LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosten helpdesk orange/wanadoo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

kosten helpdesk orange/wanadoo

Ongelezen bericht door Chani »

hallo allemaal,
wegens slechte ervaringen met de Livebox van wanadoo (minstens 5 keer per week moest deze gereset worden :? ) heb ik mijn abo opgezegd bij hen, inmiddels orange. Dit ging allemaal prima, behalve dan dat ik maar geen schriftelijke bevestiging kreeg, die ik volgens de helpdesk wel zou moeten krijgen. Ik heb dus geprobeerd te bellen met de helpdesk, maar dat was een kleine ramp. eerst krijg je een computerstem aan de lijn die zegt dat er wachtenden voor je zijn maar dat ze hun best doen om je zsm van dienst te zijn. Maar na iets meer dan 4 minuten hoor je ineens dat je beter op kunt hangen want er zijn teveel wachtenden. Daar werd ik al pissig om, want ze laten je dus eerst 4 keer 20 eurocent betalen. Je mag wel blijven hangen, maar dan duurt het erg lang. Ik heb dus drie, verdeeld over dag, gebeld en opgehangen na die 4 minuten. En de vierde keer was ik het zat en wilde ik blijven hangen. Na 16 minuten werd echter de verbinding verbroken :shock:
Daarna heb ik nog 1 keer geprobeerd te bellen, maar heb dus weer na de gebruikelijke 4 minuten opgehangen. Ik heb toen besloten maar te mailen, en heb in die mail gevraagd om een schriftelijke bevestiging. Daarnaast heb ik geklaagd over die helpdesk praktijken.
Kijk als je een contract aangaat met een provider weet je dat dat het tarief is en dat als je problemen hebt je daar geld voor neer moet tellen. Maar ik vind het nog wat anders als ik die kosten moet maken omdat zij zo stom zijn en iets vergeten. Ik vind persoonlijk dat ik dan helemaal niet al die kosten hoef te maken. ZIJ maken een fout, niet ik. Ik heb dus ook gevraagd om een vergoeding voor deze kosten. In het verleden heb ik iets dergelijks meegemaakt met zowel Canal plus als kpn heb ik deze kosten ook teruggekregen.
Er is echter in de email van de helpdesk helemaal niet gereageerd om die helpdeskpraktijken! Ze schrijven alleen heel droog " per 31 januari is uw abonnement bij orange beeindigd" , dat moet dan doorgaan voor schriftelijke bevestiging....nou ja prima dan.
Maar wat vinden jullie? Moet ik nog een mail terugsturen en zeuren over die kleine 7 euro aan kosten?

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: kosten helpdesk orange/wanadoo

Ongelezen bericht door rweelden22 »

je kan je ook laten terug bellen bij orange
kost jou geen drol

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: kosten helpdesk orange/wanadoo

Ongelezen bericht door Chani »

oh is dat zo? Hoe doe ik dat dan? Want als ik op de site kijk, kie ik alleen maar staan dat ik kan emailen en kan bellen, nergens dat ik gebeld kan worden. Of moet ik dan eerst iemand aan de lijn krijgen ofzo, want dat gaat dus niet.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: kosten helpdesk orange/wanadoo

Ongelezen bericht door jaywalker »

Chani, loop toch niet te zeuren om die paar euro'tjes, er zijn providers die je lachend voor € 0.50 eurocent per minuut drie kwartier laten wachten, bovendien had je ze meteen al kunnen mailen helemaal gratis...........jij hebt zelf die keuze gemaakt om zo nodig te moeten bellen en ik vind dan ook dat je geen recht hebt op een vergoeding omdat er een gratis alternatief is !!!

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: kosten helpdesk orange/wanadoo

Ongelezen bericht door rweelden22 »

gewoon even bij adsl kijken en dan zie je aan de rechter kant bestelen
klik je aan krijg je een veld en daar in staat terug gebeld worden
zo simpel is het nou bij orange

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: kosten helpdesk orange/wanadoo

Ongelezen bericht door Chani »

ik neem aan dat je bestellen bedoelt, en niet bestelen :lol:
anyway, tis voor mij te laat om die optie nog te gebruiken, en ik vind het ook slecht dat diegene die mijn mail beantwoorde dit dan niet gezegd heeft, maar ik vind het wel een goede functie!

Koeno
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2006 20:19

Re: kosten helpdesk orange/wanadoo

Ongelezen bericht door Koeno »

Bekend probleem bij Orange bij opzeggen , bij mij excaxt hetzelfde 2 maanden lang gezeurd om een bevestiging. Ieder helpdesk medewerker had een ander verhaal, maar geen bevestiging tot 3 dagen na einde van het abonnement. Hierbij bevestigen wij de beeindiging van uw abonnement.........en we schrijven € 36,= van uw rekening, de afrekening kunt u nazien via uw account(deze was afgesloten wegens einde abo). Uiteindelijk na veel bellen dus weer kosten, schreven ze nog even een maandje abonnement af en portokosten voor het terugsturen van het modem. Portokosten ok volgens algemene voorwaarden, maar daar staat ook iets in over een bevestiging bij beeindiging. Ik had al een aangetekend schrijven gestuurd na opzegging omdat de bevestigingsmail uitbleef, nu maar weer een aangetekend schrijven waarin ik meld het abo geld te storneren en portokosten te betalen.
Krijg je 4 weken later een bevestingsbrief van je klacht, hier staat in wij nemen volgende week contact met u op. Dat was 4 weken later tijdens mijn vakantie in Oostenrijk, gesprek afgekapt en gevraagd volgende week weer terug te bellen.
2 weken later belt er iemand van Ornage met de mededeling dat het een zooitje is bij de afmeldingen, en hij begreep niet dat ik na ruim een jaar Wanadoo/Orange ellende er geen begrip meer voor op kon brengen.

Ja Jaywalker wat lopen wij te zeuren over een paar euro's, het begint allemaal bij Orange deze veroorzaakt ergernis.

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: kosten helpdesk orange/wanadoo

Ongelezen bericht door Chani »

Chani, loop toch niet te zeuren om die paar euro'tjes, er zijn providers die je lachend voor € 0.50 eurocent per minuut drie kwartier laten wachten, bovendien had je ze meteen al kunnen mailen helemaal gratis...........jij hebt zelf die keuze gemaakt om zo nodig te moeten bellen en ik vind dan ook dat je geen recht hebt op een vergoeding omdat er een gratis alternatief is !!!
als "men" niet moet zeuren, dan kunnen we dit hele forum toch ook opdoeken?
meteen een mail sturen had gekund, maar je krijgt, zoals gebleken bij mij, dan vaak veel later antwoord en nog onvolledig ook.
Bovendien gaat het mij meer om het principe. Stel dat je een storing in je internet hebt en dus helemaal niet kunt mailen, dan moet je dus eerst 4 minuten aan de lijn hangen om vervolgens te horen dat je beter kunt ophangen :shock:
Ik vind dat een bedrijf niet zo met zijn of haar klanten om moet gaan en dat zij daar best opaangesproken mogen worden.
Het gaat mij helemaal niet om die paar euro's en ik vind het ook erg infantiel jaywalker om zo te reageren en dit niet door te hebben.
misschien hebben ze voor jou nog wel een leuke baan bij de orange/wanadoo helpdesk, jouw manier van reageren past volgens mij prima binnen de bedrijfsstrategie :wink:

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: kosten helpdesk orange/wanadoo

Ongelezen bericht door jaywalker »

er zijn providers die je lachend voor € 0.50 eurocent per minuut drie kwartier laten wachten

Gesloten