LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort is een oplichtende Roversbende

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door HelFort »

Net als bij T.deHond, heeft Telfrot ook gemeend mij te moeten bestelen en heeft mij van 149.35 beroofd.

Deze oplichters zijn echt het grootste schorem dat er rondloopt.

Ze hopen waarschijnlijk ook, dat ik ondanks het bedrag gestorneerd te hebben, ik toch weer ga bellen met hun veel te dure "help"desk.
Verdienen ze toch weer nog meer aan hun aaneenschakeling van wanprestaties.

Hoe kom ik toch ooit van deze walgelijke kliek af?

nogeda

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door nogeda »

U zegt Telfort is een oplichtersbende

Maar u geeft niet aan waarvan u noemt alleen een bedrag van € 149.35

Waaruit bestaat dit bedrag Zijn dit abbonnements kosten, een draadloos modem, monteurs kosten enz.

Kunt u beschrijven waaruit de kosten bestaan Dit moet altijd op een rekening of online te bekijken zijn bij bekijk de rekening

Het is anders een loze kreet die nergens is aan te stafen is

Graag de specificatie van de kosten om een goed antwoordt te kunnen geven

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door HelFort »

Het zijn oplichters omdat ze 149.35 van mijn bankrekening gestolen hebben.

Waardat precies voor is, daar kan ik alleen naar maar naar gissen.

Misschien voor:
1. voor een internetabonnement dat vanaf het begin, december 2007, nooit gewerkt heeft
2. voor het beëindigen van het abonnement per februari 2008 met wederzijdse goedkeuring
3. om mij na vele dure telefoontjes, (aangetekende) brieven, nóg meer op kosten te jagen en mij wederom een poot uit te draaien

Ik kan alleen bij internetbankieren zien dat ze dat geld hebben afgeschreven, onder vermelding van alleen een oud klantnummer en de mededeling dat ik op "mijn Telfort" kan kijken.
Mijn Telfort werkt alleen niet meer omdat het abonnement inmiddels ruim 2 maanden geleden beëindigd is.

Het lijkt mij toch echt te zot voor woorden dat je na drie maanden ellende het abonnement stopt en dat je dan 2 maanden daarna nog eens 149.35 moet betalen. Ik kan ook niet begrijpen waardat berag uit opgebouwd is.

Dec. Jan & Feb. x 19.95 + 14.95 verzendkosten= 74.80
Dat zou ik dan eventueel betaald moeten hebben ALS HET HAD GEWERKT!!!

KORTOM: TELFORT ZIJN VUILE GORE OPLICHTERS, DIEVEN, ROVERS & SCHOREM!
Laatst gewijzigd door HelFort op 11 apr 2008 22:49, 3 keer totaal gewijzigd.

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door HelFort »

Excuses voor mijn taalgebruik, maar ik ben telfort en de door hen gecreeerde situatie na ruim 4 maanden gezeik echt spuugzat.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote
2. voor het beëindigen van het abonnement per februari 2008 met wederzijdse goedkeuring ]

Heeft u hier schriftelijk bewijs van, of een email die u als brief kunt gebruiken?

Dan is het beste om toch nog een brief met ontvangstbevestiging te sturen met als bijlage de brief of email waarin staat dat het contract beëindigd is per februari 20008. Of anders een copie van de brief waarin u opgezegd heeft. Meteen in de brief zetten dat u de onterechte incasso's storneert en een selectieve blokkade gaat aanvragen bij uw bank tegen Green Isp bv / telfort

Vervolgens minimaal elke 14 dagen een herinneringsemail naar [email protected]

Dossier aanleggen van uw acties en afwachten wat er gebeurt. w.s. een incassobureau als het kwartje bij hen niet gaat branden.

Als e.e.a. niet lukt dan rest nog de geschillen commissie. Bestudeer even de algemene voorwaarden want daar staat ook een termijn voor als ik mij niet vergis.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik zal het niet herhalen Helfort.

Ik vind het vervelend als er ziektes toegewenst worden, zeker omdat ik zelf een overleVende ben.

nogeda

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door nogeda »

Geachte Helfort,

Ik kan het eens zijn met TdeHond dat ziektes hier niet op van toepasing horen te zijn.

U zegt ik heb geen internet gehad. Wat is volgens u de oorzaak. Het is namelijk te eenvoudig om te zeggen ik heb geen internet
geen adsl signaal
niet goed geinstaleerd
ping test
enz

Wat de oorzaak is dat internet het niet deed is onbekend. In het Doe het zelfpakket zit ook een handleiding voor een monteur. Heeft u hier gebruik van gemaakt. Of wat zij de KPN monteur

Zo niet kunt u telfort niet de schuld geven u heeft dan namelijk niet het bewijs waar het aan heeft gelegen of wat de oorzaak is geweest.

