LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abel Telecom

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
omebor
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2007 19:21

Abel Telecom

Ongelezen bericht door omebor »

Zijn er mensen die, net als ik, zeer slechte ervaringen hebben met Abel Telecom uit Heerenveen ?
(zoals vb afspraken niet nakomen, mail, brieven of faxen niet beantwoorden, weigeren abonnement te annuleren etc)

Dit om te kijken wat te doen tegen deze organisatie die niet reageert op klachten, en dus de mensen die klagen niet serieus neemt

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door Anastasia »

Helaas is deze kleine hier nauwelijks bekend, probeer de vara, kassa, en daar vind je iets negatiefs.

Omdat ze onder verschillende namen werken is het nog lastiger te beoordelen, maar ook via bellen.com gezocht, en daar zijn wel enkele klachten geplaats onder internetten.nl dus er is wel iets, maar niet veel bekend, maar als je onder zoveel verschillende namen werkt komen de klachten moeilijker in grote aantallen hier, maar ze zijn dus bepaald niet de beste.

Op adres gezocht eind vorig jaar en toen zag ik onder diverse namen van zelfde adres toch vrij veel klachten.

succes, ik heb dus een andere gekozen.

DSL_Expert
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 aug 2005 10:51

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door DSL_Expert »

Wat een bullsh*t verhaal dat omdat er weinig mensen klagen dit komt omdat er grote providers zijn die alle aandacht wegnemen.

Misschien komt het gewoon omdat ze het goed doen?

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door Anastasia »

Beste DSL Expert,

Als je minder klanten hebt krijg je ook minder klachten!

Als je onder verschillende namen maar zelfde adres gebruikt krijg je ook minder per naam.

KPN heeft zoveel namen, en die scoren inderdaat vrijwel alle erg hoog, maar er zitten daar wel grote verschillen tussen.

U moet wel een onderscheid maken tussen alleen ADSL en die met Bellen, de laatste geeft erg veel, en de kale vrijwel geen problemen!

Aan de naam van de firma kun je niet zien hoeveel % er kaal en combi hebben!

Als je zoals wij gaat zoeken zowel hier bij Radar, als Kassa en Internetten.nl van Ben Woldring kun je meer problemen vinden, maar ook de oplossingen!

70% word vaak door klanten zelf veroorzaakt, en zakelijke aanbieders hebben deskundige in dienst dus lagere klachten cyfers!

Door als je niet alles goed beheerst niet zelf maar via een Kassa Expert te klagen, en die alles snel te laten oplossen, dus deskundige onderling is een maanden lopend probleem binnen uurtje opgelost!

Als U mijn antwoord eerst had onderzocht zou U ook hetzelfde gevonden hebben, maar U heeft als Expert dus toch een steekje laten vallen, mag hoor, ik ben zelf ook niet zo goed, maar zoek gewoon elders, dus ook Russia, Zuid Afrika, Belgie, Duitsland, France en Nederland zelf dus....
geen Engelse site's want daar heb ik vriendje voor.

Groetjes Anastasia...

John Do
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2007 21:33

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door John Do »

Hallo omebor.
Ook ik heb net als velen slechte ervaringen met Abel
slecht geinformeerd
geen accounts mbt tot inloggen emails enz
slechte tot geen telefoon verbinding
helpdesk verhoogd naar 50ct per minuut
en ook niet te bereiken enz
Ik wil er van af maar weet nog niet hoe.
Op totaalwijzer.nl
staan nog meer reacties mbt abel.

dutch77
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2006 16:37

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door dutch77 »

Ik heb een Abel Voip kastje gekocht bij Office Center.
In eerste instantie verliep de installatie bepaald niet soepel. Uiteindelijk toch geïnstalleerd gekregen valt regelmatig de verbinding weg. En dat merk ik pas als ik zelf wil bellen, dus kan dagen doorgaan zonder dat ik 't merk. (Ik bel wel eens dagen achter elkaar niet.) Als ik de telefoon dan oppak krijg ik vaak een ingesprektoon nog voordat ik een nummer bel, of ik krijg een ingesprektoon terwijl ik weet dat het toestel vrij is. Mijn eigen mobiel voor me op tafel...

