LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Firefox of Internet Explorer?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
BugMeNot
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:45

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Al jaren, vanaf versie 0.6.
Redenen: het is gebruiksvriendelijker en veiliger. En voor de automatiseerders en free software zeloten ook belangrijk: het voldoet veel beter aan webstandaarden.
Ik heb zelfs wat van mijn mijn familieleden jaren virusvrij weten te houden enkel door ze --zonder virusscanner op de Windows pc-- te laten wisselen van Outlook en Internet Explorer naar Thunderbird en Firefox.
Internet Explorer heeft nu --met de door Firefox afgedwongen versie 7-- eindelijk ook tabs, maar dit is weer onbegrijpelijk knullig geimplementeerd.
Martin

Bright
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 jun 2005 16:00

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door Bright »

Ik gebruik het liefst Opera. Dat is ook de enige browser die de officiele regels aanhoudt.
Als Microsoft de regels ook zou toepassen zoals het hoort, dan had ik dat ook kunnen gebruiken.
Echter, de muismogelijkheden van Opera zijn veel lekkerder, heeft al heel lang meerdere tabbladen en je kunt heel eenvoudig wisselen van pagina.

Sommige sites werken alleen op IE, daar hebben de sitebouwers een rommeltje gemaakt en vergeten gewoon een belangrijk deel van hun markt. Jammer, meestal ben ik dan alweer weg. (Dat kost dus klanten!)

driver1
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:45

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door driver1 »

FireFox dus, ik zou geen IE willen, gelukkig hoef ik ook niet. Geen last van virussen en andere gespuis, veel meer prestaties op wat mindere hardware, dankzij geen windows maar eComStation met FireFox. Opmerkelijk trouwens dat ITers bij de overheid in hun bedrijfsdocumentatie onderscheid uitegelegd krijgen tussen twee catagorien browsers, de ene toont een site zoals ie hoort te zijn en houdt zich netjes aan de W3C normen, de andere catagorie heeft wat meer "eigen inzichten" zal ik het maar noemen en doet het allemaal wat minder netjes. In de eerste catagorie zit o.a. Firefox, in de tweede Internet Exploder. De overheid heeft dus wel door waar de schoen wringt. Nu de burgers nog. Als er wat meer mensen overstappen wordt het marktaandeel wel anders. Wie weet stuurt marktwerking IE wel in de richting van de eerste catagorie. En daarmee blijft er nog maar 1 catagorie over...... En dat is weer een stuk makkelijker voor alle IT ontwikkelaars, geen rekening meer hoeven te houden met een browser die er een zootje van maakt....... Voor microsoft wordt het tijd om eens nieuwe zaken te gaan ontwikkellen, echte innovatie dus, in plaats van met defensief manipuleren van software de concurrentie op afstand proberen te houden.

ida duran
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2007 18:26

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door ida duran »

Ik gebruik standaard Safari en daarnaast Internet Explorer of Firefox. (b.v. formulieren invullen via Postbank.nl gaat bij mijn iMac OSX alleen met Firefox).

interniek
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:41

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door interniek »

FireFox is de ultieme browser omdat zij voor gebruikers intuïtief te gebruiken is. Alle nieuwe ontwikkelingen worden steeds opnieuw door MS in de nieuwste versie gekopieerd omdat zij ook wel door hebben dat het beter werkt. Het gebruik van tabs in het scherm vind ik handig. De rss-koppeling in het adresvenster is handig. De mapjes met bookmarks (favorieten) zijn steeds met minder clicks vast te leggen dan in Explorer. De vermelding van www voor het adres is niet nodig. Het icoontje onderop stelt de FF-gebruiker in staat snel even te zien wat de site in IE doet. He Google zoekvenstertje is ook alwer nageaapt door IE. Als je FF opstart vraagt het systeem of in de laatste weergave van verschillende websites door wilt gaan. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

geronnimo
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door geronnimo »

Internet explorer is de enige waarmee je nieuwsgroepen kunt lezen.

00112567
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2007 19:22

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door 00112567 »

Ik gebruik vanaf het begin alle versies van netscape. Alleen als het niet anders kan ga ik over op I.E. (beide geinstalleerd en naar wens te kiezen
Vooral omdat mailen met nescape meer mogelijkheden biedt.
Maar als ik kijk waar netscape zijn gegevens bewaard dan kom ik terecht in een map Mozilla. Welke browser er nu werkelijk actief is is mij niet duidelijk.
Gaat dat bij Firefox ook zo? Voorlopig ben ik tevreden.

garnalenpeller
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:23

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door garnalenpeller »

Ik gebruik firefox reeds meer dan 2 jaar, geweldig vind ik het, maar sinds de laatste tijd verschijnd er regelmatid dat ik een up date moet instaleren, ik durf er niet op in te gaan, bang voor spion in mijn PC.

Of ben ik te wantrouwig. Het zal mijn leeftijd wel zijn.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door D1RK »

Er is ook nog een Enigma Browser, deze gebruik ik het meeste, omdat vrijwel alles goed word doorgegeven.
Als 2e Firefox. Vooral beveiligde pagina's zijn zo lastiger te hacken, en dus als internet bankieren via Wifi, dan graag deze extra zekerheid...

