LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
r0ckabella
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 dec 2009 15:19

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door r0ckabella »

Ik heb een iphone en maak gebruik (via Itunes) van Click & Buy om apps te kunnen betalen. In het verleden heb ik een aantal keer 15 euro extra moeten betalen, omdat er geen geld op de rekening zou staan. Ik vond dit vreemd, want er staat altijd geld op de rekening en het gaat om bedragen tot maximaal 3 euro. Twee weken geleden was het weer raak; ik moest 2x 15 euro extra betalen, omdat het geld niet van mijn rekening geschreven kon worden. Ik weet, dat er een paar honderd op stond, dus het is klinkklare onzin.

Ik heb het geld laten storneren en het bedrag wat ik hen verschuldigd was handmatig overgemaakt. Ik heb hen telefonisch geprobeerd te contacten (20 ct per minuut), maar er werd (na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan) opgehangen Daarnaast heb ik hen gemaild via het contactformulier op de site en 3x via het mailadres waar zij mij vandaan mailde. Ik heb niets teruggehoord. Gisteren kreeg ik ineens een aanmaning en dreigementen. De deurwaarder was ingeseind.

Mijn vraag is nu;
1) hebben meer mensen problemen met hen en
2) wat kan ik doen. Ik weiger akkoord te gaan; en kan de bankafschriften tonen, dat er geld op de rekening stond.

Help! Ik ben furieus!

Bazzmann
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2008 11:12

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Bazzmann »

Hallo, je bent waarschijnlijk 1 van de honderden, lees voorgaande berichten, niet betalen, bewijzen bewaren, ook als ze je bang gaan maken met een incasso bureau. :wink:

r0ckabella
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 dec 2009 15:19

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door r0ckabella »

Haha, je hebt gelijk. Nu heb ik gebeld met hen (het 020 nummer uit een van de vorige reacties) en krijg ik 1 minuut geleden deze mail;

Geachte mevrouw xxxxxx,
Hierbij willen wij u informeren dat wij een bedrag van € 30,00 hebben bijgeschreven op uw ClickandBuy-rekening.

Zijn er nog onbeantwoorde vragen?
Antwoorden op de meest gestelde vragen vindt u online onder FAQ.
Bij verdere vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. We helpen u graag bij een verzoek om inlichtingen.
Met vriendelijke groeten,
Uw ClickandBuy Service Team


Ik heb de heer aan de telefoon gevraagd, waarom ik na 5 mailtjes nog steeds geen reactie heb gekregen en dat ik niet akkoord ga met de incassokosten, aangezien ik hen het verschuldigde bedrag heb betaald en er voldoende geld op mijn rekening stond (dat ik dit ook kan overleggen). Hij vertelde mij, dat het toch naar het incassobureau gaat, waarop ik hem vertelde, dat ik het dan voor de rechter laat komen. 2 Minuten later gebeurd dit?!?!?!

Weet even niet meer wat ik nu moet doen?
Iemand een idee?

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door killRdevil »

r0ckabella schreef:Haha, je hebt gelijk. Nu heb ik gebeld met hen (het 020 nummer uit een van de vorige reacties) en krijg ik 1 minuut geleden deze mail;

Geachte mevrouw xxxxxx,
Hierbij willen wij u informeren dat wij een bedrag van € 30,00 hebben bijgeschreven op uw ClickandBuy-rekening.

Zijn er nog onbeantwoorde vragen?
Antwoorden op de meest gestelde vragen vindt u online onder FAQ.
Bij verdere vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. We helpen u graag bij een verzoek om inlichtingen.
Met vriendelijke groeten,
Uw ClickandBuy Service Team


Ik heb de heer aan de telefoon gevraagd, waarom ik na 5 mailtjes nog steeds geen reactie heb gekregen en dat ik niet akkoord ga met de incassokosten, aangezien ik hen het verschuldigde bedrag heb betaald en er voldoende geld op mijn rekening stond (dat ik dit ook kan overleggen). Hij vertelde mij, dat het toch naar het incassobureau gaat, waarop ik hem vertelde, dat ik het dan voor de rechter laat komen. 2 Minuten later gebeurd dit?!?!?!

