LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange heeft mij genaait help mij aub.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door KPN »

Volgens mij mag een nieuwe internetprovider niet eens je oude internetprovider opzeggen.

Dat moet je dus echt zelf te doen.

Quote van de Orange site:
tips
hou bij het kiezen van de startdatum rekening met de opzegtermijn en minimale contractduur van je bestaande abonnement zodra je de bevestiging van de geplande opleverdatum van ons hebt ontvangen kun je je bestaande abonnement opzeggen. Zo zorg je ervoor dat je abonnementen zo goed mogelijk op elkaar aansluiten gebruik de voorbeeldbrief van Orange voor het opzeggen van je oude abonnement
Dus ga inderdaad maar ergens anders zielig zitten doen sukkel.
Laatst gewijzigd door KPN op 12 mar 2008 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.

jaywalker
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:52

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door jaywalker »

@ KPN, Welkom in 2008, dit gebeurt dagelijks duizenden keren en heet een telco-telco migratie...................

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door KPN »

@jaywalker

Bij welke providers dan?
Heb je daar ook voorbeelden van (links/quotes naar/van waar dat staat)

Ik kan me natuurlijk vergissen.
Maar een telco-telco migratie is niet anders dan een overstap, heeft niets met wel of niet zelf opzeggen te maken.

Geplaatst op 12 Mrt 2008 00:25 door jaywalker

--------------------------------------------------------------------------------

@ KPN, Welkom in 2008, dit gebeurt dagelijks duizenden keren en heet een telco-telco migratie...................

special
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door special »

Ik heb nooit vermeld dat dat kpn abonoment op mijn naam staat, ik internet ook op internet dat niet van mij is get it? ik wil dat die zooi van me lijn afgaat en dat orange me mijn lijn geeft die op mijn naam staat.

Maar snap hele discussie erna niet Orange heeft mij toegezegd het te regele gebeurt niet fine geen aansluiting geen contract ben nie gek ofzo @ kpn volwassen zeg ik gok 13 jaar ?

Laat de discussie hier maar rusten ik heb mijn orginele vraag al beantwoord gekregen van een hulpzaam forum elders..

@ angel elk product of dienst dat via het internet besteld is is retourneerbaar gedurende 30 dagen... mail de consumentenbond ofzo voor navraag zou ik zeggen xD

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door roro25 »

@ angel elk product of dienst dat via het internet besteld is is retourneerbaar gedurende 30 dagen
Dit is dus echt pure onzin.... je bedoelt waarschijnlijk de afkoeltermijn van aankopen die je koopt inzake de wet kopen op afstand. En die bedraagt maximaal 7 dagen. Dus binnen 7 dagen mag je ervan af en niet binnen 30 dagen.

Ik ben beneiuwd wat voor antwoord je hebt gekregen op de andere fora; ik dnek nl. dat dat ongeveer dezelfde strekking zal hebben als het antwoord wat hier gegeven is.

Er zit, zoals je hebt gemerkt, een verschil tussen het (door jou)gewenste antwoord en het werkelijke antwoord.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door KPN »

@special

Het zou netjes zijn als je dan ook even laat weten wat dat antwoord is.
Valt onder de zogenaamde "netiquetten".

Daarmee help je dan mensen die net zo stom zijn als jezelf bent en hetzelfde "probleem" als jij hebben. Maar goed, je hebt waarschijnlijk helemaal geen antwoord, dus laat maar zitten.

Als Orange dat heeft toegezegd, dan waren ze verkeerd bezig, aangezien dat niet toegezegd kan worden. Zij kunnen geen abonnementen bij andere providers opzeggen. Op hun site is ook nergens terug te vinden dat hun "overstapservice" inhoudt dat zij het oude abonnement, al dan niet op je eigen naam, beëindigen.
Simpelweg omdat ze dat niet mogen.

