LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pottel
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 20:50

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door pottel »

Ik heb een homepage bij quicknet, deze is overgenomen cq naamveranderd door ziggo, nu kom ik nietmeer op mijn homepage www.piet.ott.nl al een paar keer een e.mail er aan besteed naar ziggo, maar ziggo zegd dat ik bij quicnet moet zijn, hier begint de verwarring onderstaande het antwoord van ziggo:

Geachte heer/mevrouw Ott,
Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC1483 - Klacht - Internet - Mijn Ziggo".
Onlangs had u een mail terug gekoppeld gekregen van Ziggo het ging over hetzelfde vraag.
Het spijt mijn zeer maar u kunt het beste contact opnemen door onderstaande informatie.
Namens uw domeinnaam u kunt het beste een mail sturen via http://eigendomein.quicknet.nl of telefonisch contact 0900-2020000(€0,10p/m).

karel50
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:31

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door karel50 »

hoi,nou ik heb ook al een paar maanden last van ziggo,,3maanden geleden heeft iemand waarvan ik niet weet maar wel vermoed mij aangemeld bij ziggo internet,ik kreeg hele pakketten brieven en een modem binnen,die ik direct terug had gestuurd,en een mail gestuurd dat ik geen internet van ziggo wens en alles heb teruggestuurd,niet tevreden,stuurde ik nog enkele mails naar ziggo,ter bevestiging dat ik de modem en de brieven ongeopend heb teruggestuurd en daar een bevestiging van wilde hebben,helemaal niks.totdat er het bedrag van internet en tv werd afgehaald van mn rekening,ik dat direct teruggeboekt als ongeoorloofd automatisch incasso.
direct weer een mail gestuurd dat ik alleen een factuur van de tv wil ontvangen.
daarop al die tijd geen reactie we zijn bijna 2maanden verder.
en hup weer internet geld en tv maandgeld eraf,en weer hup doorgegeven dat ik weer ongeoorloofd automatisch incasso heb terug geboekt,en een nieuwe factuur alleen van de tv wil ontvangen na weer een klacht heb geschreven via klachten formulier van ziggo,met de meededeling dat ik het vertik om hun te bellen,omdat ik op tv zag dat iemand daar al 100derden euroos aan kwijt was,na enkele dagen kreeg ik een automatisch bericht dat hun mij als internet abonnee hadden geregistreerd,en de klacht niet konden behandelen,
hierop weer een klacht gestuurd,weer niks gehoord,ook nooit per telefoon,terwijl ik bij al die klachten mijn telefoon nummer had doorgegeven.
nu krijg ik weer een automatisch incasso van ziggo van mn rekening die ik weer terug laat storten.ik word gek van ziggo,terwijl ik nooit internet van ze heb aangenomen,en mijn mailadres eindigt op "het net",zijn ze daar analfabetisch?

mark verstegen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:43

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door mark verstegen »

ik wil even reageren op de uitzending van ma. 24 nov.
ziggo heeft duidelijk niet de beloofde toezeggingen waargemaakt.
ik denk dat dit in de vorige uitzending al duidelijk was. tenminste ik wist toen al bijna zeker dat dit zou gebeuren. toch vind ik het wel heel stoer dat de meneer in deze kwestie, teruggeroepen door tros radar wel degelijk de moeite heeft genomen om weer aanwezig te zijn in de uitzending. ik vind dat deze man hier duidelijk mee laat zien dat ze het als organisatie ook zeeeeer vervelend vinden, ik werk niet in deze organisatie maar volgens mij is het hier nu niet leuk werken als je verantwoordelijk bent voor deze problemathiek. ik ben ook van mening dat deze organisatie er alles aan doet om dit zo snel mogelijk op te lossen. ik geloof ook niet dat alle problemen opgelost zullen zijn in december. soms zijn sommige klachten niet zo simpel op te lossen en soms zijn sommige klanten niet tevreden te stellen, wat je ook doet.
ik ben geen ziggo klant. we hebben tv via de schotel, maar als ik aangesloten was op kabel zou dit geen reden zijn om geen klant te worden. volgens mij is het juist een voordeel dat deze organisatie nu in de schijnwerpers staan bij de snelheid van het oplossen van het probleem.