Weet even niet meer wat ik nu moet doen?
Iemand een idee?

Zoals ik het zie, hebben zij de incassokosten bij deze rechtgetrokken, door €30,- op uw account bij te schrijven... niks meer doen dus, gewoon afwachten...

r0ckabella
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 dec 2009 15:19

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door r0ckabella »

Zou het dreigen dan toch geholpen hebben???
Ik wacht in spanning af!

Dank voor alle goede tips iedereen.
:D

Bazzmann
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2008 11:12

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Bazzmann »

HET ZIJN BOEVEN EN MET EEN RECHTZAAK KUNNEN ZE DIT NOOIT WINNEN, WE MOETEN HUN AANKLAGEN MET ZN ALLEN EN HUN UITKLEDEN. ANDERS EVEN IEDEREEN NAAR HUN KANTOOR IN AMSTERDAM EN ONS EEN BEETJE UITLEVEN. :evil:

Loxodon
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2010 21:56

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Loxodon »

De algehele stelling dat je weet of je geld op je rekening hebt is helemaal niet aan de orde. Ik heb 2.5 jaar lang zonder enig probleem van click and buy gebruik gemaakt. Maar in oktober, doordat mijn loon te laat is gestort werd een bedrag afgeschreven van 1,59. Ik kwam er direct achter omdat ik mijn rekening in de gaten aan het houden was, maar helaas was ik al te laat met geld terugboeken want de bank had het direct gestorneerd. Hierna heb ik zonder 1 moment te verliezen direct via de site van clickandbuy een formulier ingevuld en het verhaal aan hen voorgelegd. De volgende dag al ontvang ik een mail dat de betaling is mislukt en ik 15 euro kosten dien te betalen. Ik schrok me rot! 1000% erbovenop?! Belachelijk, dat pik ik dus niet. Heb direct weer gemaild en gevraagd zo vlug mogelijk contact op te nemen om tot een wederzijdse oplossing te komen. Een week later heb ik nog altijd niets gehoord van cnb en besluit dan toch maar te bellen. Ik heb op 5 nov jl. vanaf half 2 smiddags tot half 3, 3x gepoogd in contact te komen met de helpdesk, maar de lijn werd na inzet van een bandje verbroken. Smiddags aan het einde van de middag bel ik nogmaals om een uur of 4 en kom in de wachtrij 21 minuten later geef ik het op. Na een dag of 3 ontvang ik een betalingherinnering per mail voor de 16,59 en nogmaals een 15 euro erbovenop (let op ik ben op dit moment al druk bezig met proberen in contact te komen met cnb zonder enig resultaat.) ik moet nu 31,59 betalen, bijna 2000% meer dan ik had moeten betalen als ze even normaal zouden handelen. Ik heb vervolgens weer een uitgebreide mail opgesteld en op 8 november verzonden naar [email protected] ofzo en heb tot gisteren niets vernomen. Vandaag krijg ik de mededeling dat ik ben verstoten van het gebruik van de clickandbuy betalingssystemen (godzijdank) en dat het openstaande bedrag betaald kan worden tot 25 nov. (31.59 euro), en daarna zal worden doorgezet naar een incassobureau. Ik heb besloten naar aanleiding van een uitzending van tros opgelicht waarin naar voren kwam dat betalen in zulke gevallen word gezien als schuld bekennen in de het nederlandse recht, besloten het te laten lopen via de rechter. Ik zal ook de incassobureaus niet betalen en direct melden dat ik geen betalingen ga voldoen en het mag voorkomen. Ik heb in mijn optiek alles geprobeerd op deze situatie op te lossen maar click and buy reageert gewoon NERGENS op. Het zijn een stel grote oplichters en ik zal alles in het werk stellen dit aan IEDEREEN die ik ken mede te delen tot ik sterf. Ik wens ze een dik faillissement toe!

