LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus »

Ik zeg meestal dat ik een automatische incasso afgeef bij het nemen van internet. De praktijk is bij mij echt anders hoor. Ik maak de kosten zelf over. Op mijn incasso kan namelijk door alle bedrijven nooit een automatische incasso worden afgeschreven. Dus kan Alice dat ook niet. Presteren ze niet goed; krijgen ze geen geld van mij. Presteren ze goed? Dan krijgen ze weer geld. Ik ben de baas over mijn eigen portemonnee.

Groet,

Uranus.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus »

Ik heb ook Alice, maar we hebben geen ISP maar een oplichter in de Internetbranche erbij. Weet u dat wanneer wanneer het internet afgeknepen word, dat juist het internet instabiel word? Ardige mensen daar bij Alice, maar ze deugen niet. Grote beloften, mkaar ze kunnen nog geeneens leveren dat wat ze moeten leveren of ze willen niet leveren dat wat ze moeten leveren. Ik heb ze vijf dagen de tijd gegeven om de boel goed te maken; doen ze dat niet binnen dit termijn, dan kap ik ermee.

Er zal een website worden opgericht voor Dubieuze Internetproviders in de Internetbranche. Deze zal gewoon te vinden zijn in Google.

Deze website worden door Collega's en ik opgestart. Dan worden de mensen gewaarschuwd en die ISP wordt op deze wijze gewoon te schande gezet. Ik begin het een beetje zat te worden. Daar komt Telfort en Tele2 ook onder.

Groet, Uranus.

lapto
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2008 22:12

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door lapto »

Beste Uranus

Het is een leuk idee om dat te gaan doen maar ik kan je vertellen dat het niet zal gaan werken en wel om de volgende reden.

Als je aan het zoeken ben naar een andere internet provider en je toets het in op google zal je ook naar deze site en andere site's gelinkt worden.

Waarschijnlijk heb je zelf niet gezocht en gekeken naar reacties van andere alice gebruikers.
Ik weet namelijk dat ik zelf op verschillende site's mijn ervaringen heb beschreven en ik kan je beloven dat al die berichten negatief waren het enige dat ze snel en optijd deden waren rekeningen sturen.
Maar niet alleen ik heb veel geschreven maar met mij heel veel andere mensen.

En ik snap dat over alle internetproviders iets slecht staat maar als zoals bij alice veel mensen de zelfde dingen opschrijf kan je er wel vanuit gaan dat het een hele grote kans is dat dit ook bij jou zal voorkomen.

Greets lapto

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste Lapto,

Je hebt hierin wel gelijk. Beter is dat niet te doen, maar ik zou dat juist willen doen; juist met die providers die heel aardig aan de buitenkant lijken, maar het domweg niet zijn.

Goed, ik heb ze vanmorgen op z'n gvd gegeven. Goed ook. Ik heb geëist dat wanneer het snelheidsprobleem van internet en de omzetting van mijn oude nummer op Alice niet binnen 5 dagen gerealiseerd is, dat ik zonder enige betaling overga naar een andere provider. Ik weet al welke. FreeOnline. Niet echt een grote provider, maar ik haal nu met Alice 4Mbit en bij FreeOnline 23.552 Kb/sec. Dat wil dus zeggen 23.5 Mbit. iuk heb van een paar mensen gehoord die vrienden zijn van een vriend van mij, die deze provider hebben, dat zij erg tevreden zijn over deze provider freeonline.com. Een kleine , maar zeer goede provider die veel meer verdient. Mo, wat een snelheid, maar ik hoorde pas van ze op het moment dat de modem van Alice binnen kwam. Dus kon ik dit ook zeggen.

Ik ben ziek van al die zogenaamde internetproviders die de mensen lopen op te lichten en dan met Algemene Voorwaarden waar alleen de provider vrolijk van word. Gelukkig is daar al iets verbetering in gekomen, maar dat is nog veel te weinig.

Uranus.

lapto
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2008 22:12

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door lapto »

Beste Uranus

Ik weet maar al te goed hoe ziek je jezelf hierdoor voelt en ik wil je echt niet afkraken door mijn vorige bericht sorry als het verkeert over zou komen.

En wat betreft hun op hun g.v.d geven zal niet helpen ben ik bang :P maar dit lucht wel op. :roll:

Ik heb momenteel Vodafoon internet + bellen en dit beval mij zeer goed. Het is wel een stuk duurder dan alice maar ik heb een zeer stabile internet-verbinding en dat vind ik als regelmatige gamer wel heel belangrijk.
En wat ook fijn is dat je met een mobile telefoonabb. gratis belt naar hun helpdesk voor als dat nodig is.

In tegenstelling tot alice waarvan ik 140 Euro aan klantenservice koste heb gehad en dan een 180 abb. koste + extra koste.

En het ergste is dat ik maar 3 dagen internet heb gehad en een week telefoon. En daarvan had mijn internet ieder 15 min een uitval en de telefoon-verbinding was ook niet goed.

Dus ik weet heel goed hoe boze alice-klanten zich voelen.

