LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dringend advies nodig over ABEL internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Passat
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2007 22:31

Dringend advies nodig over ABEL internet

Ongelezen bericht door Passat »

Ik zit met een probleem, als iemand mij advies zou kunnen geven zou ik dat erg waarderen.

Ik had 3 weken geleden via internet Abel besteld. Dat was nog voordat ik hier op het forum had gelezen over alle slechte ervaringen met die provider. In die 3 weken heb ik nog geen modum gekregen en heb nog niets van ze gehoord, maar ze hebben wel al 45 euro van mijn rekening afgeschreven. Ik heb er nu spijt van dat ik Abel besteld heb omdat ik die nu ook niet vertrouw.
Nu wil ik die 45 euro terugboeken en die modem dat ik nog moet krijgen terugsturen wanneer ik die thuiskrijg. Mijn vraag is zal ik daarmee het contract kunnen verbreken, of zit ik ermee opgescheept?

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Re: Dringend advies nodig over ABEL internet

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Quote : Nu wil ik die 45 euro terugboeken en die modem dat ik nog moet krijgen terugsturen wanneer ik die thuiskrijg. Mijn vraag is zal ik daarmee het contract kunnen verbreken, of zit ik ermee opgescheept

Hoi , ik ben onlangs ook met Abel in zee gegaan . Ook ik heb de commentaren gelezen en ook mij sind het niet . Had speedlinq tot 1 maart om reden dat ik bij een peer to peer programma , na enige tijd van downloaden , geen webpaginas meer kon bezoeken en geen emails kon verzenden en ontvangen . Onlangs dit surf nog altijd op speedlinq 4 Mb .

Een contract verbreken zal niet eenvoudig gaan. Abel heeft bij mij ook geld van de rekening gehaald , een normale procedure .

Maar ik heb nog geen internet - van hun -, maar ze hebben wel voor anderhalve maand internetten ( vanaf 23 jan) afgeboekt . Ik heb dat bedrag weer terug geclaimend en de mededeling gedaan dat ze nooit twee lijnen via distribituur BBned hoef te huren voor speedlinq en Abel en niet kunnen aansluiten .. en een abonement pas in mag gaan als er ook een actueele verbinding bestaat .. maw , ik betaal niet voor een administratie maar voor gebruik van de techniek . .. Helaas hebben ze op dit ( en over meer argumenten,) tot nu niet gereageerd , hoewel ze wel zelf een mail gestuurd hebben over het waarom van mijn terugboekking ... Vervolgens heb ik de eigen mail voor een tweede keer opgestuurd en wacht nu af . Mijn conclusie is , je kan er vanaf als ze jouw geen dienst en bericht geven, dit kan niet eindeloos doorgaan en dat weten ook zij ..

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Dringend advies nodig over ABEL internet

Ongelezen bericht door D1RK »

Ze mogen vooraf geld vragen ter controle of het wel het goede nummer is....

Als ze niets binnen een maand laten horen kun je het binnen die 30 dagen wel terug boeken, en het contract wegens niet leveren ontbinden.

Dus een briefje dat het in behandeling is mag al, maar als je nog niets hebt,

en voortaan eerst hier of bij kassa kijken, dat scheelde jou veel zorgen en problemen!

Veel succes met het incasso bureaux dat je vermoedelijk als wanbetaler zult krijgen, daar zijn ze wel goed in, maar voor niet geleverde diensten kunnen ze niets maken dus wacht rustig op de door hun beloofde gerechtelijke stappen!

Je wint dit soort rechtszaken als ze ooit doorgaan toch meestal als je geen domme fouten maakte.

Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Re: Dringend advies nodig over ABEL internet

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Dit heb ik zo ongeveer op internet gevonden , misschien heb je er wat aan .

Je moet naar een Juridisch Loket gaan en vragen wat te doen das duidelijk. Je zult dan
een mail en een aangetekende brief moeten sturen naar Abel, waarin je schrijft dat je op grond van artikel 15.5 binnen 3 maanden zonder opgaaf van reden kunt ontbinden . Het modem moet je
binnen 20 dagen na het versturen van de ontvangstbevestiging retourneren! (Mijn commentaar : of dit een must is zonder verbinding valt te betwisten ... want waarom dan wel 3 maanden )

v/v Zet er wel in, wanneer ze je contract niet willen ontbinden, je naar de rechter gaat: Ze hebben geen poot om op te staan!

Abel zegt dat je zonder een RMA nummer ( retour nummer die je van hun zou moeten krijgen .. het modem anders niet mag retourneren ! als dat je lukt heb je geluk, anders denk ik : )
Dit is miz een secondaire voorwaarde maar geen serieus argument mbt de klachten .

