LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Net Surfen & Bellen.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
angry dragon
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2006 15:43

Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door angry dragon »

Ik dacht slim onder de hoge telefoonkosten uit te komen door Surfen & Bellen van het net te activeren....was voorheen ook al bij het net (adsl) en heb eigenlijk nooit problemen met ze gehad.
Kreeg afgelopen donderdag mijn pakket binnen dus kon ik gelijk aan de slag.
Alles goed geinstalleerd etcetc..moest alleen via hetnet.nl mijn "beheer diensten" even activeren..
Zo gezegd, zo gedaan....ben alleen dus al sinds donderdag bezig om dat gedoe te activeren.
Er schijnt een storing te zijn waardoor je dat dus niet kan activeren.
Heb gemaild ("ja er is een storing, we proberen het snel op te lossen")
Heb gebeld (heb na 3 x 20 minuten wachten de moed maar opgegeven).
Inmiddels zijn we bijna een week verder en kan ik me nog steeds niet aanmelden.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik wordt er onderhand knap kriegel van!!

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door layla »

ik had hetzelfde euvel (denk ik). IK kon mijn abo niet activeren via het telefoonnr. 1648. Omdat ik gewoon kon internetten en bellen dacht ik dat alles gewoon werkte. Mijn zwager heeft de boel voor me geinstalleerd omdat mij de moed in de schoenen zakte met al die kabels in het pakket. Enfin, ik kreeg gisteren gewoon weer een rekening van KPN voor 2 maanden belbasis abo. Ik bellen naar klantenservice KPN, bleek dat mijn abo surfen & Bellen nog niet geactiveerd was, ja duh, dat nummer werkte niet. Ze adviseerden mij om de klantenservice van het Net te bellen (gratis nummer is 0800-0505. Na ongeveer 20 minuten in de wacht gestaan te hebben kreeg ik een medewerker aan de lijn. Het bleek dat het stekkertje voor de telefoon in de verkeerde ingang in de experia box zat. Hij zat nl. in lijn 1 en moet in lijn 2 zitten. Enfin ik het stekkertje verplaatst, telefoonnr. 1648 gebeld en nu is de boel pas echt geactiveerd. Ik ben benieuwd of ik die abonnementskosten van KPN nog terugkrijg (is voor jan/febr). Zo niet, jammer maar helaas, zij kunnen er ook niks aan doen dat het verkeerd was aangesloten natuurlijk.(door mijn zwager)

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ook heel logisch dat je telefoon in lijn 2 moet ipv lijn 1 :D
En als je een ander abonnement neemt dan moet KPN hem toch omzetten?
KPN sluit je toch aan?

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door layla »

KPN zet het pas om als je het abonnement geactiveerd hebt, dus het gaat pas vandaag in denk ik.
Enfin, ik wacht het even af.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door Jan9 »

Je kan maar een product tegelijk gebruiken dus het lijkt me het meest logisch dat KPN er voor zorgt dat je Surfen en Bellen pakket het doet en dat je geen dubbele rekeningen krijgt.

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door layla »

Je kunt wel beiden gebruiken, ik had internet via de experiabox en telefoon zat in de verkeerde (analoge) poort, telefoonverkeer verliep dus nog via KPN.

angry dragon
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 mei 2006 15:43

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door angry dragon »

Heb hetnet.nl gecheckt, ik ben nu wel 'omgezet' in Surfen en Bellen.
Helaas kan ik NOG STEEDS niet mijzelf activeren bij "beheer diensten"..
Heb even een mailtje naar ze gestuurd:

Geachte helpdesk van HetNet,

Ik ben inmiddels een week bezig om mijzelf te activeren bij beheer diensten.
Ik heb een paar keer contact gezocht met de helpdesk.
Na diverse pogingen kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn.
Tijdens het gesprek werd de verbinding verbroken.
Aangezien ik al 30 minuten "in de wacht' had gestaan, hoopte ik dat deze medewerker mij terug zou bellen, maar helaas.. :evil:
Desalnietemin kan ik dus NOG STEEDS niet "beheer diensten" activeren.
Ik heb alles correct aangesloten, heb het nummer 1368 gebeld, dus dat is allemaal geregeld.
Heb de activatiecode en aboneenummer ook bij de hand....kom alleen niet verder dan het schermpje "overzicht" want zodra ik op 'verder' klik, staat er:

Sorry, uw aanmelding is niet voltooid.
Er is een storing of de gebruikersnaam bestaat al.


De gebruikersnaam bestaat nog niet, want dat geeft ie al aan tijdens het invullen van de gegevens.
Zou u mij misschien kunnen terug bellen want na in totaal ANDERHALF uur wachten op de helpdesk ben ik het nu helemaal zat! :evil:

Groet,



En ik wacht maar weer af..... :?

