LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort is een oplichtende Roversbende

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

voor helfort:

Update 1 mbt onterechte factuur door Telfort na de soap van 2 onterechte automatische incasso's door Telfort in Januari en Februari 2008

Tip 1

Als u een geschil heeft met Telfort, voortaan Telfrot Wink lees dan altijd in de Algemene Voorwaarden wat zij menen wat u moet doen.
------------------------------------
De Gruwelijke Details in de AV TELFROT

Bezwaren tegen de hoogte van de door Telfort in rekening gebrachte en/of afgeschreven bedragen dient de Klant binnen dertig dagen na factuurdatum bij een door Telfort aangegeven contactadres kenbaar te maken. Na het verstrijken van die datum wordt de Klant geacht akkoord te zijn gegaan met de hoogte van het bedrag dat op de rekening is vermeld.
---------------------------------
Ter vermaak:

Ik heb dan ook vandaag mijn 1ste herinnering aan Telfrot gestuurd via email dat ik aan mijn financiele verplichtingen t.a.v. 12 move heb voldaan.
Ik ben van plan om hen dagelijks een email te sturen tot ik een bevredigend antwoord heb.
Indien nodig kan er nog andere actie overwogen worden.

NIET REKENEND OP ANTWOORD VERBLIJF IK..........

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door HelFort »

Ach, Telfrot heeft mij helemaal geen rekening gestuurd waar ik eventueel tegen zou kunnen protesteren.
Er wordt geld van mijn rekening gejat zonder dat ik precies weet waarvoor. Het enige dat op mijn bankafschrift staat is zie mijn telfrot.
Aangezien dat niet meer werkt, kan ik daar niet kijken.

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door HelFort »

@angel
ik waardeer jouw advies echt wel
Sorry dat ik misschien wat geïrritteerd overkom.

Punt is, dat ik op dit moment geen werkende internetverbinding meer eis van Telfort, dat was inmiddels ruim twee maanden geleden voor het laatst! Dan zou ik nu moeten gaan betalen zodat Telfrot het alsnog in orde kan maken?

Het contract is beëindigd en er valt niets meer te vorderen over en weer. Het heeft hun geld gekost, dat geloof ik wel, maar het heeft mij ook geld gekost. Kan ik ook aantonen dat het mij veel gekost heeft.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote Helfort

Er wordt geld van mijn rekening gejat
------------------------

TelfROT kan mij niet meer bestelen omdat er een selectieve blokkade op automatische incasso's door Green ISP BV gezet is!
Dus sturen zij een dreigbrief met onterechte factuur.

Heeft u nog toegang tot uw mail box? Zo niet dan heeft u inderdaad geen inzicht in de rekening die w.s. gestuurd is. U kunt dan ook geen schriftelijk bezwaar maken met vermelding van het factuurnummer.

TelfROT kan het zo niet gemakkelijker maken, wel moeilijker!

Ik heb voor de grap geprobeerd of ik nog toegang had tot mijn vorig emailadres @12move.nl. Dat heb ik niet, maar het zou mij niets verbazen dat de herinnerings mail naar dit adres gestuurd is.
Natuurlijk heb ik sinds de migratiedatum van 12move naar TelfROT geen gebruik meer gemaakt van dit adres.

Ik heb via de site van KPN.com een klacht ingediend over TelfROT. Niet dat het zin heeft, maar misschien als iedereen dit zou doen, dat er bij "moeder" het kwartje valt dat er veel fout gaat bij haar "dochter"

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door HelFort »

@Tdehond
In Nederland ben je verplicht een factuur te sturen over bedragen die je wilt hebben. Specificeren waar het bedrag uit opgebouwd is.
Dit heeft Telfrot niet gedaan.

Maar u heeft zeker gelijk dat ik misschien iets moet ondernemen.
Ik ga wel een aangetekende brief sturen met de mededeling dat ik het niet eens ben met de factuur/gestolen bedrag. De tip over die 30 dagen die je hebt om te laten weten dat je het niet eens bent met een factuur, daar ga ik zeker wat mee doen. Heel goede tip! Dank daarvoor.