Ik heb al 2 maanden het modem en nog geen Abel .. ik denk dat ik ook eens kijk wat te doen maar ik heb nog speedlinq ... ja das iets ingewikkelder . :wink:

race eend
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2007 15:29

Re: Dringend advies nodig over ABEL internet

Ongelezen bericht door race eend »

Alle klachten melden bij de OPTA....ze zijn er druk mee bezig!!

omebor
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2007 19:21

Re: Dringend advies nodig over ABEL internet

Ongelezen bericht door omebor »

Kijk op http://aniem.an.funpic.de/abel.htm

En je mond valt open hoeveel klachten er zijn over dit nog jonge bedrijf.
Ik zal het niet snel roepen, maar ik hoop dat dit bedrijf snel kappot gaat. Ik heb zelden zo'n slecht bedrijf meegemaakt. Abel levert niet, een slecht werkende dienst of de helft van wat ze beloven en willen wel de volle mep centen ontvangen. Klachten reageren ze niet op. Het enige wat je ontvangt zijn facturen, herinneringen en dreigbrieven als je niet betaald. Al 3x klachtbrief gestuurd waarin ik overeenkomst wil ontbinden die ze met mij denken te hebben (ze hebben nooit wat geleverd) Alleen ontvangstbevestigingen per brief gekregen van Ene J Becht maar verder nooit meer iets. Emails hoef je Abel helemaal niet te sturen. Daar reageren ze helemaal niet op (op de enkele klant na die een mailbom van 100+ mailtjes stuurt)

Race Eend schrijft "de opta is er mee bezig" Prima. Is er al iets bekend en hoe kom ik van deze groffe oplichters af?

:evil: WEG MET ABEL ! :twisted:

stevie73
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2006 01:13

Re: Dringend advies nodig over ABEL internet

Ongelezen bericht door stevie73 »

Hmmm...met alle respect voor iedereen die wel problemen heeft, maar ik heb het niet. Heb een 20 Mb-abonnement (weliswaar zonder telefonie) besteld, keurig netjes op gewenste datum geleverd en met een top snelheid. Vooralsnog heb ik geen klachten.

aperik
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:26

Re: Dringend advies nodig over ABEL internet

Ongelezen bericht door aperik »

Moderne Rovers zijn het.
Na 6 maanden nog geen internet!
Ze laten je een bedrag storten en vervolgens proberen ze elke maand nog eens een bedrag van je rekening te roven.
Ze leveren geen enkele prestatie, reageren niet op E-mails en faxen, jatten je laaste centjes ook nog een met hun dure 0900 nummer waar je op elk moment van de dag zeker een half uur moet wachten (weer 15 euro gestolen).
Ze houden na opzegging voor straf je lijn bezet zodat je geen andere provider kunt nemen
Je wordt gedwongen i.v.m. rechtsgeldigheid aangetekende brieven te versturen.
Ze beloven van alles, gooien zinloze ticket-nummers in de strijd, lappen intrekking van de machtiging aan hun laars, maar ze zijn nog niet in staat 1 bitje naar mij te versturen.
Nooit aan beginnen dus.
Maar als je overhoop met Abel in zee bent gegaan en je denkt dat alles ok is, pas dan maar op... ze zijn een meester in het niet oplossen van problemen en als je er van af wilt bereid je dan maar voor op een lange strijd
Aan de hele toestand ben ik inmiddels meer dan 200 euro kwijt

thaGenius32
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2007 09:45

Re: Dringend advies nodig over ABEL internet

Ongelezen bericht door thaGenius32 »

Ik zal niet weer mjin hele verhaal opschrijven. Maar voor wat betreft Abel Telecom zal ik de volgende cijfers geven. (1=t e slecht voor woorden. & 10= uitmuntend !.)

Afspraken nakomen: 1
Leveren van producten: 1
Oplossen van problemen: 1
Communicatie: 1
helpdesk: 1
Oplichting: 10 !!!


Eindbeoordeling: Een echt waardeloos bedrijf. De slogan op hun website moet Abel zsm weghalen. Schandalig gewoon.

Het wordt een tijd dat er stappen worden ondernomen tegen deze firma.
Van de week is er een ander internetprovider failliet gegaan in Heerenveen. Had eigenlijks Abel Telecom moeten zijn...

TomH
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mar 2008 14:21

Re: Dringend advies nodig over ABEL internet

Ongelezen bericht door TomH »

Abel telcom staat op www.bellen.com op de 1e plaats van de goedkoopste provider, ze hebben zeker niet naar de service gekeken!

Doe aangifte bij de politie! want dit zijn echte oplichters! :x

Gesloten