LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kpn dwingt mij tot kosten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door kpndrama »

Ik heb bij primafoon een abonnement afgesloten voor alleen internet, dus zonder bellen. Ik zou daarbij 15 euro per maand betalen. Dit was een aktie van 10 euro korting per maand. Het normale bedrag was 25 euro. Dat ging in het begin goed. Tot ik pas geleden ineens een rekening ontving van 15 euro plus 25 euro.

Toen ik contact opnam met [email protected] kreeg ik als antwoord dat ik maar hun 0900 nummer moest bellen tegen 32 euro cent ( 10 cent per minuut plus 22 p.m. cent voor het gebruik van de mobile telefoon )

Ik schreef hierop dat ik het daar niet mee eens was en dat ik dit maffia praktijken vind en dat ik geen toestemming geef tot afschrijving van het genoemde bedrag.

Volgens kpn zou ik het allemaal niet begrijpen en als ik uitleg wilde moest ik maar met het dure nummer bellen. Vaste lezers van deze website weten dat je dan ook nog eens tegen een lange wacht rij aanloopt ( tel uit de winst van kpn ) En dit alleen om een FOUT van KPN recht te zetten.

Ik heb kpn terug geschreven dat ik dat dus niet gaat doen. Ik laat het geld wel terug schrijven door mijn bank als ze het inderdaad afgeschreven hebben. Ik vind ook dat KPN MISBRUIK maakt van het vertrouwen van consumenten in het betalingssysteem door bedragen af te schrijven die niet overeen gekomen zijn.

KPN draait de zaken om vind ik. Men moet maar eerst met een goed verhaal komen als men een extra bedrag wilt afschrijven.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door queenfan »

Heb je ook een overzicht gekregen van hoe KPN aan deze kosten komt????

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door Ron58 »

Volgens kpn zou ik het allemaal niet begrijpen en als ik uitleg wilde moest ik maar met het dure nummer bellen
Er zijn maar weinig bedrijven meer die zich niet achter een 0900 nummer verschuilen, maakt niet uit aan wiens kant de fout ligt.
Wachttijden zijn ook standaard, ik verdenk ze ervan dat dit in de centrale ingeprogrammeerd is, al zit er 100 man aan de telefoon niets te doen, toch zul je wachten (en betalen) :lol:

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door Noble »

Ik ging gewoon naar een primafoon winkel en PRAATE ZO LUID DAT IEDEREEN KON MEEGENIETEN....

Dit deed ik een aantaldagen, en toen hoefde ik NIET meer dat dure nummer te bellen.. succes...

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door kpndrama »

Ik heb bericht gekregen van kpn.

Geachte heer X , Onze excuses voor het ongemak dat u heeft ondervonden. Op deze afdeling beschikken wij niet over de mogelijkheid om u in deze situatie van een passende oplossing te voorzien. Om u goed van dienst te kunnen zijn, sturen wij uw e-mail door naar de afdeling Klantenreacties. Deze afdeling behandelt uw klacht inhoudelijk en neemt telefonisch contact met u op. Wegens de drukte is het mogelijk dat de behandeltijd twee weken bedraagt. Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring met KPN heeft gehad. Uw gegevens:

Alleen het door kpn opgegeven telefoon nummer is al jaren niet meer in gebruik. Automatizering is kennelijk nog nieuw voor KPN. Ook wel raar want ik heb een internet only abonnement van de kpn.

Inmiddels is het geld echter al afgeschreven terwijl ik zeer nadrukkelijk mijn toestemming daarvoor niet gegeven heb. Mocht kpn dat niet snel terug storten zal ik contact opnemen met mijn bank en het bedrag terug laten storten.

Jammer dat je pas als klant behandeld wordt NADAT je tot hun niveua bent afgedaald.

@ queenfan
Heel sumier
Namelijk

Bedrag
Periodieke kosten
Maandtarief voor de periode van 22 augustus 2007 tot en met 21 september 2007
· Internet van KPN: ADSL Go (vorige periode) € 15.32
· Internet van KPN: ADSL Go € 25.00


Verbruikskosten
Voor de periode tot en met 21 augustus 2007
· Geen bedrag verschuldigd


Totaalbedrag van deze rekening incl. BTW: € 40.32

... Heb vorige maand ook gewoon 15 euro betaald. 25 euro is hoe dan ook nooit afgesproken. Het abonnement zou 15 euro per maand zijn. Heb ik zwart op wit ( is noodzakelijk bij kpn, je moet alles zwart op wit laten zetten. Die gasten zijn niet te vertrouwen. Is mijn ERVARING. Zelf wil kpn dat je belt maar stuur ALTIJD voor je eigen veiligheid ook een email met je ecaxte wensen. Stuur ook een bcc naar een ander eigen email adres als bewijs )

@ Ron58

Ik ga daar iig niet mee accoord. Ik bel dergelijke nummers niet zomaar. Het is me ook opgevallen dat postbank inderdaad met beleggen en bankieren 0900 nummers heeft ingestelt. Dat was voor mij reden genoeg om over te stappen. ALs iedereen dat doet zijn we zo van dat 0900 gedoe af.

