LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teveel betaald aan UPC

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hares
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2008 19:57

Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door hares »

Per februari 2007 heb ik mijn chello classic omgezet naar chello extreme ook heb ik toen mijn telefonie over laten zetten naar telefonie anytime.
Ik heb toen nog wel heel duidelijk gevraagd of het modem dat ik op dat moment in mijn bezit had deze snelheid aankon. Nadat de verkoper dit had nagevraagd was het antwoord ja. Nogmaals gevraagd of dat zeker was. "Ja mevrouw dat is zeker". En inderdaad leek de verbinding sneller, hoewel mijn zoon aangaf dat het downloaden absoluut niet sneller ging.
In september begonnen de mensen die ik aan de telefoon had te klagen over gekraak op de lijn, zelf had ik daar in eerste instantie geen last van. Later (oktober/november) begon ik zelf ook het gekraak te horen. De eerste reactie van UPC was dat het aan mijn telefoon zou liggen. Daarop een andere telefoon gekocht (gelukkig geen dure) en toen bleek dat het niet aan de telefoon lag. Een storing via de site gebeld. Een dag later kreeg ik een mailtje waarin stond dat de verbinding was doorgemeten en dat die was goed. Het kraken bleef en dus weer via de site een storing gemeld. Daarna werd ik gebeld: mijn modem was niet goed en moest vervangen worden, als ik wilde kon dat ook op zaterdag. Prima service dacht ik nog. Monteur kwam die zaterdag en toen bleek dat ik nog een oud modem had dat helemaal niet de verbindingssnelheid van Chello Extreme aankon. Hij adviseerde mij meteen contact op te nemen met UPC want dan zou ik het teveel betaalde wel terugkrijgen. Ik heb toen meteen via de site een klacht ingediend. Die werd keurig bevestigd en daarna werd het stil. Na 3 weken een herinneringsklacht gestuurd, weer keurig een bevestiging en de volgende dag een reactie. Helaas niet de gewenst. Men had mijn klacht behandeld als een storing en kort gezegd kwam het erop neer dat mijn verbinding prima was. Meteen gereageerd dat ik dat begreep omdat de verbinding nu ook prima was maar niet was geweest en dat ik 10 maanden teveel betaald abonnementsgeld terug wil. Buiten een ontvangstbevestiging geen reactie. In de tweede week van januari dat toch maar gebeld (tegen betaling) en na lang wachten een mevrouw aan de telefoon die mij aangaf dat ik geduld moest hebben.
Kortom ik ben nu twee maanden en nota's verder en nog geen cent terug gezien.
Kan iemand mij adviseren hoe ik UPC kan bereiken. Hoe ik mijn geld in 1x terug kan krijgen? En of ik juridische stappen kan ondernmen. Ik hoor graag uw advies.
Met vriendelijke groet,
Hares

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door agro »

Kan iemand mij adviseren hoe ik UPC kan bereiken
Het heeft geen enkele zin om ze te proberen te bereiken, op aangetekende stukken met bericht van ontvangst durven ze nog galshard te ontkennen dat ze die ooit hebben ontvangen.
Hoe ik mijn geld in 1x terug kan krijgen?
Bij de firma list en bedrog kennen ze vele talen behalve BEtalen.
En of ik juridische stappen kan ondernmen.
Tuurlijk kan je juridische stappen ondernemen, maar zal je altijd meer kosten dan het je opleverd.

Beter is het om helemaal te kappen met de firma list en bedrog, je leven zal er een stuk aangenamer mee worden.
Er zijn betere en leukere alternatieven, dan de louche arrogante en onbeschofte instelling die upc heet.

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door ik77 »

ik was even bij een UPC center binnengestapt.

Heb ik ook mijn abbo van 34,95 weer terug laten zetten naar 29,95, waar ze telefonisch moeilijk over deden alsof dat niet kon. Bij de winkel was het geen probleem, en werd het teveel betaalde in mindering gebracht op mijn volgende rekening.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

Trieste Agro,

je zegt al jaren geen diensten van UPC af te nemen vanwege een royement, toch weet je schijnbaar alles over UPC, hoe gefrustreerd kan een ex UPC klant blijven :D :wink: :lol: :? :) :o (*_*)

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door Cornal »

begin okt. UPC TV opgezegd i.v.m. aanschaf digitaine van KPN.
omdat je vooruit moet betalen ,heb ik de maand december nog te goed ,dus 16 euro.
maar als je belt ,krijg je zo'n geprogrammeerd persoon aan de lijn die daar dan niets van af weet.
een email adres kan ik ook nergens vinden,evenmin het adres waar je met zoiets naar toe kan.
heb naar A'dam geschreven maar niets terug gehoord.
ik zal niet armer worden van die 16 euro maar moet het gewoon terug hebben,is mijn goed recht.
zijn er meer mense die daar mee te maken gehad hebben?

