LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Quicknet naar Vodafone

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
vantoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2008 01:32

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door vantoor »

Op 4 december een aangetekende opzegbrief gestuurd met ontvangstbevestiging. De handtekeningretourkaart netjes teruggehad.
Vandaag gebeld, Na 5 minuten (vrij vlot) een heer gesproken die volgens mij flink geblowd had. En natuurlijk, wat blijkt? Ze hebben niets ontvangen. Advies: nog een keer aangetekend sturen met het verzoek om restitutie van de gemaakte kosten. (ik hoor ze nu al lachen) Volgens hem is dit uitzonderlijk en komt dit bijna nooit voor, de opzeggingen gaan altijd vlekkeloos.

WEBRELATIONSAA
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

@vantoor

Stuur me, als je dat wilt, even een mailtje met het telefoonnummer van de aansluiting en de bijbehorende naam- en adresgegevens.
Dan houd ik extra toezicht op de correcte afhandeling van je opzegging.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com

Jan
Vodafone Web Relations

jolandacb
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2005 19:00

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door jolandacb »

Ik heb een vraag.
Ook wij zijn overgegaan van Quciknet naar Vodafone. Op zich is dit goed gegaan, echter ik kan mij herinneren dat in de bijgeleverde brief die wij in jukli ontvingen, stond dat er maar 1 maand opzegtermijn zou zijn, net als bij quicknet.
Echter nu gaan wij verhuizen en heb ik, na 2 brieven, verschillende mails en zo'n 5 telefoontjes, mijn bevestiging van opzegging ontvangne.
Wat blijkt nu???Mijn abonnementsperiode loopt pas eind september af.
Kan iemand mij verteleln of dit wel klopt???
Want ik kan dat nergens op de site terugvinden. Ik dacht dat de voorwaarden van Quicknet overgenomen waren, en dat dat maar 1 maand was.
Weet iemand hier het antwoord op.
Alvast bedankt.

e62m67
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2009 20:52

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door e62m67 »

Hallo Jolanda;

Ik heb hetzelfde probleem dat ik 1 maand opzergtermijn heb. Ik heb hier ook de brief nog van. Kan je deze evt wel mailen. Het staat gewoon zwart op wil maar die mutsen bij Vodafone kijken niet verder of willen niet verder kijken hoe de voorwaarden voor ex quicknetklanten zijn. Ik heb wel een bevestifging van mijn opzegging gehad waar in staat dat mijn abbonnement per 25 mei !!! stopgezet ipv 1 maart wat ik gevraagd heb
Ik ben van plan de geschillencommissie in te schakelen. Wat ga jij doen?

Monique_Nino
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 dec 2005 22:08

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

Aangetekend versturen naar de afdeling opzeggingen in Utrecht kan niet, mijn aangetekende brief is retour gekomen, niemand aanwezig/geweigerd :roll:

Ik ben ook van quicknet naar vodafone gegaan, wat een rampenzooi, mijn email werkt nog steeds niet naar behoren ,soms doet ie het ,dan weer niet. :evil:

Ook is het aantal mb van 8 naar beneden bijgeschroefd tot minder dan 1mb, dat komt omdat de splitter niet direct naast de lasdop zit en er 3 meter tussen zit :?:
Gek dat ik daar 4 !! jaar (quicknet) nooit last van heb gehad :idea: , maar als ik alles om zou leggen en doorknipte en dan bij de lasdop weer aansloot zou ik weer op 8 mb zitten :lol: leuk geprobeerd , ik wel een vrouw maar nog niet blonT, toch ging ik twijfelen :oops: en heb een onafhankelijk monteur erbij gehaald, onzin dus!
Inmiddels had ik al voor bijna 20 euro verbeld naar de helpdesk, en was het meer dan zat, restte mij niets anders dan opzeggen.
Dus een aangetekendebrief verstuurd naar Utrecht, staat op de site en is me verteld aan de telefoon door de helpdesk, dus netjes gedaan, 7 euro betaald, en 5 dagen later kreeg ik een aangetekend stuk terug, mooi dacht ik nog, dat is de bevestiging van vodafone, maar niets was minder waar, het was mijn eigen aangetekende brief!
Achterop staat een kruis bij onbewoond/vertrokken :? Het is 4 keer aangeboden.
Maar weer bellen met de helpdesk á 50 cent per minuut en mevrouw vertelde me verveeld dat de aansluiting was opgezegd.
Op mijn vraag of ik nog iets zou horen kon ze geen antwoord geven.

Dus nu heb ik via dit topic een emailadres gevonden (want dat is ook niet zo makkelijk, wil je teminste geen standaard ingevulde email krijgen)
Dus nu is het wachten op antwoord

to be continued........

stofzuigertje

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Als je naar een postbus een aangetekende brief stuurde en er was niemand om te tekenen krijg je deze retour afz.

