LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Thei-Eef
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2008 12:18

Telfort internet

Ongelezen bericht door Thei-Eef »

Ben veel op zoek geweest maar ik kom er zelf niet uit.

Ik heb nu een half jaartje internet van Telfort. De 20mb versie. Nu heeft het een tijdje goed gegaan betreffende de snelheid van de verbinding ( rond de 1.6 mb/s download en 0.5 upload ). Maar sinds afgelopen woensdag in de maximale snelheid 0.6 kb/s download en 0.2 upload. Dit is niet hetgeen waar ik voor betaal en Telfort weigert mijn klacht serieus te nemen.
Is er een manier om het contract op te zeggen omdat Telfort niet ( meer ) levert wat ze me wel hebben belooft bij de aankoop van dit product. Of zit ik hier nog een tijdje aan vast en ben ik 'mooi genaaid'?
Misschien dat iemand hier weet hoe deze vork in de steel izt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

U heeft een contract waarbij * tot * 20 mb toegezegd wordt. Uw snelheid is wel erg ver beneden de maat.
Misschien is het handig om gedurende een aantal dagen snelheidstests te doen, hier een log van te maken.

Blijft de snelheid zo laag, stuurt dan Telfort een aangetekende brief liefst met ontvangstbevestiging waarbij u Telfort in gebreke stelt omdat de snelheid voor u onacceptabel ver beneden wat toegezegd is blijft.
Stel een redelijke termijn waarbinnen u verwacht dat dit probleem opgelost is. ( welke snelheid wordt voorspeld bij postcode test op hun site als richtlijn). Geeft aan dat, mocht Telfort hier niet in slagen, u per direct uw overeenkomst beëindigt. Kopie van brief en verzend- ontvangstbewijs goed bewaren.

Eventueel schriftelijk aangetekend opzeggen
Daarbij ook uw machtiging tot automatische incasso intrekken. Verzoek om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging met daarin vermeld einddatum contract toe te sturen. Geeft aan dat mocht u deze niet ontvangen, u dit probleem als geschil aan meldt bij de Geschillencommissie.

Ontvangt u deze niet, dan raad ik u aan om naar dee Geschillencommissie te stappen tenzij u wilt wachten tot de eerste aanmaning tot betalen of onterechte automatische incasso geschied is.

wiheda
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 nov 2005 15:14

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door wiheda »

Zelf denk ik dat je geen poot hebt om op te staan.

De één na de andere provider bied internet aan voor slechts 19,95 euro en vermeld er ook bij tot 20 mb.

Tevens is het ten alle tijden een best effort aanbieding. Dit betekend dat u geen garantie heeft over de overboeking.

Mensen vinden het niet raar (of juist wel) dat er 6 Mb wordt aangeboden voor 60 euro. En tot 20 mb voor nog geen 20 euro.

Alle aanbieders maken gebruik van dezelfde server die in het land staan. dat zijn er inmiddels wel honderden. Alle concurenten gaan over deze zelfde digitale snelweg.

Maar als men voor nog geen 20 euro maar 30% krijgt van wat men denkt te moeten krijgen, gaat men klagen.

Zelf een antwoord apparaat werkt niet bij telfort met internet plus bellen. Nee je moet eerst je pc aan zetten en in je mailbox kijken of iemand een bericht heeft achter gelaten. De grootste waanzin toch?

Alle waar naar zijn geld.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dan moet de aanbieding tot 20 mb wel erg ruim gezien worden, als er nog geen 2 mb gehaald wordt. :shock:

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Cesar »

Zoals jullie mogelijk gelezen hebben bij mijn item van T-Mobile kun je samen met de provider een eind komen. Stel ze gewoon in gebreke. Meer heb ik ook niet gedaan. Ik kreeg 7,5 kbps terwijl ik betaalde voor 1024.

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door andre@home »

ik snap helemaal niet van deze antwoorden en de aanpak....
Als je met je fiets of auto een lekke band heb wat doe je dan...?
Of je plakt hem zelf of je laat hem plakken of je legt er een nieuw band op..

Nu de inkopper, tadaaaaa:
wat doen we als de internet verbinding opeens slecht wordt op bijv afgelopen woensdag...
antwoord: dan zeggen we meteen het contract op....
AfbeeldingAfbeelding

Heb je er wel eens aan gedacht om de zaak na (te laten) kijken....
Wat heeft het overleg met de provider opgeleverd? Wie heeft er naar het modem en de pc's gekeken, is er een hubje stuk, is de software van het modem geupdate? ETc.....
Daar lees ik totaal niets over. Dit probleem is nog geen week oud toen het hier gepost werd. Er is verbinding alleen traag, dus uitzoeken.

Wie is er nu verkeerd bezig, de klant of de provider...

Prima dat we te kort komende leveranciers aanpakken, maar steek eerst de hand in eigen boezem, dit is zeer eenzijdig bekeken....