Ik durf het niet aan om geld te gaan storten, aangezien ik er dan vrij zeker van ben, dat ik dat dan kwijt ben.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Geplaatst op 19 Apr 2008 11:46 door HelFort
@Tdehond
In Nederland ben je verplicht een factuur te sturen over bedragen die je wilt hebben. Specificeren waar het bedrag uit opgebouwd is.
Dit heeft Telfrot niet gedaan.
---------------------
Zoals ik schreef kan het zijn dat TelfROT digitale rekening heeft verstuurd. U kunt op de site kijken of u nog wat kunt vinden over hoe TelfROT de rekeneningen verstuurt, digitaal of per brief.

AV
Artikel 10 - Betaling
10.1
De door de Klant aan Telfort verschuldigde bedragen voor de Dienst(en) worden, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, achteraf of vooraf in rekening gebracht. De abonnementskosten worden maandelijks vooraf in rekening gebracht; de gebruikskosten worden maandelijks achteraf in rekening gebracht.
10.2
Tenzij anders overeengekomen, vindt betaling uitsluitend plaats door middel van automatische incasso van de door de Klant aangegeven bank- of girorekening waarvoor de Klant Telfort heeft gemachtigd.
10.3
De Klant is in verzuim vanaf het verstrijken van de betalingsdatum. Telfort zendt na het verstrijken van die datum een betalingsherinnering en geeft de Klant de gelegenheid om binnen 14 dagen na ontvangst van deze herinnering alsnog te betalen. Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald, is Telfort gerechtigd rente en incassokosten in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de betalingsdatum. De gerechtigde rente is gelijk aan de wettelijke rente.
10.4
Bezwaren tegen de hoogte van de door Telfort in rekening gebrachte en/of afgeschreven bedragen dient de Klant binnen dertig dagen na factuurdatum bij een door Telfort aangegeven contactadres kenbaar te maken. Na het verstrijken van die datum wordt de Klant geacht akkoord te zijn gegaan met de hoogte van het bedrag dat op de rekening is vermeld.
10.5
Bij twijfel over kredietwaardigheid van de Klant kan Telfort de Klant vragen zekerheid te stellen. Indien de Klant hiermee niet instemt, is Telfort gerechtigd de uitvoering van de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te staken dan wel de Overeenkomst te beëindigen

Artikel 18 - Klachten
18.1
Klachten over de uitvoering van de Overeenkomst moeten volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Telfort tijdig nadat de Klant de gebrekkige uitvoering van de dienst heeft ontdekt bij het daartoe strekkende contactadres van Telfort. Telfort zal hierop passend en tijdig reageren. Niet tijdig indienen van de klacht kan tot gevolg hebben dat de Klant zijn rechten ter zake verliest.

--------------------------------
Ik denk, dat net als bij mij het geval zou KUNNEN ZIJN, dat de betalingsherinnering naar uw emailadres van Telfort verzonden is.
Dit is bij mij niet vast te stellen. Twee emails verzonden naar mijn 12move email adres worden als failure terug gezonden ( sigh of relief)

Ik heb besloten volgens hun regels te spelen, ook al kost mij dat geld. Natuurlijk probeer ik onnodige extra kosten te voorkomen door hen dagelijks een herinnering te sturen via email.
Z.n. verstuur ik een aangetekende brief met ontvangstbevestiging binnen de gestelde termijn.

Dat is goed voor mijn dossier ( het wordt dan de tweede aangetekende brief. Dit naast mijn uitvoerige eenzijdige emails richting TelfROT moet dit toch indien nodig de rechter overtuigen dat ik gellijk heb.

Uiteraard mag TelfROT naar de geschillencommissie wat mij betreft.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik durf het niet aan om geld te gaan storten, aangezien ik er dan vrij zeker van ben, dat ik dat dan kwijt ben.

@ Helfort:

AV telfROT
15.6
Als een van de partijen een verplichting uit de Overeenkomst of uit enige toepasselijk verklaarde voorwaarde niet nakomt, dan mag de wederpartij de nakoming van de daartegenover staande verplichting opschorten. Bij gedeeltelijke of niet-behoorlijke nakoming is opschorting slechts toegestaan voor zover de tekortkoming dat rechtvaardigt.

