LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe ***** is jouw orange internet?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
man in de zorg
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2007 21:59

hoe ***** is jouw orange internet?

Ongelezen bericht door man in de zorg »

op mijn computers; oud en nieuw; heb ik draadloos internet van orange. 20 mb downloadsnelheid.
Buiten dat ik taloze malen wegval en geen verbinding heb heb ik moeite met het razendsnelle internetten van orange.
Ik haal me mijn 20 mb aangeboden download; 20.000 kb maximaal 150 kb.
Ik "mis" dus altijd!!! 19.850 kb downloadsnelheid. Ik kan me gerust voorstellen dat het wat snelheidsverlies heb; maar vijf procent van het aangebodene halen is zeer weinig; want ik betaal aan orange ook 100% van mijn rekening.
Kan ik mijn rekening niet met 95 procent verlagen; omdat er een product word aangeboden; wat totaal niet aan de verwachtingen voldoet van wat men aanbied.
OF kan ik beter een monteur van orange laten langskomen, die ik pas betaal als ik 20 mb internet snelheid heb, waarvoor ik betaal?
Hoe laag zijn jullie snelheden eigenlijk....en kan ik van een bedrijf af; als ik een jaarcontract heb; die totaal niet lever van wat hij belooft....internet; razendsnel internet

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: hoe ***** is jouw orange internet?

Ongelezen bericht door rene117 »

hhahahaha geloof me dan zegt orange het probleem licht bij uw

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: hoe ***** is jouw orange internet?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

orange is wel goed bedrijf.. heb daar PDA gekocht met premium service ect.
en werkt heerlijk

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: hoe ***** is jouw orange internet?

Ongelezen bericht door jaywalker »

Prutser, man in de zorg, probeer eens een ethernetkabel, Draadloos is internet ALTIJD trager dan bekabeld.....

Bovendien levert Orange geen 20 Mbit, maar TOT 20 Mbit en alles tussen de 4 en 20 Mbit ( bekabeld aangesloten ) is dus prima in orde !

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: hoe ***** is jouw orange internet?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

orange is een internet provider, zoek dus de juiste categorie voor je topics

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: hoe ***** is jouw orange internet?

Ongelezen bericht door Accutron »

Nooit problemen met Orange ( voorheen Wanadoo) gehad, gebruik het beroeps matig en dat gaat al jaren perfect.

rustynail
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2007 13:04

Re: hoe ***** is jouw orange internet?

Ongelezen bericht door rustynail »

Als je twijfelt aan het signaal dat binnen komt (doe eerst een postcodecheck op orange.nl) Dan bel je de helpdesk. Zij doen dan een test (MIP) TOT AAN de modem (livebox) om te zien hoe sterk het signaal is, verlies, ruis. PAS dan kan je oordelen of deze ISP aanbied wat ze beloven. Een kabel van 1 meter ( die heb je bij je modem ontvangen) aan je laptop/pc hangen direct na de modem, en je weet of het aan WIFI ligt. Dit advies geven ze je ook bij de helpdesk.

Gr.

Rustynail

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: hoe ***** is jouw orange internet?

Ongelezen bericht door jaywalker »

andersom rustynail, een korte kabel tussen modem en hoofdaansluiting en een langere tussen modem en pc......

mannuhh
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2008 18:25

Re: hoe ***** is jouw orange internet?

Ongelezen bericht door mannuhh »

Hallo "man in de zorg",

het zit um inderdaad in je draadloze internet.

Maar, de USB adapter die Orange levert is ook slecht, als je niet met een ethernetwerk kabel wilt gaan internetten zou ik even naar een GOEDE Computer winkel gaan en een beter USB adapter kopen, waarschijnlijk win je dan an heel wat snelheid. maar zoals eerder genoemd, draadloos is altyd l;angzamer dan (ether-) kabel.

een nieuwe en betere USB adapter kost je ongeveer +- 20 euro.

daarnaast klopt het ook wel wat Orange zegt, ook jou PC, jou'wn aansluitingen etc zijn afhankelijk voor de snelheid. ik vraag me af of er een internet aanbieder is waar je altijd constant het maximale Mbts eruit haalt? ik denk dat je altijd iets lager zit. Naarnaast als je BV download ben je ook nog afhankelijk van de verbindingen van andere gebruikers. dus hangt ook nog af waarvoor je internet gebruikt, maar voor surfen, emaillen en chatten heb je geen 20mbit nodig.

Ik heb trouwens praktische nooit problemen met de internet connection van Orange, en de telefoon trouwens ook niet, werk altijd perfect. voor een jaar geleden had ik wel een last van een Echo in de telefoon maar daar merk ikm de laatste 8 maanden niets meer van (of een enkele keer). dus verderzz alles prima bij Orange! :D :D

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: hoe ***** is jouw orange internet?

Ongelezen bericht door Walter_F »

Je maakt trouwens wel een gigantische denkfout;

20 Mb staat in dit geval niet voor Megabyte maar voor MegaBIT... Als je dit cijfer deelt door 9 krijg je ongeveer je theoretische maximale downloadsnelheid in Megabytes. In dit geval zo'n 2,2 Megabyte per seconde.

Overigens heb ik ook internet van Orange (tegenwoordig "Online" geheten) en ik haal echt de maximale snelheid uit mn verbinding. Ik ben dik tevreden.

Walter_F
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 aug 2008 01:04

Re: hoe ***** is jouw orange internet?

Ongelezen bericht door Walter_F »

Oh, dan mag dit topic wel dicht, op slot of verwijderd. Ik ga niet telkens letten op wanneer iets geopend is

Gesloten