LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Firefox of Internet Explorer?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door Radar »

Nederlanders blijven voorzichtig met een overstap naar de alternatieve webbrowser Firefox. Volgens (http://www.onestat.com/html/aboutus_pre ... share.html) nieuwe cijfers van Onestat is het marktaandeel van de browser wereldwijd gestegen, maar is het in ons land stabiel.

Waarom kiezen de meeste Nederlanders toch nog voor Internet Explorer? Wat zijn de voordelen van Firefox en wat zijn de voordelen van Internet Explorer?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Firefox of Internet Explorer?

Wat let u om beiden te gebruiken.
U hoeft daarna alleen maar aan te geven welke u als standaard wil gebruiken.
Beiden ook bieden van elkaar verschillende mogelijkheden zoals bij I.E. de mogelijkheid tot een Live taakbalk waarbij u makkelijk bij Opschonen, bij defragmentatie en dergelijke kunt komen en naast nog enkele opties ooknieuwsblokjes bekijken.

Firefox is over het algemeen sneller en nauwkeuriger met zijn Google zoekmachine. Heeft ook een aantal opties die u in I.E. niet heeft.

Bovendien, gaat er iets fout met de ene browser dan kunt u dit met de andere herstellen.

Dus, geen reden om te kiezen voor 1 browser !!

Grootvader

MatthijsV
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 jun 2007 12:24

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door MatthijsV »

qua veiligheid zij ze allebei hetzelfde. Ik zelf gebruik Opera, omdat er geen hackers zijn die deze browser exploiteren. (Ookal is dat wel mogelijk, het wordt gewoon niet gedaan omdat er te weinig 'targets' zijn. Het is voor de hacker dus niet interresant.).

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik gebruik Safari en Firefox te samen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

voor IE zijn er meer targets dan voor firefox, en firefox werkt heerlijk
(vooral in vergelijking tot IE6)
en je kan het naar hart en lust uitbreiden

jkoops
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:03

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door jkoops »

Ik gebruik beide, maar meestal Firefox. Het nadeel daarvan is dat Firefox nog wel is wil vastlopen, maar na een restart wordt de oude sessie gewoon weer voortgezet.
Klasse instelling :D

arjaan
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 apr 2007 14:44

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door arjaan »

Ik gebruik standaard Firefox en heb daarin de add-on "IE tab" geinstalleerd. Mocht een site het niet goed doen in Firefox om wat voor reden dan ook dan is het slechts een keer klikken om deze in IE te openen. Het is zelfs in te stellen welke sites standaard in IE moeten worden geopend.

Als je dus snel en over het algemeen veiliger wil internetten gebruik dan standaard Firefox en schakel daar waar nodig snel over op IE...

janvanleeuwen
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2006 17:14

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door janvanleeuwen »

Ik gebruik Safari en firefox op de Mac

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door frenkievee »

Ik gebruik Firefox en alleen als een website maker het heel noodzakelijk vindt om dat niet toe te staan Internet Explorer.

juli
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jun 2007 14:06

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door juli »

Ik wist niet eens van het bestaan van Firefox. Maar ook dan: waarom zou ik Internet Explorer NIET gebruiken?

En hoe doe je dat eigenlijk, al dan niet voor een webbrowser kiezen?

adamvangaalen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2007 14:40

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door adamvangaalen »

Safari (en heel soms: Firefox).

FireFox gebruik ik slechts dan, wanneer een webpagina in Safari niet goed wordt getoond. Overigens heb ik niks tegen FireFox, het is een prima browser!

leoisaak
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:45

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door leoisaak »

Heb eerder Opera gebrukt. Inmiddels gebruik ik al een tijdje Firefox, bevalt me prima! Alleen voor updaten van MS software gebruik ik I.E 7.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Even voor Juli.

Het is zeer eenvoudig.
Start u een van die twee op dan wordt er gevraagd of u die betreffende brouwser als standaard wil.
Kiest u nee dan komt deze zowel bij I.E als bij Firefox telkens terug maar dit heeft verder totaal geen gevolg op de werking daarvan.