In het begin was er een gratis terugbelservice. Die is er niet meer en nu is het tarief van de helpdesk 50cpm. Zou nog niet zo erg zijn als men meteen zou op nemen. Vorig week 20 minuten gebeld en toen moest ik nog met mijn verhaal beginnen.

In eerste instantie gaf men mijn router de schuld dat het niet werkte. Nu werkt het ook niet meer als de telefoon rechtstreeks in de kabelmodem plug. Voorheen hielp dat nog...
Nu ben ik alweer 4 dagen niet meer bereikbaar en weet ik niet meer wat ik er mee moet.
Zojuist een nieuw voipkastje ontvangen, maar daar kan ik niks mee. Hij werkt niet direct, opnieuw aanmelden wil niet want dat moet via internet, het kastje moet dan zijn serienummer naar Abel's server sturen en dat doet die natuurlijk niet.
Nu kan ik dus met mijn mobiel de helpdesk gaan bellen tegen 50 ct + 17 ct per minuut...

omebor
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2007 19:21

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door omebor »

Bedankt voor de reakties. Waar het mij nu om gaat: hoe kom ik van die gasten van Abel af ? Ze hebben me nooit iets geleverd en toch gaan ze bijna een half jaar na aanvraag ineens notas sturen. Op (aangetekende) brieven wordt niet gereageerd, op mails wordt niet gereageerd en telefonisch krijg je verschillende antwoorden en wordt je regelmatig voorgelogen (blijkt helaas iedere keer weer achteraf)
Bellen voor 50ct per minuut weiger ik dan ook nog langer.
Hoe kom je van een bedrijf af wat niet eens het fatsoen neemt te communiceren ?

thaGenius32
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2007 09:45

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door thaGenius32 »

Hallo,

Ook ik heb nu al 4 maanden niks anders dan ellende met Abel Telecom.

Begin november had ik een aanvraag gedaan voor overstappen naar Abel Telecom welke moest ingaan eind december omdat ik nog een contract had bij Orange tot 31 december.. 4 dagen later werd de 40 euro van mijn rekening afgeschreven en Abel bevestigde dat de lijn eind december werd overgenomen.

3 weken later, rond 20 november bleek dat ik geen internet meer had. Na technisch onderzoek van Orange bleek mijn lijn al overgenomen door ABEL ! Contact gezocht met ABEL en dit zou worden uitgezocht.
weken gingen voorbij en na de nodige telefoongesprekken bleek dat Abel idd de lijn al veel te vroeg had overnomen. Dit kwam er dus op neer dat ik voor 2 connecties betaalde :( en dit kon niet meer veranderd worden.

Met goeie hoop dan maar ging ik er vanuit dat ik zsm internet en bellen had via Abel. Helaas was dit niet het geval. Na uren telefoontjes te hebben gepleegd naar de helpdesk werd mij verteld rustig af te wachten en dat BBNed er mee bezig was. Ook heb ik nog geen modem en telefoon gekregen. Ook dit laat lang op zich wachten. Het is inmiddels kerst 2006 en nog steeds niks. Maar weer bellen. Er werd mij beloofd binnen 3 dagen positief bericht te vertellen. Helaas weer niks. Het is inmiddels 4 januari 2007 !!!! Na ruim 1,5 maand geen internet of telefonie te hebben had ik eindelijk een verbinding !!! Mijn geluk bleek van korte duur. De telefonie werkte niet. Maar weer bellen en 2 dagen later kon ik bellen.. Wederom van korte duur. 4 dagen later lag mijn telefonie er weer uit. Maar weer bellen. Inmiddels was de helpdesk verhoogt van 0,10 eurocent naar 0,50 eurocent !!!! Nou, helpdesk, het enige wat ze zeggen is dat BBNed er mee bezig is want zelf lossen ze niks op. Het is nu 8 februari en nog geen telefonie of een reactie terug. 1,5 week geleden is me beloofd dat ik binnen 3 dagen wordt terug gebeld wat niet het geval was. Hierop nogmaals gebeld en weer het verhaaltje, ze zijn er mee bezig meneer. .wacht u rustig af.

