LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Holt de service van Xs4all achteruit?

Ja
25
46%
Nee
10
19%
Valt wel mee, maar er is zeker iets aan de hand
8
15%
Ze zijn net zo slecht geworden als de rest
5
9%
Het is er nog beroerder dan bij de rest
1
2%
Nee, het wordt er beter op
4
7%
Neutraal, niet beter, niet slechter
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 54

corvanderlaak
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2008 14:06

Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door corvanderlaak »

Het onvermijdelijke is dan eindelijk gebeurd. Zelfs Xs4all is gezwicht voor de verlokkingewn van de markt en het grote geld. De voorheen beste provider van Nederland groeit als kool, mede dankzij haar uitstekende reputatie. Helaas heeft dat ook tot gevolg dat ze niet meer leveren wat ze beloven. De wachttijden voor helpdesk zijn structureel te lang geworden. De kwaliteit van de medewerkers is bedroevend, tenzij je met veel geluk nog een medewerker van de oude garde aantreft.
Helemaal droef gesteld is het met de service wanneer je iets bijzonders van ze vraagt. Een verhuizing bijvoorbeeld. Dat is echt te moeilijk voor ze.
Na ruim 12 jaar tevreden klandizie moet ik constateren dat Xs4all zich niet meer onderscheidt van de rest. Ik heb altijd graag wat extra betaald voor goede diensten van deze provider. De helpdesk was ooit uitstekend. De service was ooit uitstekend. Alles liep op rolletjes bij Xs4all. Dat is nu in mijn ervaring sinds ongeveer een jaar definitief voorbij. Xs4all is alleen nog maar de DUURSTE provider, zeker niet meer de beste. Jammer, jammer, jammer! Ik maak de overstap naar een andere, goedkopere provider. Daar krijg ik precies dezelfde ellende te verduren, maar wel voor minder geld.

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Absoluut, xs4all is heel slecht geworden. Sinds die overname is de helpdesk niet meer te bereiken. Terwijl ik daarvoor juist meer betaal. Wat zonde, dat er geen luxe kwaliteit meer is onder de providers: het is allemaal een pot nat geworden, de klant is de dupe. Uren in de wacht? Nee dank je. En let op m'n woorden: binnen een paar maanden wordt het ook nog eens een betaalnummer.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik heb er geen last van, oke de helpdesk is niet altijd goed te bereiken maar de verbinding en wat op de site staat aan berichten e.d. is wel top.

Daarbij wordt je altijd deskundig geholpen, kan je van veel anderen niet zeggen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door BBCS »

Vind je het gek wat er met Xs4all gebeurd is?

Zolang de meeste internetgebruikers steeds een goedkopere provider wilt hebben, moeten de providers met een goede service ook aan de kostenreductie doen, omdat veel mensen roepen dat die providers anders te duur zijn.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik heb tot nu toe tientallen positieve ervaringen met XS4ALL maar helaas onlangs ook een negatieve ervaring.
De helpdeskmedewerkers waren over het algemeen zeer gedreven en zeer kundig. De persoon die ik vorige week aan de lijn kreeg begreep mijn vraag niet, moest alles aan een ander vragen, en gaf antwoorden op vragen die ik niet heb gesteld.
Mijn recente overstap naar XS4ALL-only is echter wel zeer goed verlopen.
Kortom, XS4ALL is nog steeds zeer goed, maar laat tegenwoordig wel wat steekjes vallen.
Ik peins er echter niet over om over te stappen! 8) 8) 8)

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Volslagen onzin. XS4ALL is nog steeds veruit de beste provider. Vrijwel nooit ondersteuning nodig gehad. Ook vrijwel geen downtime of andere storingen. Tarieven wellicht iets hoger dan bij de concurrent, maar geld meer dan waard. Vergeleken met providers als @home, Orange of Tele2 (bij @home 3 van de 7 dagen geen verbinding zonder compensatie) levert XS4ALL een veruit superieur produkt.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik ben van mening dat mensen die roepen dat bedrijven die goede kwaliteit en service leveren veel te duur zijn, echte mierenn**kers zijn.

Kijk, kwaliteit kost geld.
Als je daarvoor niet wilt betalen, moet je zelf weten.
Maar om nu steeds die bedrijven aan te vallen die het goed willen doen, zegt genoeg over die zeurende mensen.