En dan nog even terugkomend op de trage werking van Firefox of het vastlopen daarvan; Verwijder dan dit Firefox ( + alle sporen daarvan!!) en na dit gedaan te hebben herinstalleer dit weer met de download.

Daarna zal Firefox weer als een zonnetje draaien!
Let wel, het vastlopen kan ook veroorzaakt worden door te weinig geheugen.
Door een extra geheugenbankje er bij te laten plaatsen zijn dat soort vastlopers ook (in de meeste gevallen) verleden tijd.

Een uit ervaring spekende

Grootvader

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door newmikey »

20% Konqueror en 80% Firefox. De eerste vooral om het transparante omgaan met lokale mappen en FTP sites en de laatste vooral om de goede extensies met als topper de mogelijkheid om functionaliteit aan websites toe te voegen.

IE kan ik me nog van heel vroeger herinneren maar ik heb het in geen jaren gebruikt, ook niet onder Windows.

Mike

3210
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 sep 2004 14:21

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door 3210 »

80% Firefox en 20% IE6, deze laatste wordt voornamelijk door mij echtgenote gebruikt op mijn PC.
Op haar eigen PC werkt ze enkel onder IE6.
Verder gebruik ik regelmatig ook nog ter 'afwisseling' Avant, Opera en Maxthon.

gvlsblm
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2006 04:59

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door gvlsblm »

Sinds een half jaar heeft mijn zoon me overgehaald om Firefox te gebruiken. Ik moet zeggen een geweldig programma. Is met veel functies en opstarten veel sneller en is makkelijk uit te breiden. Ikzou niet meer zonder willen. Hetzelfde geldt voor Thunderbird, het mailprogramma.
Groet, Geert.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik gebruik Firefox en Thunderbird, beide programma's hebben meer mogelijkheden, zien er 10 keer beter uit en zijn meer op je persoonlijke wensen aan te passen.

jaop
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:23

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door jaop »

Ik werk voor 98 % met Linux, gelukkig is IE daar onbekend. Werk daar voornamelijk met Firefox of Seamonkey; een moderne voortzetting van Mozilla. Soms werk ik ook nog ook nog wel eens met Netscape of Opera.
Makkelijk om websites bij te houden. Ik verandert de code met Bluefish op scherm 1, controleert op fouten met Amaya op scherm 2. Op scherm 3 staat mijn woordenboek en op scherm 4 bekijk ik het resultaat.
Enkele sites werken nog uitsluitend via Windows. Voor die 2% stap ik dus noodgedwongen over.

robkempers
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 okt 2006 11:00

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door robkempers »

Ik gebruik al een paar jaar Fireox en Thunderbird, geven gauwer updates zijn sneller en stabieler.
Ik eb een tijdje bij Vista de nieuwe Expoloder 7 gebruikt is goed alleen minder gebruikels vriendelijk terwijl ik bij Windows Mail het probleem kreeg dat ik niet meer kon verzenden alleen ontvangen en ben toe weer naar allee tevredenheid op Firefox en Thunderbird overgestapt.
Verder is Vista geweldig.

cbm_kimm
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 nov 2004 11:36

Re: Firefox of Internet Explorer?

Ongelezen bericht door cbm_kimm »

Ben ruim 2 jaar geleden overgestapt van Microsoft Explorer en Outlook naar Mozila Firefox (internet) en het email-programma Thunderbird.

Belangrijkste reden: flexibel, snel en goed samenwerkend met McAfee en Google.
.
Geen toeters en bellen in de browser - je kunt zelf kiezen welke add-ons je extra wenst te gebruiken. Ben niet meer afhankelijk van Microsoft en dat geeft een goed gevoel!

Daarnaast is het email-programma een topper. Uitstekend zelf-lerend spamfilter, erg praktisch in gebruik. Ben je een kei in programmeren? Deze twee programma's zijn gebouwd in een zgn. open omgeving. Je kunt er zelf zaken "bij" bouwen - zie daarvoor de Engelstalige web-site van Mozilla.

Al met al ben ik DIK tevreden!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Kees Molenaar
Texel

Gesloten