LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
TonKa
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2008 22:11

Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa

Ongelezen bericht door TonKa »

In de zomer van 2006 word ik op een braderie in Harlingen aangesproken door een verkoopster van Scarlet met een mooie aanbieding: ADSL met telefonie voor 24,95 euro per maand en nu ook nog zonder de gebruikelijke activeringskosten ad 39,00 euro.
Ik heb een weekendhuisje in Makkum waar ik een KPN lijn heb die al 18 euro per maand kost dus voor een paar euro extra internet erbij lijkt me een goed plan. Ik heb ter plekke het contract getekend en de verkoopster heeft nog met pen op het contract geschreven: Gratis 39 euro activatiekosten.

De apparatuur is geleverd en alles werkt dus ik blij, tot op 16 september de eerste rekening in de bus valt, en u raad het al…. de 39,00 euro activeringskosten zijn al meteen automatisch afgeschreven.
Toen is het gevecht om dit geld van Scarlet terug te krijgen begonnen… Ik heb gebeld, gemaild, gefaxt en geschreven, niets hielp. Als je belt mag je eerst tot wel meer dan 20 minuten wachten á 80 cent per minuut en als je pech heb wordt na een kwartier de lijn spontaan verbroken, kun je weer overnieuw beginnen. Op e-mail wordt al helemaal niet gereageerd. Schrijven gaat beter en men belooft het uit te zoeken (zie brief Scarlet 3 nov. 2006). Er gaan weken, zelfs maanden voorbij maar er gebeurd helemaal niets. Weer bellen, weer mailen, vragen, smeken, nog maar eens het hele verhaal uitleggen tegen de zoveelste call-centre medewerkster, niets helpt. Bij Scarlet werken kennelijk meer mensen op de marketing afdeling dan bij de klachtenafhandeling.
Eind februari 2007voor mij de maat vol is, ik zeg de hele handel op en schroef het ADSL modem van de muur. Dan maar geen telefoon met internet. Ik schrijf een boze brief en leg uit dat ik me belazerd voel en daarom het contract per direct opzeg. Het contract liep eigenlijk 2 jaar maar als Scarlet zich niet aan een afspraak houdt, hoef ik dat ook niet. Met bedrijven die zich niet aan hun afspraken houden doe ik geen zaken. Een consument heeft in dit land toch wel recht op een fatsoenlijke behandeling…?

Dan komt er dan opeens wel schot in de zaak. Op 9 maart, nog geen 2 weken na mijn opzegging stuurt Scarlet een excuusbrief en crediteert de 39,00 euro. Voor mij komt dit echter te laat. Stel dat Scarlet weer zo’n fout maakt, kan ik weer een half jaar om mijn geld bedelen. Voor alle ergernis en kosten die ik heb gemaakt kreeg ik trouwens geen cent terug. Ik heb er helemaal geen vertrouwen meer in en volhard dus in mijn standpunt. Ik wil mijn opzegging niet meer terugdraaien, ook niet omdat Scarlet geen enkele maatregel neemt om dit soort foutieve afschrijvingen in de toekomst te voorkomen.

De rekeningen en aanmaningen stapelen zich op. Ik heb het hele verhaal nog eens uitgelegd aan het incassobureau maar ook daar zien ze mijn redelijke argumenten niet in. Op 23 april krijg ik zelfs een brief van de stichting Preventel, een organisatie die wanbetalers van telecom aanbieders registreert zodat die geen nieuwe abonnementen kunnen afsluiten. Scarlet had mij laten registreren en toen ik een nieuw GSM abonnement wilde afsluiten bij Telfort werd ik meteen geweigerd. Bij Preventel luisterde men echter wel naar mijn relaas want nadat ik het hele verhaal in een brief had uitgelegd werd de registratie ongedaan gemaakt.

Vandaag een brief van de deurwaarder gekregen en de zaak komt dus voor de rechter. En nu maar hopen dat deze wil luisteren naar mijn redelijke argumenten en het contract nietig verklaard. Ik heb daar gelukkig alle vertrouwen in.

Telecommunicatiebedrijven staan op nr. 1 genoteerd van de klachten top10 van de Ombudsman en Scarlet is daar een goed voorbeeld van.

Met vriendelijke groeten, Ton Kamminga

sander1969

Re: Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa

Ongelezen bericht door sander1969 »

Inderdaad ook veel problemen gehad met Scarlet.
Nog steeds trouwens.
Scarlet is makkelijk met het maken van een melding aan Preventel. Het ongedaan maken is echter een groot probleem.
Dit ondanks het feit dat je goede redenen hebt gehad om de betaling te storneren.
Kan te maken hebben met de relatie tussen Scarlet en Preventel. Zoek maar eens verder.....

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa

Ongelezen bericht door Peter-O »

@ TonKa


QUOTE:
En nu maar hopen dat deze wil luisteren naar mijn redelijke argumenten en het contract nietig verklaard. Ik heb daar gelukkig alle vertrouwen in.



Ik zou er NIET teveel hoop op vestigen TonKa,

In Nederland hebben we namelijk géén RECHTSPRAAK zoals vele mensen dénken.

We kennen wel Wétspraak, ofwel gewoon klakkeloos het wetboek volgen.
Iedere boerenl*l kán dit, na wat oefenen, waarvoor we danook réchters nodig hebben wéét ik niet.

Gewoon dus alle RECHTERS vervangen door PC's, en de afhandeling van zaken zoals jij die aandraagt zullen een stuk snéller,en ook nog eens goedkoper opgelost worden.

Blijft er méér geld over voor afdelingen waar het beter/harder nodig is.

Wanneer moet je voorkomen??

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa

Ongelezen bericht door Big-V »

In Nederland hebben we namelijk géén RECHTSPRAAK zoals vele mensen dénken.

