LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door glith »

Via mail met E.Weis is het dan eindelijk gelukt om de voicemail uit te laten zetten :D :D
Nu nog de doorschakeling naar de fax.

WdenH45
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 sep 2008 20:43

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door WdenH45 »

Als ik dat zo lees, heb ik zelf echt wel pech. Vanaf 23 juli geen telefoon meer na een door KPN foutief uitgevoerde upgrade, nu op 30 september nog niets, dus 9 weken zonder telefoon.
De medewerker van het IMK (Intern Meldpunt Klachten)in Amsterdam via Primafoon Leiden was helaas vandaag voor het laatst werkzaam bij KPN. Dat was iemand die in ieder geval op mijn vragen antwoordde en de gehele klacht zou begeleiden en afhandelen.
Maar weer afwachten, En ja, alles al gedaan, van brieven, in gebreke stelling tot aanmelden bij de Geschillencommissie.
Men zegt steeds: Nog enkele dagen. U moet nog even geduld (!!!!!!!) hebben. En als goedgelovig mens ga je daar maar van uit omdat opzeggen en naar een andere provider gaan ook 6 weken kost.
Eerder heb ik een mail van Webcare geciteerd. Die spreekt voor zich.


Behalve een enkele uitzondering: Vriendelijke mensen bij KPN-klantenservice en de Primafoon. Maar ik zou best wel weer normaal bereikbaar willen zijn per telefoon....

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door e.weis »

Hallo,

Wat is er nu gaande na aanleiding van de klacht bij de primafoon winkel dan?

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

WdenH45
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 sep 2008 20:43

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door WdenH45 »

Geachte heer of mevrouw Weis,

Check de mail van mij over deze zaak aan webcare en u weet de historie. Hier het antwoord van Webcare.



Geachte Heer / Mevrouw,



Dit is niet de weg om uw probleem op te lossen,

Wij helpen klant op het forum op weg, als zij problemen hebben met de verbinding etc etc. Aan de hand van vragen op het forum zelf.

Dit is niet een nieuwe ingang om dit soort problemen neer te leggen.



Het beste advies wat ik u kan geven is om te bellen met de klantenservice.



Ik hoop dat u zo voldoende informatie heeft,



Mvg,



Peter xxx xxxx

KPN WebcareTeam

Datum: 9-9-08

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ W
Ik lees niet wat dan wel de weg is om uw probleem op te lossen?
En belangrijker: is uw probleem opgelost? Want dat is wat u probeert te bereiken lijkt mij.

WdenH45
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 sep 2008 20:43

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door WdenH45 »

Men probeert bij KPN de telefoonaansluiting te herstellen, maar door verschillende redenen lukt dat steeds niet. Bij elke poging hoor ik wel, dat het enkele dagen zal duren.
Dat maakt het lastig een beslissing te nemen tot opzeggen, omdat bij vrijwel elke andere provider een wachttijd is van rond 6 weken als ik mijn telefoonnummer wil meenemen. Bovendien staat bij de Algemene Voorwaarden dat het tot 3 maanden kan duren voordat de lijn is vrijgegeven.
Een kabelaansluiting is voor mij geen alternatief. Voormalig Casema kon geen goed werkende telefoonaansluiting op mijn adres aanbieden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het is een overweging waard om KPN nu schriftelijk aangetekend in gebreke te stellen en hen 10 werkdagen de tijd te geven om een werkende verbinding tot stand te brengen.
Daarbij aangeven dat als KPN hier niet in slaagt u na verloop van deze termijn en als uw geduld op is uw overeenkomst per direct annuleert. Kopie van brief maken
Dit voorkomt dat u na een oefening van geduld van ten hoogste drie maanden u nog een oefening van geduld 10 werkdagen moet betrachten om aan de gebruikelijke procedure: eerst officieel in gebreke stellen en termijn geven enz dan opzeggen te voldoen.

Ik wens u veel geduld toe en hopelijk slaagt KPN er alsnog in om u telefonisch bereikbaar te maken.

BTW mijn oefening van geduld met Telfort duurde 9 maanden, maar dankzij KPN kwam aan deze "lijdensweg" een einde.