U zou in de aangetekende brief kunnen zetten dat u de betaling opschort tot is vast komen te staan of TelfROT of u in uw recht staat.
Mocht blijken dat u in het ongelijk staat, bent u bereid om alsnog de openstaande factuur te voldoen.

Zo geeft u t.a.v. de rechter aan dat u bereid bent om te betalen. U kunt dan mondeling toelichten waarom u niet onder protest heeft betaald.

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door HelFort »

Dat is helemaal een goed punt uit de AV.

Dat betekent dat ik het volledige recht heb om niet te betalen.
Aangezein zij hun verplichting niet/nooit zijn nagekomen.

Onze overeenkomst is beëindigd, daardoor hoef ik niet te verwachten dat er nog iets opgelost gaat worden/verplichtingen worden nagekomen door Telfrot, aangezien dat niet meer kan.
In dit geval is er toch zeker sprake van een tekortkoming van telfrot die mijn niet betaling rechtvaardigt.

Opschorten betekent in dit geval, nooit gaan betalen.

Nu ik dit weet, ja, ik heb de av nooit gelezen :oops: , ga ik helemaal geen geld meer verspillen aan aangetekende brieven.
Nu weet ik voor 100% zeker dat Telfrot niet zo dom is om nog meer geld te gaan verspillen met een rechtszaak.

Ze hebben dit geprobeerd in de hoop dat ze ermee weg zouden komen of dat ik tot vervelends toe zou gaan bellen over mijn eigen geld.

Nogmaals, hartelijk bedankt Tdehond, ik weet nu genoeg!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Nu ik dit weet, ja, ik heb de av nooit gelezen Embarassed , ga ik helemaal geen geld meer verspillen aan aangetekende brieven.
Nu weet ik voor 100% zeker dat Telfrot niet zo dom is om nog meer geld te gaan verspillen met een rechtszaak.
------------------

U verspeelt uw rechten als u niet volgens hun regels speelt.

Als u niet reageert d.m.v. een aangetekende brief dan nemen zij aan dat u accoord gaat met de factuur die ongetwijfeld ooit naar uw emailadres van Telfort is gestuurd.

TefROT heeft zich ingedekt door deze regel in de AV te zetten:
Bij gedeeltelijke of niet-behoorlijke nakoming is opschorting slechts toegestaan
* voor zover de tekortkoming dat rechtvaardigt. *

Het is aan de rechter om te beoordelen of de tekortkoming rechtvaardigt dat u de betaling opschort.

Het is aan u om uw kansen deze zaak te winnen te vergroten.
als u niets doet ben ik bang dat u niet gaat winnen omdat uw bij voorbaat al uw rechten verspeeld heeft.

Ik weet zeker dat Telfort hier een zaak van gaat maken.

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door HelFort »

Om nog even terug te komen op een factuur die misschien naar mijn Telfrot adres gestuurd is, die had ik niet kunnen ontvangen omdat mijn telfort e-mail account al voor de opzegbrief die ik van telfrot gehad had, geblokkeerd is. In dit geval hadden ze de factuur via de gewone post of naar mijn hotmailadres (bekend bij telfrot) moeten sturen.

Daarnaast, die eventuele factuur is niet rechtsgeldig in deze situatie.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door angel1978 »

U verspeelt uw rechten als u niet volgens hun regels speelt.
Exact, maar dat schijnt nog steeds niet door te dringen :?
als u niets doet ben ik bang dat u niet gaat winnen omdat uw bij voorbaat al uw rechten verspeeld heeft.

Ik weet zeker dat Telfort hier een zaak van gaat maken.
Beiden 100% correct !
Dat betekent dat ik het volledige recht heb om niet te betalen.
Aangezein zij hun verplichting niet/nooit zijn nagekomen.
Nee !
Dat betekent dat je NADAT je ze in gebreke hebt gesteld en ze een termijn hebt gesteld om dit te herstellen en na betaling ze een brief mag sturen waarin je de verdere betaling OPSCHORT tenzij ze binnen een gestelde termijn het probleem alsnog oplossen...
Indien ze dan niet reageren mag je de betaling idd. opschorten...
Dat is NA betaling, NA sturen van een brief en NA geen reactie te hebben gehad..

