LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
schrijvertje77
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2009 19:44

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door schrijvertje77 »

Wat ons nu weer overkomt is te gek voor woorden.
Vorig jaar november heb ik gezocht naar een provider voor mijn dochter op internet. Ik dacht Ziggo is misschien wel wat omdat het de enigste was in de buurt van Groningen destijds die wireless werkte. Ik meld me aan, maar ik vind de volgende dag een betere provider, dus meld ik me weer keurig af bij Ziggo. Nu kreeg ik dus op 3 juni een brief van een incasso bureau of ik maar even 90,85 euro wilde betalen aan Ziggo.
Maar we hebben nooit een dienst van ze afgenomen en dat kan ik bewijzen.
Ook heb ik nog de email waarin staat dat ze de wijziging hebben ontvangen die ik op 12 november naar ze heb verstuurd, 1 dag na de aanmelding.
wat is dit voor idioot bedrijf?
Bellen is niet mogelijk omdat ze al om half 9 in de ochtend zo druk zijn dat de telefoon overbelast is???
Wat moet ik nu doen? :shock:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt ze verwijzen naar uw email in de hoop dat de aanmaning terug gedraaid wordt.

Beter was geweest indien u uw annulering overeenkomst d.m.v. een aangetekende brief, liefst met ontvangstbevestiging verstuurd had.

U kunt uw brief waarin u bezwaar maakt tegen de aanmaning ook het beste aangetekend versturen met daarin een afdruk van de e-mail die u verstuurd heeft.

Tevens kunt u aangeven dat u nooit een dienst geleverd is en u derhalve als u gedwongen wordt tot betaling dit weer terug kunt vorderen op grond van de wet.

U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wie eist, bewijst.

Brief aan incasso buro dat je de vordering betwist omdat er nooit een overeenstemming is geweest, noch een contract.

Vermeld dat je bewijzen wilt ontvangen van de vordering, alsmede een kopie van de getekende overeenkomst.

meldt daarna dat, indien zij niet binnen 10 dagen dit overhandigen, je de zaak als afgedaan beschouwd, en van verdere pogingen tot onterecht incasseren aangifte zult gaan doen.

Hoewel jij niets fout gedaan hebt, zou ik toch een en ander aangetekend verzenden, met handtekening retour (bewijs) en bewaar alles, en een kopie van je brief.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Nou, mijn ouders zijn EINDELIJK van Ziggo af, ze zijn ontzettend blij!!!!

Ik had in november 2008 al mijn opzegbrief naar Ziggo gestuurd, maar volgens hen nooit aangekomen (jaja...).
Eindelijk na veel correspondentie en elke keer het incassobureau op m'n dak vanuit Ziggo omdat ik niet betaalde, en nog een brief van Ziggo tussendoor dat ik "momenteel alleen maar analoge tv gebruikte en geen digitale ontvanger" (ZEGT TOCH WEL WAT, LIJKT ME?!?!?! :evil: ) kreeg ik mijn opzegbrief.
Mijn abonnement (had alleen digitale tv bij hen gelukkig) zou per 31 mei 2009 beëindigd worden.
Wat schetst mijn verbazing: halen ze een bedrag voor de maand juni van mijn rekeningnummer af!
(ik had een aantal nummers geblokkeerd staan bij de bank, en die weer laten opheffen, dacht dat het gedoe bij Ziggo afgelopen zou zijn...)
Heb de bank gebeld om dit bedrag onmiddelijk te storneren, wat gewoon telefonisch kan.
Er is een AANGETEKENDE brief naar Ziggo gegaan, en ik heb al het teveel betaalde vanaf januari 2009 plus 3 uur telefoonkosten teruggeëist. Er is ook een heel gedeelte niet betaald, dat staat nog open. Ik ben zo blij dat het niet automatisch van mijn rekening af is gegaan...
Laat ze maar komen! :twisted:

Nu nog wat 'leuks':
Een brief van Ziggo, datum 3 juni 2009.
Ze hadden mij meerdere malen geïnformeerd over het openstaande bedrag.
Helaas hebben ze nog geen betaling van mij ontvangen, dus wordt ik AFGESLOTEN!!!! (terwijl ik vorig jaar al een opzegbrief heb verstuurd!)
Dan komen er ook nog eens kosten bovenop voor de afsluiting: 29,95 euro.
Geweldig hoor, Ziggo!! Vooral zo doorgaan... :wink:

Zijn ze toch helemaal....
Zoveel klachten, en geen instantie die ze tegen kan houden?!
Je hebt toch een soort OPTA, kunnen zij niks doen?!
Het regent klachten, dan zou er toch een lichtje moeten opgaan... :idea:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »


BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Heey super! Bedankt! :D

A Jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2009 16:35

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door A Jan »

Het is te triest, de moeite die een trouwe @home klant moet doen om eindelijk eens een alles-in-een pakket van Ziggo te krijgen.