@Noble

Dat is mijn laatste optie. Ik heb het ook bij hen afgesloten en laat me dan als het zo ver is niet eens afschepen met een telefoon nummer.
Ik heb het namelijk bij hen gekocht dus moeten zij het oplossen. Afschuiven is er dan niet bij.

Judel
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2007 18:57

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door Judel »

Als je bij Kpn even niet oplet wordt je gen@@id.

Het begon al met de aansluitkosten, die hoefde ik niet te betalen, maar werd wel afgeschreven. Dat kostte me het 1e telefoongesprek.

Vervolgens werd ik gebeld over het gratis proberen van internet. Prima, ik zou eens sms krijgen wanneer het inging en hoe ik het weer af kon zeggen. Je ziet vast wel aankomen dat ze 'vergaten' te vertellen hoe je het afzet en ja hoor de kosten stonden gewoon op mijn rekening.
Grrr Het 2e telefoontje.

Ze zouden het in orde brengen, maar aangezien het na zeker een maand nog niet geregeld was, telefoontje nummer 3.

Van ellende had ik ondertussen een klachtenbrief gestuurd met de mededeling dat ik mijn abbonoment op wilde zeggen, vanaf het einde van de lopende tijd. Dat kon per 11 oktober 2008....
Je raad het al, ik heb een abbonement afgesloten voor 1 jaar, dus daar ging telefoontje nummer 4.

Ik hou mijn hart nu maar vast en hoop dat ik inderdaad per oktober 2007 afgesloten wordt, want bij Kpn weet je het nooit...
Als je zelf niet oplet, komt het echt niet goed!!!!!

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door opperbom »

Vandaag de eerste nota mogen ontvangen van KPN voor een ADSL-aansluiting. Deze aansluiting heb ik eind Mei bij Primafoon afgesloten , omdat ik in Juni zou gaan verhuizen , en mijn kabelboer daar geen diensten levert. Heb deze aansluiting medio Juli in gebruik genomen. Vorige maand een rekening van 0 Euro. Vandaag een rekening ontvangen van 50.32 Euro (20.32 Euro vorige maand en 30 Euro deze maand). Dat vorige maand in rekening is gebracht lijkt me niet meer dan logisch , echter heb ik een contract afgesloten waarbij ik de eerste 12 maanden 20 Euro zou betalen i.p.v. 30 Euro. Op de papieren die ik mee kreeg staat echter 30 Euro , maar nadat ik vroeg of dit omgezet kon worden naar 20 Euro werd mij verteld dat dit niet aan te passen viel in het systeem van Primafoon , maar dat het gewoon goed zou gaan. Toen ik zei dat ik dat vreemd vond kreeg ik wel een papier met alle tarieven mee , waar duidelijk opstond dat ik 10 Euro per maand , gedurende de eerste 12 maanden , korting kreeg . Uit voorzorg heb ik toen gevraagd of er voorwaarden aan deze actie zaten. Dit was niet zo volgens de verkoper , en nadat ik de prijslijst had doorgenomen zag ik er geen voorwaarden bij staan.

Echter is op de website wederom een dergelijke actie , waarbij nu vermeld staat dat om voor de korting in aanmerking te komen , je een telefoonaansluiting van KPN dient te hebben. Aangezien deze voorwaarde er nog niet was op het moment van afsluiten , heb ik zojuist een email verstuurd naar KPN , waarin ik gevraagd heb dit op een nette en snelle manier op te lossen. Mocht dit niet lukken , ik desnoods de afboeking laat storneren , waarna ik het juiste bedrag zal overmaken via telebankieren. Ik hou jullie op de hoogte.


Marchel.

PS. over de aansluiting zelf en de telefonische hulp bij de aansluiting niets dan lof.

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door opperbom »

Zojuist gebeld met KPN , en gelukkig binnen twee minuten kwam ik er doorheen. Een uiterst vriendelijke medewerkster heeft het probleem aangehoord en is even in overleg gegaan. Helaas kon ze niet direct iets voor me betekenen , maar ze zou de vraag doorspelen naar de juiste persoon. Aangezien ik waarschijnlijk pas eind volgende week (telefonisch) antwoord zal krijgen , is er een incassostop gezet totdat het geregeld zou zijn.