Greets Lapto

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door D1RK »

Alice een knappe vrouw met gladde praatjes....
Alles is beter, dus de klachten ook...

Als je als nieuw bedrijf zoveel reactie's kreeg via Zoeken....
Probeer de knop hierboven en er zijn oudere firma's die minder hoge score halen met vele malen meer klanten.

Ze beloven veel maar waar blijven die tevreden klanten dan?
Een vraag per E mail en ik wacht al maanden op antwoord.
Bij Compuserve kreeg ik na 3 vragen altijd binnen 24 uur antwoord, maar meestal binnen 3 uur, maar ik probeerde ook het weekend waarin ze officieel gesloten zouden moeten zijn!

Deze gratis helpdesk vragen waren tevens test of je zonder duur 0900 nummer ook goede en snelle antwoorden zou krijgen en die kreeg ik dus.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus »

Ik bedenk me, dat een oplichter twee dingen laat. Hun product te leveren en service te verlenen, want dat kan je niet van een oplichter verwachten natuurlijk.

Ik heb hier 1,5 Mbit met heeeeel veeeeel pijn. Lijkt Internet en Bellen van KPN wel!! Mijn vader heeft meer!!

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus »

Dirk,

Wanneer ik geen gedoe had gehad met de telefonie mbij Compuserve inzake van de veiligheid, want met een programmaatje kunnen ze je wachtwoord onder het telefoon nummer tracen. Ze zetten dat weer in hun Zyxel modem en klaar is Kees. Zij gaan feestvieren op jouw nummer en jij betaalt de kosten; dan had ik nog steeds bij Compuserve gezeten. Ik vond het prima daarzo.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus »

Lapto, ik voel met je mee. Inderdaad, zo is het met mij ook gegaan.

Greetz,

Uranus.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus »

Ik heb een mail gekregen van Alice met een Acrobat file. Dat ik per 30-11-2008 ben afgesloten van Alice en dat mijn contract beëindigd is. Ja, ik heb hun ook ongeneerd op hun falie gegeven en ze stonden stijf aan de andere kant. Daarom willen ze me er ook graag weg hebben, waar ik op aan heb gestuurd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Uranus
Ik heb een mail gekregen van Alice met een Acrobat file. Dat ik per 30-11-2008 ben afgesloten van Alice en dat mijn contract beëindigd is.
Het lijkt mij verstandig om deze mail schriftelijk te laten bevestigen. Telfort had b.v. in februari 2008 een mail gestuurd waarin mijn opzegging per 10-12-2007 bij het ingelijfde 12move werd bevestigd. Vervolgens bleven ze me stalken met onterechte facturen omdat hun mails door hen zelf genegeerd werden. Sta op schriftelijke bevestiging einde contract. De kans dat die brief nog ergens ligt is groter als een mail die u nu toegestuurd kreeg.

Ik ben 9 maanden gestalkt. Ik neem NOOIT meer genoegen met een mail als bevestiging einde contract. Brieven worden tot in lengte der dagen bewaard, zodat ik desnoods jaren later nog kan bewijzen dat de overeenkomst is beëindigd.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus »

Ik heb hen om een bevestiging per brief gesommeerd en dit oer e-mail gevraagd. Dat doe ik expres doordat ik dan een bevestiging heb per datum en tijd dat ik hen dat ook daadwerkelijk gevraagd heb. Verder heb ik ook een aangetekend schrijven gestuurd naar hun adres waar ik datzelfde ook gevraagd heb en dat ze mij mogen afsluiten. Ik verwacht inderdaad nog een schriftelijk antwoord van hen retour.

Telfort en Alice hebben maar slechts één ding gemeen en dat is dat ze allebei oplichters zijn van nature, doch beiden hanteren ze een andere methode is me opgevallen en dan moet je er ook op een andere wijze naar handelen. Bij Tiscali was ik veel minder beschaafd.

Doch wat me opvalt is dat ik een tot 20 Mbit lijn zou hebben, maar vanuit Alice uit maar een snelheid heb van 1Mbit. Ja, zeiden ze we kunnen daar niets aan doen. Ik heb het vermoeden dat die Coperfield modems tot de nek toe zijn dichtgeknepen. Bij hen is er wel een bepaalde sneheid van 4 Mbit te zien, maar ik krijg 1.5. Dars is even supersnel internetten voor 29,95!! Ik ben erg onder de indruk, dus niet.
Ik zit pas 7 dagen bij die toko en ik heb afgezegd. Ze willend at ik de rekening betaal, maar wanneer men niet levert kan men uit die `niet levering' geen betaling uit voort zien komen.

Groet,

Uranus.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt ook om een incassoprocedure te voorkomen betalen en op grond van de wet een deel van de abonnements kosten terug vorderen. b.v. 88% ;)
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).
[7.1"g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd in de kwaliteit, die u zou mogen verwachten zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

1.5 mb lijkt mij ver beneden de maat.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus »

Inderdaad. Gewoon goed gedaan. Blijf bij wat je hebt. Ik heb voro de test even internet van Alice moeten nemen. Blijkt dat ik hier supersnel internet het TOT 20 Mbit en dat ik draai op 512 KiloBIT (GEEN BYTE) per seconde.