IE heb ik nog wel, maar moet deze wel zoeken, het logo is al van het buroblad verwijderd....

biomus
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 okt 2004 11:03

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door biomus »

IE gebruik ik alleen voor de updates. Verder mozilla suite of de losse varianten Firefox en Thunderbird! Lekker stabiel en saver dan IE. :D

maradin
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2004 20:56

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door maradin »

Wij gebruiken FireFox omdat hier meer voordelen aan zitten dan Internet Explorer. Mocht de PC onverhoopt vastlopen, dat vraagt onze browser of je terug wilt gaan naar de oude sessie. Hier heeft I.E. nog nooit van gehoord.

Bovendien zijn wij er niet echt kapot van dat Windows je bijna er toe aan zet om enkel I.E. te gebruiken.

Haz
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 sep 2005 10:20

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door Haz »

Ik kan iedereen Firefox aanraden. Gebruik al zo'n 15 jaar andere browsers dan de internet explorer, vooral vanwege de ergerlijke "microsoft logica" in de explorer.
Eerst vooral Netscape en soms Opera en nu sinds circa een jaar Firefox. Een heerlijke browser met een brede keuze aan goed bruikbare en handige plugins.
En wat te verwachten viel: microsoft blijft schaamteloos kopieren en ondanks dat toch hopeloos achterlopen. Eenzelfde ontwikkeling is al jaren gaande in de strijd tussen de webservices van bijvoorbeeld Yahoo Mail en Hotmail/MSN/Livemail. Yahoo blijft voorop lopen in nieuwe ontwikkelingen en microsoft kruipt en kopieert in het kielzog dat het een lieve lust is.

hAz

pk49
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:16

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door pk49 »

ik gebruik sinds heel kort Firefox en tot mijn verassing ben ik erg over te spreken. Het werkt snel, onthoudt al je inlognamen en wachtwoorden, wat een hoop gedoe scheelt.
Ik houd nog wel I.E. achter de hand, want ik moet al mijn favorieten nog overhuizen. En ik kan 1 webmail account niet openen via Firefox, iets met cookies, dat ie niet wil accepteren.

Bou
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2007 22:41

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door Bou »

:) Ik gebruik Firefox i.p.v. explorer. De reden is tweeledig. Ten eerste is Firefox een concurrent van Microsoft, de maker van explorer. Hoe meer concurrentie, des te beter voor de gebruikers van dit soort software. Ten twee bevalt Firefox mij uitstekend.

interniek
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2007 19:41

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door interniek »

@ 00112567
Firefox is Mozilla dat weer Netscape was en dat werkt hetzelfde.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ik ook, zeer tevreden mozilla gebruiker
mozilla is veel minder interessant voor exploit schrijvers
en heeft veel minder bugs
laat tenminste ook ruimte voor sites, in plaats van dat dikke navigatie gedeelte aan de bovenkant
en werkt gewoon makkelijk, iedereen begrijpt meteen hoe het werkt.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door Marssjo »

Ik gebruik FireFox al een paar jaar en vind het een hele fijne browser, mede door de talloze nuttige en handige Add-ons/Extensies zoals NoScript, Session manager, Tab Mix Plus, Show IP, FireFTP, PDF Download en vele andere. Met Thema's kan je het uiterlijk van FireFox aanpassen. Ook de mogelijkheid om de werkbalk naar eigen smaak in te delen is een supervondst: knoppen welke je toch nooit gebruikt kan je eruit verwijderen. Met FireFox vergeleken ziet IE7 er wel héél erg knullig en zielig uit!!

drupi01
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2007 00:45

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door drupi01 »

Ik gebruikte Opera vaak, vanwege de tabbladen, waar IE nog nooit van had gehoord. Maar het was vervelend dat sommige sites (waaronder Rabo Internetbankieren) specifiek geschreven zijn op de Internet Explorer, waardoor je hem toch moest blijven gebruiken.

Ik ben toen overgestapt op MyIE, die een schil legt om de IE, veel meer mogelijkheden biedt, maar de engine van IE gebruikt. Later ben ik nogmaals overgestapt naar Maxthon, die dezelfde functionaliteit biedt als MyIE. Beide overigens lekker snel en in de Nederlandse taal.

blackblom
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2005 09:22

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door blackblom »

Ik gebruik al jaren naar alle tevredenheid Avant browser, omdat hij lekker veel mogelijkheden heeft. I.E. gebruik ik ook als het niet anders kan, in outlook een link aanklikken gaat automatisch naar I.E. evenals bijv. internetbankieren van de Rabo.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Ik ben en blijf een die-hard Internet Explorer gebruiker ondanks dat ik Mozilla Firefox geïnstalleerd heb. Reden? Vaak bouw ik internetsites specifiek gericht op Microsoft Internet Explorer of heb ik geen zin om rekening te houden met andere browsers.

Klanten verwachten regelmatig dat de site Firefox gebruikers de site ook goed zien en daarvoor heb ik dan uiteindelijk Firefox geïnstalleerd.

------
Moppentappers:
mozilla is veel minder interessant voor exploit schrijvers
en heeft veel minder bugs
Neem dan maar snel contact op met Mozilla, dan zul je het verhaal van ze horen dat ze net als Microsoft iedere bug in een specifieke categorie plaatsen en afhankelijk van de categorie wel of geen melding naar buiten brengen bij Microsoft is het echter ongeacht de categorie zal de bug bekend gemaakt worden.

Gesloten