LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
R. Mattern
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2007 19:22

KPN Internet

Ongelezen bericht door R. Mattern »

Sinds een jaar heb ik Internet Plus bellen van de KPN, inclusief TV van de KPN. Voorheen was mijn provider xs4all en daar was de service, c.q. bereikbaarheid goed. Een jaar geleden was de telefonische bereikbaarheid van de helpdesk van KPN redelijk goed. Nu is die niet alleen slecht, ze zijn uberhaupt niet meer bereikbaar. Ik heb zo'n 6 verschillende telefoonnummers geprobeerd (nu 1 cent/minuut) en het maakt niet uit. Alleen een bandje met de melding dat het vanwege Internet Plus Bellen erg druk is en dat we het op een later tijdstip nog eens moeten proberen. Dan wordt de verbinding verbroken. Het grappige is , dat als je om de verkoop drukt, je bijna direct iemand aan de lijn krijgt.... Die verkoopster was niet blij met mijn telefoontje! Ik herinner mij een Tros Radar uitzending, waarin ook werd geklaagd over de slechte service en bereikbaarheid van de KPN. De directeur van de KPN moest zich telkens excuseren en beloofde beterschap. Ik kan iedereen uit de droom helpen: de KPN is meestal (in ieder geval 's-avonds) TOTAAL NIET BEREIKBAAR.
Ik zal iedereen dan ook afraden om in zee te gaan met deze arrogante en incapabele KPN.

BLW
Berichten: 68
Lid geworden op: 18 apr 2006 19:57

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door BLW »

Mijn ervaringen met Het Net..............een van de flut dochters van KPN, zijn net zo beroerd. Als ik ook maar even de kans had dan zou ik alles wat ook maar enigzins met KPN te maken heeft de deur uit doen. Bijvoorbeeld mijn telefoonabonnement bij KPN als ook mijn abonnement bij xs4all. Over beiden ben ik tevreden. Echter mijn ervaringen met Het Net en daarmee ook met de KPN zijn zo ontzettend beroerd dat ik er het liefste helemaal niets meer mee te maken zou willen hebben. Mijn geld wat ik nog van Het Net tegoed heb, vanaf november 2005, heb ik nog altijd niet gehad.

Wat een ontzettende arrogantie. Het is gewoon nog minder dan niks. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de irritatie waar je tegen aan loopt.

Gek dat een bedrijf als KPN dit zomaar allemaal kan flikken.
Laatst gewijzigd door BLW op 02 feb 2007 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

BLS
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2005 16:58

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door BLS »

Gewoon belbudget nemen van KPN voor de inkomende gesprekken en een abonnement nemen bij bbned 10MB/1MB voor 29,95 met 500 belminuten gratis en je internet en belt alsof het een lieve lust is.

Never a problem ik heb zo wat alle providers gehad ook xs4all :wink:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door queenfan »

@ R, Matten, klantenservice IBP = 0800-0505 (gratis).

En bereikbaarheid is niet alleeneen probleem bij KPN ook andere aanbieders hebben problemen, maar met een 0800 nummer is KPN wel goed bezig lijkt mij.

R. Mattern
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2007 19:22

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door R. Mattern »

Hartstikke leuk, dat KPN telefoonnummer voor slechts 1 cent/minuut en het is allicht beter dan bijv. 75 cent/minuut (wat ook hier en daar voorkomt), maar als je helemaal niemand aan de lijn krijgt, blijft de frustratie er wel zitten.
Deze geste naar het publliek voor het symbolische bedrag van 1 cent/minuut is wel tot stand gekomen na vele klachten over de KPN, o.a. op Tros Radar.
De KPN kan het gewoon niet aan, ook omdat het schort aan de techniek.

ikbenik

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

De KPN kan het gewoon niet aan, ook omdat het schort aan de techniek.

Zo wil ik dat niet zeggen.

VOIP blijft nu eenmaal VOIP.

En de servers kunnen het domweg niet aan.


Zelf bel ik ook via VOIP en wel via VOIPBUSTER. Dat is een programma dat op de computer draait.
De concurrent van VOIPBUSTER is SKYPE.

Toen steeds meer mensen SKYPE gingen gebruiken en SKYPE zo populair werd, hebben de telefoon en internetproviders hierop gereageerd door met een eigen versie te komen.
En wel Internet Plus Bellen.

Dus Internet en bellen via internet.
En bellen via internet is VOIP.
Dus de ouderwetse betrouwbare analoge telefoonlijn wordt hierbij helemaal niet meer gebruikt.

Daarbij is het ook dat je geen rechtstreekse verbinding hebt met je gesprekspartner, zoals dat bij analoge telefonie wel het geval is.

Bij VOIP wordt precies dezefde techniek gebruikt als bij bestanden downloaden, een internet pagina opvragen, foto's uploaden naar een server, e-mailen, enz. enz.

