LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement wijzigen bij Planet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Bailey »

In mei of juni (precies weet ik het niet meer) heb ik via mijn gegevens van Planet mijn abonnement gewijzig. Ik zou dan een jaar lang 8 euro per maand korting krijgen en een gratis draadloos modem. Voor het draadloze modem kon ik toen kiezen voor gratis installatie door een monteur. Nou ja..ik ben en blijf een Hollander, dus als het gratis is, kom het dan maar installeren. Dit zou 6 augustus ingaan.

Op 6 augustus stond er op de Planetsite dat de bestelling afgerond was, maar ik had nog geen modem, dus maar even naar de klantenservice gebeld. Deze meneer zei dat het bij vaste klanten wel eens langer duurder dan bij nieuwe klanten (??). Ik kon beter nog even een paar dagen afwachten, dan zou het modem wel geleverd worden. Na 2 weken nog niks, dus ben maar eens gaan mailen. Na 3 mailtjes in anderhalve week kreeg ik eindelijk een antwoord. Ik kon het beter nog even afwachten, dan zou het modem zeker binnen een paar dagen geleverd worden. Natuurlijk na een week nog niks, dus maar weer eens gemaild. En toen kreeg ik dus als antwoord dat als bestaande klanten hun abonnement wijzigen daar geen gratis modem bij hoort.

Ja…dat kan in principe wel zijn, maar ik heb mijn abonnement online gewijzigd via Planet. Daar kan je alleen komen als je inlognaam en wachtwoord hebt, dus alleen als je klant ben. Ik kon toen wel degelijk de keuze maken voor een gratis draadloos modem met gratis installatie door een monteur. Blijkbaar stond er toendertijd iets niet goed.

Ik heb telefonisch een klacht ingediend. Bij navraag gisterenavond kreeg ik natuurlijk als antwoord dat ik geen modem krijg. Wel zei de medewerker dat ze waarschijnlijk niks met mijn klacht op zich hebben gedaan. Ze willen gewoon geen modem versturen. Uiteraard gaat er nog even een schriftelijke klacht naar Planet, want ik laat dit niet zitten.

Ik had natuurlijk een printscreen moeten maken van het scherm, dat was handiger geweest. Maar ja, ik wist natuurlijk niet van te voren dat het zo zou gaan lopen. Daarom zou ik graag willen weten of meer mensen dit hebben gehad. Als er eentje roept dat het toen fout heeft gestaan, daar heeft Planet geen boodschap aan. Maar misschien als er meer mensen zijn wel.

Ik vind het jammer dat het allemaal zo loopt. Ik ben sinds juni 2001 klant bij Planet en heb nooit problemen gehad. En dan ga ik mijn abonnement wijzigen en dan doen ze zoiets. Helemaal balen omdat mijn modem gisteren de geest heeft gegeven en ik dus nu zelf een duur draadloos modem kan gaan kopen. Ik hoop dus dat meer mensen zijn die dit hebben gehad.

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Beartjes »

Zover ik weet is het bij geen enkele provider dat als je een bestaande abonnement omzet naar een andere, dat je dan recht hebt op een nieuwe modem en zelfs een monteur.
Dat krijg je alleen als je een nieuwe klant bent.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Bailey »

Dat kan wel zijn, maar dan moeten ze er wel voor zorgen dat bestaande klanten daar niet voor kunnen kiezen. Ik heb mijn abonnement online gewijzigd, waar je alleen in kan als je klant bent. Dus daar klopt het gewoon niet. Als ik inlog en ik zie als aanbieding staan dat ik mijn abonnement kan wijzigen met een nieuw (draadloos) modem, dan ga ik er vanuit dat het klopt. En niet dat ik dan een paar maanden (zeker nadat er verschillende keren is gezegd dat het modem opgestuurd is) opeens te horen krijg dat ik geen modem krijg.

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door tis wat »

Ik ga dit volgen want wilde het ook on-line aanvragen :o

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

Heb je deze bestelling dan niet afgedrukt :?:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Bailey »

Nee, dat staat ook in mijn bericht!

Inmiddels is het netjes opgelost. Volgens de voorwaarden van Planet krijgt een vaste klant geen nieuw modem bij het veranderen van het abonnement. Niet leuk, maar dat is niet anders. Wel krijg ik van Planet 79 euro terug bij aankoop van een nieuw modem.

Deze regeling zou elke klant ieder jaar hebben, maar daar weet ik niks van. Gistreren dus een nieuw modem gekocht, maar helaas nog niet online. Maar krijg wel de korting dus en dat is mooi meegenomen.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Dirkie »

Zover ik weet is het bij geen enkele provider dat als je een bestaande abonnement omzet naar een andere, dat je dan recht hebt op een nieuwe modem en zelfs een monteur.
Ik ken er wel één, namelijk Tiscali. Bij mijn laatste abo wijziging (als ik mij niet vergis van de Tiscali Special naar Tiscali T6) heb ik een nieuw modem ontvangen, alleen de administratiekosten (á € 9,95) heb ik moeten betalen. En een monteur bij abonnementswijziging lijkt me overbodig. Gewoon de stekkertjes uit je oude modem halen en in de nieuwe stoppen :?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Bailey »

Zo werkt het dus niet altijd, want ik heb dan wel sinds gisteren een nieuw modem, maar nog geen internet. Een of ander signaal kan niet gevonden worden. Ondanks hulp door de technische dienst zit er ergens iets niet goed. Nu komt er volgende week woensdag een monteur en kan ik alleen maar internetten via inbellen.