Ja, ik heb wel 3 installatie pakketen, 1 monteur en wel 5 wijzigingsbrieven ontvangen. Ook heb ik 8 keer succesvol een medewerker gesproken (de rest tel ik even niet mee) en heb ik wel 6 mails gestuurd en wel 3 keer een antwoord gehad (nuttig waren ze niet).
Gelukkig werk mijn internet, digitale tv en de telefoon van KPN nog steeds. Ik betaal alleen wel de volle mep voor het niet geleverde alles-in-een pakket en voor KPN natuurlijk.

Het ERGSTE is nog dat ik GEEN andere KEUS heb qua KABELPROVIDER!!!!! Wanneer gaan ze die concurentie op de kabel nou eens opengooien?

O en je moet echt dat consuwijzer klachtenformulier invullen, al was het alleen maar om dikker te onderstrepen dat Ziggo er een potje van maakt en dat jij je recht en je klacht openbaar hebt gemaakt!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het lijkt mij tijd worden om Ziggo schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen.
Geeft hen 10 werkdagen de tijd om een werkende verbinding tot stand te brengen.
Geeft aan dat mocht ziggo hier niet in slagen u per direct de overeenkomst annuleert.

Verzoek tevens om restitutie van abonnementsgelden gedurende de periode dat u betaalde zonder dat daar een dienst tegenover stond op grond van de wet.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
Mocht Ziggo er niet in slagen uw probleem op te lossen, zegt u schriftelijk, aangetekend liefst met ontvangstbevestiging per direct op, trekt uw toestemming tot automatische incasso per direct in en verzoekt u om restitutie van abonnements gelden gedurende ..... maanden op grond van bovengenoemde wet, vermeerderd met de kosten die u gemaakt heeft voor telefonie + zending van de aangetekende brieven.

U verzoekt om binnen uiterlijk 4 weken toezending van een SCHRIFTELIJKE bevestiging kostenloze beëindiging overeenkomst per direct + vermelding van hoe Ziggo de teruggave abonnementsgelden etc regelt.

Geeft aan dat mocht u deze brief niet ontvangen binnen gestelde termijn u naar De geschillencommissie Telecommunicatie gaat om e.e.a. ter beoordeling voor te leggen.

Maakt kopie van de brieven die u verzendt en bewaar verzend- en ontvangstbewijzen goed.

anti ziggo
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2009 16:17

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door anti ziggo »

Toen casema ziggo werd wilde wij wel een basis in 1 pakket nemen.
Dit was geen enkel probleem. Ze zouden dat allemaal regelen.
Van casema had ik al tv en later kwam daarbij internet en telefoon.
Dit zou dan rond de 39 euro kosten.
Ik had daar ook zeker vertrouwen in. Alles werkte naar behoren.
Na verloop van tijd zag ik op de rekening dat we alles los betaalde waardoor je rond de 60 euro uit kwam. (stom dat ik dat niet eerder heb bekeken.... :-( maar dat was het goed vertrouwen!)
Na een belletje naar Ziggo zou het opgelost zijn! Maar NEE hoor alles stond nog zo. Ben daar een tijd meebezig geweest en we waren het spuug en spuug zat. Ik kreeg zelfs nog 1 digitale ontvanger toegezonden????? :shock: Die had ik al en heb ik niet omgevraagd!!!
Deze gelijk retour gezonden en de persoon die hem bracht schoot al in de lach...deze had een auto vol staan met die dingen die bijna allemaal terug moesten. Ohh zei hij...dit gebeurt dagelijks daar bij Ziggo.
Toen gingen we het maar opzeggen.
1 maand van te voren opzeggen. zogezegt zo gedaan.
Maar ik wilde ook nog mijn nummer meenemen. Dit vlak hierna gedaan zodat deze mee kon met KPN.
Alles werkte per 1 september 2008. Wat kreeg ik in de brievenbus....een rekening van de maand september /oktober want het telefoonnummer was meegegaan en dat kost nog een maand extra.
Ben nu al een jaar bezig om niet te betalen en heb incasso buro al op mijn dak....
ggrrrrrrrrrr :twisted:

maverick2712
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2009 15:29

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door maverick2712 »