We kennen wel Wétspraak, ofwel gewoon klakkeloos het wetboek volgen.
Iedere boerenl*l kán dit, na wat oefenen, waarvoor we danook réchters nodig hebben wéét ik niet.
Reageer alsjeblieft niet zo als je er totaal geen verstand van hebt. Het privaatrecht werkt zo absoluut niet. De behandeling van een burgerrechtelijke zaak is dan ook iets heel anders dan "klakkeloos het wetboek volgen". Juist het privaatrecht (en het burgerlijk wetboek) biedt veel mogelijkheden artikelen buiten beschouwing te laten als dit vanuit het oogpunt van redelijkheid en billijkheid wenselijk is. Hier kan de rechter er dus voor kiezen om, indien hij dat nodig acht, bepaalde bepalingen niet in zijn oordeel te betrekken. Dit is heel wat anders dan "klakkeloos het wetboek volgen" en vraagt wel degelijk een grondige kennis van het recht.

TonKa
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2008 22:11

Re: Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa

Ongelezen bericht door TonKa »

Bedankt Big V, redlijkheid is precies wat ik wil.

Ik heb het hele verhaal gemaild en wie weet, vindt de deurwaarder een rechtzaak ook niet redelijk... :roll:


De brief van het kantoor van de deurwaarder was gedateerd op 21 feb. en die eisten dat ik binnen 5 dagen zou betalen. Het is nu 13 april, we wachten rustig af.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa

Ongelezen bericht door TdeHond »

voor Tonka

In hun Algemene Voorwaarden staat:

3. De Overeenkomst
3.1 Alle aanbiedingen van Scarlet zijn vrijblijvend en binden Scarlet niet.


Dit kan tegen u gebruikt worden. :cry:

Sterkte!

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 13 Apr 2008 19:30 door TdeHond voor Tonka

In hun Algemene Voorwaarden staat:

3. De Overeenkomst
3.1 Alle aanbiedingen van Scarlet zijn vrijblijvend en binden Scarlet niet.


Dit kan tegen u gebruikt worden.

Sterkte!
In een Bananenrepubliek (oké, we gaan steeds meer die richting op) is een overeenkomst misschien 100% bindend, in een normaal land is het alleen bindend als het redelijk is wat er in de overeenkomst staat. Misschien staat er wel in kleine lettertjes dat je moeder vermoord wordt als je twee dagen te laat betaald hebt, toch mag dat bedrijf met die overeenkomst je moeder niet vermoorden, als je twee dagen te laat betaald hebt. Zelfs niet als je er zelf voor getekend hebt!

Deze voorwaarde van Scarlet is nauwelijks redelijk te noemen en ik verwacht ook niet dat een rechter Scarlet gelijk geeft als ze aanbiedingen niet nakomen.

Maar ja, je krijgt natuurlijk wel een hoop gezeik als je niet betaalt, bijv. afsluiting, En dat is waar zo'n misselijk bedrijf als Scarlet vanuit gaat, dat mensen geen zin in gedoe hebben. Maar rechtsgeldig hoeft dit niet te zijn.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote:
Deze voorwaarde van Scarlet is nauwelijks redelijk te noemen en ik verwacht ook niet dat een rechter Scarlet gelijk geeft als ze aanbiedingen niet nakomen. ]

Natuurlijk is deze regel niet redelijk. Het probleem is echter dat de klant hiermee gecconfronteerd zou kunnen worden in een rechtzaak.
Bovendien heeft Scarlet alsnog het bedrag gestort op rekening van de client.

Quote
Dan komt er dan opeens wel schot in de zaak. Op 9 maart, nog geen 2 weken na mijn opzegging stuurt Scarlet een excuusbrief en crediteert de 39,00 euro ]

Zij zullen dus aanvoeren dat zij hun goede wil getoond hebben door het probleem op te lossen.
Ik vraag me dan ook af of het gaat lukken om deze zaak te winnen en de rechter vindt dat de klant een goede reden had om voortijdig het contract te beëindigen.

TonKa
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2008 22:11

Re: Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa

Ongelezen bericht door TonKa »

Zij zullen dus aanvoeren dat zij hun goede wil getoond hebben door het probleem op te lossen.
als het kalf verdonken is..... :evil:

als ik niet had opgezegd hadden ze me nu nog aan het lijntje gehouden :cry:

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa

Ongelezen bericht door KPN »

Oké, ik had daar overheen gelezen, dat hij het geld terug gehad heeft.
Dat verandert de zaak wellicht.

taxiwim
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2005 19:32

Re: Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa

Ongelezen bericht door taxiwim »

Ik heb al sinds 2005 Scarlet eerst internet in juni 2007 heb ik telefonie er bij genomen ik heb nooit problemen gehad met Scarlet in 2007 was mijn modem stuk ik belde naar de klantenservice tegen lokaal tarief hoe hij aan 80 c/pm komt weet ik niet, het is wel een 0900 nummer maar ze rekenen lokaal tarief binnen 3 dagen had ik een nieuwe goed werkende modem.
Ik had op mijn telefoon rekening verkeerde bedragen staan dat ik naar Turkije zou gebeld hebben ik heb een email gestuurd ik kreeg binnen 2 dagen bericht het bleek een fout in de centrale te zijn ik kreeg direct een goede rekening.
Over het algemeen zie je op de forms weinig klachten over Scarlet er kan altijd wat verkeerd gaan.

TonKa
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2008 22:11

Re: Scarlet "gratis" activeringskostendrama - rechtzaa

Ongelezen bericht door TonKa »

:)
Kreeg vandaag een factuur van Scarlet van 0,00 euro. Kennelijk is de stijdbijl begraven
:lol:

Gesloten