Dat je niet vermeld hebt dat KPN niet op jouw naam staat is dan behoorlijk nalatig van je, aangezien het logisch is dat iedereen na het lezen van jouw startpost ervan uitgaat dat het wel op jouw naam staat en dat je zelf verantwoordelijk bent voor het opzeggen van KPN.
Ik dacht het helemaal doordat je dit geschreven hebt:
Dit omdat ik gewoon nu nog internet via kpn daardoor kan orange modem
Get it? I guess not!

Op wiens naam staat het dan? Is de lijn wel van jou, of het adres??
Beetje vaag verhaal wordt het nu wel!

Je hebt voor het opzeggen van je internetabonnement 7 werkdagen na de aanvraag en niet zoals je nu stelt 30 dagen.
Mocht de provider zijn verplichting niet nakomen, dan kan je ze in gebreke stellen om van het abonnement af te komen.

Nee, ik ben nog geen 13, ben 12 over twee weken is het zover!
Geplaatst op: 12 Mrt 2008 00:57
Ik heb nooit vermeld dat dat kpn abonoment op mijn naam staat, ik internet ook op internet dat niet van mij is get it? ik wil dat die zooi van me lijn afgaat en dat orange me mijn lijn geeft die op mijn naam staat.

Maar snap hele discussie erna niet Orange heeft mij toegezegd het te regele gebeurt niet fine geen aansluiting geen contract ben nie gek ofzo @ kpn volwassen zeg ik gok 13 jaar ?

Laat de discussie hier maar rusten ik heb mijn orginele vraag al beantwoord gekregen van een hulpzaam forum elders..

@ angel elk product of dienst dat via het internet besteld is is retourneerbaar gedurende 30 dagen... mail de consumentenbond ofzo voor navraag zou ik zeggen xD
By the way....
hoe durf je dit te zeggen:
Mijn geduld is zwaar op met die werknemers van orange die zogenaamt support moeten zijn maar gewoon macdonalds medewerkers zijn die moeite hebben met een hamburger in een zakje te doen.
als jezelf niet 1 zin normaal kan schrijven.
Waar werk jij dan? Bij Febo zeker. :D
Tja.. als ik jou was, dan zou ik mijn schoolgeld terug gaan vragen, tenminste, als je daar uberhaupt naartoe geweest bent.

special
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door special »

Haha ja ik ben naar school geweest, en ja ik lever ook sdsl aan bedrijven naast support desktops laptops servers netwerken gehele IT instructuur van een bedrijf.

Dat ik perfect mezelf moet formulieren en me daarop wijzen, really das erg volwassen?

Mijn vraag was of iemand een template had die ik kon gebruiken om dit op te zeggen en orange in gebreken te stellen. Die heb ik gehad maargoed kpn zoals ik al eerder zei.

Orange heeft mij beloftes gemaakt en die staan ook in die calls "tickets" w/e hoe jij je wilt noemen jouw feestje.

Ik heb orange gevraagt op voorwaarde dat als niet kon niet interreseert zou zijn. Mijn situatie is dat er nog oude lijn van een oude bewoner ligt. Die ik liever eraf gehaalt zie worden.

Kijk kpn je kan zeggen wat je wilt over mij, maar als je aan mij iets vraagt probeer ik tenminste wel een oplossing te zoeken of te helpen en laat een ticket "call"w/e niet 2 maanden liggen en voeg er niks aan toe. En dan nog zeggen ja we werken eraan ye right.. hoorde zelfde 2maanden terug if ye know what I mean. Ik vindt je persoonlijke verwijzingen schattig maarum ik dacht dat dit meer een vorm van informatie forum was in plaats van een flame forum?

greetz

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door KPN »

@special

Ja, het is duidelijk nu. :roll:

Feit is dat als je om een template vraagt, dat je eerst aan moet geven wat het probleem is. Aangezien er geen template is dat voor ieder probleem bruikbaar is. Daardoor kreeg je niet meteen het gewenste antwoord. Get it?