Vooralsnog nette service van KPN , maar nooit te vroeg juichen. We wachten af.




Marchel.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ja, ik ben ook niet erg te spreken over hun call-center, om de volgende redenen:
* Veel medewerkers kunnen alleen eenvoudige problemen afwerken. Bij moeilijker problemen "weten ze het niet", of zeggen ze "dat ze eerst even moeten overleggen". Je wordt vervolgens gewoon in de wacht gezet en met een andere collega doorverbonden, het "dumpen" van lastige telefoontjes;
* De medewerkers die wel hun best doen om een klant te helpen zijn maar tot 1 handeling bevoegd;
* Het is niet mogelijk met iemand te spreken die wel meer bevoegdheden heeft, bijvoorbeeld een leidinggevende;
* Hierdoor duren telefoongesprekken inderdaad belachelijk lang en vormen ze een aaneenschakeling van frustratie over het steeds van het kastje naar de muur gestuurd worden;
* En dat kost ook weel extra telefoonkosten;
* Terwijl ondanks toezeggingen dat het probleem nu echt is opgelost iedere keer weer blijkt dat het probleem niet is opgelost, waarna je ze opnieuw moet bellen.

Overigens is de zaak waarschijnlijk nu wel naar tevredenheid afgehandeld, maar je weet maar nooit...

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door opperbom »

Zojuist antwoord op mijn email gehad , waarin gezegd wordt dat de actie alleen geldt i.c.m. vaste telefonie. Heb toen wederom gebeld met het 0900-nummer , en kreeg daar te horen dat het foute informatie betrof van de Primafoon , oftewel "HelaasPindakaas". Op mijn vraag of als ik dan vaste telefonie er bij zou nemen , het totaalplaatje wel op 20 Euro zou komen , werd dit bevestigd door de medewerker. Kan je zo wel vertellen dat dat niet klopt natuurlijk , maar het geeft maar weer eens de aanwezige kennis weer van sommige KS-medewerkers/-medewerksters.

Eigenlijk heb niet de behoefte om verder te strijden , als ik weet dat dit onbegonnen werk is , en het me een hoop geld gaat kosten via een 0900-nummer. Heb dan ook in een reply op de email op een nette manier duidelijk gemaakt dat er aankomende week een opzegbrief de deur uitgaat (helaas zal ik er nog wel een maand of 10 aan vast zitten). Ga ik maar overstappen op de plaatselijke kabelboer (bijna 35% sneller voor hetzelfde geld).

Marchel.

Overigens was ik afgelopen Maandag wat informatie aan het opdoen over Digitenne. Wilde toen al bijna de knoop doorhakken , maar dit niet gedaan , omdat ik uiteraard nog even met mijn vriendin moest overleggen. Na deze ervaring met KPN , heb ik niet echt veel animo om nog maar een contractje af te sluiten bij hun.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door Big-V »

Digitenne kun je 1 maand gratis proberen. Bevalt het niet, dan breng je het terug. Daar kun je je dus niet echt een buil aan vallen. Je zou het misschien wel beter kunnen halen in een Primafoon waar je wat meer vertrouwen in hebt dan waar je je internetabonnement hebt afgesloten :wink:.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door kpndrama »

IK heb nog altijd geen reactie van kpn. Moet de boeven maar weer eens aanschrijven.
Ben beniewd wat voor rekening ik deze maand weer gaat krijgen. :roll:

@Judel. Dit gebeurd dus vaker. Mijn vader had kpn tv genomen en zou geen aansluitkosten betalen maar deed dat dus wel. Hij heeft het maar zo gelaten omdat hij geen zin had in gedoe. Hij had wel een email gestuurd maar kreeg daar het bekende antwoord op.

@opperbom Wij zitten in het zelfde schuitje. Ook ik heb een abonnement afgesloten via primafoon. Ook bij mij stond op het contract een ander bedrag dan op de folder en ook mij werd het zwam verhaal opgehouden dat dit niet aan te passen viel.
Ik heb echter het er handmatig er bij laten schrijven voorzien van een bedrijfsstempel daar ik eerdere negatieve ervaring had met kpn. Ook voor mij geld nu nooit geen kpn meer.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door kanovaarder »

KPN en Primafoon.

In dit geval staat inderdaad KPN er volkomen buiten.
Immers u heeft met de desbetreffende Primafoonwinkel een overeenkomst afgesloten; een overeenkomst die ook duidelijk op papier moet zijn gezet.