Telefoon net zo slecht. Twee minuten bellen dan al de verbinding weg en je moet 90 minuten wachten om nog eens 2 minuten te kunnen bellen. Ze zeiden heel oenig:"Ja, daar kunnen wij ook niets aan doen". Daar zakt toch je broek van af!! Dit is pure wijveninternetjes die graag belazerd willen worden, maar niet serieus te nemen bij mijn vakgenoten ICT-ers. Dit had echt niet moeten bestaan!! Ze incasseren zonder te presteren. Gewoon wegwezen. Daar horen geen mensen thuis.

Uranus.

renate1
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2008 21:57

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door renate1 »

http://www.vraagalex.nl/0900-alternatie ... -:&uid=735

geen 25 ct per minuut meer betalen?
kijk hier :)

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Alice heeft een fout gemaakt bij mijn telefoon. Ze hebben me naar het naar buiten belverkeer afgesloten. Dat betekent, dat ik dus niet naar buiten kan bellen. Dit nadat de telefoon net twee dagen warm begon te draaien het goed te doen. Ze zeiden tegen me, dat zij 14 werkdagen nodig hebben om dat probleem te herstellen. Dus zij maken een fout en de klant kan daar 14 werkdagen op wachten wanneer deze gerepareerd is of de fout herstelt is en dan nog kunnen ze zeggen:"Ja, dat het nu niet werkt, daar kunnen we ook niets aan doen". Wat zijn het voor verlaten hufters daarzo?

Dit soort oplichters mogen geeneens bestaan. Ik ga naar freeonline.nl. OK, je betaalt wel iets voor de telefoonkosten, maar je hebt internet waar je U tegen zegt!! www.freeonline.nl. Voor 13,95 per maand!!

Groet, uranus

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Alice stuurde me een onlinerekening. Ik kan vanaf dag 1 mijn telefoon niet gebruiken, noch telefoon ontvangen, maar die lui presteren het om 300,= in rekening te brengen en 29,95 voor de kosten per maand. Ik heb nog steeds geen telefoon!! Ik heb hun het volgende gezegd:"Nu weet ik dat u een oplichter bent. Ik heb bij deurwaarder Mr. van Velzen een eisend bedrag de deur uit laten doen naar hem toe van 60 uur x 500,= per uur is € 30.000,=. Dat vermenigvuldigen met 3 weken komen we uit op € 90.000,=, wegens het feit dat u in gebreke bent gebleven". Ik kreeg meteen een telefoontje op mijn mobiel dat ik dat bedrag toch wel verschuldigd zou zijn. Wanneer ik niet gebeld kan worden en niet kan bellen; kan ik ook niet van de telefoon gebruik maken, dus kunnen die kosten niet gemaakt zijn en kunt u ze ook niet in rekening brengen. U bent immers in gebreke gebleven. Dat geldt ook voor het internet. Ik ben blij dat ik de automatische incasso heb geblokkeerd en dat daar in ieder geval niets meer te halen valt voor u. Met vriendelijke groet, J.E. Prins".

Daar kunnen ze het mee doen.

Groet Uranus.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het lijkt mij verstandig deze zaak voor te leggen aan de Geschillencommissie waarbij u bedingt per direct ontbinding overeenkomst omdat er geen dienst verleend wordt ( mocht dit nog niet geregeld zijn) + schadevergoedingsregeling.

Iets voorleggen aan de geschillencommissie ontslaat u niet van uw betalings verplichting. Maar het lijkt mij dat de geschillencommissie het met u eens is met het oog op de wet dat u niet hoeft te betalen voor niets en u dus uw geld terug krijgt + vervolgschade.

Waar is het bedrag van 300 euro op gebaseerd?

samir240
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2008 20:22

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door samir240 »

Ik heb ongeveer het zelfde gehad tijdje terug..
Heb internet aangevraagd bij Alice en het werd een maand te laat geleverd. en nu is er laatst van mijn rekening 118 euro afgeschreven van mijn rekening voor 2 maanden internet en nieuw telefoon lijnverbinding..
terwijl ik heel duidelijk had gemaakt dat ik al een telefoon lijn had bij KPN. Hiervoor is 80 euro in rekening gebracht. Hierover heb ik geïnformeerd zij hebben deze "speciale lijn" nodig omdat snelheid van internet leveren te halen. terwijl ik gewoon een simpel 20mb verbinding heb. Het ergste vind ik dat het mij niet eerder is gemeld of door gegeven dat er 80 euro in rekening gebracht zou worden.
Ik ben vanaf 1 jan geen klant meer bij Alice en ik raad het het iedereen af!!!

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Alice internet

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik heb na de alice tragedie nu FreeOnline. Snel en je bent ook zeer snel aangesloten. Werkt top. http://www.freeonline.nl

Gesloten