamfilter van MacAfee die 98 % van de spam vangt, maar op mijn Hotmail- en Yahoo-adressen krijg ik nauwelijks spam. Ik zou bijna denken dat Wanadoo/Orange met opzet zoveel doorlaat in de hoop dat je meer producten van ze afneemt.

Quintin
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:54

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door Quintin »

"thunderbird al geprobeerd is een ramp met een mail archief van hier tot tokio"

Hi Bouman, zoals ik in mijn eerdere post al schreef: Heb Mozilla zo ingesteld dat deze de spam automatisch na 3 dgn verwijdert.

dus van enorm mailarchief is geen sprake. Ben echt supertevreden over Mozzila Thunderbird. Er is ook nog een ander vergelijkbaar alternatief en dat is Eudora (www.eudora.com)

Overigens geeft kritisch cosument al aan Spamfighter te gebruiken. Deze fitert de spam er al uit, voordat je de mail op je pc binnenhaalt. Mailwasher Pro is ook goede optie.

janxbr
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2006 19:54

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door janxbr »

Sinds ik spamfighter erop heb is het helemaal te gek voor woorden.
Stinkt naar de misdaad.
De gratis versie gehouden en nu lijkt het iets minder.
Ze willen gewoon dat de proversie aanschaft.
Maar nu kom ik er natuurlijk helemaal niet meer vanaf.
Met hotmail nog nooit 1keer spam gehad.
Gr Jan

wisba
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2006 21:26

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door wisba »

Hoi,
Ik heb helaas ook hele slechte ervaringen met spam bij wanadoo/orange. Ben overgestapt van zonnet/versatel/tele2 naar orange. Dit ging ietje sneller dan de bedoeling was en ben tijdens mijn vakantie omgezet. Op zich geen probleem. Na installatie van de livebox en het invullen van het nieuwe @orange.nl email-adres kreeg ik ineens 80 spam-mailtjes binnen. Ik had het nieuwe adres nog nooit aan iemand doorgegeven. Dus heel vreemd allemaal. Nu bleek dat dit binnenkwam op een @wanadoo.nl adres dat ik nooit aangevraagd heb maar wat spontaan voor me aangemaakt was. Dus ik heb aan orange verzocht om dit adres te verwijderen. Dit kan dus niet omdat ze aan elkaar gekoppeld zitten.
Ik weiger om door de fout van Orange (want zo zie ik het) een spamfilter bij hun aan te schaffen. En heb dus nu maar uit nood het norton antispamfilter geïnstalleerd. Werkt op zich best goed maar moet toch iedere keer de spammap controleren of er geen gewone mails tussen zitten. Op het orange adres komen overigens geen spammailtjes binnen. Bij zonnet/versatel/tele2 heb ik hier ook nooit last van gehad die houden dit gewoon voor je tegen. Toch een puntje om weer terug te keren naar tele2..........over een half jaar, want dan kan ik weer van orange af.

bouman4
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 dec 2006 21:19

Re: spam bij wanadoo klanten

Ongelezen bericht door bouman4 »

dat zijn dus net mijn ervaringen ook.
een email adres bij wanadoo is dus een ramp
loopt vol met spam zonder dat iemand het heeft laat staan ik het gebruik.
voor forums of me ergens op aan te melden.
de enige die het hebben is 1 van me hosting providers maar dat heb ik al laten aan passen omdat ik soms mail van de server miste.
doordat ik gewoon alles maar radicaal weg gooide.

heb er nu 0spam.com op staan maarja daar is het probleem niet mee weg.
want nog moet ik zelf de boel selecteren wissen en controleren maar het filtert al een deel.

en me acounts die ik dus al 10 jaar heb bij zonnet.
waar ik ooit eerst zat zijn nog altijd schoon ooit wat spam op binnen gehadt in de filters gezet niks meer mee.
heel soms komt er wel eens wat door.
ik heb wanadoo al aangedragen ook zulke filters in te bouwen.
maar nee ze verwijzen je naar hun software pagina waar je een filter mag kopen om op je eigen pc te zetten.

ik wil dat het op de servers gefilterd wordt zodat die troep al niet eens me pc berijkt.
toen ik bij zonnet zat kon ik nog gewoon doorsturen naar abuse en deden ze er wat mee bij wanadoo zeggen ze eiskoud helaas kunnen we niks aan doen.
komt niet van onze servers af.

toen ik zij dat ze het 6 jaar terug bij zonnet al wel konden.
en het bij wanadoo kwa techniek niet zou kunnen dat ik daar uit op maakte dat hun servers wel heel erg triest en zielig in elkaar zaten en zwaar veroudert waren.
was dat aardig tegen het zere been.

en als mensen willen weten warom de wandoo info email adressen niet meer werken en contact via de site moet via zo,n form

ze hadden zelf last van spam.

mijn spam om precies te zijn ik was het zo zat ben dus alle vieze troep die in de mails stond zelf gaan filteren in me outlook en dus direct door laten sturen naar hun info adressen in de hoop dat ze het eens zouden begrijpen.
toen was het binnen 2 dagen dat die adressen er dus uitgegooid werden met een reply van wegens spam wordt dit mail adres niet meer uitgelezen.

wat mij betreft mag wanadoo genomineerd worden bij alle consumenten programma,s

voor een eiskoude douche kop een gouden eikel een looie pijp of wat voor meer nominatie namen er wel niet zijn.

het is intussen zo opgelopen dat ze mij begonnen te drijgen stappen tegen mij te zouden gaan ondernemen vanwege dat ik ze lastig bleef vallen.

ik vindt het laf.
kreeg zelfs mail van ze dat ik mijn pc niet zou beveiligen probleem zou dus bij mij liggen.

2 profecionele vuur muren spy killers en weet ik nog meer draai hier op 2 prof virus scanners hackertjes virusjes en spy geen last van.
maar spam des te meer.

ik maak hier uit op wat ik hier al vaker gelezen heb wanadoo laat het simpel weg expres door om hun spamsoftware te kunnen verkopen.

dus raadt ik aan iedereen aan laat hun software site lekker links liggen.
er is blijkbaar her en der zat gratis te vinden en 0spam.com is grotendeels gratis. en als je het een beetje goed insteld ook best goed aleen niet op email adressen gaan filteren dan ben je zo over je gratis limit heen. en stopt hij darop te filteren dus gewoon op namen.

en voor iedereen die hier zijn ervaringen gedumpt heeft bedankt voor de klachten en voor iedereen die hier na nog zijn klachten over wanadoo kwijt wil ook bedankt hoe meer media aandacht hoe sneller ze er wat aan gaan doen.

slechte reclame is niet goed voor ze.

en voor wanadoo wat mij betreft suc6 met die armzalige uit de prehistorie stamende servers een dikke vette -1000 punten
wat spam filtering betreft

Gesloten