LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goede service van Abel Telecom (Heereveen)?? Dacht het niet!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
minous
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2007 11:00

Goede service van Abel Telecom (Heereveen)?? Dacht het niet!

Ongelezen bericht door minous »

Ik moet toch even mijn relaas kwijt, ik ben nu al vreselijk gefrustreerd, en misschien wordt het wat minder wanneer ik mijn leed kan delen met anderen.
Ik heb enige tijd besloten om eindelijk mijn abonnementen te herzien (telefonie en internet). Betaalde veel te veel en had een te hoog internet abonnement. Na wat internet speurwerk kwam ik uit bij Abel Telecom in Heereveen. Ze boden mij een leuk abonnement dat voldeed aan bepaalde criteria die ik had gesteld om over te stappen naar een ander abonnement, voicemail in email, gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland. enfin 2 febr 2007 aangevraagd, mijn oude abonnement zou op 1 maart stoppen. Abel beloofde binnen 3 tot 4 weken mij online te hebben. Nou dat werd veel later, daar had ik mij al over opgewonden, maar misschien bestaat er ook iets als " Fries" doof, het kon ze niet bekoren en mijn (uiteindelijk boze mailtjes) werden niet of nauwelijks beantwoord, wanneer ze dat wel deden kon je er helemaal niets meer!!! Ze waren tevens bezig met een nieuw systeem, de oude was niet meer stabiel.
Maar uiteindelijk had ik internet, dus "one out of two aint bad" dacht ik!

Het ging alweer mis met het nummerporteringformulier, we zouden pas na twee maanden van KPN naar Abel gaan, maar verzekerde men mij....Je belt via Abel en ontvangt via KPN....DUS GEEN EXTRA KOSTEN.
Nou heb ik toegang tot mijn KPN telefoonrekening online en tot vorige week, ja vorige week, betaalde ik nog steeds gesprekskosten aan KPN.

(Herinnert u zich dat ik 2 februari Abel heb aangevraagd??)

Terug naar vorige week. Wij hadden een brief van KPN ontvangen dat onze lijn opgezegd was per 2 mei. Jippie, Abel bellen..GRATIS NAAR ALLE VASTE NUMMERS IN NEDERLAND!!

2 mei is gekomen en op mijn mobiel een smsje van een vriendin ze kreeg, toen ze mij probeerde te bellen, het bericht dat ons nummer niet meer bestaat. Dat kan toch niet??
Nou ik vanaf mijn werk bellen, en ik kreeg de boodschap niet, maar direct een voicemail dat ik in kon spreken. Thuis geprobeerd naar buiten te bellen, maar een kiestoon en een draaitoon en dan absoluut niets!!
Abel gebeld (vanaf een andere telefoon natuurlijk) a 50 euro cent per minuut (lekker reactief daar) om er achter te komen dat meerdere porteringen niet goed zijn gegaan...Belt u even vanaf uw huistelefoon dan kunnen wij e.e.a. doornemen...EHM VANAF WELK TOESTEL??

Nou ja om een lang verhaal niet nog langer te maken....Morgen heb ik een week geen telefoon, heb ik meerdere telefoontjes richting Abel gepleegd, heb ik geen antwoord wanneer ik telefoon heb en moet ik steeds zelf achter de stand van zaken aanrennen (heb sterk het gevoel wanneer ik dit niet doe, ik nooit telefoon ga krijgen).

Moraal van het verhaal is, dat ik nu waarschijnlijk duurder uit ben, ik geen telefoon heb en ik heel veel frustratie rijker ben...Mijn moraal van dit verhaal:
Bezint voor gij begint!!
Laatst gewijzigd door minous op 08 mei 2007 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Goede service van Abel Telecom (Heereveen)?? Dacht het niet!

Ongelezen bericht door D1RK »

Er zijn klanten waar het goed werkte, maar ik hoorde ook andere!
Dus ze zijn er, maar erg weinig!
Ondanks die goed werkende ben ik toch maar elders gegaan!
Mailen is gratis,en je hebt bewijs hoelang je klaag en of ze alles afhandelen, dus nooit bellen voor 50 cent!

Als ze niet per mail willen communiceren andere nemen, want de voorwaarden zijn ook belangrijk, en vooraf naast de lage prijzen, ook altijd de voorwaarden rustig lezen, en hier op Radar en bij Kassa eerst eens zoeken, en dan wist je voor het afsluiten wat je nu meemaakte!

minous
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2007 11:00

Re: Goede service van Abel Telecom (Heereveen)?? Dacht het niet!

Ongelezen bericht door minous »

Door schade en schande wordt men wijs, je hebt gelijk!
Ik had wel even gezocht op het net, maar jammer genoeg niet op deze site....