En als die bedrijven dan aan kostenbesparingen moeten doen (omdat ze steeds minder klanten krijgen en dat klanten naar de concurrentie gaan omdat ze vinden dat die bedrijven veel te duur zijn) waardoor de kwaliteit en service wat minder wordt, vind ik het al helemaal schandalig dat mensen dan beginnen te mekkeren en te klagen.

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Ach, als jullie genoeg tijd hebben om keer op keer een half uur in de rij te hangen voor non-service, be my guest. Ik heb destijds gekozen voor een duurdere provider vanwege de goede dienstverlening, dat had ik er voor over. Maar de afgelopen maanden ben ik niet te spreken over xs4all: eerst die storing van een week, waarvoor je als klant nul compensatie krijgt, vervolgens een verhuizing waarbij x4all in een moeite door maar even allerlei settings verandert. Hulp kreeg ik alleen van de fabrikant van de modem en de router - hulde aan Linksys en Zyxel! Bij xs4all sta je tegenwoordig altijd, maar dan ook altijd minstens een kwartier in de wacht. Elke keer krijg je het non-bericht: 'het is nu erg druk' of 'drukker dan u van ons gewend bent'. Als je een mailtje stuurt: 'vanwege de drukte kan het langer duren voordat u antwoord krijgt'. De mensen die je aan de lijn krijgt weten niets meer dan jijzelf, of verwijzen je door. Ik krijg de indruk dat er een hele groep xs4all-adepten zijn van de eerste generatie, die er niet aan willen dat hun provider qua service echt afgezakt is naar de massa. En als je intoetst dat je een nieuw product wil hebben word je wel meteen doorverbonden, want oude klanten zijn niets, en nieuwe klanten alles bij xs4all.

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Wim 2007 - misschien moet je voor de grap eens verhuizen of een andere wijziging doorvoeren. Want natuurlijk, als het marcheert, marcheert het. Pas als er problemen komen door wijzigingen, dan geeft xs4all niet thuis

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door BBCS »

De mensen die je aan de lijn krijgt weten niets meer dan jijzelf, of verwijzen je door. Ik krijg de indruk dat er een hele groep xs4all-adepten zijn van de eerste generatie, die er niet aan willen dat hun provider qua service echt afgezakt is naar de massa.
Moeten ze wel.
Om de kosten te drukken zal de service wel naar beneden moeten.
Doen ze dat niet, dan mekkeren de consumenten dat ze veel te duur zijn en gaan dan naar de concurrentie.

Dat is ook de enige reden.

Maarja, dat mag zoals zo vaak niet gezegd worden.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door Ron58 »

Moeten ze wel.
Om de kosten te drukken zal de service wel naar beneden moeten.
Doen ze dat niet, dan mekkeren de consumenten dat ze veel te duur zijn en gaan dan naar de concurrentie.
Dus om geen klanten kwijt te raken moet de service naar beneden???

Volgens mij bedoel je dat de prijzen naar beneden moeten :lol:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door BBCS »

Prijzen naar beneden?

Laat ik het zo zeggen:

Jullie willen als consument zijnde een riante salaris en als een winkelier die salaris ook heeft, is hij een oplichter en een uitzuiger.

Een ander punt:

Bepaalde zaken kosten geld.
Daar is geen discussie over mogelijk.

Kijk, als een bedrijf de zaken goed voor elkaar heeft en dat kost een bepaald bedrag.
Een ander bedrijf die de zaken niet goed voor elkaar heeft, maling aan de klanten heeft, slechte service (of geen service) en producten of diensten heeft die van mindere kwaliteit zijn, maar daardoor wel veel goedkoper kan zijn.

En wat doen jullie als consument?

Jullie gaan dat bedrijf die de zaken goed voor elkaar heeft afkraken en hem uitmaken voor oplichter, uitzuiger en maar roepen dat hij te duur is.

Diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat de huidige generatie consument opgelicht willen worden.

De kwaliteit van de producten en diensten is van ondergeschikt belang en de prijs is het belangrijkste.

Ik weet het, dat ik nu jullie als consumenten afkraak en aanval, maar dit is wel de realiteit.
Jullie krijgen als consument zijnde gewoon waar je om vraagt.

Als jullie als consument zijnde kwaliteit zeer belangrijk vinden en dat jullie niet zo op de prijzen zitten te vitten, dan zal de kwaliteit ook veel beter worden.

