LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] goede provider gezocht.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

http://gathering.tweakers.net/ kijk hier maar eens op, voer anders in de zoekbalk een provider in en dan zal het verder wel lukken.

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door snuitje »

Ik weet niet wat jullie willen bereiken middels de scheldpartijen heen en weer, maar voor echt geïnteresseerden in dit onderwerp is het absoluut niet prettig om hier doorheen te moeten worstelen.
klikhil

Je hebt helemaal gelijk hoor.
Het blijft moeilijk om een goede provider te vinden.

Allereerst moet je een postcode check doen. Er zijn veel straten in nederland die nog niet onder de landelijke dekking vallen van adsl-providers als Orange, Tele2 enz.
Daar kun je alleen via KPN (o.a. HetNet, XS4ALL, Direct KPN) adsl ontvangen. In dat geval is het misschien wenselijker om een kabel-provider te nemen.
Over XS4ALL heb ik goede berichten ontvangen. Verder zijn Orange en Tiscali ook geen slechte providers.
Echter moet je er altijd rekening mee houden dat er bij elke provider iets mis kan gaan.
Ik hoop dat je hier wel wat mee kan.

Vriendelijke groet en succes
Johanna

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Of op www.speedtest.nl daar kan je je postcode ingeven en zoekt deze site de reslutaten van de snelheid van de verbindingen bij jouw in de buurt. Je kan dan ook nog aangeven hoeveel geld je wil uitgeven per maand.

Jane

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Of kijk eens op de site van Alice.nl. Niet om een abonnement te nemen, maar er staat een tooltje, dat kijkt welke snelheid te leveren op jouw adres. Zo kon ik zien, dat de maximale snelheid op mijn adres tussen de 6 en 10 Mb is. Deze snelheid is niet afhankelijk van de provider, maar van de afstand tot de centrale.
In mijn geval heeft de overstap naar een 20 Mb abonnement dus geen zin. Zelfs een Tiscali T12 is al niet haalbaar. Maar met mijn T6 zit ik dus goed.

anoniempje40
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2007 19:37

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door anoniempje40 »

Ik heb als sinds 2003 als provider upc en ben heel tevreden,ik heb nooit geen problemen met upc gehad.

:wink: :)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door Ron58 »

ik heb nooit geen problemen met upc gehad.
Het is flauw, ik weet het, maar "nooit geen" problemen betekent dat je dus altijd problemen hebt. :lol:

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Vaag antwoord Ron.

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door snuitje »

Vaag antwoord Ron
???? Ron heeft gelijk in deze. je kunt nooit een probleem hebben of je kunt geen probleem hebben. allebei dus niet.

ik ben ook blij dat er ook mensen zijn die geen problemen hebben met UPC. daar zijn er niet veel van. ook UPC gaat het een keer leren hoop ik :lol:

kortom, we hebben hier in nederland nog veel te leren als het om internetproviders en internet gebruik gaat.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Het blijft vaag
Je zegt dat er weinig mensen zijn die geen probleem hebben met UPC,
maar weinig zegt me niet zoveel dus kom eens met getallen en met je bron.

MAXIEM

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@



Providers: goede of slechte?

