LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spam

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Nestor
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 20:58

Spam

Ongelezen bericht door Nestor »

Spam, tis iets heel ergs vervelend....maar tis er....

Er is maar 1 advies om van die spam af te komen, switch over van Outlook Express of vooral Outlook naar de Mozilla Thunderbird. Als je die gebruikt hoef je zelfs niet eens het spamfilter van je provider aan te zetten of te gebruiken.

Thunderbird heeft een dermate goed werkend spamfilter, zelflerend, dat die 99,9% van de spam tegenhoudt....en doet ie dat niet de 1e keer, een 2e keer komt ie er niet doorheen.....want je kunt aangeven dat een bepaalt bericht spam moet zijn.....

Dit op basis van 6 jaar Mozilla gebruik. Outlook Express en Outlook zijn bij mij allang niet meer in gebruik.

En wil je dan toch (want ze zijn zo makkelijk, of ik ben er aan gewend) Outlook E en Outlook blijven gebruiken, pak dan een spamfilter, er zijn er zat. Effe googlen of zoeken in binariesnieuwsgroepen (FTN2Day.nl).

wroumen
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 feb 2006 20:37

Re: Spam

Ongelezen bericht door wroumen »

ik heb een goede ervaring met spamexperts,com http://www.spamexperts.com/ een gratis spamfilter

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Spam

Ongelezen bericht door tonvanheel »

Ik heb prive planet als provider - absoluut geen spam - uiterst tevreden
zakelijk heb ik hetnet - barst van de spam.

Het is dus wel degelijk mogelijk een goede spamfilter te installeren

tkemmere
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:22

Re: Spam

Ongelezen bericht door tkemmere »

@Nestor:

Ik ben het HELEMAAL met je eens. THUNDERBIRD is voorlopig een uitstekend andwoord. Ik was al een mailtje aan de Radar redactie aan het typen:

Naar aanleiding van de uitzending die zojuist is afgelopen waarin het onderwerp "Spam" aan bod kwam, wil ik u laten weten dat mijn spam-problemen ENORM zijn afgenomen, sinds ik van de Outlook 2003- op de Thunderbird-e-mail client ben overgestapt.

Thunderbird heeft namelijk een systeem waarin je het programma kan vertellen of de "verdenking" van spam klopt of niet. En vervolgens onthoud ie dat. Je LEERT hem dus spam te onderscheiden en je leert 'm ook om iets wat hij zag als spam, toch als gewenste mail aan te merken. Dit alles in tegenstelling tot MS Outlook. Outlook heeft ook een Junk-mail-map, maar die leert niets en mist zeker 25% van de spam.

Inmiddels ben ik 2 maanden overgestapt. Momenteel krijg ik circa 1000 spams per dag (als eigenaar van een .com domein is dit helaas vaak zo). Thunderbird mist er circa 6 per dag. Dat is minder dan 1%! Andersom, tref ik momenteel per dag 0 mails aan in de spam-map die dat eigenlijk niet hadden moeten zijn. Score 100% dus.

Thunderbird is Open Source en gratis down te loaden van http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird . Ik heb dus ook geen belang bij het aanprijzen van dit programma. Ik moet wel aangeven dat het enig technisch inzicht vereist om het programma perfect in te stellen. Maar die drempel die je voor het overstappen voelt is het nemen ABSOLUUT waard.

Met vriendelijke groeten, Thomas Kemmere, Den Haag.

hhslr
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:23

Re: Spam

Ongelezen bericht door hhslr »

genoeg geluld
Laatst gewijzigd door hhslr op 19 feb 2007 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

HansJant
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:23

Re: Spam

Ongelezen bericht door HansJant »

Met de combinatie Planet Internet en Mozilla Thunderbird komt er vrijwel niets door. Eigenlijk nooit meer dan een paar per week op ca 20 normale berichten per dag. Ik mis ook niets. Alle berichten van abonnementen komen ook probleemloos door. Maar ja, het is wel een relatief duurdere provider.

Adriaan Rodenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:28

Re: Spam

Ongelezen bericht door Adriaan Rodenburg »

Op 15 december 2006 ging mijn Freeleradres wegens overname van Freeler over naar de mailbox van HetNet. Daarvoor nauwelijks of geen spam. Sinds die datum krijgen we 40 tot 80 spammails per dag. Bedankt HetNet!

tkemmere
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:22

Re: Spam

Ongelezen bericht door tkemmere »

@hhslr
(Jammer van je taalgebruik).