Ik val niemand aan, ik hou jullie als consument zijnde gewoon de spiegel voor. Je kunt er met wat ik aangeef mee eens zijn of tegen zijn. Ik hou alleen de spiegel voor. Niet meer en niet minder. Ik geef zelfs niet mijn mening. Alleen die spiegel hou ik voor.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door gravedigger »

Diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat de huidige generatie consument opgelicht willen worden.
Geef even de links naar deze onderzoeken??

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door BBCS »

Die links zijn niet nodig.
Kijk om je heen wat er gebeurd, dat zegt toch voldoende?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door gravedigger »

dat is geen link!

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door WillemV »

@BBCS

Ik weet niet hoe vaak je het woord 'jullie' in dat bericht hebt gebruikt. Je had beter het woord 'wij' kunnen gebruiken. Tenslotte ben je zelf ook een consument.
Het is en blijft een ieder geval een héél eenzijdig en generaliserend bericht. En off-topic...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Gek.

Ik ben juist van Ziggo overgestapt naar XS4All.
Ik dank God op mijn blote knietjes dat ik van Ziggo af ben.

Elke keer dat er storingen waren, kon Ziggo / Multikabel alleen maar zeggen "het ligt aan uw apparatuur" - terwijl men apparatuur leverde (kabelmodem) die een gebruiker zelf niet eens KON instellen.

Nee, dan maar een provider die spullen levert die ik zelf kan instellen, en een eigen rulebase in kan zetten.

Helaas, ik heb de HD nodig gehad, de wachttijd is tussen de 15 en 30 min minimaal. Maar tegen normaal tarief, en niet tegen 10 cent/minuut - zoals Ziggo / Multikabel.
Dat verschil maakt al een hoop goed!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door BBCS »

@Willem:

Tuurlijk ben ik ook consument. Maar bij mij gaat kwaliteit voor de prijs.

Ik ga niet naar die winkel die mindere kwaliteit levert, maar daardoor goedkoper kan zijn.

Tuurlijk wil ik ook niet teveel betalen, maar ik kijk naar die bedrijven die goede prijzen hanteert maar ook goede kwaliteit producten of diensten levert en ook goede service heeft.

Je mag het generaliserend noemen, maar veel mensen weigeren om naar dergelije bedrijven toe te gaan, omdat ze veel duurder zijn dan die bedrijven die veel mindere kwaliteit diensten of producten leveren en bijna geen service verlenen.

En daar gaat het om.

Ik zeg zo vaak:
Staar je niet blind op de prijs, maar bekijk het geheel.
Veel mensen kijken nog steeds te vaak alleen naar de prijs.

Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat de meeste consumenten naar die bedrijven gaan die goede diensten of producten hebben en ook nog goede service, en dat tegen normale prijzen.

Maarja, dat is utopia. :cry:

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 01 Jul 2008 20:03 door BBCS

Maar bij mij gaat kwaliteit voor de prijs.
Jij bent echt niet de enige die daar voor kiest. Vandaar mijn opmerking dat ik het een generaliserend bericht vind. Het komt over alsof jij de enige consument bent die niet altijd voor het goedkoopste gaat.

Maar goed, het wordt veel te off-topic zo.

XS4All heeft trouwens ook veel zakelijke klanten. Terwijl bijvoorbeeld UPC enkel de consumenten markt bedient. Zakelijke klanten hechten, in tegenstelling tot consumenten veel meer waarde aan kwaliteit dan aan de prijs. Hierdoor denk ik dat jouw argument dat zij vanuit concurrentie overwegingen minder service verlenen doordat zij kosten moeten besparen maar een héél klein gedeelte van de 'service' problemen van XS4All verklaart.

Waar het wel door komt weet ik niet maar waren ze niet het e.e.a. aan het reorganiseren? Natuurlijk wordt er vaak gereorganiseerd om de kosten omlaag te krijgen. Hopelijk zijn de problemen van tijdelijke aard. Maar wat is tijdelijk. In dit topic heb ik gelezen dat dit al een jaar aan de gang is :cry:

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door antonh »

@BBCS,
bedoel je daar de regering mee?
Die links zijn niet nodig.
Kijk om je heen wat er gebeurd, dat zegt toch voldoende?

Gesloten