Overigens wil ik even opkomen voor overige diensten, PAYPAL heb ik zeer goede ervaringen mee. Deze gasten doen echt hun best, tegelijk met click and buy heb is van hen ook een bedrag van 2,13 gestorneerd, eveneens heb ik direct gemaild. Ik kreeg netjes de dag erna een mailtje dat het geen probleem was en ik die 2,13 euro kon overboeken het het daarmee klaar was verder. Ben blij dat er ook bedrijven zijn die het wel snappen!

Edit 22:26: Net heb ik om toch zeker te zijn dat ik mijn betalingen heb gedaan een poging gedaan de 1,59 die ik ze wel echt schuldig ben over te boeken via de rekeningnummers die staan in de laatste email die ik heb ontvangen. Na alles te hebben ingevoerd bij mijn bank krijg ik de mededeling "Onjuiste BIC". Dus ook al zou ik willen betalen dan kan het nog nieteens..

Edit 22:42: Getracht bijlage van de mislukte SEPA overboeking toe te voegen maar dit word geweigerd door het forum ("De bijlagequota is bereikt.")
Laatst gewijzigd door Loxodon op 19 nov 2010 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door killRdevil »

Overigens wil ik even opkomen voor overige diensten, PAYPAL heb ik zeer goede ervaringen mee. Deze gasten doen echt hun best, tegelijk met click and buy heb is van hen ook een bedrag van 2,13 gestorneerd, eveneens heb ik direct gemaild. Ik kreeg netjes de dag erna een mailtje dat het geen probleem was en ik die 2,13 euro kon overboeken het het daarmee klaar was verder. Ben blij dat er ook bedrijven zijn die het wel snappen!
Ook Paypal zijn laaie lichters, vrijwel dezelfde acties als C&B...
In het begin lijkt alles goed te verlopen, maar ineens gaat t mis...

Loxodon
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2010 21:56

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Loxodon »

killRdevil schreef:
Overigens wil ik even opkomen voor overige diensten, PAYPAL heb ik zeer goede ervaringen mee. Deze gasten doen echt hun best, tegelijk met click and buy heb is van hen ook een bedrag van 2,13 gestorneerd, eveneens heb ik direct gemaild. Ik kreeg netjes de dag erna een mailtje dat het geen probleem was en ik die 2,13 euro kon overboeken het het daarmee klaar was verder. Ben blij dat er ook bedrijven zijn die het wel snappen!
Ook Paypal zijn laaie lichters, vrijwel dezelfde acties als C&B...
In het begin lijkt alles goed te verlopen, maar ineens gaat t mis...
Kun je daar wat meer over vertellen dan, ben graag optijd ingelicht na deze ervaring met CNB..

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door killRdevil »

Loxodon schreef:
killRdevil schreef:
Overigens wil ik even opkomen voor overige diensten, PAYPAL heb ik zeer goede ervaringen mee. Deze gasten doen echt hun best, tegelijk met click and buy heb is van hen ook een bedrag van 2,13 gestorneerd, eveneens heb ik direct gemaild. Ik kreeg netjes de dag erna een mailtje dat het geen probleem was en ik die 2,13 euro kon overboeken het het daarmee klaar was verder. Ben blij dat er ook bedrijven zijn die het wel snappen!
Ook Paypal zijn laaie lichters, vrijwel dezelfde acties als C&B...
In het begin lijkt alles goed te verlopen, maar ineens gaat t mis...
Kun je daar wat meer over vertellen dan, ben graag optijd ingelicht na deze ervaring met CNB..
Heb een rekening lopen via Paypal, geld op gezet, maar nooit op de rekening terecht gekomen...
Je begrijpt, deze Paypal rekening is direct weer opgeheven....

Loxodon
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2010 21:56

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Loxodon »

Heb een rekening lopen via Paypal, geld op gezet, maar nooit op de rekening terecht gekomen...
Je begrijpt, deze Paypal rekening is direct weer opgeheven....

Ja en toen, je hebt gemaild naar ze wat gebeurd er. Probeer even je situatie goed te illustreren!