Maaike1980
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mei 2007 16:46

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Maaike1980 »

@ Bailey >> sorry daar heb ik overheen gelezen :oops:

Heb je de nieuwe modem ook opnieuw ingesteld dmv cd rom.... :?:

Welke modem heb je nu dan en om welk signaal gaat het dan ?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb een Speedtouch WL780. Tijdens de installatie via de cd rom komt er al een melding 'geen line sync'. De KPN heeft de boel tig keer doorgemeten, maar er is geen signaal.

kajsja
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:57

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door kajsja »

Dat je geen nieuwe modem krijg als je al klant bent klopt niet hoor!!!!!! ikzelf ben al vanaf mei 2001 klant van planet, en vorig jaar heb ik mijn abonnement veranderd, toen kreeg ik een nieuwe modem, de experiabox dat was bellen en internetten. en ik heb geen nieuwe modem hoeven te betalen.
Dit wilde ik even kwijt

groetjes Barbarella

krijn281
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2007 14:36

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door krijn281 »

Ik heb twee weken geleden een nieuwe modem moeten kopen omdat de oude stuk was. Na aanleiding van de zin dat je €79.00 terug zou krijgen van planet ben ik eens even met planet en kpn gaan bellen. Daar vertelde ze mij dat als je nieuwe klant word moet je eerst € 79.00 betalen en dan word die geinstalleerd en dan krijg je van planet € 79.00 terug. Gaat die binnen een jaar kapot krijg je kosteloos een nieuwe modem. gaat die daarna kapot is de rekening voor je zelf want anders zou je levenslang garantie op je modem hebben en dat zou planet kapitalen kosten ze zijn niet gek. Dus Bailey ik vrees dat je geen euro krijg.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Bailey »

Dat is toch echt tegen mij gezegd. Heb het nog even nagevraagd en ik krijg echt 79 euro terug. Misschien is dat dan niet altijd zo, maar doen ze dat omdat ik een klacht had. Ik weet het niet.

ham1934
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2007 14:52

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door ham1934 »

Gewoon naar een andere provider gaan.

guuus
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2007 09:41

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door guuus »

:cry:
Op 12 september j.l. heb ik mijn abonnemet schriftelijk opgezegd bij planet. Tevens heb ik planet verzocht om deze opzegging schriftelijk te bevestigen. Tot op heden (6-10) heb ik nog geen reactie mogen ontvangen. Er is een aantal keer (2 of 3) overdag gebeld door planet, daar ik overdag niet thuis ben is er verzocht om mij na 18.00 uur te bellen, ook dit is uitgebleven. Vervolgens krijg ik een brief of ik contact wil opnemen met de klantenservice. Als ik deze bel weten ze van niets!!! en kunnen ze mij niet verder helpen. Vervolgens heb ik uit fatsoen nog maar eens een poging gewaagd om te bellen, maar u raadt het al er was een storing!!!. Dan maar een mailtje gestuurd. Als antwoord krijg ik dat ze wat meer tijd nodig hebben om mij te beantwoorden. Raar, want als ik lid wil worden heb ik de volgende dag al correspondtie ontvangen.
Ik vind dit een hele SLECHTE service van Planet.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Bailey »

Geplaatst op 05 Okt 2007 18:39 door ham1934
Gewoon naar een andere provider gaan.
Ikke niet. Ben sinds 2001 nooit problemen gehad. Als er eens wat was kon je dat op de site zien. Of als ik belde kreeg je eerst een bandje met de storing. Maar dat heb ik misschien in 6 jaar 2 keer gehad. Verder altijd alles prima!

Dat ik nu geen verbinding heb ligt waarschijnlijl aan de aansluiting in huis, daar kan Planet niks aan doen.

En wat het modem bij het wijzigen van mijn abonnement betreft: ik had misschien wat beter moeten kijken. Dan had ik het misschien wel kunnen lezen dat er geen nieuwe modem bij zou zitten. Dat later wel 3 keer is gezegd dat het modem opgestuurd zou worden is wel hun fout. Maar ik vind dat het op deze manier prima opgelost is. Als ik binnenkort weer verbinding heb blijf ik nog zeker heel lang bij Planet.

flierefluit
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:28

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door flierefluit »

Ga weg bij Planet, naar je centen kan je fluiten, ook al heb je bewijzen dat je nog geld te goed hebt. Grote administratieve chaos bij deze provider. Na een half jaar geprobeerd te hebben mijn te veel geincasseerde geld terug te krijgen, de moed opgegeven en gauw naar Tiscali gegaan. Veel betere administatie, en inclusief bellen veel goedkoper! Maak me wel zorgen of dit zo blijft, nu ook Tiscali zoals zo veel providers, is opgekocht door de KPN, die ook eigenaar van Planet is!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Bailey »

Tot nu tot geen chaos hoor. Gisteren gebeld, mevrouw kon precies zien wie mij gebeld had en wat er afgesproken. Heb het casenummer doorgekregen en de naam van die man. Casenummer moest ik erbij vermelden.

Vandaag de bon op de bus gedaan, zal het hier melden als het geld binnen is.

Beartjes
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 sep 2007 10:31

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Beartjes »

@ kajsja, als je van normaal internet naar internet + bellen overstapt is er een andere modem nodig, en dan krijg je vaak wel een andere modem, gezien je anders niet kan bellen immers :wink:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Abonnement wijzigen bij Planet

Ongelezen bericht door Bailey »

Het geld is er nog niet, maar dat zou ook een paar weken duren, dus dat komt wel goed. Wel van Planet zaterdag een mooie bos bloemen gekregen met excuses voor het ongemak. Een erg leuke verrassing.

Gesloten