Op eigen initiatief storneren, zonder aangetekende brief en zonder dit vooraf te melden is geen correcte manier van opschorten van de betaling en zal dan ook nooit geaccepteerd worden !
Nu weet ik voor 100% zeker dat Telfrot niet zo dom is om nog meer geld te gaan verspillen met een rechtszaak
Iedereen zegt je tot nu toe dat Telfort de zaak waarschijnlijk WEL zal doorzetten.. waar deze conclusie vandaan komt is mij werkelijk een raadsel :?
Overigens zal er eerst nog een incassotraject gestart worden met alle gedoe vandien !!!
Om nog even terug te komen op een factuur die misschien naar mijn Telfrot adres gestuurd is, die had ik niet kunnen ontvangen omdat mijn telfort e-mail account al voor de opzegbrief die ik van telfrot gehad had, geblokkeerd is. In dit geval hadden ze de factuur via de gewone post of naar mijn hotmailadres (bekend bij telfrot) moeten sturen.
Ook hier is de blokkade gevolg van de NIET-betaling van de factuur !!!
Dat daarna de herinneringen niet meer aankomen is dus niet de verantwoordelijkheid van telfort maar van de klant daar deze door niet te betalen het ontvangen van de facturen onmogelijk heeft gemaakt....
Ook daar gaat een rechter NIET mee accoord

:?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Daarnaast, die eventuele factuur is niet rechtsgeldig in deze situatie.
---------------

Het is aan de rechter om te beoordelen of die factuur rechtsgeldig is.
Wat mij bevreemdt is dat u nog geen brief heeft ontvangen die u eraan herinnert dat zij een email gestuurd hebben om te herinneren aan de betaling. <gggggggggg> als u me nog kunt volgen.

Even kijken op hun dreigbrief...........

1. de factuurdatum is: 4 -12 - 2007
Een kopie hiervan kan ik opvragen via website ( uiteraard niet als je geen klant bent)

Quote dreigbrief:
Onlangs hebben wij per e-mail een betalingsherinnnering gestuurd.

Wanneer "onlangs" was en naar welk email adres deze herinnering gestuurd is vertelt de dreigbrief niet. Ik kan dit nog verwerken in 1 van mijn toekomstige emails aan TellFROT.

Er wordt ook volledig voorbijgegaan aan de vele herinneringen die zij van mij hebben ontvangen en nog zullen ontvangen. Maar dat is even terzijde.

Het is dus mogelijk dat zij uiteindelijk alsnog een factuur naar u sturen incl dreigbrief.
Ik denk dat dit ook moet als voorspel tot het laten opdraven van de DEURWAARDER. Deze kosten zullen zij ook proberen op u te verhalen.
< zucht>

Het is aan u te beslissen of u nu actie onderneemt of afwacht wat komen gaat.

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door HelFort »

Okay, ik stuur een aangetekende brief, better safe than sorry.
Als iedereen mij dit adviseert, dan zal ik het ook maar doen.
Ook hier is de blokkade gevolg van de NIET-betaling van de factuur !!!
Klopt niet, dit is omdat mijn contract is beëindigd, staat ook in de brief die ik van Telfrot gehad heb.
<<<Ook uw Telfort mailadres is vanaf dat moment onbruikbaar geworden.
Er wordt verder met geen woord over niet betaalde rekening gerept.

gderooij
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2006 22:03

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door gderooij »

Sinds begin dit jaar incassert Telfort bij mij plots automatisch bedragen (waaronder 2x EUR 42,--!!). Het bleek te gaan om al eind 2006 opgezegde tiscali-diensten!

Voor een deel is het nu hersteld, maar voor een ander deel (waarvan ik incasso gelukkig kon terugdraaien, o.a. t.b.v. EUR5,--) heeft men in no-time een incassobureau op mijn dak gestuurd. uiteraard met de eis de veelvoud van de incassokosten ook even te voldoen.

Gelukkig heb ik correspondentie per mail en had ik de brief nog van eind 2006, laat incassobureau maar komen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gelukkig heb ik correspondentie per mail en had ik de brief nog van eind 2006, laat incassobureau maar komen.
Ook ik ben in afwachting van incassobureau en heb voldoende bewijs dat ik opgezegd heb bij 12move per 10-12-07

Zelfs als je nooit klant geweest bent bij Telfort probeert deze geld afhandig te maken.