Na het omzetten van mijn abonnement begonnen bij ons ook de problemen.
Automatische incasso, dus geen omkijken naar dacht ik...
Tot ik na een half jaar opeens een brief van Ziggo kreeg met de mededeling dat er bijna 400 euro van mijn rekening werd gehaald en dat het vervelend was dat de rekening dit maal wat hoger was dan gebruikelijk?!?
Ik belde dus om te vragen waarom Ziggo niet automatisch incasseert zoals afgesproken maar de helpdeskmedewerker wist dit niet, al vond hij het zelf ook een hele vreemde gang van zaken.
Ook viel het mij op dat mijn partner ook nog steeds rekeningen van Ziggo via acceptgiro's betaalde.
Ook dit kon hij niet verklaren, maar het leek erop dat we dubbel betaalden.
Ik heb hem gevraagd dit uit te zoeken en me daarna een juiste rekening te sturen. Het geld heb ik teruggehaald via mijn bank.
Wat schetst mijn verbazing nu??
15 juni een brief van Ziggo, gedateerd op 8 juni (?) dat ik voor 16 juni moet betalen en dat anders de diensten geblokkeerd worden.
Niets geen nieuwe rekening, slechts een verhoging van 5 euro.
Wederom gebeld met de helpdesk vandaag. Een aardige mevrouw kon me nu vertellen dat we inderdaad sommige bedragen dubbel betalen.
Ook kon ze me vertellen dat zij er weinig aan kon doen en dat de diensten morgen alsnog afgesloten worden.
Een juiste rekening is dus blijkbaar een onmogelijkheid. Dreigen met acties en extra kosten berekenen daarentegen gaat Ziggo prima af.
Ik vraag me echt serieus af hoe een bedrijf als Ziggo zo lang kan blijven bestaan als er zoveel misgaat en er zo weinig gedaan wordt om mensen daadwerkelijk te helpen met hun problemen en vragen.
Ik heb ook nog een klacht via hun internetsite ingediend. In het verleden is hier niet op gereageerd, maar ik wacht dit nog even af.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vreemde gang van zaken: dreigen met afsluiten terwijl er sprake lijkt te zijn van dubbel betalen. :x
Heeft u al een overzicht gemaakt van alles wat betaald is om er achter te komen hoeveel dubbel betaald is?
Kopie van afschriften maken.
Aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar hoofdkantoor Ziggo: Bezwaar tegen factuur met bijlages van betaalbewijzen.
Verzoek tot restitutie van mogelijk teveel betaalde bedrag.

Andere provider zoeken als u afgesloten wordt.
Gelukkig is de opzeg termijn 1 kalendermaand bij Ziggo.

Klacht indienen bij Consuwijzer.
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

Calastir
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 apr 2007 10:59

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Calastir »

Net als de 3,2 miljoen andere klanten lag gisteren ineens een aan mij geadresseerd nieuw 'Zie-magazine' van Ziggo in de brievenbus, daarom heb ik deze klachtbrief vandaag naar [email protected] gemaild:
3,2 miljoen ongevraagde exemplaren van Zie magazine, en dat in het digitale tijdperk...van een internetprovider. Mijn mond viel open van verbazing! 99% verdwijnt vast ongezien in de papierbak, ik ben één van de 3,2 miljoen klanten die de moeite neemt om de vraag te stellen waarom dit weggegooide geld niet gewoon aan ons wordt teruggegeven want niks is gratis, we betalen hier allemaal aan mee. Als jullie een magazine willen uitgeven, begin dan een onafhankelijke redactie maar niet van mijn geld. Mij is niks gevraagd dus bij deze; laat dit eerste nummer alsjeblieft meteen de laatste zijn, of laat mensen zich anders vrijwillig op een magazine abonneren. Van mij hoeft het in elk geval niet.