Ik ben ABEL telecom aardig zat en met mij nog vele anderen.
Mijn totale telefoonkosten naar ABEL zit inmiddels rond de 120 euro en ik schiet er niks mee op.
De helpdesk vind ik waardeloos want je krijgt steeds hetzelfde antwoord. Ze schuiven alles af naar BBned, die zegt dat ik een contract heb met ABEL en niet met hun. Dus klachten moeten naar ABEL telecom.
En ik wacht ook nog steeds op mijn telefoon en inlog en emailadressen.

Het is een vreemd bedrijf en komen hun afspraken niet na.
Zoals de slogan zegt bovenin hun webpagina : Betrouwbaar, voordelig, eenvoudig en goed is een lekkermakertje en niks van waar.

Ik wou dat ik nooit met ze in zee was gegaan. Daar ik ik echt wel spijt van.

Ik hoop dat meerdere mensen hier reageren zodat in kaart wordt gebracht hoe dit bedrijf te werk gaat.

John Do
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2007 21:33

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door John Do »

Ik ben inmiddels al weer eens stuk verder.
Ik heb de helpdesk weten te bereiken
en ze kwamen zeer professioneel en welwillend over.
Mijn telefoon werkt inmiddels
(met ons oude nummer dat is overgezet door abel)
Ik heb inmiddels 2 email adressen gekregen
en het internet is redelijk stabiel.
Ik ben nu van mening dat ze toch wel hun best doen daar.
Ik wilde dit toch wel even vermelden

berttalens
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 feb 2007 17:42

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door berttalens »

Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met Abel telecom, om gezamenlijk een nette, eerlijke en degelijke behandeling te verkrijgen. Alleen lukt het me niet, zie onderstaande ervaringen. Waarbij ik verder (nog) niet inga op de telefonische behandeling door zowel klantenservice als technische dienst.

08/12 internet+bellen besteld bij abel telecom
10/12 borg modem (€ 30,-) wordt afgeschreven
27/12 bevestigingmail dat aanvraag in behandeling is
18/01 bericht dat aanvraag akkoord is en modempakket wordt verstuurt
19/01 modem ontvangen, blijkt verkeerde (want analoge) modem te zijn

20/01 tot 10/02 dagelijks gebeld over status modem, steeds antwoord dat deze in behandeling is, maar niemand weet door wie de afdeling kan namelijk niet gebeld of gemaild worden.
op 03/02 wordt toegezegd dat modem uiterlijk zaterdag 10/2 verstuurd zal worden en dat ik een wireless isdn krijg toegezonden

13/02/07 nog steeds niets binnen, staat nog in behandeling.

thaGenius32
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2007 09:45

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door thaGenius32 »

We zouden best een forum kunnen opzetten of iets dergelijks.. Als iemand de ervaring daar voor heeft.
Bij Orange is iemand die dat ook heeft gedaan en zo elkaar kunnen informeren of zelfs oplossen van problemen. Zie :

http://orange.gebruikers.eu/news.php

Ik denk persoonlijk dat we weinig kunnen beginnen tegen dit soort praktijken.. Ik leg me erbij neer dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt om naar Abel Telecom te gaan. :cry: Ach, nog maar 11 maanden te gaan :evil:

tigrin
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2007 20:22

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door tigrin »

wellicht is het volgende forum interessant voor al diegenen die problemen met Abel hebben:

http://weblog.columni.st/?p=166

Daar word je in ieder geval niet vrolijk van.. Zelf heb ik gelukkig een goede provider (Solcon), maar mijn vriendin is sinds een maand of wat de klos. Klachten zijn gelijk aan die van vele anderen: technisch veel problemen met internet en telefoon, zeer slechte helpdesk, moedwillig je aan de lijn houden, geen vragen kunnen beantwoorden, stelselmatig liegen over verzendtijden van de modems (met vervolgens de smoes dat deze kwijt is geraakt. dit is een standaardtrucje want deze heb ik al bij anderen ook gelezen), afspraken over aan- en afsluitdata niet nakomen en steeds veranderen, de schuld afschuiven op de oude provider, zelfs hun tarief als je ze belt klopt niet.
Kortom, klinkt als een gezellige rotzooi vergelijkbaar met Scarlet en Wannadoo indertijd. En dan op hun site gewoon verkondigen dat ze betrouwbaar en eenvoudig goed zijn. Ongelooflijk dat dit soort misleiding gewoon kan anno 2007. Wellicht iets voor een uitzending in Radar (of is dat inmiddels al gebeurt, zou me ook niet verbazen.) In ieder geval iedereen veel succes. Groeten,