Na 3 onbeantwoorde brieven en 10+ emails aangaande dit probleem zie ik verdere correspondentie met Telfort niet meer zitten.

To be met Telfort or not to be :evil:

gderooij
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2006 22:03

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door gderooij »

Het dreigement om mijn abonnemenmten te blokkeren indien ik niet alsnog betaal komt wat koddig over aangezien deze al jaren geleden zijn opgeheven ;-).

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het dreigement om mijn abonnemenmten te blokkeren indien ik niet alsnog betaal komt wat koddig over aangezien deze al jaren geleden zijn opgeheven
Ook bij mij zijn bedragen terug gebracht tot dezelfde abonnementskosten per maand die ik bij 1move betaalde.

Met dit verschil dat ik nooit klant bij Telfort geweest ben. Het is kinderachtig van me maar ik weiger onterechte facturen te betalen en verwacht dat mijn advocaat mijn zaak tot een goed einde zal weten te brengen.

k ben ook benieuwd hoe Telfort internet denkt af te sluiten bij iemand die nooit klant geweest is. :lol:

kuiffie
Berichten: 102
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:32

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door kuiffie »

Ik ben ook bestolen door Telfort ( zie elders dit forum ) dus ik raad iedereen aan om beslist geen gebruik te maken van de"diensten" van de dieven van Telfort .
Als je veel te veel geld hebt , en het niet erg vind om een slome internetverbinding te hebben , het niet erg vind dat een dik betaalde telefonische helpdesk je niet beantwoord en dat je schriftelijke reacties onbeantwoord blijven , dan moet je kiezen voor Telfort .
Ben je nuchter en heb je verstand van zaken dan zoek je een serieuze provider .

gderooij
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2006 22:03

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door gderooij »

Eindelijk heeft men bij Telfort door dat men fout zit, ter leering ende vermaeck het slotstuk van ellen(de)lange maiwisseling telefoontjes en ergernissen,

===================================

Geachte heer ...,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 30-06-2008 met ticketnummer xxx. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kan ik u als volgt informeren.

Uit de administratie blijkt dat u uw Tiscali abonnement in november 2006 hebt beëindigd. Het anti virus maand abonnement had een opzegtermijn van 1 kalendermaand, dit betekend dat het anti virus maand abonnement per 15 december 2006 beëindigd had moeten worden. Deze dienst is alsnog beëindigd.

Per heden is er een verzoek geplaatst bij de financiële afdeling om de vordering bij Intrum Justitia terug te halen en de teveel betaalde abonnementskosten aan u terug te storten. Dit zal dan ook spoedig mogelijk gebeuren.

Hierbij wil ik u tevens mijn welgemeende excuses aanbieden voor het ontstane ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groeten,

xxx

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gefeliciteerd. Weer een bewijs dat de titel van dit topic elementen van waarheid bevat.

Heeft u niet al een negatieve BKR registratie gekregen omdat in uw geval het incassobureau al was ingeschakeld?
Het lijkt mij verstandig dit even na te gaan. Kan bij de bank.

Aanvulling: u dient deze e-mail wel * schriftelijk * bevestigd te krijgen!

23 juni 2008

Geachte mevrouw Reffeltrath,

N.a.v. bijgevoegde e-mail deel ik u mede dat Telfort niet handelt conform wat ik afgesproken heb met mevrouw .........., Medewerkster Klantenreacties KPN.COM.

Ik heb afgesproken dat Telfort mij *in een brief* bevestigt dat de einddatum van het contract met 12move 10-12-2007 was. Ook stel ik een schriftelijk excuus voor het mij aangedane leed zeer op prijs.

Ik verzoek u dan ook dringend mij een schriftelijke bevestiging einde contract per 10-12-2007 te sturen, omdat eerdere e-mails waarin excuses werden aangeboden en waarin de einddatum werd vermeld niet hebben bijgedragen aan het oplossen van dit ruim zes maanden durende probleem.

Gesloten