Zonde geld, zonde bomen.
Ik roep iedereen op hetzelfde te doen, ben benieuwd of we nog antwoord krijgen. :roll:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Tot nu toe geen blad gezien.

honest
Berichten: 121
Lid geworden op: 22 dec 2005 16:15

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door honest »

Ik vond het juist wel een leuke geste.
Ziggo is wel is waar ook een internetprovider maar er zijn ook genoeg mensen die alleen televisie van Ziggo hebben.
Ook zijn er nog vele mensen, zoals ik, die graag iets in het zonnetje of lekker op de bank willen lezen ipv de hele dag achter de computer te zitten.

Calastir
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 apr 2007 10:59

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Calastir »

Daarvoor heb ik al andere tijdschriften die ik zelf koop. Dit wordt 3,2 miljoen klanten gewoonweg opgedrongen, en kost ettelijke miljoenen.

Jeki81
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:33

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Jeki81 »

Eind april zag ik op Mijn Ziggo dat ik al mijn producten los betaal i.p.v. een Alles in 1 pakket. Dat laatste zou voordeliger zijn en daarbij zou ik sneller internet hebben. Naar mijn weten heb ik ook destijds ook een Alles in 1 pakket besteld bij toen nog Casema. Tevens vind ik het erg vreemd dat ik tijdens of na het bestellen van deze producten hier destijds niet op attent ben gemaakt door Casema, nu Ziggo. Maar goed, hier kan ik nog wel inkomen.

Nadat ik hier achter ben gekomen heb ik direct met Ziggo gebeld om te kijken wat de mogelijkheden zijn om alsnog mijn producten om te zetten naar een Alles in 1 pakket. De dame die ik toen aan de telefoon kreeg zei dat ze dit voor mij kon omzetten en dat ik dat ook nog tegen een actietarief een digitale ontvanger mocht uitkiezen. Zij gaf mij toen de keuze uit twee digitale ontvangers, t.w. de Humax IRHD-5000c en de Humac iHDR-5050c. Ik was al in het bezit van twe digitale ontvangers, maar omdat ik zag dat de Humac iHDR-5050c een harde schijf bevat van 320 GB vond ik dat een mooie aanbieding voor 99,00 euro en dus heb ik voor deze ontvanger gekozen. Daarnaast gaf ik aan mijn Film 1 abonnement op te willen zeggen i.v.m. de zomer waarin ik niet veel film zou kijken. Hiervoor moest ik worden doorverbonden met een andere afdeling en daarmee heb ik dit dus ook geregeld. Deze dame gaf aan dat het Film 1 abonnement per 1 juni af zou lopen.

Na ongeveer een week heb kreeg ik netjes het pakket thuis gestuurd. Echter zag ik dat de verkeerde digitale ontvanger was toegestuurd, t.w. de Humax IRHD-5000c. Tijdens een telefoontje met Ziggo werd mij gevraagd de digitale ontvanger terug te sturen en het pakketnummer van TNT door te geven. Ik heb dit dan ook dezelfde dag nog gedaan en gelijk telefonisch de juiste digitale ontvanger besteld. Na een week of twee heb ik wederom naar Ziggo gebeld om te vragen of er al duidelijkheid was over de levertijd van de digitale ontvanger aangezien deze nog niet was geleverd. De Ziggo medewerker wist mij te vertellen dat de bestelbon wel was uitgedraaid, maar dat de digitale ontvanger nog niet was besteld. Deze dame zou dit direct voor mij regelen. Na een week of twee heb ik wederom gebeld om naar de status van mijn bestelling te vragen. Ik kreeg toen te horen dat de digitale ontvanger niet was besteld en de desbetreffende Ziggo medewerker zou het direct opnieuw bestellen. Na ongeveer een week kreeg ik weer een pakket thuis gestuurd. Tot mijn verbazing zag ik dat wederom de Humax IRHD-5000c geleverd was. Het begon nu wel erg vervelend te worden en ik heb nogmaals het pakket teruggestuurd en de juiste digitale ontvanger besteld (Humax IHDR-5050c). Na twee weken heb ik gebeld wat de status is van de bestelling. De Ziggo medewerker vertelde mij (ik geloof woensdag 27 mei) dat de digitale ontvanger die dag verstuurd zou zijn. Ik heb op 4 juni weer gebeld met Ziggo om te vragen waar het pakket blijft. Volgens de desbetreffende Ziggo medewerker (call-center Nijmegen geloof ik) was er weer iets misgegaan met mijn bestelling en zij zou de digitale ontvanger opnieuw bestellen. Ik gaf aan dat ik nu wel erg geïrriteerd werd van dit hele verhaal en dat ik nu zekerheid wilde hebben dat de juiste digitale ontvanger snel geleverd zou worden. Deze dame verzekerde mij dat ze hoogstpersoonlijk ervoor zou zorgen dat ik binnen 3 weken de digitale ontvanger in huis zou hebben. Ik heb toen gevraagd of er nog wat te doen is in de vorm van een compensatie voor het lange wachten. Zij gaf mij aan dat zij daar niet over kon beslissen en dat ze dat met haar baas moest overleggen. Ze zou mij daar vrijdag 5 juni over terugbellen.