Een geschillen commissie wil een bewijs zien wat de oorzaak is om een eventuele schuldige aan te wijzen. Ze doen namelijk niets met loze kreten


U heeft heft bedrag laten stoneren u zult dan een acceptgiro krijgen hierop moet vermeld zijn waarvooor de eventuelekosten zijn.

Verder geef ik TdeHond geleijk dat u een dossier moet aanleggen en stuur brieven altijd aangetekend met antwoord retour. Een minder dure methode is om iets te faxen als u daar de gelegenheid voor heeft. U kunt dan via het faxrpport aantonen dat iets is vertuurd en ontvangen is

Graag een reactie
geen adsl signaal
instalatie problemen
geen pingtest mogelijk enz

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door HelFort »

Nogmaals: mijn oprechte excuses. :oops:

Helaas heb ik geen schriftelijke bevesting van de beëindiging van het abonnement. Ik werd op een gegeven moment gebeld door een medewerker van Telfort, met de mededeling dat er een storing was in de centrale en dat het nog heel lang kon gaan duren voordat die verholpen zou worden. Mij werd verteld dat ik het abonnement ook kon stoppen als ik niet zo lang wilde wachten. Daar ben ik toen op ingegaan. Verder heb ik daar nooit meer wat vernomen, behalve dat het adsl-lampje op mijn modem op een gegeven moment niet meer brandde. Dit leek mij een teken dat het abonnement inderdaad gestopt was.


@nogeda
Deze post is eigenlijk een vervolg op voorgaande posten van mij, waarin wel duidelijk omschreven staat wat het probleem is. Dom van mij om er vanuit te gaan dat iedereen dat al gelezen zou hebben.

Maar hier dan een opsomming van wat er sinds december 2007 speelt:

-Vorig jaar internet aangvraagd bij Telfort, 20 december "opgeleverd"
-ADSL-lampje brandde groen, maar kwam internet niet op/kreeg vreemd ip-adres, wel adsl-signaal, rond de 5Mb up en 872 Kb up
-Talloze keren over gebeld voor 30 cent + de kosten van mobiel per minuut
-Steeds aan het lijntje gehouden
-Brieven gestuurd
-Aangetekende brief gestuurd hen in gebreke gesteld, nog twee weken de tijd gegeven het probleem te verhelpen anders zou ik mijn abonnement beëindigen
-Gebeld door Telfort dat dat niet ging, veel tekorte termijn die ik had gesteld
-Nogmaals gebeld door Telfort dat het opeens toch ging en ik kon de overeenkomst beëindigen
-Daar ben ik op ingegaan
-Na twee weken of zo, was het dsl-lampje, dat al die tijd groen had gebrand, uit en sindsdien nooit meer gebrand
-Bij een ander provider internet aangevraaagd, na een paar weken kreeg ik te horen dat mijn lijn bezet was, ging niet door
-Bij UPC internet aangevraagd en snel gekregen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Excuus aanvaard.

AV TELFORT
t.a.v. automatische incasso:
10.4
Bezwaren tegen de hoogte van de door Telfort in rekening gebrachte en/of afgeschreven bedragen dient de Klant binnen dertig dagen na factuurdatum bij een door Telfort aangegeven contactadres kenbaar te maken. Na het verstrijken van die datum wordt de Klant geacht akkoord te zijn gegaan met de hoogte van het bedrag dat op de rekening is

t.a.v. duur en beëindiging:
15.4
Telfort stelt de Klant Schriftelijk op de hoogte van de ontvangst van de opzegging en de datum waarop de dienstverlening wordt beëindigd.
--------
Vandaar mijn emailbombardement naar Telfort om een schriftelijke bevestiging te krijgen dat ook bij hen mijn beëindiging contract met 12move adekwaat was verwerkt, nadat mijn aangetekende brief niet schriftelijk werd beantwoord.

Is er een rechtswinkel in de buurt om een gratis advies te krijgen of probeer of u via de site consuwijzer.nl iemand kan bereiken die u kan adviseren.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

4de herinnering aan aangetekende brief nr.

Geachte Lezer,

Uit mijn gegevens blijkt dat ik geen brief van Telfort ontvangen heb. Ook u kunt mij aangetekend een brief zenden die voor mij erg belangrijk is gezien de problemen die ik in de communicatie met u ondervind.