mark

karel50
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:31

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door karel50 »

ja zo kan ik er nog wel een paar,geen commentaar hebben op een internet provider die je niet hebt,nou ik vind dat de klanten hun over het hoofd zijn gegroeid en dat ze het niet aankunnen,en maar nieuwe klanten werven die ook in dezelfde problemen komen,je maakt dit niet aan den lijve mee,dus mark ,van u word geen commentaar verwacht,want dat heeft geen invloed op het leed van de duizenden klanten bij ziggo,die nu in de prut zitten omdat ,ziggo zo nodig moest fusilleren

Jaap500
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:31

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Jaap500 »

Eerst bij @home en nu bij ziggo internet, telefoon en (digitale)televisie. De overgang van de ene naar de andere is vlekkeloos verlopen. Alles werkt perfect. Van de veranderingen goed op de hoogte gehouden door ziggo. Snelheid verhoging zelfs al eerder gerealiseerd dan in de media stond. Zelden of nooit storingen.
Ik weet van de klachten van veel mensen, maar ik ben zeer tevreden.

:D :D :D :D :D

toma
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2008 15:38

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door toma »

Sinds ziggo heeft overgenomen van @home, niets anders dan ellende!
Een internet verbinding die door Ziggo in snelheid is gehalveerd, omdat de variant van @home 1600 kb/s niet meer in het pakket zit. Zonder de klant te informeren!
Slechte beeld verbinding, veel strepen in het beeld en een krakende en echoënde telefoonverbinding.
Na veel ingediende klachten, een monteur op bezoek gehad, die zelfs na 3 kwartier niemand op de speciale servicelijn van Ziggo kon bereiken.
Deze monteur zou proberen de snelheid van de internet verbinding in orde te maken dmv een kopie van mijn contract met @home.
Tot nu toe geen enkele verbetering en klachten worden afgedaan met een eenvoudige antwoordmail, met het verzoek de klantenservice te bellen, waarna je weer 35 minuten aan de telefoon hangt, echter weer zonder het gewenste resultaat.
Hoe kunen we Ziggo nu eens overtuigen, dat dit soort praktijken niet kunnen en wanneer Ziggo nu eens eindelijk voor een structurele oplossing gaat zorgen.
M.vr.gr. Toma[/i][/b]

frizzo9
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2008 21:51

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door frizzo9 »

Aug.2007 al mijn abonnementen (internet,tv en telefoon)bij @home opgezegd ivm verhuizing. Daarna bleven ze fakturen sturen voor telefonie. Tig keer hierover gemaild en gebeld. Vele excuses terug ontvangen en de toezegging gehad dat het geld zsm. zou worden teruggestort. Nooit gebeurd dus.Het ging om "slechts" 20 Euro.Dus heb ik het maar laten zitten. Wat schetst mijn verbazing......krijg ik nu (nov.2008) een faktuur van Ziggo voor internet terwijl ik daar al anderhalf jaar niet meer woon en internet afneem via ADSL. Zit niets anders op denk ik dan mijn bankrekening te blokkeren voor alles wat met Ziggo te maken heeft.......

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wel even contact opnemen over de onterechte factuur om eventueel onterechte incassoprocedure te voorkomen. Als u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst heeft waaruit blijkt dat alles is opgezegd kunt u er ook voor kiezen af te wachten.