Hopelijk hoeft u nog geen abonnementskosten voor telefonie te betalen want deze kunt u conform de wet terugvorderen.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

rkl123
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:40

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door rkl123 »

Hebben de lezers van dit forum wel door dat het marketingtechisch in het leven geroepen webcare TOTAAL niets toevoegd aan het oplossen van de gemelde problemen ?

Heb zelf ook met die lui heen en weer gemaild na een onmogelijk gemaakte upgrade van IPB Basis naar IPB Extra en het enige dat ze melden is: we duiken erin .....

NIET DUS !

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door TdeHond »

Daar komen we alleen achter als mensen melden dat ondanks aanbod van webcare het probleem niet opgelost wordt.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door glith »

Via webcare is wel mijn voice mail uitgezet denk ik, alleen de nummerweergave staat volgens webcare op aan terwijl die hier echt niet te zien is.
Ook de doorschakeling naar m,n fax werkt nog steeds niet :twisted: en die heb ik zakelijk erg hard nodig in deze moderne tijd.Telefoonnummer en faxnummer zijn hetzelfde :?: :?: tot afgelopen vrijdag met de zwarte experiabox werkte het perfect nu met een zilvergrijzebox knudde.
Om me niet al te kwaad te maken ben ik naar een primafoon winkel gegaan die konden NIETS doen, behalve dat ik daar een monteur kon bestellen :o die komt als alles goed gaat morgenmiddag dus zal jullie op de hoogte houden

raradiepot
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2008 19:37

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door raradiepot »

Al die negatieve berichten ten spijt ben ik wel te vrede over de bemiddeling van webcare van kpn. Nadat ik mijn telefoon vebinding was kwijt geraakt is door webcare de procedure versneld. Dus als er een probleem met kpn is dan zullen zij wel kunnen helpen.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door glith »

Na heen en weer gebel door de monteur werkt de fax al wel nummerweergave nog niet dat schijnt morgenochtend om 07.30 te gebeuren :?: dus ben pas morgenmiddag happy als die doorschakeling is verwerkt en ik die nummerweergave weer kan zien.
Koste wel 45 euro

mavanleeuwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2008 12:12

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door mavanleeuwen »

Ik probeer over te stappen van internetplusbellen Go naar Basis. 2x zo snel voor zelfde geld.
Bij de klantenservice zegt men mij niet te kunnen overzetten, omdat dit downgraden van mijn lopende (tot eind januari) interplusbellen Go- abonnement betreft. Volgens mij is het upgraden, want je krijgt 2x zoveel internet.
Ik vind het belachelijk, er zijn dus mensen die voor hetzelfde geld/maand 2x zoveel internet krijgen bij KPN dan ik.
Bovendien ben ik ontstemt over het feit dat je niet automatisch wordt overgezet naar die hogere internetsnelheid. Je wordt ook niet geinformeerd over het nieuwe product 'basis' van KPN: Je moet er dus zelf achterkomen, en dan doen ze nog moeilijk ook. Lekker klantvriendelijk!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door agro »

Je wordt ook niet geinformeerd over het nieuwe product 'basis' van KPN: Je moet er dus zelf achterkomen,
Ik krijg regelmatig nieuwsbrieven van kpn, begin augustus ben ik middels een nieuwsbrief op de hoogte gesteld van de introductie van nieuwe abonnementsvormen van kpn, het omzetten was geen enkel probleem en kan je ook zelf doen met "mijn kpn" na het inloggen hiervan.
Mogelijk heb je je nooit aangemeld voor het ontvangen van nieuwsbrieven, of heb je te kennen gegeven deze niet te willen ontvangen, mocht dat zo zijn blijf je natuurlijk verstoken van elke mededeling.