Maar je bent nooit te oud om te leren, en de volgende keer overkomt mij dit (hopelijk) niet meer...

thaGenius32
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2007 09:45

Re: Goede service van Abel Telecom (Heereveen)?? Dacht het niet!

Ongelezen bericht door thaGenius32 »

Fabel Telecom......

Praat me er niet meer over.. November 2006 aangevraagd. 6 maanden niks anders dan ellende gehad. Maart 2007 nog steeds geen goed werkend internet/telefonie. 200 euro kosten naar die eliendige helpdesk weggegooid.
Alle rotzooi uiteindelijk teruggestuurd met veeeeeeeel correspondentie erbij dat ik mijn contract ga ontbinden wegens wanprestaties. Natuurlijk zijn ze het daar niet mee eens.

Ik ben nu zeer gelukkig bij een andere provider. Modempakket meegekregen, installeren en gelijk online met als resultaat nu al 3 maanden genieten zondere enige problemen.

Abel Telecom is een zeer onbetrouwbaar bedrijf die eens goed onder de loep moet worden genomen.

Wilbert48
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2007 19:17

Re: Goede service van Abel Telecom (Heereveen)?? Dacht het niet!

Ongelezen bericht door Wilbert48 »

Ik heb mijn dochter te Tilburg in november 2006 aangemeld bij Abel voor een combi-abonnement internet/telefoon. Tot op heden werkt niets. Wel zijn de aansluitkosten direct afgeboekt en vanaf enige maanden ook abonnementskosten. Ik heb namens haar diverse klaagmailtjes gestuurd. Je krijgt geen antwoord. Sinds enige maanden wordt door haar de incasso teruggeboekt. Men dreigt met incasso. Ik heb de directie schriftelijk gesommeerd voor 15 juni alles werkbaar te installeren. Zo niet dan is het contract verbroken en eis ik de overgemaakte bedragen terug.

andrem
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2007 10:37

Re: Goede service van Abel Telecom (Heereveen)?? Dacht het niet!

Ongelezen bericht door andrem »

Mensen ga niet in zee met dit malafide internetbedrijfje uit Friesland! Ze willen kosten wat het kost de goedkoopste zijn, maar hun service loopt dan ook voor geen meter. Overal zijn problemen, ook bij gerenommeerde bedrijven als UPC en KPN, maar relatief gezien valt het percentage klachten in het niet bij die van onze vrienden van Abel Telecom.

Wat ze standaard doen is je aanvraag (ongeacht je wensdatum) meteen doorvoeren. Was bij ons het geval en heb het al vele malen teruggelezen op diverse fora. Het lijkt wel standaardprocedure! Gevolg; je bestaande KPN-ADSL-lijn wordt opgezegd en je kunt niet meer internetten. `Foutje` van Abel, maar ze bieden aan de aanvraag versneld door te voeren en de dubbele abonnementskosten te vergoeden. Lijkt fair, maar dat snelle doorvoeren was bij ons na ruim drie weken -ondanks vele toezeggingen- nog niet geregeld.

WAT KUN JE IN ZO`N SITUATIE DOEN? Stel ze middels een aangetekende brief in gebreke (ze doen niet wat ze toezeggen) en geef ze een redelijke termijn om het alsnog op te lossen (bijvoorbeeld 2 weken). Is het dan niet opgelost, dan behoud je het recht om de overeenkomst (EENZIJDIG!) te ontbinden. Even bevestigen met een aangetekende brief en klaar! Alle incasso`s storneren en evt. dreigementen negeren. Ze hebben dan geen poot om op te staan!

Succes!

En zoek meteen een nieuwe, goede en vooral betrouwbare aanbieder van internet en/of telefonie...

ikbenik

Re: Goede service van Abel Telecom (Heereveen)?? Dacht het niet!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Mensen ga niet in zee met dit malafide internetbedrijfje uit Friesland! Ze willen kosten wat het kost de goedkoopste zijn, maar hun service loopt dan ook voor geen meter.
Tja, door de honger van de consumenten om steeds alles goedkoper te kunnen krijgen, zullen zulke bedrijven blijven komen en een bestaansrecht hebben.

Die korting moet ergens vandaan komen.

Vaak gaat dat ten koste van de service, betrouwbaarheid en de kwaliteit.

Echter de consumenten willen maar niet wakker worden en blijven hierbij zeer dom reageren.

Waarom dat ik me nu negatief uitlaat tegenover de consument is logisch.

Als consument zijnde heb je de macht om te bepalen of de bedrijven die slechte producten of diensten aanbieden blijven bestaan of niet.

Naar de onverzadigbare lust van de consumenten om alles zo goedkoop mogelijk te willen hebben, lijden de bedrijven die goede diensten en producten leveren hier zeer sterk onder.

Zo lang dat bij de consumenten de knop niet omgaat zal dit zo blijven.