Jovel
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:38

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door Jovel »

ga naar www.coax.nl
en vul daar het feedback formulier in

http://www.coax.nl/feedback/index.php

en wij gaan er achter aan,

vriendelijke groet,

Hans Ronhaar
Voorzitter COAX NL.

ahm-pennings
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 05:27

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door ahm-pennings »

Ikzelf heb 2 keer toe wat aan de hand gehad met UPC.
Na ook eerst het gebruikelijk gedaan te hebben en heb ik toen
een brief gestuurd naar de directeur.
Hierop ben ik tot 2 keer toe in het gelijkgesteld en was het zo opgelost.

Misschien ook eens proberen.

MVG
André

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door Cornal »

waar zit de directeur ,in A'dam of Leeuwarden?
dan schrijf ik gelijk een brief.
en anders ga ik in op het vorige aanbod,lijkt mij ook wel wat.

bobofarm
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:23

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door bobofarm »

Troost je maar, Hetnet houd er dezelfde werkwijze op na. Had ze tijdig opgezegd i.v.m. verhuizing en geen bereik, dus ik kon mijn contract niet mee verhuizen. Na heel lang heen en weer schrijven, bellen en e-mailen sloten ze mij een maand eerder af dan afgesproken. De datum was zelfs door hen nog schriftelijk en zeker 5 x per e-mail bevestigd!!!!!

Echter ,de maand die je altijd vooruit moet betalen heb ik nog altijd niet terug gekregen en nu zijn ze oostindisch doof.

Het is fantastisch dat alle providers online factureren met alleen maar automatische betalingen en 1 maand vooruit, dan schiet de klant er altijd bij in!!! Het is gewoon diefstal!!! Maar je bent gewoon machteloos!!! :twisted:

Hemina
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2008 19:18

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door Hemina »

Ik heb met Upc eigenlijk hele goede ervaringen. ik had een internet storing, dus gebeld met upc. Na heel veel heen en weer gedoe, en vijftien euro verbeld te hebben, bleek dat het een storing gewoon in de buurt was. Ik heb een klachtenbrief geschreven omdat ik vind dat men zoiets ook meteen kan melden. drie dagen later kwam er iemand aan de deur om te vragen wat er nou precies aan de hand was, en de volgende dag werd ik gebeld en heb alle telefoonkosten vergoed gekregen. Hulde aan Upc.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door agro »

Heel geloofwaardig, :oops: en wat leverde je dat op?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door gravedigger »

Een baantje in het call-center 8)

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door ik77 »

Waarom niet geloofwaardig agro? Jij ziet echt spoken weet je dat?
Toen we hier net chello hadden, hadden wij ook niet meer dan problemen, en op het moment dat ADSL kwam, hebben we destijds chello er zo hard uitgetrapt als we maar konden en hadden we er geen goed woord voor over. Na door planet onbeschoft behandeld te worden door de hekpdesk hebben wij besloten om weer naar een ander over te stappen, en na wat vergelijken besloten o, upc maar weer een kans te geven, vanwege de goede ervaringen die we ondertussen gehoord hadden om ons heen.
En ja, we zijn 2x bijh de UPC winkel langs geweest om administratief wat te regelen, maar voor de rest verliep alles gewoon soepel en goed. Nummer werd omgezet op de dag dat ze dat ons verteld hadden, en het pakket werd zelfs eerder bezorgd dan verplicht was, maar we hadden gevraagd of het iets eerder kon komen omdat we mensen op de hoogte moesten brengen van ons nieuwe e-mail adres.

Dus je ziet echt spoken agro... UPC is echt zo slecht niet meer als het was! Maar dat weet jij niet, omdat je al zo lang weg bent bij ze!
En als ik nog niet terug was bij hun, had ik nog net zo geroepen als jij doet :wink:

Belastingraadsman
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 dec 2007 17:02

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door Belastingraadsman »

Waarom altijd klagen over UPC, Het zijn daar oplichters, en dat is toch algemeen bekent. ik kreeg ook een incassobureau zonder dat in een overeenkomst of een aansluiting bij UPC had, dus het kan veel gekker, bij UPC is alles mogelijk. Maar dat was snel opgelost.
Waarom ga je niet gewoon daar weg. De beste oplossing is om priveadressen en telefoonnummers van werknemers van UPC op internet te zetten, want zij zijn de oorzaak van alle ellende, Op een uitreksel van de Kamer van Koophandel staan diverse namen en adressen van leidinggevende van de firma,s list en bedrog. Zolang wij als consument worden geconfronteerd met dit soort zaken, moeten wij gewoon deze personen ook prive gaan aanpakken. Gewoon een team vormen en dan met de groep de prive adressen benaderen, dan is het zo over. De A-team loste toch ook zo alles op.

barteman
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2007 11:22

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door barteman »

Klagers klagen en niet klagers klagen niet simpel toch, mensen die zeggen "ik heb van horen zeggeen dat UPC slecht is en oplichters zijn"
moeten hun mond houden en eerst zelf ervaringen opdoen.