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

Ik ben een oud @home klant, ik had met @home eigenlijk nooit klachten. Alleen maar 1 keer per jaar dat mijn internet de gehele dag weg was. Geen probleem vind ik dat, zolang het maar niet vaker gebeurt. Maar ongeveer een half jaar VOOR Ziggo kwam begonnen de problemen. Ik was van mening dat het de overgang naar Ziggo was dus ik klaagde er niet over, kan gebeuren natuurlijk da tijdens zo'n overgang er wat problemen opkomen. Maar de problemen bleven aanhouden en werden alleen maar erger toen Ziggo daad werkelijk er was. Ik kreeg steeds vaker dat ik elke dag een probleem had met het internet, van 5 minuten offline zijn tot de gehele dag. Dit is tot de dag van vandaag nog steeds zo aan de gang. Ik weet niet hoe vaak ik al gebelt heb om maar te zwijgen over e-mails. Ik had het meer dat per telefoon Ziggo niet aanwezig was en de lijn dood leuk was uit gezet, dan dat ik ook maar iets kon. Mijn klachten werden daar buiten ook niet sirieus genomen en ik als klant werd elke keer opnieuw als schuldige aan gewezen. Ik heb zelf vanaf mijn 13e al ervaring met computers en leer elke dag wel iets bij om toch een beetje bij te blijven, zo heb ik tevens ook via scholing diverse cursen gehad en een buurman, die tevens een vriend van mij is en administrator bij de lokale gemeente, die mij geregeld dingen leerde en zelfs tot 2 keer aan toe bij mij is geweest om tot de zelfde conclusie te komen als ik. Het probleem is NIET te vinden bij mij in huis.

Ik heb de netwerk kabels tot 6 keer vervangen inmiddels, ik heb mijn computer begin van het jaar vervangen door een machine van totaal zo'n 2500 euro, het witte kastje aan de muur waar de kabel de woonkamer inkomt is zelfs nog van @home en ook nog vervangen geweest met het Ziggo kastje. Alles gaf het zelfde resultaat, geen verbetering in welke manier dan ook. Toch word ik als klant beschuldigt door zowel klantenservice als de technische dienst dat er iets mis is met mijn apparatuur. Terwijl dit inmiddels al ontzettend vaak nagekeken is en vervangen is. Ik zou geen recht hebben op een monteur en als die wel zou komen dat ik, de klant met een probleem, dat zou moeten betalen! Ik heb afgelopen dinsdag een bericht verstuurd per email naar Ziggo met de eis dat een van de hoge heren zelf naar mij zou bellen om het probleem aan te horen en het op te lossen. Niets gehoord dus verre. Ook heb ik totaal niets vernomen van mijn eis tot een terug vordering van mijn geld, of ook maar iets aan bericht in wat van manier dan ook. Ik heb duidelijk gemaakt in deze e-mail dat ik er totaal niet van gedient ben om als een kakkerlak behandelt te worden in plaats van een klant. Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik hier nog aan kan doen.

Ook mijn TV verbinding is geregeld weg en hapert geregeld, hierop kreeg ik te horen dat mijn TV te oud zou zijn. Met andere woorden koop maar een nieuwe Tv van een paar honderd euro en het zou wel opgelost zijn. Dit klopt natuurlijk niet, zo kan een probleem nooit opgelost worden. Ik word dus in beide zaken met een kluitje het riet in gestuurd, ik pik het niet langer meer, ik ben geduldig genoeg geweest en na al die klachten die ook anderen hebben lijkt het mij niet meer dan eerlijk dat dit nu opgelost gaat worden!

Ik betaal voor TV en internet apart, mij is NOOIT iets goedkopers aangeboden op geen enkele manier! Ook stuurt Ziggo dood leuk een folder "Wat brengt Ziggo u in 2009" waar niet meer in staat dan reclame! Ik betaal voor mijn TV kabel nu ongeveer 16 euro per maand en voor mijn internet bijna 50 euro per maand! En dan nog problemen hebben! Ik hoop dat Tros Radar iets voor mij kan betekenen want ik ben ten einde raad! Ik zit met schuld sanering (GKB) en met een uitkering, dus ik kan dit soort problemen toch echt niet erbij hebben.

Met Vriendelijke groeten,
J. Moleveld

clementon
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2008 20:04

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door clementon »

Enige weken geleden werd mijn vrouw gebeld door Trosradar.
Of er al contact was opgenomen door Ziggo om op onze problemen te reageren. Ziggo heeft NOOIT op enige wijze gereageerd op onze maandenlange klachten. Zelfs niet op een aangetekend schrijven. Dus nu ook niet.
De Trosradar medewerkster zou onze gegevens doorsturen naar een kantoor dat in opdracht van Ziggo telefonisch contact met ons zou opnemen om de problemen ook met betrekking tot teruggave abonnementsgeld op te lossen.
U raadt het al: NIEMAND HEEFT ONS GEBELD.

