LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] goede virusscanner

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Is inderdaad een goede scanner, kan nieuwe dingen goed herkennen
Sommige gebruikers zien wel graag dat hij aanwezig is om zo een veilig gevoel te krijgen
Ook vind ik de interface van nod32 wat minder overzichtelijk en gebruiksvriendelijk

Oblomov
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2007 12:11

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door Oblomov »

Ik draai ook NOD32, na jaren van McAfee is dat een verademing.
McAfee heeft zoveel programma's tegelijk lopen dat je cpu constant 100% moet geven.
Nu NOD32 up to date, daarnaast sygate personal firewall pro, dan kun je je interne windows-firewall uitschakelen, Adsgone spyware blocker popupkiller 2007 erbij en voila. Ik draai Limewire, Emule, Utorent en geen enkele last meer van popups, ongewenste mail, virussen, wormen en ander internetgespuis, behoudens notoire overspannen chatters.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik gebruik naast gratis AVG en gratis Hitmanpro (geen problemen mee) Firefox als browser. Daarnaast raad ik je aan dit super eenvoudige programmaatje te gebruiken. Het blokkeert standaard 14000 adressen waar troep vandaan komt die je PC kunnen besmetten en bombarderen met pop-ups en reclamebanners:

http://www.download.com/The-Ad-Police/3 ... ag=lst-0-1

Hitmanpro draai ik 1 keer per maand en er wordt praktisch niets meer gevonden aan spyware etc.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Het gebruik van hitmanpro hoeft niet zozeer (zichtbare) problemen op te lossen, maar een goed geconfigureerd product werkt beter en wanneer je een ernstige infectie hebt heb je hijackthis nodig wat door hitmanpro helemaal naar de haaien geholpen wordt
hitmanpro ziet er leuk uit, maar het gebruik ervan kan zelfs leiden tot formatteren van de PC

Riki63
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:38

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door Riki63 »

Ik gebruik ook nod32 en ben er zeer tevreden erover. Verder gebruik ik elke dag Windows CleanUp 4.0,dit houdt de boel lekker schoon.

ikbenik

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik maak op dit moment gebruik van Kaspersky.
En daar ben ik wel tevreden over.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Dat is een zeer goede keus ikbenik.

ikbenik

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door ikbenik »

Tot voor ¾ jaar terug was Norton nog goed.

Maar sinds ¾ jaar lever ik al geen Norton meer.
Laatst vroeg iemand me of ik die kon leveren, en daarop zei ik dat ik het kon leveren maar dat ik het wel heel sterk afraadde!

Tegenwoordig veroorzaakt Norton alleen maar foutmeldingen, slechte internetverbindingen, foutmeldingen in Internet Explorer enz.

Bij de klanten zet ik er Avast op.

Zelf ben ik overgestapt op Kasperky en ik heb daar op dit moment de proefversie opstaan.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Je hebt momenteel ook een gratis versie van kasperksy, wat ook wel eens leuk is om te proberen
active virus shield
norton is bekend geworden omdat het gratis bij windows 98 gelevert werd

HeXa
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:16

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door HeXa »

He ik ben Systeem beheerder !!!!!

welke antivirus voor windows is goed ? NOD 32 simpel maar koste aan gebonden

AVG is free ! ! en je krijgt elkedag je updates binnen ! ziet alleen niet alle virussen (nog)

en ik zie hier Norton staan ! ? niet doen ook al is het een goedevirus scanner je systeem gaat hier door langzamer werken en zeker als je ook je firewall hebt (en als je er van af wilt komen moet je een tooltje gaan zoeken want er af slopen is nog al moeilijk als je alleen uninstal kent.

ikbenik

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door ikbenik »

Met Kaspersky heb ik goede ervaring (wel betaald).

En van de gratis versies is Avast een goede keus.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door Moppentappers »

kaspersky is inderdaad zeer goed, avast heb ik slechtere ervaringen mee, maar dat kan altijd gebeuren
je bent systeem beheerder, wat beheer je precies?

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door mens »

Op het moment maak ik gebruik van Panda Antivirus + Firewall. Voorheen stond AVG erop, maar na meldingen dat die niet gratis zou blijven, ben ik overgestapt. (Achteraf jammer, want ik begrijp van andere gebruikers dat AVG nog steeds gratis is en ik was er altijd vrij tevreden over.)

Panda heb ik via mijn werk gekregen, maar ik ben er niet echt blij mee. Sinds dag 1 dat het erop staat is mijn pc een stuk trager. Ik ben eigenlijk te lui geweest om verder te zoeken. Misschien toch maar eens doen, naar aanleiding van de berichten hier.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door Moppentappers »

als je zoveel mogelijk snelheid behouden wilt: nod32
als je de beste bescherming wilt: kaspersky

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: goede virusscanner

Ongelezen bericht door Moppentappers »

http://nucia.nl/forum/showthread.php?t=25905
kijkt U goed, hier ziet U onze norton 2007
die o zo goed is,
wel hier, een wormpje
om te beginnen, norton kon dit bestand NIET verwijderen
norton kon niet even aangeven waar dit bestand zich bevond (zodat wij lekker 67 euro kunnen betalen aan dat bedrijf)
Norton meld dat het virus weg is.. en hopla bij de volgende scan is ons wormpje weer terug of zal ik zeggen.. gebleven
na de locatie van dit wormpje ontdekt te hebben, was enkel het toetsje delete nodig (wat op elk toetsenbord aanwezig is) om het virus te verwijderen
geen killbox, geen schredders, alleen die standaard windows functie
welkom bij uw "sublieme elk virus verwijderende NORTON"
dit is de laatste versie, legaal enz.
en zoals je ziet het resultaat van dit dingentje is 0
en waarschijnlijk was het nog een false positief ook

Gesloten