Op 19 juni heb ik wederom gebeld met Ziggo aangezien er nog steeds niets geleverd was en ik nu toch echt mijn geduld aan het verliezen was. De desbetreffende dame die ik toen aan de telefoon kreeg zei dat het nog in behandeling was en ik hierover teruggebeld zou worden.

Vandaag, 23 juni heb ik weer gebeld met Ziggo. Ik kreeg een Ziggo medewerker aan de telefoon die mij vertelde dat ik de digitale ontvanger pas zou krijgen zodra mijn Film 1 abonnement afloopt en dat was volgens hem 1 juli. Dit i.v.m. het feit dat er niet twee opdrachten tegelijk in behandeling kunnen worden genomen. Ik vertelde hem mijn ongenoegen over het feit dat dit niet de afspraak was en dat dit nu al veel te lang duurt en heb hem tevens het gehele bovenstaande verhaal verteld. Daarbij heb ik eerst een digitale ontvanger besteld en daarna pas Film 1 opgezegd, dus dan lijkt het mij dat die opdracht ook voor gaat. Hij vertelde mij dat er niets anders aan te doen was en dat ik hier genoegen mee moest nemen. Ik heb het gesprek beëindigd en nogmaals gebeld met Ziggo. Ik kreeg een andere Ziggo medewerker aan de telefoon waarbij ik nogmaals het gehele verhaal heb voorgelegd. Deze dame wist mij te vertellen dat er geen digitale ontvanger is besteld en vertelde mij dat ze die nu alsnog moest bestellen. Daarbij gaf ze aan dat ik geen keuze had in een digitale ontvanger met een harde schijf en dat de levering afhankelijk was van hetgeen Ziggo op dat moment op voorraad had. Ze gaf aan dat de digitale ontvanger die ik zou krijgen dus ook van een ander type zou kunnen zijn. Ik gaf wederom aan dat dit niet volgens afspraak was en ik meerdere malen heb toegezegd gekregen dat ik de Humax IHDR-5050c geleverd zou krijgen. Zij gaf aan dat hier niets aan te doen was en ik geen keuze had.

Na dit telefoongesprek heb ik het even laten rusten, maar ik heb uit onvrede toch weer telefonisch contact opgenomen met Ziggo. Ik krijg immers telkens een ander verhaal te horen. Ik heb aan een medewerker weer het hele verhaal uitgelegd en hij haf aan dat ik inderdaad geen keuze heb ik de digitale ontvanger. Ik heb toen aangegeven dat ik dan maar akkoord ga met de optie om een willekeurige digitale ontvanger met harde schijf geleverd te krijgen. Mits het om een ontvanger gaat met dezelfde specificaties. Daarbij heeft hij aangeboden om de eerst volgende factuur te crediteren als tegemoetkoming.

Eenmaal thuis gekomen zie ik dat er een factuur ligt van Ziggo. Hier staat aangegeven dat ik een Samsung digitale HD ontvanger heb besteld. Ik heb direct Ziggo gebeld om mijn bestelling te annuleren, want de afgesproken prijs van 99,00 euro is niet aangehouden, maar ze berekenen nu ineens 338,50 euro. Tevens gaat het hier om een overjarige Samsung digitale ontvanger met harde schijf die een opslagcapaciteit bevat van 160 GB en heeft geen HDMI aansluiting. Dat is de helft van de capaciteit van de Humax IHDR-5050c die ik in eerste instantie heb besteld en de Humax heeft wel HDMI. Toen ik hierover belde gaf de Ziggo medewerker aan dat het niet klopte wat ik zei en ik onmogelijk een Humax IRHD-5050c voor 99,00 euro kon krijgen. Dit terwijl dit wel degelijk de afspraak was. Ik heb de toegezonden ontvanger wederom direct teruggestuurd.

