LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo Problemen beginnen al meteen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jeroen pels
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2008 11:08

ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door jeroen pels »

Hey, wij zijn laatst overgestapt op Ziggo, (het was 10 euro per jaar goedkoper -.-) en toen begonnen de problemen.

een monteur zou langskomen en alles instaleren.
hij had aleen een kastje voor alles bij zich, aleen heeft hij het kastje dat internet zou moeten geven gegeven. (wij hadden telefonie internet en tv besteld)
nu hebben we zelf een router erbij gekocht.
alles hebben we geprobeerd, maar we komen maar niet op het internet.

Wij hebben deze aparaten:
Router: C300BRS4 Van Conceptronic.
Modem: SBV5121E Van Motorola.

Het volgende is aan de hand.
We hebben het voor elkaar de conceptronic goed te maken, nu kunnen we dus met onze laptops op de conceptronic. maar onze conceptronic heeft geen internet, en onze motorola ook niet, ze zijn beide geconnect met elkaar via een wan draad. 2 weken geleden heb ik het oor elkaar gekregen internet erop te krijgen, ik weet aleen niet hoe, en er is toen Waarschijnlijk een error voorgekomen. (NO IDEA waar die over ging). Waardoor we nu geen internet hebben.

Kan iemand ons helpen met hoe we dit moeten instaleren, als we de klanten service bellen worden we 45 minuten in de wacht gezet, en daarna is de service te druk, en weer 20 euro weg aan een nutteloos belletje.

De monteur heeft geen goed werk gedaan.

En we hebben geen telefoon. (omdat casema ons nog niet heeft aangesloten)

wij hebben kpn internet gehad, en we zouden ons oude nummer houden, en casema zou voor ons alles regelen met kpn.
nu krijgen wij een brief van kpn dat we zijn afgesloten. en een brief van casema dat ze ons nummer neit nkunnen geven omdat kps ons verwijdert heeft.
nu is het onze schuld dat kpn dat heeft gedaan, (TERWIJL CASEMA ONS DUS ZOU AFSLUITEN)

Ook moet ik nog even zeggen, Met casema bedoel ik Ziggo, (een oude gewoonte)

Als iemand ons kan helpen zouden we dit heel fijn vinden.

In de hoop dat jullie actie nemen tegen ziggo.
MVG. Twiice-

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@Jeroen Pels

Wij willen graag uw klacht in behandeling nemen. U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden.

Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

m.v.g.

Ziggo webteam, Peter

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door TdeHond »

In de hoop dat jullie actie nemen tegen ziggo.
U zult zelf actie moeten ondernemen tegen Ziggo door hen schriftelijk en aangetekend met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen. Brief naar hoofdkantoor Ziggo.

Als u bij Ziggo een alles in 1 pakket besteld heeft dan heeft u recht op gratis installatie van dit pakket. Nadat monteur was vertrokken had internetverbinding moeten werken.

U geeft aan dat Ziggo de opzegging bij KPN had moeten regelen omdat dit was afgesproken. Ook hierbij is Ziggo in gebreke gebleven.

U geeft aan in de brief wat is misgegaan. U geeft hen drie weken de tijd om u te voorzien van werkend telefoon/internet. Dit houdt I.M.H.O. een hernieuwd bezoek van de monteur op kosten Ziggo om u te voorzien van een werkende verbinding.

U rekent uit hoeveel kosten u moet maken om familie, vrienden etc in kennis te stellen van een nieuw telefoonnummer en vraagt Ziggo deze kosten aan u te vergoeden, omdat deze kosten veroorzaakt worden door in gebreke blijven van Ziggo.

Vraag om schriftelijke bevestiging van Ziggo of Ziggo aan uw eisen tegemoet komt binnen 14 dagen.

Mocht Ziggo uw klacht niet binnen 14 beantwoorden of niet aan uw eisen tegemoet komen binnen 3 weken, dan adviseer ik u een klacht in te dienen bij Consuwijzer. nl omdat Ziggo in zijn zorgplichten tekortgekomen is t.a.v. u.

Bij het technische deel van uw vraag kan ik u niet helpen.

.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Jeroen,

Kabelinternet kan alleen met een kabelmodem (Ik had een motorola).
Eigen apparatuur gaat dus gegarandeerd niet werken - tenzij je deze achter de motorola hangt (en dan nog werkt niet alles even goed).

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door Wubo »

routers worden over het algemeen ook niet ondersteund.

dan nog kun je bij elke provider wel zeggen in de hoop dat er iets tegen de provider gedaan wordt, of opzeggen. probleem veranderd er niet door en jij zit ermee, probeer gewoon het probleem bij jezelf te veranderen.

Moonlight
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 apr 2008 23:06

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door Moonlight »

Niet alles gelijk bij de provider neer gooien.