Voor veel mensen is het geen optie om van adres te wijzigen. a) als zakelijke gebruiker kan dat niet, en b) ook als je Pietje Puk heet en je hebt het adres [email protected], dan gaat dat niet.

Het niet achterlaten van je adres op het web is inderdaad van groot belang! Ik raad mensen ook aan om eens op hun eigen adres te Googlen want dan zie je of je adres ergens op het www is terecht gekomen en kan je eventueel maatrgelen treffen.

henkierietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:12

Re: Spam

Ongelezen bericht door henkierietje »

Ik ben al jaren tevreden met "SPAMIHILATOR". Een gratis programma met vele instelmogelijkheden. Je kunt een tool downloaden om het perfect nederlands te laten werken.
Wat ik doe
Ik stel "SPAMIHILATOR"zo in dat ik alleen post wil hebben van mensen uit mijn adresboek. (kun je instellen). Je spam wordt bewaard in een prullenbak In het begin even je spam controleren of er berichten bij zijn die je wel wilt. Afzender aan je adresboek toevoegen en daarna aangeven in "SPAMIHILATOR" Ik kijk nu zelden meer in de spam prullenbak, alleen als ik iets verwacht van iemand die niet in mijn adresboek staat. Heb zojuist [email protected] aan mijn adresboek toegevoegd om de activeringscode te gebruiken. Spam uit de prullenbak is altijd te herstellen.
Even er mee stoeien, maar ik gooi nu al mijn spam ongelezen met 1 klik weg.

Michael Knaven
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:29

Re: Spam

Ongelezen bericht door Michael Knaven »

Ik wil even reageren op Spam overlast. Enkele jaren had ik als provider Wanadoo, nu Orange geheten. Ik ontving zo'n 40 spamberichten per dag. Nu heb ik een nieuwe provider namelijk versatel, en sindsdien geen of 1 enkele spambericht per dag. Dus hulde aan Tele2/versatel.

hhslr
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:23

Re: Spam

Ongelezen bericht door hhslr »

hhslr heeft ook een zaak en stuurt daarom zijn klanten zijn nieuwe adres.
[grapjas]

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Spam

Ongelezen bericht door Anastasia »

Er zijn ook gekken die juist zoveel mogelijk hun speciaal hiervoor gemaakte adres gebruiken, dus via dit adres reageer ik overal op!

neem een adres, en vraag altijd meer info omdat het mailtje onduidelijk was, ik heb dit al in 17 talen beschikbaar, en als zij willen verkopen dus extra werk, en daarna komt mijn, helaas was het niet leesbaar, graag opnieuw sturen!

Hoewel ik dus nooit iets koop, ze werken zich uit de naad, en als iedereen dat doet, kunnen de mensen die werkelijk iets willen er niet meer doorkomen en zo kun je pas echt het stoppen!

Ik roep alle werklozen en die tijd over hebben op om juist meer info te vragen, zodat zij moeten werken, wel werk maar geen inkomsten, en zo blokkeren we de goede die op spam reageerden en juist wilde kopen!

Een Koekje van eigen deeg, en er lopen al rechtszaken tegen mij, maar als minderjarige ben ik nooit strafbaar, en ze zitten zelfs in het verkeerde land!

Ik ben geen Belg, maar daar komen ze later wel achter!
Verder een niet bestaand adres, of heeft dit huisje ook een brievenbus?
Er komen alleen maar elektra kabels uit vandaan, onder hoogspanning!

Leuker kan ik de bestrijding niet maken.

U874803
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:36

Re: Spam

Ongelezen bericht door U874803 »

ik ben maar een leek inzake internet maar ik begrijp niet waarom de providers bij voorbeeld met al hun klanten niet een overeenkomst afsluiten die de klanten het recht heeft een aantal e-mails te verzende, bij voorbeel 1.000, met de mogelijkheid dit kwotum steeds te hernieuwen maar met de verplichting, indien gevraagd, het aantal e-mails dat werd verzonden te verantwoorden.

op deze manier zou het moeilijk worden spam te verzenden.

tkemmere
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:22

Re: Spam

Ongelezen bericht door tkemmere »

@U874803

...omdat voordat die bestrijdingsmethode zou werken, eerst ALLE Internet Service Providers in de hele wereld daar aan mee zouden moeten doen...

