LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Hetnet naar Telfort

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nogeda

Van Hetnet naar Telfort

Ongelezen bericht door nogeda »

Ik heb zelf snelsurfen bellen van hetnet voor €34.95 permaand
De belkosten komen er dus nog boven op.
Einde contract april 2008

Telfort biedt het zelde aan met een hogere sneheid en gratis bellen naar vastenummers voor €29.95.

Wie heeft er ervaring met deze overstap van snelsurfen en bellen van hetnet naar Telfort internet met vast bellen

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Van Hetnet naar Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Van Hetnet naar Telfort

Ik raad je af om naar Telfort over te stappen.
Erbarmelijke helpdesk + dito administratie.

Als je er van af wilt, stuit je op grote problemen.

Ari-
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 okt 2007 21:54

Re: Van Hetnet naar Telfort

Ongelezen bericht door Ari- »

Kijk goed uit wat je doet om over te stappen naar Telfort.
Ik heb geprobeerd om over te stappen van KPN internetplusbellen naar Telfort begin december.
Alles gedaan volgens het stappenplan van Telfort.
Mijn huidig abonnement opzeggen bij KPN.Downloadbrief van de Telfort site opgestuurd naar KPN.En modem e.d. besteld bij Telfort.
Van Telfort diverse brieven gekregen dat het in behandeling is.
KPN heeft alles afgeloten,dus geen telefoon en geen internet meer.Mijn vaste telefoonnummer zijn we nu helemaal kwijt.

Na een aantal weken krijg je een standaard brief van Telfort dat ze je niet aan kunnen sluiten.
Telfort hoef je niet te bellen .Ten eerste het zijn allemaal call centers die niets kunnen uitleggen.Ten tweede: Het kost je 30 cent per minuut plus de kosten van je mobiele telefoon,je moet heel lang wachten en ze kunnen je geen antwoord geven.
Ik heb nu voor de derde keer een aanvraag gedaan bij Telfort om ons te kunnen aansluiten.Het is weer afwachten.
Dus denk goed na waar je aan begint.

TagDaze
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2008 15:42

Re: Van Hetnet naar Telfort

Ongelezen bericht door TagDaze »

Die opzegbrief is voor internetverbinding, niet voor vaste telefonie.
Verder is het zo dat als je telefonie van KPN opzegt, Telfort het niet meer kan overnemen omdat KPN dan de lijn blokkeert. Dan komt Telfort naar KPN toe wandelen, en vragen ze of ze die telefoonlijn + nummer kunnen overnemen. KPN grijnst terug en zegt: "Kan niet, die hebben we gesloopt. Moet jij eens zien hoe blij de klanten nu met jullie zijn."

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Van Hetnet naar Telfort

Ongelezen bericht door Big-V »

KPN grijnst terug en zegt: "Kan niet, die hebben we gesloopt. Moet jij eens zien hoe blij de klanten nu met jullie zijn."
Ik denk dat het met die haat en nijd onderling wel meevalt. Het is uiteindelijk één en hetzelfde bedrijf.

TagDaze
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2008 15:42

Re: Van Hetnet naar Telfort

Ongelezen bericht door TagDaze »

Dat onderschat je dan toch. Telfort is meer verre familie van KPN. Het zijn nog steeds twee aparte organisaties die onderling lopen te ruzien over lijnen. Zover zelfs dat KPN aan Telfort een tientje berekent voor mensen die een oud Tiscali abo hebben.

IcemenNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2007 03:19

Re: Van Hetnet naar Telfort

Ongelezen bericht door IcemenNL »

Ook wij hebben geprobeerd om over te stappen van KPN internetplusbellen naar Telfort begin december.
Alles gedaan volgens het stappenplan van Telfort.
Mijn huidig abonnement opzeggen bij KPN.Downloadbrief van de Telfort site opgestuurd naar KPN.(2x)Helpdesk van Kpn gebeld om te vertellen dat wij gaan overstappen
Van Telfort diverse brieven gekregen dat het in behandeling is.
KPN heeft alles afgeloten,dus geen telefoon en geen internet meer.:oops:

Na een aantal dagen kregen we een standaard brief van Telfort dat ze ons niet kunnen aansluiten en de reden weten wij nog steeds niet.
Voor de derde en laatste keer maar weer aangevraagd. :cry:
Hadden wij maar eerder rond gekeken op dit forum dan was ons een hoop ellende bespaart gebleven.

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 268877#ipb
Laatst gewijzigd door IcemenNL op 31 jan 2008 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Van Hetnet naar Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

<
Heb ik een vaste telefoonaansluiting van KPN nodig voor Telfort internet?