Heb je al geprobeerd om via utp kabel zelf internet te krijgen? Dus zonder de router?

Wat heb je op je laptop? Vista? Is de router Vista compatible?

En je kan wel in je router via je je laptop maar je hebt geen internet? Hmm ik ken wel een manier om offline in je router te komen. Maar beveiliging instellen enzo, doe je toch wel online.

En een WAN draad? Hmm..

Al geprobeerd de router + modem te resetten?
Om nou de monteur gelijk de schuld te geven vind ik ook belachelijk. De monteur installeerd namelijk alleen de modem.

En je modem is alleen voor telefoon en internet. Je analoge tv gaat nog via het ouderwetse kabel en niet via de modem. Daarbij wil je digitaal? Heeft het ook niets met de modem te maken.

Dat met telefonie zou je gewoon nog met KPN moeten regelen, je kan niet 123 in ene weg zijn.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door Wubo »

ja, of zonder dattie het weet draadloos i-netten via de onbeveiligde verbinding van de buren :?

Spriety
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2007 20:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door Spriety »

Juffrouw aan telefoon : Alles is binnen 2 à 3 werkweken geregeld.
Dat was 5 weken geleden.
Nu juffrouw aan de telefoon : Er staat niets voor U aangevraagd.
Ik ben behoorlijk pissig...
Omzetten van @Home naar Ziggo zou letterlijk een vinkje omzetten in een database moeten zijn.
Dat kan ik dus wèl op mijn werk, waarom de Ziggo-medewerkers dan niet.
Bovendien loze beloftes over het toezenden van een gratis digitale decoder.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door Wubo »

werk je bij @home of ziggo dan, dat je weet dat je een vinkje om kan zetten?

zo niet

over vinkjes lullen is makkelijk als je niet met dezelfde systemen werkt

Spriety
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2007 20:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door Spriety »

Het is half september (geweest) en nóg is de overgang van @Home naar Ziggo NIET geregeld!!! Zie eerder item in deze thread!

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@Spriety

Het is inderdaad zo dat eind september/begin oktober de volledige database van Ziggo is overgegaan naar 1 systeem. Dit houdt het overzetten van honderdduizenden administratieve en technische gegevens in. U zult wellicht begrijpen dat een monster overzetting zoals deze niet in één avond of met ‘een vinkje’ is afgerond, hiervoor worden sessies ingezet welke over periodes van weken zijn verspreid.
Nu worden aanbiedingen zoals de Alles-in-1 pakketten per 15 mei aangeboden. Hierin is het inderdaad zo dat het onderling bellen van Ziggo klanten niet word berekend. Ook zullen de snelheden voor het internet worden verhoogd.
Echter deze wijzigingen kunnen pas actief ingaan op het moment dat alle data volledig voor iedereen is overgezet. Omdat dit in fasen wordt gedaan is het mogelijk dat klanten in het ene postcode gebied al wel volledig gebruik kunnen maken van de aanbieding en een andere klant niet.

Uiteraard zou u als klant niet het gevoel moeten krijgen de dupe te zijn van een fusie tussen bedrijven. Wij willen u dan ook onze excuses aanbieden voor het feit dat wij hierin naar u toe niet duidelijk genoeg zijn geweest. Het is dan ook zeker geen opzet geweest om klanten hierover in het ongewisse te laten. Als klant bent u wel degelijk belangrijk, immers heeft u het recht om maandelijks uw abonnementen bij ons te eindigen.


Vriendelijke groet,

Het Ziggo Webcare Team

Ilonca87
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2008 11:11

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door Ilonca87 »

Nou de problemen rondom ziggo zijn nog steeds niet opgelost. Ik betaal al 3 maanden dik geld voor een 3-1 paket met het snelste internet. En wat krijg ik, een 3-1 paket met het langzaamste internet. Ze kunnen het blijkbaar niet oplossen want ben der ondertussen al 2 maanden mee bezig, en ze krijgen het maar niet voor elkaar. Hoe kan dat? Is dit nou je klanten tevreden houden, of zoveel mogelijk geld verdienen met zo weinig mogelijk?

Wie weet hoe ik dit nu zo snel mogelijk met ziggo op kan lossen. Blijkbaar hebben ze het te druk met andere dingen, dan met een klant die al 2 maanden problemen heeft met haar internet?

Mvg Ilonca

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door TdeHond »

Waarschijnlijk hebben ze het druk met veel klanten die problemen hebben.

Ik adviseer om Ziggo schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen. Een termijn van uiterlijk 10 werkdagen te geven om u de snelheid te geven waar u voor betaalt.
Tevens vraagt u gedeeltelijke teruggave abonnementsgelden ( verschil tussen langzaamste en snelste abonnement)

Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
["7.1g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

Geeft aan dat u binnen 4 weken een brief verwacht hoe Ziggo de terugbetalingsregeling + vervolgschade ( aangetekende brief) verrekent.