Leuk idee, maar niet haalbaar.

alfi
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:50

Re: Spam

Ongelezen bericht door alfi »

Bij hetnet kun je via netmail de berichten die je ontvangt voorsorteren. Ga als volgt te werk: laat de berichten, die je via outlook binnenkrijgt ook op de server staan. Dat kun je met outlook zo instellen.
Als je een aantal berichten binnen hebt, ga je naar netmail van hetnet.
Ga dan naar opties (zie linksonder) Zoek: Privacy en het voorkomen van ongewenste e-mail. Vink de onderste twee dingen aan: dus email van veilige adressen vertrouwen en alle andere email als onveilig behandelen. Ok. Ga terug naar inbox en klik met rechtermuisknop op alle bekende adressen en voeg het adres toe aan de lijst veilige adressen. Verwijder spam. Daarna krijg je alleen nog berichten binnen van mensen die je kent. Kijk wel af en toe bij de junkmail of er nog andere adressen toegevoegd moeten worden en verplaats die berichten naar inbox. Daarna kun je de rest markeren (linkermuisknop samen met shiftknop) en verwijderen. Veel succes! Alfi

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Spam

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik heb er helemaal geen last meer van.
Ga in Outlook naar extra, opties, ongewenste mail in tabblad Voorkeuren, kies Internationaal, vervolgens kies je de lijst met geblokkeerde topniveau-domijnen en selecteer deze allemaal. Daana even uitschakelen welk land je wel wat van wil ontvangen.

Vervolgens de lijst Geblokkeerde coderingen openen en alles selecteren en net als hierboven even de taal uitvinken waar je wel in geinteresseerd bent.

Ik ben van mijn spam af.
Alles wordt verzameld in mijn ongewenste mailbox. Deze ruimt zichelf op indien u dit instelt.

U874803
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:36

Re: Spam

Ongelezen bericht door U874803 »

ik denk dat het is niet mogelijk internetprovider te spelen indien men geen controle wil of misdadig bezig is. de installaties nodig voor een provider worden slechts door weinig bedrijven gemaakt.
bovendien vermindert de mogelijkheid tot spam met elke provider die zou meewerken.
perfectie is niet de bedoeling, verbetering is ook al veel!

ejhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:26

Re: Spam

Ongelezen bericht door ejhof »

Sinds enige tijd heb ik last van (reclame) pop-ups als ik ook maar iets aanklik op Internet Explorer. Het pop-up filter staat aan en heb al uitgebreid gescand via McAfee Virusscanner programma Plus van XS4all.
Ik heb geen last van Spam via Outook Explorer omdat XS4all dat allemaal filtert. Wie weet raad hiermee. Dank alvast.

SurfSafe
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:46

Re: Spam

Ongelezen bericht door SurfSafe »

Ook ik had veel last van spam. Mijn oplossing vond ik in een combinatie van twee programma's: PopTray en K9.

Poptray is een email-notifier. Deze controleert de mail op de server van uw provider en haalt de mail dus niet binnen. Het programma biedt zelf al zeer veel mogelijkheden om ongewenste mail te filteren en eventueel meteen te verwijderen.

K9 is een zelflerend anti-spamfilter. Aan de hand van de door Poptray gecontroleerde berichten leert hij spam herkennen en "waardeert" deze procentsgewijs: hoe hoger de score hoe "slechter" de mail.

De kracht van deze combinatie is: In PopTray heb ik 2 filters geplaatst. Bij een score van 25 tot 49,9% wordt de mail als verdacht gemerkt. Bij een hogere score wordt de mail meteen van de server verwijderd. Verdachte mail kan ik alsnog handmatig van de server verwijderen. Daarna haal ik alleen nog de goede mail op.

K9 maakt echter ook een versleutelde (en dus onschadelijke) kopie van alle mail. Mocht er onverhoopt toch een "goede" mail zijn verwijderd dan is deze via K9 toch nog te lezen.

In beide programma's is het mogelijk een white- en blacklist te maken, maar in principe is dit niet nodig en ook niet aan te raden. Wie garandeert immers dat de pc's van mijn vrienden/kennissen geen botnet-pc's zijn?

Mijn score: 100% spamvrij, gemiste mailtjes: 0%

Meer info is te vinden op: www.poptray.org en http://keir.net/k9.html

Uiteraard is het gebruik van een goede firewall en anti-virusprogramma een must.

tonvanheel
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 feb 2007 21:18

Re: Spam

Ongelezen bericht door tonvanheel »

:roll: Ja Alfi dat is wel leuk, maar als je op een zakelijk adres veel mail krijgt (en spam ) is dit niet de oplossing. Je moet dan nog alle mailtjes eerst openen om te zien of het spam is.
Zoals ik al eerder meldde werkt de spamfilter van planet uitstekend - absoluut geen spam !!
Het kan dus wel :D

Gesloten