Dit bedrijf is dood- en doodziek: ZIEKKO!

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door DG1 »

Aan deze kant alles opgelost door 2 heren binnen Ziggo.
"Helaas" ging het wel om 2 heren binnen het management van Ziggo, schijnbaar zien die het belang wat meer.
Maar realiseer ook dat medewerkers binnen een klantenservice maar tot bepaalde hoogte iets kunnen en mogen doen.

Kortom, indien je zeker wat dat je klacht gegrond is en je aannemelijk kunt maken dat je bijv. kosten hebt gehad (ook zonder bon) en je staat open voor elkaars standpunten, dan kun je bij Ziggo zeker met een goed gevoel het kantoor verlaten.

Wij hebben vanmiddag een Win Win situatie gerealiseerd.
Wel één advies: Blijf wel in je klachten volharden en laat je niet afwimpelen.

iedereen succes / sterkte!!

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

Nu hebben ze in de vroege ochen van 9 december wat onderhouds gebeuren uitgevoert om het 'beter' te maken voor de klant. Dit zou van middernacht tot 7 uur in de ochtend duren Het duurde echter een uur langer voor ik weer redelijk internet had, daarbuiten had ik de gehele dag storingen. Van simpel vat lag tot eraf geknikkert te worden. Rond 6 uur maar een berichtje verstuurd, tot op heden niets vernomen.Ik denk dat ik maar eens een claim moet indienen en overstappen, ik ga niet betalen voor lucht!

kootje007
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2008 22:27

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door kootje007 »

...ongeloofelijk.

halverweg mei mijn kabeltelevisie, digitale televisie en internet opgezegd.
zou dus per 1 juli ingaan. netjes per mail bevestiging gehad.

in september heb ik (pas) door dat er nog steeds geld wordt afgeschreven voor het internet (in totaal 3 maand) dus ik bellen.

geen probleem komt terug. het is nu halverwege december en het staat er als volgt voor:

ik heb 2x 29,95 teruggehad deze maand. nu heb ik nog recht op 29.95 en 10 euro belkosten vergoeding, die laatste heb ik voor elkaar gekregen door het klachtenformulier 8x in te vullen (niet overdreven).

kom ik vanavond thuis, ligt er een brief waarin staat dat ik gebruik maak van een van hun diensten en dat ik niet betaal. per 1 januari 2009 zien ze mij als een betalende gebruiker dus ga ik factureren. Door een fout in hun administratie hebben ze nu pas door dat ik niet betaal.

ONGELOOFLIJK! ik heb alles netjes opgezegd en krijg het ze maar niet aan het verstand dat ik geen gebruiker meer ben. ik wil mijn 39,95 terug en dan nooit maar dan ook nooit meer iets met die gasten te maken hebben!
morgen maar eens bellen naar hun speciale nummer, zoals in de brief vermeld. die kon je bellen als je al wel betaalde! OMG!

ik ga vragen naar de directeur, die heeft de brief ook ondertekend...

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door DG1 »

@kootje007, je gaat vragen naar Dhr. J. Evers?
Vergeet het maar.
Het enige wat ik je kan vertellen is dat men bij Ziggo er alles aan doet om alles op te lossen.

Dinsdagmiddag in Groningen bij Ziggo geweest en alles erg verhelderend. Enkel is het jammer dat het zover moet komen.
In januari 2009 kan ik zelf eens een kijkje achter de schermen nemen, mooi aanbod van Ziggo want uiteindelijk denken we dat alles vanzelf gaat maar er komt toch wel het e.e.a. bij kijken voordat we TV, Internet en Telefoon hebben.