Al met al ben ik dus zeer ontevreden over de gang van zaken en voel me ongelooflijk machteloos. Ik zou graag willen dat de afspraken worden nagekomen die ik in eerste instantie heb gemaakt. Dat wil zeggen dat ik graag de Humax IHDR-5050c geleverd wil hebben. Ik wacht nu al ongeveer drie maanden op de levering van de juiste digitale ontvanger en dat is absurd. En als je ook nog eens kijkt hoe vaak ik heb moeten bellen naar Ziggo en hoeveel tijd en belkosten dat heeft gekost loopt het helemaal de spuigaten uit. Belachelijk is het dat als ik contact opneem met Ziggo er opeens niemand ergens vanaf weet en ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Ik heb inmiddels antwoord op mijn klachtbrief. Hierin geven ze aan dat de gang van zaken wel degelijk correct is geweest...

Ik heb ook al een klacht ingediend bij ConsuWijzer...

HELP!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Eind april opeens geen factuur op "Mijn Ziggo": Gebeld en men geeft aan dat de factuur alsnog aangemaakt zal worden en dat er een brief onderweg is met uitleg. (Deze brief dan wel factuur is tot nu toe nog niet gearriveerd)

Eind mei wederom geen factuur op "Mijn Ziggo": Men geeft begin juni dan eindelijk aan dat er de laatste week van juni een factuur komt, die hoger uit zal vallen omdat het dus een verzamelfactuur is voor de afgelopen 3 maanden. (Waarom niet gelijk?)

Eind juni dan eindelijk een factuur die echter nogal laag uitvalt: Zoals je van Ziggo mag verwachten ook deze keer weer niet de juiste factuur: Slechts de kosten van "Alles-in-een" voor mei en de gesprekskosten van april. Dit is dus gewoon de factuur van april!!!

Hoe moeilijk kan het toch zijn om een factuur te maken?

Enige tijd geleden stopte men met het toezenden van een papieren factuur (dit was nog slechts mogelijk tegen betaling van 1,50= gewoon een verkapte prijsverhoging voor de abonnementskosten dus......) terwijl "Mijn Ziggo" nog niet naar behoren werkte en het facturerings systeem werkt nog steeds niet.

Ben blij dat ik over een maand van Ziggo verlost ben. (Want ik heb opgezegd en stap over naar Online: Online internet en bellen i.c.m. Digitenne van KPN kost je 32,50 per maand, een besparing van 17,45 t.o.v. Ziggo, je hebt wel een paar TV-zenders minder)

Het wordt tijd dat Ziggo eens wat meer aandacht aan de vele problemen met de huidige klanten gaat besteden i.p.v. het werven van nieuwe klanten. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er weggaan bij Ziggo als het binnenkort gemakkelijker wordt om over te stappen......

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het is bij Ziggo al gemakkelijk om over te stappen omdat Ziggo een kalendermaand als opzeg termijn hanteert bij alles in 1 abonnementen.

beertje1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2009 11:12

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door beertje1983 »

Nou Kan ik jullie w=vertellen dat opzeggen bij ziggo echt niet zo makkelijk is als je denkt. Heb in de tijd dat het casema was al opgezegd en tot nu toe ben ik nog aan ziggo verbonden, ze blijven geld uit je trekken. Zij hebben een administratie van lik me vestje en wij als klant kunnen hier voor op draaien. Ze trekken het geld gewoon van je rekening ook al ben je dus geen abonnee. Als je adres wijzigt word dit niet verwerkt in het systeem en krijg je de post dus niet en weet je van niet en als zij nog geld van jou krijgen dan ligt de dagvaarding zo in de bus. Is bij mij dus nu het geval en het mooi is het bedrijf waar ik voor werk die doet d eklantensevice dus ik al mij telefoontjes brieven en noem maar op gewoon aan iemand van die afdeling opvragn en walla bewijs is geleverd. Maar daar trekt ziggo zich niets van aan. En meld je gewoon dat ze je wel in de rechtbank zien. Voor ons is het na dit verhaal dus ziggo af, vriend heeft dus ook ziggo,

beertje1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2009 11:12

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door beertje1983 »

dat nummer 050 8533333 is niet meer ingebruik het is nu 010 7980405 geworden. En dat je geen gewoon advies krijg is dat het geen mensen zijn van ziggo maar je belt naar een call center toe.[/url]

Gesloten