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door triangel »

Het duurt allemaal even bij de KPN. Wij hebben er al met al 2 weken opgewacht voordat het hele systeem werkte. En we hebben er ook nog eens een monteur bij gehad voor de installatie.
We kregen overigens nog wel een factuur van de KPN voor de halve maand BelBasis die we daarvoor hadden voor het zgn. "vast recht".
Je moet wel even wachten tot je nummer geporteerd is.
Die Helpdesk is een leuke grappenmakerij a 0.45 eurocent per minuut.
De 1e factuur van S&B viel behoorlijk hoog uit alleen omdat ik 40 min. aan de telefoon heb gehangen bij de Helpdesk.

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door triangel »

Je houdt het niet voor mogelijk: kijk net nog even in mijn mailbox:
een kerstkaartje van Fred, die van Het Net.
is toch NETjes

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door Jan9 »

KPN zou gewoon standaard klanten na een week moeten bellen en vragen of alles werkt en indien nodig de problemen oplossen.
Het lijkt mij het meest logisch dat KPN stopt met het in rekening brengen van belbasis zodra het doehetzelfpakket verstuurd is aangezien mensen nu onnodig dubbel betalen.
:wink:

anjelina
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2006 15:41

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door anjelina »

Sinds een week of 3 hebben wij surfen/bellen van hetnet.
Dit werkt redelijk.
Alleen aanmelden lukt al 3 weken niet. Wij willen iets in ons pakket veranderen , maar kunnen met geen mogelijkheid inloggen in beheer telefonie.
Ik heb al 3 keer gebeld naar hetnet, zogenaamd voor 1cent p/m.
(Er staat wel gewoon 45 cent op de afrekening)

Bij de helpdesk weten ze niet goed wat er fout is, Er is een storing melde een medewerker tijdens 3e keer bellen
Waarom staat deze dan niet vermeld op site ,vroeg ik nog. Medewerker had geen idee.
Ook heb ik al een aantal keren via mail om uitleg gevraagd , maar geen antwoord.
de helpdesk is nu zelfs voor email onbereikbaar(kan pagina niet vinden)
Zijn er meer mensen met deze klachten of weet u de oplossing, dan zou ik graag van u horen.
m.vr.gr.Anjelina

wijbrand
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2006 11:31

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door wijbrand »

Ik heb hetzelfde probleem. Steeds wanneer ik alles heb ingevuld, geeft hij aan dat er een storing is of de gebruiksnaam is al in gebruik (Ik heb al 20 verschillende gebruikersnamen geprobeerd!!!). Gemaild naar de helpdesk. Kreeg te horen dat de storing voorbij zou zijn. :D 1 minuut na deze mail weer geprobeerd en je raad het al NOPPUS!!!! :twisted: Dus ik ga maar weer eens bellen met de helpdesk, wat moet je anders op je vrije dag!?

Groetjes Wijbrand

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door puttputt »

Wij hebben vanaf zaterdag de experiabox ook binnen.
we hadden al adsl via Henet, duis dat had mijn man zo aangelsoten.
Maar verder hebben we dezelfde problemen.
Activeren via de site gaat niet vanwege een storing.
nummer 1368 bellen is wel gelukt.
We hebben Hetnet gebeld en ze schijnen inderdaad wat problemen te hebben.
We moesten 1 week gewoon de analoge telfoonlijn aansluiten , want KPN zou na die week het abbo. annuleren.
Want er konden problemen zijn tussen het opzeggen bij KPN en het activeren van de experiabox.

Dus nu wachten we maar 1 weekje af, als de telefoonlijn niet meer werkt.
werd ons geadviseerd om opnieuw proberen te activeren.
Ik hoop maar dat dat lukt want ik krijg er nu al de schijt van./

Evelyn
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2007 23:40

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door Evelyn »

Sins afgelopen zaterdag ben ik ook in het bezit van surfen en bellen van hetnet. installeren was een fluitje van een cent, maar net als u ondervind ik ook problemen bij het activeren van surfen en bellen.
Krijg steeds de melding dat het door een storing niet is gelukt of dat de gebruikersnaam al bestaat. heb het inmiddels tig keer geprobeerd maar helaas...
Het activeren via de telefoon is helemaal een raar verhaal.In het bijgeleverde boekje van hetnet staat een telefoonnummer 1368 vermeld die je gratis zou kunnen bellen om te activeren. Het nummer BESTAAT NIET!!!!

Heeft iemand hier ervaring mee en weet u een oplossing???

Vriendelijke groet!

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door puttputt »

dat hadden wij ook.
Toen gebeld met Hetnet, je moet de stekker van je telefoon in de experiabox steken.
Uitgang 1 was dat geloof ik.
Toen konden wij dat nummer bellen, en de telefoon is geactiveerd.
Maar,,,,, wij kunnen wel bellen, maar niet gebeld worden .
Weer gebeld nu moeten we de telefoon in de analoge steken(KPN) tot ie het ongeveer over 1 week niet meer doet, want dan zouden we blijkbaar bij KPN worden afgesloten.
En dan konden we weer proberen te activeren via de site,.
Ze zeiden dat het verkeer beeindigen/activeren problemen gaf.