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door killRdevil »

Loxodon schreef:
Heb een rekening lopen via Paypal, geld op gezet, maar nooit op de rekening terecht gekomen...
Je begrijpt, deze Paypal rekening is direct weer opgeheven....

Ja en toen, je hebt gemaild naar ze wat gebeurd er. Probeer even je situatie goed te illustreren!
Wat gebeurde er?
Niks, totaal niks....
Ze gaven niet thuis op mails die ik ze stuurde, dus alles laten storneren door de bank en Paypal rekening opgeheven...

derksenen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2010 13:54

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door derksenen »

ook ik heb problemen met click and buy elke maand word er een bedrag afgeschreven .als ik naar hun site gaat dan wil ik inloggen maar het zeg dat mijn email adres niet bestaat en ook niet ben geregistreerd maar boeken wel elke maand geld af en ben achter gekomen van kriebello maar ken heel de site niet volgens de gegevens sta ik er wel opgeregistreerd maar het enigste wat klop is naam en email wat kan ik hier tegen doen

godelieve
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2010 12:17

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door godelieve »

Ik kreeg gisteren een mail dat ik al 12 maanden hun rekening niet had gebruikt. Ik was zelfs helemaal niet op de hoogte dat ik er een rekening zou hebben, laat staan dat er geld op zou staan.
In de mail staat dat als ik de rekening niet zou activeren er kosten aan verbonden zullen zijn. Ik heb proberen inloggen maar ik ken het wachtwoord niet en wordt dan doorverwezen naar een telefoonnummer of hun contact formulier.
Ik heb hen dus verscheidene malen proberen te telefoneren en te mailen maar er komt geen reactie.
Iemand een idee hoe ik erachter kom om deze rekening af te sluiten of te blokkeren?

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door killRdevil »

godelieve schreef:Ik kreeg gisteren een mail dat ik al 12 maanden hun rekening niet had gebruikt. Ik was zelfs helemaal niet op de hoogte dat ik er een rekening zou hebben, laat staan dat er geld op zou staan.
In de mail staat dat als ik de rekening niet zou activeren er kosten aan verbonden zullen zijn. Ik heb proberen inloggen maar ik ken het wachtwoord niet en wordt dan doorverwezen naar een telefoonnummer of hun contact formulier.
Ik heb hen dus verscheidene malen proberen te telefoneren en te mailen maar er komt geen reactie.
Iemand een idee hoe ik erachter kom om deze rekening af te sluiten of te blokkeren?
Gewoon niet op in gaan, u geeft immers toch zelf te kennen niet te hebben geweten dat u er een rekening had lopen?

Deefke01
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2010 11:18

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Deefke01 »

Ook ik heb problemen met Click and Buy. Er staat 610 euro op mijn account en ze hebben het geblokt. Na 29 minuten aan de telefoon te hebben gehangen vertelde ze me dat er eerst 15 euro word afgeboekt van de rekening.
Waarom kunnen ze dat niet gewoon van die 610 afnemen. ze doen zo moeilijk , nu kan ik mijn 610 euro niet laten uitbetalen!! Ik word er echt gek van... Wat moet ik hiermee?

eilandje
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2010 15:40

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door eilandje »

Tros Radar(of lezers)Hellllllllllluuuuuuppppp!
Maak zojuist een brief open van Intrum Justitia waarin ik(nou ja, onze 15-jarige autische dochter!) wordt gesommeerd een bedrag van E. 80, 54 te betalen daar zij blijkbaar in september een 2 tal Itunes heeft gedownload met Click & Buy voor een totaal bedrag van E. 3,56
Nou vraag ik je toch!!!!!!!!! Hou kun je nu nog NOOIT een herinnering over zo'n bedrag hebben ontvangen van je kind(daar dus geen weet van hebben) en dat dan ineens meer dan 20 keer verdubbelen??????
Ze zijn gek geworden....wie weet raad, kan ik mij beroepen op dat ik nooit een rekening heb gezien of dat onze dochter buiten haar beperking ook nog minder jarig is?