N.a.v al jouw warrige berichten, snap ik nu wel dat je inderdaad niet in staat zal zijn om een zelfgemaakte brief naar Orange te sturen waarin je Orange in gebreke stelt. (de gebruikelijke manier)

Als de KPN verbinding niet op jouw naam staat, is er dan sprake van een overstap? En zoals ik al eerder zei, de Overstapservice die Orange biedt, bevat geen opzegging bij een vorige/andere provider.
Geplaatst op 05 Mrt 2008 15:33 door special
Orange heeft een overstap service vandaar dat zij het moeten regelen en als ze verwachten dat ik het doe moeten ze mij niet eerst aansluiten op een lijn die al bezet is en totaal het probleem niet willen behandelen. Daarnaast staat dat contract niet op mijn naam en is hij niet van mij..

Laatst aangepast door special op 12 Mrt 2008 01:01, in totaal 1 keer bewerkt
Heel erg flauw om je bericht na 7 dagen aan te passen met die laatste toegevoegde regel.

Je kan dus beter het goed bedoelde advies van de andere forumgebruikers opvolgen en dat is dat je met KPN contact moet opnemen. Ongeacht wat Orange dan ook gezegd/beloofd mocht hebben.

Doe je dit niet, dan zal je zeker weer tegen dit probleem aanlopen als je bij een andere provider een adsl-abonnement gaat aanvragen.
snappie?

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 05 Mrt 2008 21:59 door jaywalker

Is waarschijnlijk heel simpel, KPN op rood en blauw en Orange op wit en oranje.......
Geplaatst op 06 Mrt 2008 07:18 door special

als je telefoonlijn denkt wel ja maar we praten over een dsl lijn die gebruiken de zelfde bedrading. Daarom mogen er ook niet 2 providers op 1 lijn. Daarnaast zij zijn in gebreken betreft het aansluiten hun voorwaarden staan niet boven de wet. >>>>
Hier zou Jaywalker best weleens gelijk in kunnen hebben.
Het is weldegelijk mogelijk om op twee aderparen, twee providers te hebben.
Zelfs "als je telefoonlijn denkt wel ja" zoals jij zo mooi omschrijft.
(euh, sinds wanneer kunnen telefoonlijnen denken?) :D

De twee providers zitten dan niet op 1 lijn, maar op twee lijnen.
(rood/blauw de ene) (oranje/wit de andere).

Ik vind wel dat je erg lang (twee jaar) met die "zooi", die niet op jouw naam staat, bent blijven zitten dan. Kennelijk heb je er ook al die tijd voor betaald, anders had KPN het vanzelf wel afgesloten.
Ik heb nooit vermeld dat dat kpn abonoment op mijn naam staat, ik internet ook op internet dat niet van mij is get it? ik wil dat die zooi van me lijn afgaat

special
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door special »

Nee heb er nooit voor betaald XD weet niet precies hoe dat zit omdat niet op mijn naam staat aka prive kpn laat niks los.

Betreft de draden zijn circa 5 wil best poging wagen maarum welke kleuren zijn voor orange dan ennum nie zo'n zin om dat in de meterkast te doen dus zal geen probleem zijn als dat voor de modem aansluiting doe? Het singaal is krachtig genoeg.

franlet
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:20

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door franlet »

mijn zoon heeft een internet aansluiting bij orange besteld.Dat was al in oktober vorig jaar.Hij werd zolang aan het lijntje gehouden dat hij niet terug kon.Maar tot nu toe heeft hij nog steeds geen internet.Hij heeft al ik weet niet hoeveel geld uit gegeven aan het bellen naar orange,maar het helpt gewoon niet.
Wel kreeg hij een rekening van 72 euro,maar toen moest hij maar naar de technische dienst bellen.die heeft het bedrag verminderd tot 30 euro.Maar hij heeft nog steeds geen internet en heeft dus niet betaald.Nu hebben ze hem afgesloten ,hreeg hij bericht,maar warom?Hij heeft geen internet en dan hoeft hij toch ook niet te betalen.Hij wil graag naar een andere provider,maar bij orange zeggen ze,dat ondanks hij is afgesloten,toch 1 jaar lid moet blijven.
Kan dit niet opgelost worden,want hij heeft nog helemaal geen internet gehad van Orange.Wie weet hoe hij dit kan oplossen.