Ik wacht af volgende week bel ik weer.
Is er dan nog gesodemieter dan zeg ik weer op want ik zit er niet op te wachten om dubbel te moeten betalen

westburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2007 20:29

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door westburg »

Hallo,

Ook ik heb problemen met mijn surfen en bellen abo. Reeds in september geinstalleerd leek alles goed te werken: helaas kreeg ik dubbele rekeningen en nu blijkt dat mijn aanmelding toen niet heeft plaatsgevonden. Vreemd want ik kreeg wel facturen dat ik via het net gebeld zou hebben. In november, na lang bellen met belachelijk traag en duur nummer het advies gekregen om mijn kpn zelf maar op te zeggen, dan zou het wel goed komen met de facturen. Kon al die tijd gewoon internetten, alles werkte, maar naar nu blijkt via KPN! Inmiddels KPN opgezegd, en nu ben ik dus lekker helemaal niet meer bereikbaar, en mijn draadloze telefoontje doet ook niet meer mee. Deze week al weer 1,5 uur gebeld met onze vrienden van het Net/KPN. Krijg allerlei beloften en advies, maar opgelost is het uiteraard nog steeds niet! Waar is de tijd gebleven dat een ambtenaar van de ptt nog gewoon aan de lijn kwam en de storing kwam oplossen......?

puttputt
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:15

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door puttputt »

het activeren is inmiddels gelukt.
Ook op de website, het telefoonnumer gedraaid.
Dat is ook gelukt, alleen wij kunnen wel bellen met de telfoon.
Maar wil iemand ONS bellen dan werkt dat weer niet :evil: .
De KPN lijn is ook weg, die kunnen we niet meer gebruiken.
Hetnet bellen? is erg druk

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door topery »

Het is allemaal heel herkenbaar.
Ik heb een monteur laten komen en zelfs ik kon niet gebeld worden.
De KPN heeft een 2e moteur langs gestuurd en toen bleek de varkenssnuit kortsluiting te maken. Ik moet zeggen dat de communicatie met KPN absoluut perfect is verlopen.

Da's nu ruim 4 maanden geleden, als je denkt dat de problemen voorbij zijn als je bent aangemeld heb je het mis.

Regelmatig doet de telefoon het niet, of je kunt niet bellen, of je kunt niet gebeld worden. Internet schijnt geen probleem te zijn.
Als ik Hetnet een e-mail stuur, krijg ik na een week een mail terug dat ik op de site moet kijken bij veel gestelde vragen of de box opnieuw opstarten...ja duhh

Storingen met surfen en bellen staan soms wel vermeld op de website van hetnet, maar ze worden heel snel verwijderd. Ik heb van allemaal dus screenshots gemaakt.

Ik weet nog goed dat ik tegen Hetnet zei: Ik krijg toch niet hetzelfde gezeik als de klanten van UPC.... nee natuurlijk niet...

Dus wel.

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door triangel »

op de website kijken voor storingen?? hoe doe je dat als niet kunt surfen!! het net heeft nog een poosje (volgens mij!!) een teletekstpagina gehad bij een van de commercielen, maar volgens mij is die alweer opgedoekt, is voor mij onvindbaar.

ik heb nog een vraag: hoe zit dat met de facturen van het net?
we krijgen ze via email, de laatste van 30-12-06 met allemaal nullen.
hoef ik ook niet wat te betalen natuurlijk maar ik snap de werkwijze niet.
en uitprinten is al helemaal onmogelijk. afschrijven van m'n rek. lukt uiteraard wel.
weet iemand hoe dat zit?? b.v.d.

jrs
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2007 18:13

Re: Het Net Surfen & Bellen.

Ongelezen bericht door jrs »

Ik heb ISDN met ADSL Instapsurfen van HetNet.
Ik wil uit kostenoverwegingen overstappen naar Surfen & Bellen van HetNet en m'n vaste (hoofd)nummer houden.

Dat lijkt volgens de website van HetNet gemakkelijk te gaan:
Ze vertellen dat ze mijn ISDN opzeggen zonder dat mijn vaste (hoofd)nummer verloren gaat en verzorgen levering van de Experiabox en bijbehorende onsteuning. Envoudiger lijkt haast niet te kunnen.
Er wordt niets vermeld over eventuele afsluitkosten.
Zijn die er?

Ik lees op diverse forums wel heel erg veel slechte reacties en vraag me af of mij dat ook allemaal gaat overkomen.
Waar gaat het nou mis bij KPN(ISDN) of HetNet, waar ik voor mijn huidige situatie alleen maar goede ervaringen mee heb.

Wie heeft er wel goede ervaringen met deze overstap? En hoe ziet het kostenplaatje er echt uit?

Gesloten