Ik ben woonachtig in Veldhoven en heb de hele handel van UPC
telefoon, televisie, digitale televisie en internet. Op af en toe een storingkje na geen problemen. Tot op heden altijd binnen redelijke termijn geholpen (daags na contact met de helpdesk, die ik mogelijk als uitzondering wel vlot te sppreken krijg) nieuwe apperatuur zonder kosten vervangen.Tip via mijn UPC mailtje met klacht, probleem en je hebt vrij snel een reactie. Als UPC het waagt om mij slecht te behandelen ben ik zo weg, gelukkig tot op heden niet nodig

Belastingraadsman
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 dec 2007 17:02

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door Belastingraadsman »

Beste Barteman,

Het zou een te groot verhaal worden, om mijn ervaring met UPC hier te vertellen. Maar mijn beschuldiging is geheel juist, en ik heb het dan ook schriftelijk in mijn dossier. Ik blijf nog steeds hopen, dat UPC aangifte wil doen van mijn beschuldiging, Dit zou erg leuk kunnen zijn voor de media, maar zij zijn er ook wel van overtuigd zijn dat elke Nederlander weet dat hij/zij problemen kan verwachten met UPC.
En volgens mij hebben zij er ook hun buik van vol. Maar UPC heeft een geen bord maar een bunkermuur voor zijn kop. Maar zelfs het adelaarsnest bleek verwoestbaar te zijn. Ze hebben zelfs hijgers bij de klantenservice. Maar mogelijk zijn er ook klanten die geen problemen hebben mensen zijn soms snel tevreden. Het probleem was. Ik wilde klant worden, en dat kon niet, ik kon niet worden aangesloten, dit terwijl er een aansluiting was. Maar als je gaat verhuizen en je wilt snel worden aangesloten, (er was al een aansluiting) Later bleek dat de oorzaak een vinkje was. De aansluitkosten die je moet betalen zijn voor het zetten van een vinkje, meer niet. Maar ik had al een schotel van Canal Digital. En die is niet beter dan UPC. Zelfde ellende. Een voordeel heb ik wel, met opzeggen krijg ik nooit problemen. Ook Canal Digital, koos eieren voor zijn geld. Mogelijk omdat ik mij meer heb verdiept in de wetgeving, en deze dan ook toepas.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door Wheeler »

Beste belastingraadsman,

Zet even wat voorbeeldbrieven in het forum, dan help je de mensen pas echt.

Als jij de wetgeving beter kent dan menig forumbezoeker zou je dit toch zelf al hebben kunnen bedenken, of zie ik het nu echt verkeerd?

Doe je burgerplicht, laat zien hoe jij dat zou doen!

RenesE
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2008 06:19

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door RenesE »

Mijn ervaring is dat UPC zeer slecht bereikbaar is als het gaat om andere zaken dan uitbreiding aansluiting. Iets nieuws aanvragen, zoals Tele2, is online zeer simpel geregeld. U moet echer niet proberen om dit online weer op te zeggen. Dat kan alleen via het voor intimi zeer bekende 0900 nummer. De laatste keer dat ik hiervan gebruik maakte was ik slechts enkele minuten verbonden, na een lange wachttijd, en mijn prepaid tegoed met 15 euro afgenomen. Tel uit je winst.

master48
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2008 10:26

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door master48 »

Heb al jaren kabel van UPC tot volle tevredenheid.
Enkele maanden geleden wilde ik Internet plusbellen voor 29,95 per maand, dit met de bedoeling de vaste telefoon van KPN op te zeggen.
Via Internet het complete pakket aangevraagd, het was via de postcodecheck leverbaar op mijn adres.
Twee weken later een brief van UPC met het verzoek om hun te bellen, ze beweerden dat ze mij hadden proberen te bereiken maar dat lukte niet.
Dit is de eerst leugen, na controle van mijn nummermelder bleek er geen telefoontje geweest te zijn.
Ik ze gebeld, het bleek dat ze nog enkele gegevens nodig hadden.
Ze vroegen hetzelfde als wat ik bij de aanvraag al had doorgegeven.
Afijn, na enkele dagen kwam het complete pakket binnen.
Modem en splitter gemonteerd in de meterkast, de UTP kabel door het betonnen plafond van de meterkast en door een slaapkamermuur naar de computer geleid.
Alles was klaar, alleen nog een brief met de installatiegegevens moest nog komen.
Na ruim een week maar eens gebeld en wat bleek...............
Het abonnement is niet beschikbaar op uw adres, wordt mij gezegd.
Dus de hele zaak weer in de doos en retour afzender.
Wat was ik blij dat ik mijn oude provider nog niet opgezegd had.
Afgelopen december zou ik een rekening moeten krijgen voor mij kabeltv, deze bleef uit, dus ik keek op de site van UPC, daar stond de rekening, maar voor kabel, internet en telefoon met als eindbedrag 0,00 euro.
Heb inmiddels al twee keer een klacht ingediend met de mededeling dat het bedrag niet klopte (ik moet n.l. wel alleen voor kabeltv betalen)
en het verzoek mij hierover te bellen, het is hun fout en ik heb geen zin om de helpdesk te bellen en dan een tijd in de wacht te staan á 10ct. per min.
Tot op heden geen enkele reactie.
Dit is UPC.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Teveel betaald aan UPC

Ongelezen bericht door Henri42 »

een aantal maanden hetzelfde pakket gevraagdfbij UPC, 09001580 gebeld en na 4 minuten was alles functioneel geregeld, OOK ZO IS UPC (*_*)

Gesloten