Ook heeft u zowel in januari als februari zonder mijn toestemming voor automatische incasso geld afgeboekt van mijn rekening.
Gaarne ASAP *brief* met bevestiging dat bij u mijn beëindiging contract met 12move adekwaat is verwerkt + * teruggave van mijn geld*.

Een copie van deze email is verzonden naar de medewerker van mijn bank, die deze zaak onder behandeling heeft.
----------------
5de herinnering aan aangetekende brief + 2de herinnering aan vordering tot teruggave geld
Geachte Lezer,

Uit mijn gegevens blijkt dat ik geen brief van Telfort ontvangen heb. Ook u kunt mij aangetekend een brief zenden die voor mij erg belangrijk is gezien de problemen die ik in de communicatie met u ondervind.

Ook heeft u zowel in januari als februari zonder mijn toestemming voor automatische incasso geld afgeboekt van mijn rekening.
Gaarne ASAP *brief* met bevestiging dat bij u mijn beëindiging contract met 12move adekwaat is verwerkt + * teruggave van mijn geld*.

EEN ONTERECHTE AUTOMATISCHE INCASSO ( ZONDER CONTRACT OF TOESTEMMING TOT AUTOMATISCHE INCASSO MIJNERZIJDS) VOND PLAATS OP
8-01-08: EURO:
6-02-08: EURO:

TOTAAL: EURO:

Het wordt tijd dat u uw fouten m.b.t. onterechte incasso's herstelt door het geld terug te boeken!!!!!!!!!!!!
-----------------------

Uiteindelijk kwam het geld terug door terugvordering van mijn bank bij bank van Telfort ( ABN AMRO) + selectieve blokkade op Green ISP bv? Telfort door bank laten zetten.

Ik wacht nog steed op antwoord ( verklaring hoe zij ertoe komen geld af te boeken zonder mijn toestemming + excuus voor hun onacceptabele gedrag.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote helfort:
[ Helaas heb ik geen schriftelijke bevesting van de beëindiging van het abonnement. Ik werd op een gegeven moment gebeld door een medewerker ]

:idea: Misschien is het interessant om een poll te starten wie een brief ter bevestiging telefonisch opzeggen abonnement bij Telfort gekregen heeft.

Als dit bij het merendeel niet gebeurd is kunt u dit in uw verweer tegen Telfort gebruiken.

Uiteindelijk is een mondelinge overeenkomst ook een overeenkomst die rechtsgeldig is. Het probleem hierbij is echter dat dit moeilijk te bewijzen is tenzij er getuigen hiervan zijn.

U zou een log van uw telefoon gesprekken met Telfort op kunnen vragen m.n. het gesprek waarin u toegezegd is dat u op kunt zeggen als u niet zo lang wilt wachten op opheffen van de storing.

Zoals u al weet, nee ik heb van Telfort nooit een schriftelijke bevestiging gehad dat bij hen mijn opzegging van abonnement bij ingelijfd 12move adekwaat was verwerkt. Daar waren veel emails voor nodig om een email te ontvangen die als brief gebruikt mocht worden.

robkempers
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 okt 2006 11:00

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door robkempers »

Geachte heer.javascript:emoticon(':D')
Very Happy
Ik wilde u even vertellen dat ik zeer tevreden ben over Telfort, ik ben van 12move naar Tiscali dan naar Telfort overgstapt alle beloftes zijn nagekomen en het werkt perfect behalve dat ik geen 20 mb haal maar dat komt door de afstand en wist dit van te voren. Als je echt problemen hebt en je zit niet te ver van Utrecht ga er dan eens langs je wordt dan perfect geholpen.
Ik ben het met je eens dat de helpdesk te duur is en dat de mails slecht worden behandeld. Maar als je eens met Casema te maken hebt dan heb je het echt over mafia praktijken geven zelfs geen antwoord op aangetekende brieven houden zich totaal niet aan overenkomsten en leggem vervolgens de bewijslasten bij de klant en deze moet het maar bewijzen.javascript:emoticon(':twisted:')
Twisted Evil

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote:
Geplaatst op 14 Apr 2008 09:16 door Verstuur mail robkempers
Geachte heer.javascript:emoticon('Very Happy')
Very Happy
Ik wilde u even vertellen dat ik zeer tevreden ben over Telfort, ik ben van 12move naar Tiscali dan naar Telfort overgstapt alle beloftes zijn nagekomen]

Fijn dat er ook mensen met goede ervaringen zijn. Zelf ben ik nog in blijde afwachting van antwoord van diverse mails, verstuurd in februari 2008 en een schriftelijk antwoord van Telfort op mijn aangetekende brief die rond Kerst 2007 bij hen bezorgd is, zal nooit komen.

