LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC wil wel, maar...

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
HuJuh
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 aug 2005 12:48

UPC wil wel, maar...

Ongelezen bericht door HuJuh »

Vooraf
Ik heb een tijd in een huis met vier studenten gewoond. Hier had ik Chello Internet en dat deelden we met z'n vieren. Het liep allemaal best met UPC.
Zo een 6 jaar geleden ben ik uit het huis vertrokken en heb elders een woning betrokken. Ik had afgesproken met de toenmalige bewoners dat het internet zou blijven doorlopen en zij betaalden de acceptgiro's.
Alles ging goed tot 2 jaar geleden.

2 jaar geleden
Ik kreeg via via te horen dat de laatste van ons was vetrokken, maar zij had geen gegevens van mij. Ik heb contact opgenomen met de bewoners die er nu wonen en het bleek dat zij al vier maanden weg was. De bewoners gebruikten nu wel het internet, maar betaalden er niet meer voor. Ik heb daarop direct het modem meegenomen en UPC ingelicht.
Een vriendelijke medewerker vertelde me dat UPC wel eens coulance kon toepassen op dit soort situaties aangezien ik toen al 4 jaar niet meer op dat adres woonde. Hij vroeg me of ik dat schriftelijk wilde aanvragen.
Ik heb daarop (voorjaar 2006) een brief gestuurd en alles uit de doeken gedaan. Ik heb daarbij gewezen op mijn nieuwe klantnummer, mijn nieuwe adres en mijn oude klantnummer. De link tussen mijn oude adres en mijn nieuwe adres was dus gelegd. In de brief verzocht ik ook mijn nieuwe adres als correspondentie adres te gebruiken. Tevens gaf ik aan dat ik wel wilde betalen, maar dat ik dan graag één totaal bedrag van ze zou willen krijgen.

Een maand later heb ik nog niets gehoord en ik bel om te horen of er al iets is ondernomen. Jawel, de brief is aangekomen en de openstaande post is verlaagd. Geweldig! Ik bedank de medewerker, die mij nog toezegt dat er een brief met acceptgiro komt. Dat ik dan betaal voor een service die ik niet heb gehad is mijn eigen schuld vind ik. Had ik maar nooit het internet moeten aanhouden. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer en ik zie het maar als een dure wijze les.

Heden
Dat was dus voorjaar 2006. Tot gisteren heb ik niets vernomen van UPC. Op mijn huidige klantnummer bleef alles gewoon doorlopen en werden de rekeningen gewoon betaald.
Op het oude klantnummer kwam geen enkele reactie meer tot ik opeens een brief kreeg van een deurwaarderskantoor dat ik binnen drie dagen moest betalen, want anders werd ik gedagvaard. Sorry!?
Blijkt dat UPC, bij navraag bij de huidige bewoners van mijn oude adres, gewoon al die tijd mijn post naar het oude adres is blijven sturen. Zij, de huidige bewoners, hadden alleen geen adres of telefoonnummer van mij, dus ze konden me niet bereiken.

Ik betreur het dat een bedrijf als UPC kennelijk wel wil (immers, het bedrag was verlaagd en dat is vriendelijk), maar door incompetentie van sommige medewerkers niet goed functioneert. Ik heb telefonisch aangegeven dat de post naar mijn huidige adres moest, ik heb het op schrift aangegeven en er is mij telefonisch medegedeeld dat de brief is ontvangen, maar nog worden dit soort fouten gemaakt.

Het bedrag is inmiddels overgemaakt, maar ik heb dus betaald voor incassokosten die UPC zelf heeft veroorzaakt. Ik had het geld graag aan iets anders besteed.

Jezper-UPC
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:32

Re: UPC wil wel, maar...

Ongelezen bericht door Jezper-UPC »

Beste,

Vervelend dat de situatie zo verlopen is. Zou u zo vriendelijk willen zijn om de gegevens van het oude adres naar [email protected] te sturen? Ik kijk dan graag of ik alsnog iets voor u kan betekenen.

Met vriendelijke groet,


Jezper-UPC
Webcareteam UPC

HuJuh
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 aug 2005 12:48

Re: UPC wil wel, maar...

Ongelezen bericht door HuJuh »

Beste Jezper,

inmiddels is het bijna 4 weken geleden dat ik heb gereageerd op uw verzoek om even te e-mailen en tot nog toe heb ik niks vernomen.
Ik vroeg mij af op welke termijn er wordt gereageerd op e-mails.

Met vriendelijke groet,

HuJuh

HuJuh
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 aug 2005 12:48

Re: UPC wil wel, maar...

Ongelezen bericht door HuJuh »

Zojuist ben ik gebeld door Jezper.

Bijzonder vriendelijk te woord gestaan en er wordt bij UPC hard gewerkt aan een oplossing.
Ik ben blij te horen dat er dus aan gewerkt wordt.

Tot dusver bedankt Jezper en collega's!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: UPC wil wel, maar...

Ongelezen bericht door caruso »

U bent dus VIJF weken verder en UPC meldt: "er wordt aan gewerkt"?
Ambtenarentempo dus!
En ze krijgen ook nog een dankjewel?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC wil wel, maar...

Ongelezen bericht door agro »

U bent dus VIJF weken verder en UPC meldt: "er wordt aan gewerkt"?
Tja dat heb je als je dezelfde troep in een nieuwe zak wil verkopen. :lol: :lol: :lol: Niks veranderd dus, ondanks dat men anders wil doen laten geloven. :oops: :oops: :oops:

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: UPC wil wel, maar...

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Niks nieuws onder de zon bij UPC "business as usual"

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: UPC wil wel, maar...

Ongelezen bericht door KPN »

UPC (Jezpe) doet toch zijn best??
Hij heeft bewust pas gereageerd, nádat alles op alles gezet is om het probleem op te lossen. Waarschijnlijk om eventuele nieuwe teleurstellingen te voorkomen.

Tjee, bij sommige mensen kan UPC echt nooit goed doen.
Soms moet je kunnen vergeten en vergeven, is ook goed voor je gezondheid!! Laat haat toch niet zo je leven verpesten beste mensen!!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC wil wel, maar...

Ongelezen bericht door agro »

Soms moet je kunnen vergeten en vergeven
Soms wel ja, ben ik helemaal met je eens, maar in het geval van de firma list en bedrog is dat onmogelijk.

HuJuh
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 aug 2005 12:48

Re: UPC wil wel, maar...

Ongelezen bericht door HuJuh »

Toch even een update.

Het verliep allemaal erg voorspoedig na het eerste telefoontje van Jezper. Tevens had hij goed nieuws voor me, waarschijnlijk (hij kon het niet bevestigen omdat hij afhankelijk was van andere afdelingen) zou ik de gemaakte kosten terug krijgen. Dit kon wel enige tijd duren omdat het nog langs andere afdelingen moest gaan.

Alleen is het nu al bijna twee maanden stil en krijg ik ook geen reacties meer op e-mails.

Ik hoop dat hij op vakantie is en straks weer belt.

Gesloten