2 Betere en kabels tussen modem zal meer snelheid en nauwelijks verlies moeten geven, 4 meter moet niets uitmaken tenzij de kabel schade zou hebben.
Tijdelijk op lasdop testen met PC ernaast op grond is dus mogelijk, als geen verschil wegens niet leveren vragen om oplossing.
Als niet binnen 2 weken opgelost Ontbinden.

U kunt dan andere (ADSL?) nemen.
Het dreigen met ontbinden wegens niet leveren is vaak voldoende.

WvE
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2009 11:28

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door WvE »

Ook ik ben van Quicknet naar Vodafonevast overgegaan. Dikwijls problemen met de internetverbinding en momenteel sinds enkele weken geen verbinding. Besloten om op te zeggen daar ik niet langer wens te betalen voor een niet geleverde service. Op 27 april jl heb ik dan ook een aangetekende brief met handtekening retour verstuurd
naar Vodafone Vast, Afdeling Opzeggingen, Postbus 8604, 3503 RP Utrecht. Tot mijn verbazing kreeg ik na enkele dagen de aangetekende brief weer terug ('vertrokken/onbewoond'). Gemaild op 6 mei naar de Vodafone Klantenservice dat ik mijn Vodafone vast bellen en internetten 8 wilde opzeggen maar mijn aangetekende brief terugkreeg. Adres verkeerd? Zou binnen 2 dagen een antwoord krijgen; tot op heden echter niets vernomen. Zag op deze site een emailadres van vodafone webrelations. Op 13 mei een mail gestuurd waarin ik vraag me verder te helpen. (opzegging van abonnement en automatische incasso). Tevens als attachment mijn (aangetekende) opzegbrief meegezonden. Echter geen reactie. Het lijkt sterk op een doelbewuste actie om mensen aan het lijntje te houden om op die manier zo lang mogelijk te kunnen blijven incasseren.

Groet,

Wim

cocinero2007
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 16:10

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door cocinero2007 »

Ben benieuwd of het probleem inmiddels is opgelost.
Heb zelf ook mijn abo opgezegd ruim een maand geleden maar ook nog niets gehoord.
Wel sturen ze alvast de rekening voor volgende maand. :twisted:

marcog
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 08:40

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door marcog »

De laatste weken merk ik regelmatig dat de SMTP server van Vodafonevast (smtp.vodafonevast.nl) soms enkele uren onbereikbaar is, waardoor e-mails niet verzonden kunnen worden.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

cocinero2007
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 16:10

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door cocinero2007 »

Het werken met vodadone gaat, behoudens een enkele uitzondering, goed ik word alleen ziek van dat arrogante personeel, daarom wil ik weg bij vodafone.

cocinero2007
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 16:10

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door cocinero2007 »

Kreeg een brief van vodafone, zes weken na mijn opzegging, dat ze mijn opzegging niet hadden ontvangen???????? en dat ik alsnog telefonisch mijn abo kon opzeggen. Heb eerst een mailtje verstuurd met een mededeling die hier niet voor herhaling vatbaar is. Vervolgens heb ik een telefoonnummer in Maastricht gebeld, daar ben ik uiteindelijk doorverbonden met de helpdesk (tegen gewoon tarief) en na veel vijven en zessen wilden ze me afsluiten per eind augustus, ben ik niet mee accoord gegaan en verteld dat ik per eind juni mijn abo wenste te beëindigen, en dat is eindelijk gelukt.
Dus je ziet de aanhouder wint.

biyazen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2007 20:35

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door biyazen »

Kan iemand mij ook helpen? Ook ik zit met vodafone opgescheept. Zo tevreden ik was bij quicknet zo ontereden ik nu ben bij vodafonevast. Zit weer met een avond zonder verbinding. Ik tik nu op mij iPhone, hoe belachelijk is dat. Afijn dit is nu de zoveelste keer. Ik was de adres waan het zoeken toen ik deze forum tegen kwam. Ik begin schrik te krijgen dat mijn brief dus nooit aanzak komen,wat nu te doen kan ie
and me hulp/ advies geven?

cocinero2007
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2007 16:10

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door cocinero2007 »

Stuur een brief per gewone post en bel daarna 06-54500100 en bevestig dat u een opzegbrief hebt verzonden. Lukt het niet via dit nummer, bel dan het dure 0900-7171000

diederik18
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2009 13:26

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door diederik18 »

Hallo,
Deze maand is zonder enige aankondiging 26,50 afgeschreven ipv 19.- Het blijkt voor een belbundel waar ik niet om gevraagd heb. Het heet wel vast bellen en internetten maar over het bellen is met geen woord gerept. De zogenaamde klantenservice reageert met een uitleg over de bundel. Dit overkomt natuurlijk alle oud Quicknetklanten. Als ze niet normaal reageren ga ik naar een andere provider.