R. Mattern
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2007 19:22

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door R. Mattern »

Bedankt voor je reactie.
Ik heb echter nog nooit een probleem gehad met het BELLEN via de Experia Box van KPN. Skype ken ik ook goed en dat werkt vlekkeloos, althans het geluid gedeelte ervan.
Mijn probleem met de KPN is momenteel, dat mijn email zeer regelmatig niet werkt. Met Internet nog geen probleem gehad. Met de TV ook niet.
Meestal 's-avonds zo rond 6 uur geen email meer kunnen zenden of ontvangen. De volgende dag werkt het weer. Het ligt zeker niet aan de instellingen, want die heb ik al eens doorgenomen met iemand van de helpdesk (toen ze nog bereikbaar waren...)
Technische fouten kunnen overal voorkomen, maar nogmaals: KPN IS ZEEER SLECHT, OF HELEMAAL NIET TELEFONISCH BEREIKBAAR.
HET BLIJFT DUS 3X NIKS, ONDANKS DE BELOOFDE BETERSCHAP DOOR DE KPN DIRECTEUR OP TROS RADAR.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door agro »

Mijn probleem met de KPN is momenteel, dat mijn email zeer regelmatig niet werkt
De afgelopen week zijn er nogal wat storingen geweest met de mail servers van kpn, maar blijkbaar zijn deze nu opgelost.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door queenfan »

Blijf er bij dat met bedrijven die VoIP aanbieden (KPN, SCarlet, Tele 2, Tiscali, Orange enz) slecht bereikbaar zijn, maar hoge bomen vangen veel wind.

R. Mattern
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2007 19:22

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door R. Mattern »

Jij werkt niet toevallig op de verkoopafdeling van de KPN?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door agro »

Jij werkt niet toevallig op de verkoopafdeling van de KPN?
Ikke???? Nee gelukkg niet.
Had afgelopen week ook veel last van mail storingen, en constateerde dat deze nu weg zijn heb ik even vermeld. vandaar.
In tegenstelling tot de vele klachten van geen antwoord krijgen, heb ik op een mail wel antwoord gekregen van kpn, met een tip tot het wijzigen van instellingen voor ontvangst en verzenden van mail, zie elders op het forum.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
dd 2 feb. 14.46 uur.

ikbenik

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Blijf er bij dat met bedrijven die VoIP aanbieden (KPN, SCarlet, Tele 2, Tiscali, Orange enz) slecht bereikbaar zijn, maar hoge bomen vangen veel wind.
Ik wil het anders zeggen:

Als de providers een storing hebben, gaan gelijk alle mensen naar hun helpdesk bellen, waardoor ze onbereikbaar zijn.
Wat ook heel logisch is.

Waar ik werkelijk niet goed van wordt zijn dan van die mensen die in zulke situaties niet het begrip kunnen opbrengen om dit te begrijpen.
Ook gaan ze gelijk roepen dat de provider schijt aan hun heeft en dat ze te arogant zijn om te telefoon op te nemen.

Hoe groter het bedrijf, des te meer mensen bellen de helpdesk bij storingen.

Dat mensen dit niet begrijpen en niet willen begrijpen en gelijk geholpen willen worden begrijp ik dus niet.


KPN heeft aangegeven dat er serieuze storingen waren bij de e-mail servers.
En gelijk beginnen de mensen massaal te zeuren en te zaniken.

Daar heb ik dus echt hekel aan.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Die storing komt waarschijnlijk door de spam die de mailservers moeten verwerken.
(trouwens die spam is de schuld van onbeveiligde noobs)
Het is de grote providers danook niet te verwijten dat er af en toe een mail storing is dan wordt er nl gewoon een spam mail verstuurd door al die zombie PC's

ikbenik

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Op dit moment worden ook weer heel mailtjes met virussen verstuurd.

Daarnaast heb je ook hufters die de servers plat willen gooien.

Vinden ze leuk! :twisted:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door queenfan »

Nee ik ben geen verkoper van KPN, maar zoals ikbenik al zei als er een storing is bellen enorm veel mensen naar de klantensercive e.d.
Aangezien KPN de grootste is in Nederland zullen ze ook veel telefoontjes krijgen.

1+1=2 lijkt me.

R. Mattern
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 feb 2007 19:22

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door R. Mattern »

Allemaal leuk en aardig dat er een email storing is, daar kan ik nog mee leven, want tot pak weg 10 jaar geleden WAS er helemaal geen email.
En overal komen fouten voor.
Voorbeeld: Tot een jaar geleden was mijn provider xs4all, meerdere malen uitgeroepen tot beste Internet Provider van Nederland.
Misschien was ik wel verwend... sorry...
Als daar eens een storing was, werd informatie direct op een bandje afgespeeld met uitleg wat de storing was, waar die was etc. Dan WEET je tenminste iets.
Bij de KPN weet je NIETS, alleen dat je ze meestal uberhaupt niet kan bereiken.
Is het nou zo moeilijk ,KPN, om ook een bandje te laten horen met enige uitleg over wat de aard van het probleem is en wanneer men het denkt op te lossen? Geen wonder dat xs4all niet blij was met de KPN.... Zij begrepen het veel beter.
Ik overweeg om maar weer terug te gaan naar xs4all.

fpetry
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:34

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door fpetry »

Als je een inbelverbinding wilt hebben van HetNet, kan je die aanvragen via de webpagina van HetNet. Maar als je een account wilt opzeggen kan dat alleen telefonisch á 0,60 euricent per minuut. Wachttijd + telefoon ongeveer 10 minuten. Stilzwijgende verlenging 1 jaar. Kosten zijn van 01-01-07 van 1.95 euro naar 2.45 gegaan zonder enige medeling. Lekkere firma of niet. Heb gelijk alle drie de accounts opgezegd, die ik gebruikte voor mijn website. Ben nu bij Hosting2Go, ik moet zeggen prima webhosting 1500 MB voor ongeveer 30 euro per jaar.