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door trebelski »

eilandje schreef: Ze zijn gek geworden....wie weet raad, kan ik mij beroepen op dat ik nooit een rekening heb gezien of dat onze dochter buiten haar beperking ook nog minder jarig is?
Dat zal nog moeilijk worden hoor, u bent en blijft volledig verantwoordelijk voor de handelingen van u minderjarig kind ( u laat haar tenslotte kennelijk zonder toezicht internetten.) De hoogte van het bedrag is ( wellicht?) discutabel en ik zou bellen hoe dit bedrag opgebouwd is.

Nafraq
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2010 08:12

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Nafraq »

Ik kom me er ook bij melden, mijn verhaal zit zo:

op 23-08-2010 werdt mijn Itunes account gehacked (die ik eigenlijk neit meer gebruikte) een voor een bedrag van bijna 100 euro plotseling dingen besteld terwijl ikzelf onderweg was richting werk. direct aangekomen op me werk een mail gestuurd naar zowel Itunes als Click&Buy, dat mijn account gehacked is en de dingen zonder mijn toestemming besteld waren.

Itunes heeft nog geen uur later mijn account geblokkeerd en contact opgenomen. op 24-08-2010 had Itunes genoeg bewijs gezien dat mijn account inderdaad gehacked was. en zouden de bedragen binnen 48 uur terugstorten.
(dit stond er binnen 2 uur al op). 27-08-2010 kreeg ik pas een reactie van Click&Buy dat ik mijn bedragen ook al ben ik de dupe van fraude gewoon moest betalen en dat pas als hun client (Itunes) het geld terug heeft gestort, mijn geld weer op mijn rekening zou storten (terwijl het bedrag van itunes al terug was gestort op de rekening van Click&Buy). ik heb daarna nog een mail gestuurd dat dit bedrag al over is gemaakt en ik uiterlijk binnen 14 dagen het geld op mijn rekening wou hebben ivm het geld dat ik nodig had voor mezelf. geen reactie van hun gekregen en na 14 dagen nog steeds niks teruggestort te hebben had ik zelf actie ondernomen door vie mijn bank het geld geforceerd terug te laten storten. kreeg ik twee rekenigen van Click&Buy (16,45 en 13,55) voor het terug laten storten van mijn eigen geld! terwijl volgens de rekening op Click&Buy niet negatief stond. direct nog een mail gestuurd waarna ik geen reactie kreeg, 2 dagen later ben ik meer dan 3 uur bezig geweest met naar hun te bellen. waarbij het contact constant en "wonderbaarlijk" werd verbroken nadat ik mijn account gegevens gaf/ of dat ik over mijn probleem begon.
hierna nog 3 mails gestuurd via hun website dat ik graag informatie wou en gegronde regels waarop deze bedragen gebaseerd waren. geen een reactie werd door hun gegeven en gister 09-12-2010 een brief binnengekregen van "Intrum Justitia" van de 30 + 62,17 voor de extra kosten. dit bedrag willen zij voor 15-12-2010 binnen hebben (dit is nog geen eens een week!).

wat is het beste ? betalen onder protest, contact opnemen met intrum omdat zijn nu hun client te word staan waardoor ik erachter kan komen om welke redenen en regels deze bedragen zijn gegrond? of gewoon niet betalen een wachten tot ze me voor de rechter slepen?

Prettywomann
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2010 13:40

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Prettywomann »

nou ik heb ook wat fraais meegemaakt!...
ik krijg in een keer op mijn mail een bericht van hun, ik heb een rekening open staan van 1265,- inclusief 330,- kosten omdat mijn bank het geblokkeerd heeft.
ik ben er echt van geschrokken ik heb niet eens een account aangemaakt.
deze kosten komen door spelletjes neogames! :O ik ben me echt rotgeschrokken en nu mailen ze mij als ik het niet betaal dat ze stappen gaan ondernemen...

pffff weet niet wat ik hier mee aan moet!

Gesloten