Komt Ziggo niet over de brug en krijgt u niet de juiste snelheid kunt u e.e.a. voorleggen bij de Geschillencommissie telecommunicatie

sjefke001
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2008 15:18

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door sjefke001 »

Tja, ergens in juni geloof ik werd casema ineens ziggo....

en vanaf toen kregen we weer spam in de mailboxen. En zoveel storing als zij met hun mailservers hebben, heb ik ook nog niet bij casema meegemaakt.

Als je een klacht indient met de vraag wanneer zij dit nou eens onder controle denken te gaan krijgen, hoor je vervolgens niets meer.

Ik heb een eigen zaak. Ik ben redelijk afhankelijk van mijn mail. Als ik ergens een prijs opvraag, wil ik zelf ook graag zsm antwoord. Als ik mijn mail eens krijg na 5 dagen, ben ik dus eigenlijk de klant al kwijt.

Bedankt ziggo!

Maarreh... wanneer gaan jullie dat probleem nou eens oplossen???

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door Cesar »

Wanneer ik hier alles op één hoop gooi zie ik slechts één ding.

Leken... je weet wel, mensen die vanalles roepen over een ander en zelf niet weten waar ze het over hebben.

Pak nou de forumstarter: wij zitten samen op een WAN. Val er maar niet af.

De voorlaatste Sjefke, je kunt bij Ziggo een spamfilter instellen maar daar heb je nog nooit van gehoord.

Wanneer jullie vragen hebben willen alle mensen van Nederland meehelpen om de zaak op te lossen maar gooi niet met verwijten want die komen terug.
Het is hard als ik het zo stel doch het is niet anders.

sjefke001
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2008 15:18

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door sjefke001 »

Cesar, je mag tegen de hele wereld aanschoppen, maar dat spamfilter had ik bij casema al ingesteld!!!! Ik ben niet debiel!
Als ik dat opnieuw in had moeten stellen, hadden ze me dat wel mogen vertellen nietwaar?

En die mailserver... hoe zou ik daar aan kunnen helpen om dat op te lossen??? Met casema had ik niet zo veel moelijkheden qua mail. Hoe kan het dan, dat wanneer alleen de naam veranderd, de apparatuur ineens niet meer wil??

Ik krijg overigens het gevoel dat je bij ziggo werkt, anders reageer je niet zo.

En als ze aan jouw salaris zouden komen, zou je ook wel anders piepen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Sjefke,
Komt de mail ook niet binnen bij Webmail van Ziggo?

sjefke001
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2008 15:18

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door sjefke001 »

De laatste keer, ondertussen een paar weken geleden nu (gelukkig), kwam er nog mail binnen na 3 dagen... dus maandags naar me verstuurd, donderdags pas in mijn mailbox.

Hun server lag plat... dus ze konden niets ontvangen... of wel, want ergens is het bewaard gebleven daar het na 3 dagen toch nog binnenkwam...

Spriety
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2007 20:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door Spriety »

Aan de Ziggo-medewerker die in dit onderwerp heeft gepost :
In mijn eigen beroep (ook ICT!!) kom ik regelmatig vragen tegen om databases te koppelen e.d.
Heel simpel een stamtabel aanleggen (kost een groepje datatypistes een kleine week) en dan vervolgens de diverse databases koppelen en tot slot het geheel converteren is dan peanuts.
Tot zover die flauwekul van "dat gaat niet zomaar met een vinkje", want dat gaat wèl. Ik wilde het simpel houden voor niet-ICT-ers!!!
------------
Ten tweede : Ziggo-medewerker Dhr. Hoogesteger (ik hoop dat ik z'n naam goed schrijf) van de storingsdienst is een èchte held en verdient persoonlijk de WARME douche!
Na 28 minuten aan de lijn te hebben gehangen kreeg ik deze gouden greep aan de lijn. Binnen 5 minuten waren AL mijn Ziggo-problemen opgelost! En dat waren er nogal wat!!!
Meneer Hoogesteger van Ziggo, U bent TOP !!! Geef die man promotie en flikker de non-skilled ServiceDesk eruit!!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: ziggo Problemen beginnen al meteen

Ongelezen bericht door Cesar »

Weet je wat het is met Ziggo!!!!

Ze reageren nog geeneens op je klachten welke je via hun contactformulier aandraagt.

Ik zat bij apie Home en had nooit ergens last van.

Nu is het knap waardeloos.
Ik kan niet meer bij mijn webdrive welke vol met foto´s staat en je krijgt nul reactie.

Het zal wel aan mij liggen.
Normaal inloggen gaat niet meer, dan krijg ik een scherm dat ik me aan moet melden bij Ziggo.
Dat wil ik helemaal niet.
Ik wil er weg.

Gesloten