Het belangrijkste voor mij is dat mijn bank erin geslaagd is om mijn geld terug te vorderen.
Maar een correcte afhandeling van deze diefstal door Telfort had ik toch erg op prijs gesteld.
Maar wat niet is kan nog komen, dus ik wacht :wink:

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door HelFort »

Godzijdank, ik heb toch een brief gehad van die honden.
Lag op een stapel andere post die ik uit het oog verloren was.

Waar halen die bloedzuigers het vandaan, het enige dat ik aan dat gedoe met telfort heb overgehouden is een maagzweer.
En daar durven die @$@#$*U%$ bijna 150 euro voor te vragen??!!

Ik kan het niet laten om het nog een keer te zeggen:
MENSEN BEGIN NIET AAN TELFORT!!!
Onderwerp: bevestiging opzegging Telfort internet
Ons kenmerk: DSL-.............

Geachte heer Helfort,

Hierbij bevestigen we de opzegging van uw internetabonnement met gebruikersnaam [email protected]

Wij hebben uw abonnement per 13-mrt-2008 beëindigd. Vanaf dat moment kunt u geen gebruik meer maken van de diensten van Telfort internet. Ook uw Telfort mailadres is vanaf dat moment onbruikbaar geworden. Mocht u gebruik maken van Telfort vast bellen, dan is ook deze dienst beëindigd. Daarmee is uw Telfort telefoonnummer komen te vervallen.

Als er nog openstaande bedragen zijn met betrekking tot uw abonnement of indien u nog recht heeft op restitutie, dan worden deze bedragen automatisch in rekening gebracht of verrekend.

Heeft u nog vragen of ziet u af van de opzegging? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 22.00 uur en in het weekend van 10.00 tot 17.00 op 0900-9596 (€ 0,30 p/min). Ook kunt u terecht op onze online klantenservice op www.telfort.nl/klantenservice.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Telfort

xxx
Directeur Klantenservice internet

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lag op een stapel andere post die ik uit het oog verloren was
tja :roll:

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door HelFort »

@Angel
Wat wil je daar nou mee zeggen?
Heb ik in één van mijn berichten geklaagd over dat ik geen brief gehad heb? Dacht het niet hoor.
Wat belachelijk is, is dat ik inmiddels 5 maanden niet heb kunnen internetten door hun schuld.
En dat ze daar ook nog eens 150 euro voor van mijn rekening jatten.

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door HelFort »

Voor mij staat in ieder geval vast dat ik dat telefoongesrek niet gedroomd heb.
En waarom houdt Telfort toch mijn telefoonlijn gegijzeld zodat ik niet bij een ander adsl kan nemen.
Daardoor zit ik nu, naar volle tevredenheid, bij UPC.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daar wil ik mee zeggen dat je dus blijkbaar zelf niet al te zorgvuldig bent:
Het zijn oplichters omdat ze 149.35 van mijn bankrekening gestolen hebben.

Waardat precies voor is, daar kan ik alleen naar maar naar gissen.
Wie weet ligt er ergens nog wel een brief met de verklaring voor deze afboeking :?
Het is in ieder geval wel duidelijk dat niet alleen telfort de administratie niet op orde heeft :roll:

Heb zelf sinds enkele weken ook een telfort-abonnement..
Over de verbinding zelf nog niets te klagen gehad ( maar dat is nog moeilijk vergelijken na enkele weken ).

De afhandeling van de administratie en de overstap zijn perfect verlopen ( uitval van 1 uur na een telco-telco-migratie ).
Ook de informatie vooraf ( 4 brieven :o ) was perfect.

Wat dat betreft niets dan lof !

hopelijk blijft dat zo :D

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daardoor zit ik nu, naar volle tevredenheid, bij UPC.
oeps :lol:

Denk dat je er nu een paar op je dak krijgt..

De ervaring leert dat je hier eigenlijk niets positiefs over UPC mag zeggen..
Heb je er meteen een paar op je dak :roll:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Ongelezen bericht door TdeHond »

Voor Helfort

Gelukkig maar, dat de brief boven water is en u uw gelijk kunt bewijzen. Hier kunnen zij niet om heen!

Een van harte gemeende felicitatie is hier wel op zijn plaats!!!!!!!!

:lol:

Gesloten