Tigrin

Haico
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2007 12:18

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door Haico »

ABEL IS ECHT ZWAAR *** - IK KRIJG ZELFS MIJN GELD NIET TERUG VOOR DE MODEM DIE IK TERUGGESTUURD HEB !!!

edwin67
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2007 13:24

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door edwin67 »

Hoe kom je van ABEL af?

Je bent een overeenkomst aangegaan; die komen zij van geen kanten na!

Mij lijkt dus opzeggen en geen automatische incasso's van Abel accepteren, de enige manier.

Zorg dat je duidelijk, kort en bondig aan kunt geven wat je allemaal hebt ondernomen om tot duidelijkheid te komen. Daar onder kun je verstaan: data en tijdstippen van je telefoontjes met de helpdesk van Abel, de mails die je hebt verstuurd.

Maak met die gegevens een duidelijke brief waarbij je aangeeft dat je per directe ingang het contract met Abel wil verbreken (voorzover dat al tot stand is gekomen).
Je kunt de gegevens van al je acties in die brief vermelden, of bijvoegen.
Stuur die brief aangetekend naar Abel EN per gewone post, alsmede per mail en fax!
Dat is niet overdreven! Jij geeft daarmee aan, dat je -op bezorgen na- werkelijk elke andere redelijke en aangewezen manier hebt uitgeput om de opzegging over te brengen!

Ik durf met een gerust hart te zeggen, dat Abel graag het contract met je verbreekt want ook al storneer je alle betalingen en willen ze een incassobureau er op zetten, (de vordering uit handen geven), denk je nou werkelijk dat er ook maar 1 kantonrechter te vinden is die hier niet door heen prikt?
Een overeenkomst is nietig zolang niet is gepresteerd! Dat lijkt me hier een duidelijke zaak!

cororama
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:50

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door cororama »

Alle onderstaande verhalen lezend komt me het bekend voor;
in oktober op mijn nieuwe adres een abel aansluiting aangevraagd. Binnen 4 dagen was de borg geïncasseerd. De Abel aansluiting heeft echter nooit gewerkt. Veel pogingen van hun om het aan de praat te krijgen, heb inmiddels 3 modems. Veel instellingen moeten veranderen. Tig-keer gebeld. Niets hielp. Midden januari is de klacht naar BBned gegaan. 23 januari een monteur van BBned hier langs; conclusie: woon 6 km (3.8 km hemelsbreed) van de centrale. ADSL kan nooit werken. Abel 3 keer in gebreke gesteld. De eerste keer een ontvangst bevestiging (voor 10 februari een reactie). Hoor niks meer. Nog maar een keer in gebreke gesteld vanwege niet leveren van ADSL, geen levering E-mail en webspace en kaspersky virus (heb er voor getekend, door hoor het te krijgen).
1maart: krijg een factuur ondanks 3 opzeggingen. Gebeld. Krijg vriendelijk dame die trots is om bij Abel te werken. Volgende dag terug gebeld door ene Edwin Kist. Begint mij te kleineren. Ik heb niets te willen, maar ik krijg binnen een paar dagen antwoord. Ik krijg ook niet zijn telefoonnummer; ik zal wel gebeld worden. Ik waarschuw hem niet te incasseren, daar ik op 23 januari al mijn incasso heb ingetrokken.
9 maart: Abel heeft geïncasseerd. Door mij weer ingetrokken. Heb ze bij mijn bank aangegeven als fraudeurs (ingetrokken incasso gebruikt). Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, kan ik aangifte bij een instantie bij deze frauduleuze club doen.
Ik denk dat er best een overgrote meerderheid (zeg > 95 %) tevreden is, maar ze zijn voor die kleine minderheid die een probleem hebben / niet helemaal standaard zijn niet echt klantvriendelijk.