Staan daar de genoemde prijzen zoals in de folder van Primafoon gemeld dan kunt u deze Primafoon erop aanspreken dat u door verkeerde voorlichting teveel betaald en aan die Primafoonwinkel vorderen dat dit teveel betaalde door deze Primafoonwinkel wordt aangezuiverd.

Let wel!!!
Primafoonwinkels zijn al enige tijd volkomen zelfstandige kleine ondernemertjes die verder geen binding hebben met dat KPN dan alleen de formule van winkelinrichting en verkoop van contractueel vastgelegde merken en typen telefoons e.d. (franchising).

Zelfs zou men bij verkeerd voorgelicht te zijn geweest die overeenkomst kunnen ontbinden op grond van dwaling.
Maar........ dit alleen bij die desbetreffende Primafoonwinkel!!.
Makkelijk ook te lezen als Belcompagny e.a. belwinkels.

Dus bij het aangaan van een overeenkomst wel goed lezen wat er op papier is gezet en of dit in overeenkomst is met folders en beloften!!

Grootvader

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door opperbom »

Ben uiteraard (nog) niet teruggebeld door KPN , maar tegen de afspraak in is inmiddels wel het bedrag afgeboekt. Gelukkig hoef ik er geen boterham minder om te eten (dan zou je zoiezo geen internet moeten nemen) , maar het foute voorlichten van Primafoon zit me dwars. Wel ben ik nog steeds van plan om dit weekend een opzegbrief de deur uit te doen , en verder te kijken naar een andere provider.

@ kanovaarder : bedankt voor de heldere uitleg wat betreft de binding (of eigenlijk niet) van Primafoon en KPN. Heb altijd gedacht dat Primafoon gewoon van KPN was en geen franchise. Dat werpt toch een beetje een ander licht op de zaak. Neemt niet weg dat ik het nog steeds zuur vind , maar dat terzijde.

Bij de Primafoon wordt gewoon gezegd dat ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen heb.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door Ron58 »

maar tegen de afspraak in is inmiddels wel het bedrag afgeboekt
Afspraken maken heeft geen zin, dat zijn loze beloften om van je af te komen, de stoomwals die het systeem van KPN voor moet stellen dendert altijd door, geen klantenservice (callcentre?) medewerker die daar iets aan kan doen.
Althans, dat is mijn ervaring.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door kpndrama »

Negeer het bericht van kanovaarder. Deze is incorrect en veroorzaakt verwarring bij gedupeerden. Primafoon is wel degelijk een volledig onderdeel van kpn. Dit wist ik al maar heb het voor de zekerheid ook nog eens nagezocht. Het is kpn er aan gelegen verwarring te zaaien zodat de klant tussen wal en schip raakt.
In dit geval kpn en primafoon.

www.primafoon.nl zal direct door linken naar de kpn.com site

andere bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_KPN_NV

primafoon = kpn


Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door Big-V »

Het bovenstaande bericht is verouderd. Veel van de Tell Me winkels zijn omgebouwd tot Primafoons. De eigenaar van iedere Primafoon is nu weer gewoon KPN.

Let wel!!!
Primafoonwinkels zijn al enige tijd volkomen zelfstandige kleine ondernemertjes die verder geen binding hebben met dat KPN dan alleen de formule van winkelinrichting en verkoop van contractueel vastgelegde merken en typen telefoons e.d. (franchising).
Zoals ik hierboven al zei: iedere Primafoon is eigenaar van KPN Retail BV. Het zijn ook nooit zelfstandige ondernemers en ze zijn evenmin bevoegd tot het hanteren van eigen voorwaarden of het uitgeven van zelf samengestelde folders.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door kpndrama »

Nog altijd niets gehoord van kpn behalve dat ik weer een rekening gekregen heb van kpn. Je raad het al , weer 10 euro meer. De boeven.

N u wordt toch wel tijd dat ik mijn rekening nummer laat blokkeren voor deze figuren. Ze maken misbruik van de automatische incasso om zo extra geld in te vorderen.

Genoeg mensen laten het er maar bij. Gebeurd ook te vaak om het als incident af te schilderen.

Ik hou jullie op de hoogte

Als je ook slachtoffer bent van KPN kan je me mailen.

[email protected]

samen staan we sterker.

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Kpn dwingt mij tot kosten

Ongelezen bericht door opperbom »

We zijn alweer 17 dagen verder , en uiteraard ben ik niet teuggebeld door KPN . Opzegbrief is de deur uit en er komt (uiteraard) geen digitenne in huis.

Marchel.

Gesloten