Al mijn kosten zijn vergoed, compensatie gekregen, commercieel gezien een echte Win Win situatie.
Ik benijd niemand, ben zelf van het karakter niet opgeven en je niet laten af serveren, maar het is jammer dat je pas om bent als je bij Ziggo aan tafel zit.

Wat men nu constateert is dat er steeds problemen bij komen, ook dat is logisch.
Op die 6 miljoen diensten is 1% klacht en dat is en blijft veel.

Succes, maar voor iedereen geldt: Niet opgeven.

kootje007
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2008 22:27

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door kootje007 »

goed vandaag gebeld en na 40 minuten ben ik geen ruk verder.
werd mij verteld dat ik in september al 90 euro heb gehad en later nog eens 60. Die 90 heb ik nooit gehad. Daarnaast was er nog iets met 30 euro van november die ik die meer hoefde te betalen. Nogal logisch zei ik want ik heb het in mei 2008 opgezegd die hele handel. Mijn idee is dan ook dat ze die 30 euro van de 90 euro af hebben getrokken en mij de overige 60 euro hebben overgemaakt. Dit kreeg ik ze niet aan het verstand en ik moest een klacht indienen van hem. Waarom hij me niet verder kon helpen is mij niet duidelijk. Ik heb hem dit gevraagd en er kwam geen zinnig antwoord uit. Hij kon mij ook niet doorverbinden met de andere afdeling die de klachten behandeld. Raar verhaal. Die persoon was ook vrij lomp aan de telefoon, hij liet mij niet uitspreken. Ik heb op een gegeven moment gezegd: meneer, u gaat mij nu even uit laten spreken want ik heb aan het woord. hij reageerde met: nee u moet mij uit laten spreken...ongeloofelijk brutaal...goed klacht ingediend en we zien wel weer hoe het verder gaat.
Ik heb wel mijn automatisch incasso stop laten zetten...

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

Nog steeds niets te horen gekregen van Ziggo, ik heb wel de dagelijkse pesterijen qua internet en TV verbinding! Of weinig, of super veel lag, of totaal niets! Bellen lukt niet, nog steeds is het niet een legale handeling word mij gemeld!

DG1
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 nov 2008 18:00

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door DG1 »

kootje007@ helaas ga ik geen email adressen van personen intern binnen Ziggo doorgeven.
Maar stuur een brief waarin je duidelijk aangeeft wat de problemen zijn.
Stuur maar aan J. Evers, er komt zeker reactie.
Op 6 miljoen diensten en 1% klachten kan het wel even duren.
Totaal heeft mijn ellende bijna 7 maanden in beslag genomen.

Onthoud goed de namen van medewerkers binnen Ziggo wie je spreekt.
Vraag erom!!!
Binnen Ziggo houden ze het ook bij, maar het is beter dat je zelf ook goed gedocumenteerd bent.

kootje007
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2008 22:27

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door kootje007 »

probleem ondertussen bijna opgelost. na 12 klachten heb ik eindelijk al mijn teveel afgeschreven geld (90 euro) terug gekregen.

nu nog de 22 euro 60 belkosten die ik heb gemaakt :)

tip voor anderen: BELLEN heeft totaal geen zin, die gasten mogen niets, kunnen niets, en doen al helemala niets.
klacht invullen opde website werkt het beste, dat komt op een andere afdeling uit en die kunnen wel iets.

Mechwarrior94
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 nov 2008 01:54

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Mechwarrior94 »

Na RUIM 1,5 jaar is het langzaam aan wat beter aan het worden, ipv elke dag heb ik nu wekelijks een probleem met hun. gaat dus langzaam de goeie kant op. Ik wil echter een fixe vergoeding zien! Ik heb al die tijd betaald en maar een heel klein beetje plezier kunnen hebben van hun diensten. Betalen voor niets dus, geld terug is mijn eis dus!

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door B- »

Ziggo ....gebed zonder end. Goed personeel kunnen ze ook blijkbaar niet krijgen. Zie al maanden telkens dezelfde vacature op monsterboard over unixsysteembeheerders. Zijn toch niet zo moeilijk te krijgen, wij hadden zo'n vakature binnen twee weken ingevuld.

Gesloten