Bart_Ster1
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2008 16:09

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door Bart_Ster1 »

Goede dag,
Kan iemand mij helpen a.u.b. Van KPN word ik niet wijzer van. Ik heb een ISDN 2 al jaren en wil ik nu vanaf. Makkelijk zou je zeggen, maar daar is ook een ADSL abo van XS4all. Bij klanten service van KPN hoor ik dat van ISDN 2 naar PSTN kan niet veranderd worden zonder dat eerst de ADSL opgezet wordt of naar ISDN1 gaan. De laatste is geen optie voor mij. Straks zit ik nog steeds met hetzelfde probleem als ik wil overstappen naar een andere aanbieder.
Fijn. Dus besloten om de abo bij xs4all op te zetten en is ook gebeurd. Ik ben lang klant bij Xs4all dus is binnen een maand afgerond. Nu bel ik weer met KPN. Die adviseren me om de tel. abonnement naar IPB te veranderen. Op die manier wordt de ISDN 2 naar PSTN overgezet zonder kosten (anders 75 euro !!) en dan komt IPB op de analoge lijn. Maar is dat echt zo? Weet iemand of dat werkelijk de lijn wordt omgezet naar PSTN of is dit een truckje van KPN en de lijn blijf ISDN 1 or 2? Ik vertrouw die schakeling echt niet. En hoe weet ik of PSTN is?
Ik twijfel om toch die 75 euro te betalen voor verandering naar PSTN en dan naar een andere provider te gaan of (alweer) in de zee te gaan met de IPB van KPN. Hoewel ik van de medewerker van KPN informatie heb gekregen en heeft ook beloofd om in een E-Mail uit te leggen (binnen 20 minuten!!! :evil: ) in plaats daarvan heb ik een brief gekregen met o.a.: “Hartelijk dank dat u heeft besloten om het volgende abonnement bij KPN af te sluiten: InternetPlusBellen Basis.”
Ik heb echt niet besloten…. Vrienden van KPN. :evil:
Alvast bedankt voor hulp.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door e.weis »

Als u IPB aanvraagt met daarbij de melding dat u van ISDN over wil gaan naar PSTN, dan komt dat goed.

U krijgt dan ook een installatie pakket wat op PSTN gebaseerd is.
Tijdens de installatie zal de ISDN apparatuur nog wel even moeten blijven maar die mag, als de zogenaamde portering van het telefoonnummer is voltooid worden afgekoppeld.

Ook de kosten die u nu betaald voor het gebruik van ISDN komen dan natuurlijk te vervallen omdat u dan een contract aangaat voor IPB met een daarvoor bestemd bedrag.

Ik wens u in ieder geval succes met de beslissing.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

hankyboy
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2008 14:20

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door hankyboy »

KPN wijzigt de isdn2 aansluiting naar een aansluiting voor IPB.
Omdat isdn2 twee spraakkanalen kent en één stuurkanaal mis je bij IPB het stukje bandbreedte van het stuurkanaal.
Bij mij werkt het uitstekend.

Bart_Ster1
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2008 16:09

Re: overstappen internetplusbellen go naar internetplusbellen ba

Ongelezen bericht door Bart_Ster1 »

Had ik maar beter niet gedaan en in plaats daarvan het KPN abo helemaal opgezet.
In November aangevraagd van ISDN naar analoog te gaan. Klein verandering in mijn ogen. Daarvan heeft KPN een grote bende van gemakt. Eerst moest ik mijn ADSL opzeggen. Gedaan op 28 November. Meteen kreeg ik een bevestiging van XS4all voor beëindiging op 28 December i.v.m een maand opzegtermijn. Op 29 December KPN gebeld en weer gevraagd via klanten service om mijn lijn te veranderen. Komt goed. Een monteur zou me bellen voor een afspraak. In plats daarvan kreeg ik de volgende dag een rekening. Bellen weer. Het was een fout gemaakt maar komt goed. Later op 6 Januari weer een herinnering van rekening. Weer bellen. Over de rekening en veranderen van de lijn. Het kon niet omdat de lijn niet schoon was. Het was nog steeds ADSL en de rekening was voor ….. InternetBasis van KPN??? Die heb ik nooit aangevraagd. Dus maar een klacht indienen. Nu krijg ik te horen dat over enkele weken zal in behandeling genomen worden. Nou zeg! Ik ben zat. Ik wacht nog een week en daarna zeg ik alle abonnementen bij KPN op, inclusief voor mijn mobiel. Ik heb gehad met KPN.
..... en voor webcare mijn klacht KMM18239395V113607LOKM

Gesloten