grt.franlet[/b]

special
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mar 2008 21:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door special »

brief sturen en op je rechten weizen dat contract is gebaseert op voorwaarde van beide kanten geen aansluting en geen mogenlijkheid tot aansluting = ontbinding contract dus brief sturen met ultimatum van bijv 2 weken en anders zeggen dat het contract bij wet ongeldig is.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Haha ja ik ben naar school geweest, en ja ik lever ook sdsl aan bedrijven naast support desktops laptops servers netwerken gehele IT instructuur van een bedrijf.
Betreft de draden zijn circa 5 wil best poging wagen maarum welke kleuren zijn voor orange dan ennum nie zo'n zin om dat in de meterkast te doen dus zal geen probleem zijn als dat voor de modem aansluiting doe? Het singaal is krachtig genoeg.
Deze 2 opmerkingen durf je met droge ogen achter elkaar in 1 topic te plaatsen :roll:
brief sturen en op je rechten weizen dat contract is gebaseert op voorwaarde van beide kanten geen aansluting en geen mogenlijkheid tot aansluting = ontbinding contract dus brief sturen met ultimatum van bijv 2 weken en anders zeggen dat het contract bij wet ongeldig is.
Ook dit slaat weer werkelijk nergens op :?
Geef in ieder geval een juist advies...


mijn zoon heeft een internet aansluiting bij orange besteld.Dat was al in oktober vorig jaar.Hij werd zolang aan het lijntje gehouden dat hij niet terug kon.Maar tot nu toe heeft hij nog steeds geen internet.
@franlet...
Waarom heeft hij geen werkende verbinding ?
Ligt dit aan Orange... Zit er nog een andere provider op misschien ?
Is de kabel wel ok ? Is alles correct aangesloten ?

Mits Orange ergens een fout heeft gemaakt, kan je na het sturen van een aangetekende brief ze in gebreke stellen en eisen dat ze het oplossen... als ze dat niet tijdig voor elkaar krijgen, zou dat een mogelijkheid zijn tot ontbinding...
Dat houdt NIET in dat hij zomaar niet hoeft te betalen..
Zijn betalingsverplichting blijft zolang er een contract is, en die is er nog ....
Niet betalen betekent afsluiting ( terecht ) en dan nog niet betalen levert alleen maar problemen op ( incassobureau )... Dat is een weg die je niet in wilt...

Ik wil je dan ook adviseren om te proberen dit probleem gewoon op te lossen ( en te betalen )... Daarna kan je kijken of je nog van het contract af kan...

Gr. angel1978

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 12 Mrt 2008 16:35 door special
Nee heb er nooit voor betaald XD weet niet precies hoe dat zit omdat niet op mijn naam staat aka prive kpn laat niks los.

Betreft de draden zijn circa 5 wil best poging wagen maarum welke kleuren zijn voor orange dan ennum nie zo'n zin om dat in de meterkast te doen dus zal geen probleem zijn als dat voor de modem aansluiting doe? Het singaal is krachtig genoeg.
Ik moest wel erg lachen om de opmerking van Angel1978 over jouw opmerkingen achter elkaar. :D

Maar goed, normaal gesproken heb je in ieder geval 4 kleuren, te weten: oranje/wit/rood/blauw. Eigenlijk precies zoals Jaywalker al eerder zei.

Meestal zit je eerste lijn op blauw+rood, maar dat hoeft niet per se.

Stel dat de verbinding die jij nu hebt op blauw+rood zit, dan ligt het voor de hand dat die andere verbinding op oranje+wit zit.