Nee, voor Telfort internet heb je geen vaste telefoonaansluiting van KPN nodig. Je betaalt dus geen extra kosten voor het gebruik van de KPN-telefoonaansluiting. >
M.i.
Volgens Telfort heb je geen vaste telefoonaansluiting van KPN nodig om gebruik te maken van Telfort, dus kan dat IMHO niet de reden zijn waarom het niet lukt.
<
Ben ik uit de lucht als ik overstap?

Overstappen van een andere ADSL-aanbieder naar Telfort internet.
Je kunt naadloos overstappen van je huidige ADSL-aanbieder naar Telfort internet. Telfort regelt dat je geen moment zonder internet zit. Zorg er wel voor dat je bij het opzeggen van je huidige ADSL-abonnement duidelijk aangeeft dat het om een overstap gaat. Dit kun je doen door de opzegbrief te gebruiken die Telfort voor je heeft opgesteld. >

m.i.
Blijft Telfort in gebreke m.b.t. levering internet etc.

Misschien is het verstandig om eerst de Algemene Voorwaarden van Telfort te lezen die mij overigens somber stemmen m.b.t. de rechten van de klant.

Vervolgens een aangetekende brief met ontvangstbevewstiging sturen naar Telfort met daarin vermeld een redelijke termijn waarbinnen u wenst dat u gebruik kunt maken van de diensten van Telfort.

Ik garandeer wederom geen antwoord. Mijn aangetekende brief met ontvangstbevestiging die voor de Kerst bij Telfort bezorgd is, is tot op vandaag, 29-1-08 niet beantwoord.
U heeft zo wel een schriftelijk bewijs voor uw dossier.Sterkte!
TdeHond

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Van Hetnet naar Telfort

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even een toelichting op deze problematiek. Voor alle duidelijkheid. Ik werk niet bij KPN, Telfort of Tiscali.
Ik heb geprobeerd om over te stappen van KPN internetplusbellen naar Telfort ...
... KPN heeft alles afgeloten,dus geen telefoon en geen internet meer. Mijn vaste telefoonnummer zijn we nu helemaal kwijt.
Dit is helaas precies wat je gevraagd hebt aan KPN.
Je had een vaste (analoge) lijn.
Toen je naar InternetPlusBellen overging heeft KPN jouw vaste (analoge) lijn omgezet naar een digitale (VOIP) lijn. Deze loopt weliswaar door dezelfde koperdraadjes, maar via de ADSL modem.

En toen gaf je te kennen, dat je je InternetPlusBellen abonnement bij KPN wilde beëindigen. En daarmee vervallen dus je ADSL aansluiting en dus ook je oude vertrouwde telefoonnummer en (omdat er niets meer over de koperdraadjes gaat) 'sloopt' KPN ook die lijn. Je hebt dus niets meer en dus kan Telfort je niet meer aansluiten, wat die 'zien' de koperdraadjes niet meer.

Tagdaze schreef:
Die opzegbrief is voor internetverbinding, niet voor vaste telefonie.
Inderdaad, maar er dus geen sprake meer van 'vaste telefonie'. Dus naast de Internetverbinding is er verder niets meer. En dus is na het opzeggen van de Internetverbinding alles weg!

Het probleem wordt dus veroorzaakt, omdat men wil overstappen van InternetPlusBellen naar een ander soortgelijk produkt. Men beseft niet, dat Internetten en (vast) bellen dus 1 produkt geworden is en dat dus bij het opzeggen van het een het ander automatisch mee moet gaan.

Een heleboel klanten van een totaal pakket (zoals IPB bijvoorbeeld) zullen zich niet realiseren, dat overstappen dus heel lastig is. En dit gaat de komende tijd vaker voorkomen, omdat er nu langzamerhand steeds meer van de 'eerste' klanten van IPB willen overstappen naar betere, snellere en goedkopere produkten. Met alle problemen zoals hierboven beschreven.

Nog een TIP voor mensen, die nog niet bellen maar wel internetten via ADSL.
Ik heb destijds gekozen om mijn analoge vaste KPN nummer gewoon te behouden. Mijn KPN abonnement heb ik omgezet naar het goedkoopste abonnement van ongeveer € 10,00 per maand. Vervolgens heb ik mijn ADSL abonnement uitgebreid met BasisBellen voor € 4,95 per maand en voor ongeveer € 45 een 'centrale' gekocht (google maar eens op AX520). Dit kastje zorgt ervoor dat uitgaande gesprekken via VOIP lopen (dus gratis). En op beide nummers (KPN en VOIP) kan ik gebeld worden (alleen heb ik niemand mijn VOIP nummer gegeven, want het oude werkt gewoon). Het kastje schakelt dus automatisch de juiste lijn door naar mijn telefoon. En het belangrijkste voordeel is, dat als VOIP niet werkt (en dat lees ik heel vaak) uitgaande gesprekken automatisch via de KPN lijn lopen. Gelukkig werkt mijn VOIP lijn heel goed, want ik zie geen belkosten op mijn KPN rekening!

Gesloten