Frans Petry / Deventer
http://www.frans-petrij.nl/start.htm

ikbenik

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door ikbenik »

Stilzwijgende verlenging 1 jaar. Kosten zijn van 01-01-07 van 1.95 euro naar 2.45 gegaan zonder enige medeling. Lekkere firma of niet. Heb gelijk alle drie de accounts opgezegd, die ik gebruikte voor mijn website. Ben nu bij Hosting2Go, ik moet zeggen prima webhosting 1500 MB voor ongeveer 30 euro per jaar.
Ik begrijp er geen sikkepit van!

Omdat je niet eens was met de stilzwijgende contractverlenging en dat je het niet eens was met de kostenverhoging, heb je nu een 1,5GB webhost?

Dus omdat ik bijvoorbeeld appels niet lekker vind, ga ik dus maar met peren gooien naar verkeersborden?

Wat is het verband tussen die twee zaken?

Of wil je ook even komen klagen, maar het maakt zeker niet uit waarover je klaagt, als je maar klaagt?

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door agro »

Als daar eens een storing was, werd informatie direct op een bandje afgespeeld met uitleg wat de storing was, waar die was etc. Dan WEET je tenminste iets.
Bij de KPN weet je NIETS, alleen dat je ze meestal uberhaupt niet kan bereiken.
Das niet helemaal waar, er werd bij KPN wel degelijk een bandje afgespeeld bij de storingsdienst (0800-0407) dat er problemen waren met internetplusbellen, en dat men geen nieuwe melding hervan behoefde te maken daar deze reeds bekend was.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN Internet

Ongelezen bericht door queenfan »

1. Inbelabonnementen
U kunt uw inbel-abonnement telefonisch opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand voor afloop van de lopende contractsperiode. Neem hiervoor contact op met onze Helpdesk :0900-1407 (€ 0,01 per minuut) en kies voor optie 2.

Een opzegging kan uitsluitend worden verwerkt onder de hiervoor geldende voorwaarden.

Vermeld bij uw opzegging:

Uw naam, adres en woonplaats
Uw klantnummer en gebruikersnaam
Eventueel de reden van opzegging
2. ADSL abonnementen
Let op!
Een opzegging van uw Het Net ADSL-abonnement betekent dat de overeenkomst met zowel Het Net als met KPN wordt beëindigd.

U kunt uw ADSL-abonnement telefonisch opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand voor afloop van de lopende contractsperiode. Neem hiervoor contact op met onze Helpdesk : 0900-1407 (€0,01 per minuut) en kies voor optie 1.

Een opzegging kan uitsluitend worden verwerkt onder de hiervoor geldende voorwaarden

Vermeld bij uw opzegging:

Uw naam, adres en woonplaats
Uw klantnummer en gebruikersnaam
Eventueel de reden van opzegging
3. Surfen&Bellen abonnementen
Surfen&Bellen abonnementen kunnen uitsluitend telefonisch worden opgezegd. Neem hiervoor contact op met onze Helpdesk op 0900-1407 (€ 0,01 per minuut) en kies voor optie 3.

4. Voorwaarden
De opzeggingsdatum wordt bepaald conform onze Algemene Voorwaarden: De overeenkomst kan uitsluitend worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van een maand voor het einde van de lopende contractsperiode. Indien binnen een maand voor het eind van een lopende contractsperiode wordt opgezegd, wordt het abonnement verlengd met een contractsperiode en eerst daarna beëindigd. Een voorbeeld:

Uw abonnementsperiode loopt van 1 februari tot 1 februari. U zegt op in september. Uw abonnement wordt per 1 februari beëindigd
Uw abonnementsperiode loopt van 1 februari tot 1 februari. U zegt op in januari. Krachtens onze Algemene Voorwaarden moet u minimaal een maand voor het eind van de lopende abonnementsperiode hebben opgezegd. In dit geval wordt dus het abonnement beëindigd op 1 februari van het volgende jaar
Op de website van Het Net staan de Algemene Voorwaarden. Zodra wij uw opzegging hebben ontvangen, zullen wij zorgdragen voor een spoedige afhandeling.

Wilt u op een andere manier uw inbel of ADSL abonnement opzeggen, klik dan hier.
Ik weet niet waar fpetry het over hebt maar 0,60 ct/min. kan ik nergens vinden, volgens mij een storm in een glas water. :?: :?:

Gesloten