Maar.....
Stel dat de verbinding die jij nu hebt op oranje+wit zit, dan ligt het voor de hand dat die andere verbinding op blauw+rood zit.

Je kan controleren welke kleuren je nu gebruikt, door bijvoorbeeld in je telefoonstopcontact te kijken of zo. In dat stopcontact kan je de draden die er nu zitten, omwisselen voor de andere.

Helaas is het mogelijk dat je een totaal andere kleurencombinatie hebt en dan zul je het moeten uitproberen of misschien verder op internet kijken wat een mogelijke combinatie zou kunnen zijn.

En uiteraard blijft het ook mogelijk dat Orange niet op de tweede lijn zit.

franlet
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:20

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door franlet »

Mijn zoon heeft dozen ontvangen om de modem terug te sturen en een rekening van 372 euro om het hele jaaraf te kopen.Maar hij heeft nooit geen internet gehad!
Hoezo betalen voor iets wat er niet is.
grt.franlet

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door angel1978 »

@franlet,

Je gaat niet in op mijn vragen !

Als hij zelf heeft besloten om niet te betalen omdat het internet nog niet werkte.. Dan is hij terecht afgesloten ! Hij staat dan als wanbetaler te boek, moet de modem weer inleveren en het resterende bedrag van dat jaar ineens voldoen....

Het feit dat het nooit gewerkt heeft doet hier niets aan af ! Het contract zal hij gewoon uit moeten dienen...

Laat hem opnieuw aansluiten en laat hem de rekeningen gewoon betalen ( die open staan ). Dan zal Orange de verbinding herstellen en heeft hij internet zoals hij wil.. Daarna kan je evt. de niet werkende maanden reclameren ( indien Orange een fout heeft gemaakt ).

Niet de boel omdraaien

angel1978

franlet
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:20

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door franlet »

Je hebt gelijk.Hij heeft er zelf,na herhaaldelijk contact met orange,besloten om niet te betalen.Volgens mij ka hij nu hooguit nog proberen om het bedrag in mindering te krijgen voor het niet ontvangen van internet.
het is wel een fout van orange,hij heeft verschilende keren op aanwijzing alles opnieuw geinstalleerd.

grt.franle

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door angel1978 »

hij heeft verschilende keren op aanwijzing alles opnieuw geinstalleerd.
Dan had hij op dat moment ( toen het niet werkte ) Orange een aangetekende brief moeten sturen waarin hij ze in gebreke stelde en ze nog 2 weken de tijd gaf om het probleem op te lossen en de verbinding werkend op te leveren... ( wel blijven betalen ondertussen overigens )
Zouden ze daar niet aan voldaan hebben, dan was dat reden geweest om het contract te kunnen ontbinden en het geld terug te krijgen..

Door zelf niet te betalen heeft hij het probleem op zichzelf afgeroepen en is hij afhankelijk geworden van de coulance van Orange...
Vervelend, maar wel voor het grootste gedeelte eigen schuld...

angel1978

franlet
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:20

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door franlet »

Bedankt voor je bericht.
Hij moet nu inderdaad maar hopen dat orange hem een gedeelte in mindering gaat brengen.
En het is inderdaad zijn eigen schuld,hij is veel te laks met die dingen.
grt.franlet

anthony4211
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2008 16:30

Re: Orange heeft mij genaait help mij aub.

Ongelezen bericht door anthony4211 »

Hallo M/H
Bij Orange zijn ze bezig me een beetje gek te maken de ene keer heet ik M.James Kain de andere keer M.denis Williams en de daar op volgende keer M. Office Mail.
En dat allemaal op het zelfde adres.
Maar ik heb helemaal geen contact gezocht met Orange,maar toch steeds deze brieven.
Ik heb bij de eerste brief het speul terug gestuurd met daar op dat het verkeerd geadresseerd was,maar dat mocht niet helpen een paar dagen later lag het weer in de bus.
Wat moet ik daar aan doen.
Om dit te stoppen.
groetjes

anthony4211

Gesloten