Ik zie in de telecomsector gewoon de enorme verandering.
In plaats van dat de consumenten betrouwbare internetverbindingen en telefoonverbindingen behouden, gaan ze massaal over naar die vage bedrijven met slechte service en diensten.

De reden hiervan is ook weer simpel.
Omdat die goedkoper zijn. Idioot veel goedkoper!

De schuld ligt niet bij die bedrijven, maar bij de consumenten.

Zij krijgen nu waar ze om vragen en wat ze willen!

Alleen is het vervelende dat de consumenten dat maar niet in willen zien en stekeblind zijn voor de keiharde waarheid.

DREAM ON! :evil:

BOERenSKIN
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2007 22:21

Re: Goede service van Abel Telecom (Heereveen)?? Dacht het niet!

Ongelezen bericht door BOERenSKIN »

Ben ook nogsteeds niet van Abel af, gekozen wegens het feit dat ze als enige een eenjarigcontract aanboden met voip en opzeggen per maand.

Tegen de tijd van de oplevering eens informeren hoe het staat. Mailtje we hebben uit onze neus zitten eten, want we hebben geen telefoonnrummer van u en doen niks, we konden namelijk geen contact opnemen (email of ouderwetse post kennen ze niet), mar we gaan het nu goed doen, weer een maand later eens vragen of ze al wat hebben gedaan. Ja maar het is fout gegaan. Ikdiende nog ruim drie weken te wachten. Dit betekent dat ze nog geen stap verder waren. Gezien ik zelf op een helpdesk van een internetaanbieder werk weet ik dat oplevering slechts drie weken duurt. Vervolgens op mijn werk maar een duurderpakket zelf aangevraagd, na een fax te hebben gestuurd met opzegging wegens wanprestatie. Na oplevring van mijn internet door de andere provider kreeg ik een brief van KPN, mijn internetaanbieder had hun gestuurd om mijn internet te maken of ik even de heledag vrij kon nemen. KPN gebeld, maar kon niks annuleren, had niet om een monteeur gevraagd want mijn internet werkt prima, maar niet van Abel.

Helaas proberen ze nogsteeds geld van mijn rekening te halen. Deze heb ik nu geheel laten blokeren bij mijn bank en kijk nu naar juridische stappen gezien ze niet lid zijn van de geschillencommissie.

Overigens schande dat het ontbrekende lidmaatschap van de geschillencommissie niet wordt genoemt in de testen van de consumentenbond, want over dat punt had ik natuurlijk heen gelezen in de algemene voorwaarden.

apo
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2005 00:47

Re: Goede service van Abel Telecom (Heereveen)?? Dacht het niet!

Ongelezen bericht door apo »

Ben nog geen abonnee.
Vandaag gesproken met Abel en het voorstel gedaan om pas te beginnen met betalen vanaf dag 1 nadat het een maand probleemloos heeft gewerkt. Hier wilde men niet aan.
De toon is arrogant. De reacties op forums worden afgedaan als incidenten (<1%) en "We groeien nog steeds". Wel kan er indien het niet werkt gecrediteerd worden. Maar eerst moet er betaald zijn en storneren van incassi door de klant wordt niet geaccepteerd.
Men vergeet bij Abel kennelijk dat grote bedrijven zoals Dell, Microsoft (xbox), AT&T, UPC, KPN eerder door reacties op forums en klantopinie door de knieën zijn gegaan en veel klanten en geld verloren hebben.
Heb dus besloten niet over te stappen naar Abel.

josjaja
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2007 10:09

Re: Goede service van Abel Telecom (Heereveen)?? Dacht het niet!

Ongelezen bericht door josjaja »

In juni 2007 een internet en telefonie abonnement besteld. Internet functioneerde ergens begin juli. Telefonie heeft nooit gefunctioneerd.
Herhaaldelijk heb ik getracht de servicedesk te bereiken. Telefonsich (kost rib uit lijf), via mail en fax. Geen enkele oplossingsgerichte actie. Tevens mijn abonnement schriftelijk beeindigd en de betaling stopgezet. Aan het stopzetten van de betaling trekt fabel zich niets aan. Ze blijven elke maand illegaal het geld afschrijven. Uiteraard lukt dat niet omdat ik hun rekeningnummer heb laten blokkeren.
Nadat ik 2 maanden niet bereikbaar was heb ik weer een vertrouwd KPN abonnement afgesloten. In de tussentijd werkt internet ook niet meer. Niet vreemd natuurlijk als ik niet betaal. Wel proberen ze elke maand geld van mijn rekening af te schrijven voor diensten die ze niet leveren.

Wat ik vreemd vind is dat er geen kwaliteitsinstantie op telecommunicatie is die dit soort prutsers van de markt haalt.

Jos

Gesloten