Groet.

KlaasDV
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2009 22:40

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door KlaasDV »

Helaas hetzelfde probleem hier Diederik18. Voor mijn ouders houd ik het internetabonnement etc. bij en ik had uit de brieven over de overstap van Quicknet naar Vodafone begrepen dat Vaste VOIP Telefonie iets was wat er later bijgekozen kon worden of waarvoor je je op dat moment apart moest aanmelden. Ik heb het nieuwe modem nooit aangevraagd en pa & ma internetten nog steeds met hetzelfde modem als 5,5 jaar geleden met Quicknet is gekomen. Dit alles in de veronderstelling dat ze dan alleen ADSL internet a 19 euro zouden blijven houden...

De Vodafone klantenservice reageert per e-mail heel kortaf op mijn twee mails, het zou in de voorwaarden staan, een gecombineerd abonnement zijn en 'dan had u maar moeten reageren'. Dit alles is nooit en te nimmer naar ons gecommuniceerd voor de overstap en ik baal er stevig van. Zowel Quicknet als Vodafone hebben beide in hun brieven over 19 Euro als vaste abonnementsprijs gesproken, nooit de bewuste bundel die er nu automatisch bijzit genoemd en in de algemene voorwaarden staat ook niets over een automatise koppeling tussen Vast bellen en ADSL internet.

Ik ga maar eens bij een Vodafone winkel langs hier in de buurt, misschien dat zij er nog iets van kunnen doen. Op zich is de kwaliteit van Vodafone's ADSL internet best goed, maar als het bedrijf zo blijkt te werken, kunnen ze het bekijken. Ik laat het er zo iig niet bij zitten, want dit is gewoon je afspraken niet nakomen Vodafone.

stofzuigertje

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door deze verplichte bundel is een tarief verhoging dus kun je zonder opzegtermijn weg en ADSL elders nemen.

diederik18
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2009 13:26

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door diederik18 »

Goedemorgen,

Sinds 1 juli is de opzegtermijn voor dit soort diensten verplicht één maand, dus overstappen is wat dat betreft geen probleem.

stofzuigertje

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Diederik 18

deze regel is alleen als je langer dan 1 jaar en je contract is afgelopen..
dus als je ooit 2 of 3 jaar contract tekende kan dit nog doorlopen!
Dus de regel van 1 juli geld alleen na eerste contract periode.

Maar ik bedoel bij prijsverhoging mag je altijd weg, ook als je nog in het eerste jaar zou zitten.

erik01
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2009 20:45

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door erik01 »

Hallo,

Bij mij precies hetzelfde probleem als diederik18 en KlaasDV. Er werd opeens 26,50 afgeschreven ipv 19,-. Ik heb nog het oude modem, maak dus helemaal geen gebruik van telefonie.

Tweemaal klagen via e-mail leverde tweemaal dezelfde standaardreactie op:
Bij uw aanmelding bij Vodafone heeft u een bevestigingsbrief gekregen. Na de ontvangst van deze bevestigingsbrief heeft u 7 dagen de tijd om uw order te annuleren. U heeft hiervan geen gebruik gemaakt. Derhalve brengen wij u na het verstrijken van het eerste jaar u de kosten van € 7.50 in rekening. Dit zijn de abonnementskosten van het vast bellen.
Terwijl mij nooit verteld is dat de bewuste ongevraagde belbundel mij ooit geld zou gaan kosten.
Daar is dus niet doorheen te komen... dan maar opzeggen. En maar hopen dat dat soepeler gaat dan bij de meeste anderen op dit forum. Maar ik vrees het ergste.

@ KlaasDV, laat even weten of je in de winkel nog verder bent gekomen!

kapotte_stofzuiger
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2009 14:40

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door kapotte_stofzuiger »

-Allereerst het bedrag teruggeboekt
-De klantenservice gebeld (het dure 0900-nummer op 20 juli): "wij willen geen vast bellen", na veel moeite werd het duidelijk dat we wel willen blijven internetten voor 19 euro per maand
-Ligt er vandaag een brief in de brievenbus: "hierbij bevestigen we de opzegging van uw abonnement"
-Weer klantenservice gebeld (ditmaal via 06-zakelijk/buitenland): "U bent voormalig Quicknet-klant? Onze excuses, is een vergissing. U ontvangt nog een email hierover"

De vraag aan forumleden: ook een dergelijke brief ontvangen,?

Gesloten