AteR
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2007 11:13

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door AteR »

Er zijn verschrikkelijk veel klachten over Abel (en een paar goede dingen, vnl betreft dat BBNED). Ik heb daarom een inventarisatie gemaakt van klachten op abelklachten punt rowaan punt com. In de hoop ook het Abel-gedeelte tzt op peil te krijgen. En linken!!!

thaGenius32
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2007 09:45

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door thaGenius32 »

Ik heb vorige week de hele handel (modem) teruggestuurd naar ABEL Telecom en een brief erbij gedaan dat ik de overeenkomst ga ontbinden wegens blijvende wanprestaties en het niet kunnen leveren van mijn bestelde producten.

Warempel binnen 6 dagen een brief terug van abel telecom dat ik niet producten mag retourneren zonder RMA nummer en ze wijzen mij op de voorwaarden. Tevens zeggen ze dat facturatie gewoon zal doorblijven gaan en ik voor 20 euro mijn modem kan terugkrijgen.

Verders wordt nergens over gesproken.. Ben nu bijna 5 maanden bezig geweest om alles voor elkaar te krijgen maar ze blijven in gebreke.

Ik wil iedereen oproepen die ook continue problemen heeft om het zelfde als mij het contract te gaan ontbinden wegens wanprestaties.
Ik ben bij het juridisch loket geweest en die stellen mij in het gelijke.

Abel zal gaan dreigen met deurwaarders ed maar dit gevecht kunnen ze niet winnen. En zeker al niet als bekend wordt hoe ABEL telecom te werk gaat. Ze lichten je op.. Allemaal dezelfde klachten. te vroeg over nemen van de lijn, het niet of veel te laat opsturen van de modem etc etc.

Van mij krijgen ze geen cent meer.. Het heeft met genoeg gekost. Zit inmiddels boven de 200 euro aan telefoonkosten en ben geen steek verder gekomen.

Ze mogen van mij gaan dreigen en ben zelfs bereid om juridsche stappen te gaan ondernemen als dat nodig is.

Ik geef ABEL telecom nog een paar maanden en dan zal deze firma niet meer bestaan. Dat hoop ik tenminste.

5 maanden niks anders dan ellende gehad.. Dat is toch niet normaal meer...

dus :

MODEM RETOUR STUREN NAAR ABEL TELECOM
ANTWOORDNUMMER 1048 IN HEERENVEEN
BRIEF ERBIJ DAT JE DE OVEREENKOMST ONTBIND WEGENS WANPRESTATIES EN HET NIET KUNNEN LEVEREN VAN PRODUCTEN.

SAMEN STAAN WE STERKER !!!

Ik ben nu dik tevreden bij mijn nieuwe kabel provider..

bregmanjm
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2006 09:15

Re: Abel Telecom

Ongelezen bericht door bregmanjm »

Medio november hebben we ons, ingaand per 1/1/07 aangemeld bij Abel.12/12/06 kregen we bericht over de statusmelding met bijgevoegd(?) formulier voor de portering. Na 3x mailen om het bewuste formulier, kregen we het formulier voor de portering. Op 21/12 bleken we afgesloten te zijn bij Quicknet, dankzij Abel. Na een duur gesprek kregen we alvast het modum en een SMTP o.id. Op 1/1/07 nog geen mailadres. 23/1 outlook onbruikbaar. Neem maar een hotmailadres zei Abel. 1/2 kregen we gegevens om accounts toe te voegen. 19/2 kregen we ze nogmaals? 22/2 kregen we van Tele2 en KPN rekeningen, na bellen met hen wisten ze van niets.
1/3 kregen we een fikse rekening van Abel vanaf 15/12/06 gerekend. In de brief stond ook, dat we een aparte rekening krijgen over telefonie, terwijl we duidelijk voor een all-in pakket hadden gekozen. Ik heb een brief met klacht gestuurd met alle uitgeprinte mailtjes en faxen op 1 maart en ik denk niet, dat we er iets over zullen horen. Het is nu wel geregeld, maar gezien de rare rekening, hou ik mijn hart vast. Sterkte allemaal, Carola

Gesloten