Het vaststellen of je met een goede of minder goede of zelfs slechte provider te maken hebt, is niet gemakkelijk. Je moet dan niet zozeer kijken naar de kwantitatieve gegevens zoals bijvoorbeeld het aantal klanten, het aantal mutaties en het aantal klachten, maar meer naar de wijze waarop providers klachten oplossen. Worden de problemen niet of slecht en zeer moeizaam opgelost en tegen hoge kosten (denk aan de dure 0900 nummers) of worden de problemen soepel en snel opgelost. De centrale vraag is dus: hoe lossen de verschillende providers problemen van klanten op en hoe gaan ze daarbij om met hun klanten. Om die vraag te beantwoorden heb je kwalitatieve gegevens nodig om tot een verantwoord oordeel te komen. Daarbij kun je een bepaalde werkwijze volgen. Surf bijvoorbeeld naar http://www2.trosradar.nl/ en gebruikt daar de zoekfunctie. Tik de naam van een provider in en lees de meest recente posts waarin vrijwel uitsluitend staat hoe providers omgaan met problemen én omgaan met hun klanten. Je kunt natuurlijk ook via het ‘overzicht forums’ te werk gaan. Je krijgt dan een heel aardig beeld van de kwaliteit van de dienstverlening van providers als er klachten zijn. Deze werkwijze is erg simpel maar kost wel wat (lees)tijd. Deze werkwijze kan ook nog aangevuld worden met een steekproefje die je houdt bij kennissen, buren, familie en vrienden. Zet de 5 belangrijkste vragen (in feite dus wensen) op papier en verzamel zoveel mogelijk informatie uit de eerste hand. Zorg er wel voor dat je NIET te rade gaat bij iemand met een belangenverstrengeling in deze sector. Je brengt dan, zoals wij dat zo mooi kunnen zeggen, een bezoekje aan de advocaat van de duivel en je kunt er dan vrijwel zeker van zijn dat je onvolledige, gekleurde of zelfs onjuiste informatie krijgt. Dat er grote problemen zijn, blijkt wel uit het percentage nieuwe klanten met problemen bij KPN (InternetPlusBellen) dat momenteel ligt op 26% (bron: Consumentenbond februari 2007) en bij @home, waar dat percentage zelfs ligt op 33% (bron Kassa 10-2-2007). De meest recente gegevens (peildumtum 1-10-2007) van de Consumentenbond en Kassa geven aan de de problemen eerder zijn toegenomen dan afgenomen. Deze problemen worden dan ook nog eens niet of zeer moeizaam en (soms) met hoge kosten voor de klant opgelost. De op bovenstaande wijze verkregen informatie kun je nog aanvullen met de recente gegevens uit de onderstaande links:

Aanvullende informatie op de Kassa-site:

Top3 1 2007 Top3 2 2007 Top3 3 2007 Top3 4 2007

Top3 5 2007 Top3 6 2007 Top3 7 2007 Top3 8 2007

Top3 9 2007 Top3 10 2007 Top3 11 2007


@home (forumonderwerp)
@home2
@home3
Tele2

KPN IPB (forumonderwerp)
Een tipje van de sluier: schokkende cijfers!!!

Abel Telecom

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws ... no=3237065

Algemeen Dagblad

http://www.internetten.nl/


Sukses, groeten Maxiem.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Je valt in herhalingen MAXIEM.

MAXIEM

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag nijmegen,

Een goed stukje proza kan op z'n tijd geen kwaad. Bovendien is de tekst geactualiseerd op 14-10-2007, maar dat merk je niet als je zelfs niet de moeite neemt om de post te lezen. :wink:

Vriendelijke en collegiale groet, Maxiem.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Nee maar je post is geactualiseerd daar zaten we nou echt op te wachten :lol:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door agro »

Klachten Top 3 Kassa 1998 t/m 2006 bijna onafgebroken op eerste plaats upc !!!!!!
Nee maar je post is geactualiseerd daar zaten we nou echt op te wachten
Het is ook nooit goed :cry:

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Het heeft niks met nooit goed te maken.

MAXIEM

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag nijmegen,

Behalve dan die *** die nijmegen heet. :lol:

Groetjes, Maxiem.

snuitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:04

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door snuitje »

:roll: .... zucht, daar gaan we weer.
het heeft er weer helemaal niks mee te maken.
als je niets zinnigs weet te zeggen ( NijMeGeN ) zeg dan gewoon niks.
en MAXIEM, ..., ga er toch niet meer op in.
het wordt er niet beter op hier. relax 8)

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Nee jij heb wat zinnigs te zeggen snuitje.
En effe normaal doen MAXIEM.

MAXIEM

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag snuitje,

Je hebt helemaal gelijk. Sommige individuen zijn hier alleen maar om rotzooi te schoppen.

Collegiale groet, Maxiem.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: goede provider gezocht.

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Rotzooi schoppen hahahah maar natuurlijk.

Gesloten