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Cesar »

@ Andre@Home,

Even ter verduidelijking, ik nam een abo ven T-Mobile om op de camping te kunnen internetten. Het abo zou leveren een max van 1024 kbps en ik ontving, buiten op de dijk, een indrukwekkende 7,5 kbps.
Blijkt dus de dekking niet juist te zijn weergegeven in het overzicht en zijn ook de woorden van T-Mobile "Altijd en overal"niet in overeenstemming met het geleverde.

Nu wel duidelijk????

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door andre@home »

Thei-Eef is de topic starter, "kapen" van het thema is niet zo netjes, het helpt hem niet om je eigen probleem er neer te zetten.
Van Thei-Eef lees ik dus maar weinig wat de aanpak geweest is.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Cesar »

Wat is dat nou voor een l*lopmerking. We hebben het over een item en niks over overnemen van een topic.
Lees je eigen reacties nog eens en stel dan deze vraag eens aan jezelf.

Het gaat hier over het feit dat je een abo neemt en maar een paar promille geboden krijgt en hoe de provider hier mee om gaat. Jou opmerkingen slaan dus echt nergens op.

Maar ja, daar kun jij niks aan doen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Een probleem bij Telfort oplossen valt niet mee is mijn ervaring omdat zelfs aangetekende brieven onbeantwoord blijven. Maar dan is er tenminste rechtsgeldig bewijs van wat je probeert te communiceren als de provider in gebreke blijft een probleem te herstellen. Dit, mocht de gang naar de Geschillencommissie onvermijdelijk zijn.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Cesar »

In principe kun je ze toch aanspreken op wanprestatie en geef ze een paar weken om het op te lossen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik communiceerde de laatste tijd alleen nog met Telfort via KPN.COM. Zie:
Telfort maakt fout op fout

Timhoog
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2008 20:50

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door Timhoog »

Zelf heb ik, voordat ik een abonnement met Telfort aannam, gevraagd naar dit "tot 20MB" gedeelte in hun contract.

Ze vertelde me dat hiermee bedoeld werd dat ik een zo hoog mogelijk MB zou krijgen, tot 20MB. Op mijn adres zou dat uitkomen op 15MB. (dit kon je op hun site controleren)

niet dat ik ooit internet van telfort heb ontvangen, maar ik hoop dat dit enige verduidelijking bied.

janspruijt
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:14

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door janspruijt »

Ik heb ook telfort internet en werkt tot nu toe altijd uitstekend. Volgens de site zou ik 20 mb moeten krijgen, en dat krijg ik ook. Dus ik zou eerst met Telfort samen proberen uit te zoeken waar het probleem precies aan ligt voordat je gaat opzeggen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dus ik zou eerst met Telfort samen proberen uit te zoeken waar het probleem precies aan ligt voordat je gaat opzeggen.
Dit lijkt mij voor Telfort een onmogelijke opgave. :wink:

janspruijt
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2008 21:14

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door janspruijt »

Haha, ja... Ik moet wel zeggen dat ik over de service wat betreft Internet erg tevreden ben. Wat betreft telefonie heb ik wel wat mindere ervaringen met Telfort gehad, maar dat is inmiddels ook al verholpen dus ik ga geen oude koeien uit de sloot halen...

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Goede service bij internet??

Heb net 50 minuten!!! aan de telefoon gehangen om het op te zeggen en nog niemand gesproken. 50 minuten a 30 ct per minuut. Je reinste oplichterij.

Je gaat mij niet wijsmaken dat zoveel mensen hun abonnement op willen zeggen. En als dat wel zo is dan moeten ze zich eens ernstig achter de oren krabben.

En nu mag ik het dus nog een keer gaan proberen. Probeer het elk half uur en elke keer weer "wachttijd langer dan 5 minuten probeer het op een later tijdstip"

Ik geloof er helemaal niets van. Gewoon legale oplichterij is het. Voor mij geen Telfort meer. Ik stuur wel een brief en verder storneer ik de incasso's wel. Ze zijn telefonisch onbereikbaar.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Gooi er naast het telefoontje wat u een kapitaal lijkt te kosten als u abonnement bij Telfort wilt opzeggen er ook maar de kosten van een aangetekende brief met ontvangstbevestiging tegen aan.
Hierin bevestigt u uw telefonische opzegging per ....
Trekt uw toestemming tot automatische incasso in, en verzoekt om een SCHRIFTELIJKE bevestiging van einde abonnement per datum.
Kopie maken van deze brief en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.
Dit bespaart u een hoop werk mocht Telfort een foutje maken bij de afwikkeling van uw opzegging. Zie:
Telfort maakt fout op fout
Mocht Telfort nog meer foutjes maken dan kunt u gemakkelijk alles kort sluiten door met uw bewijs materiaal naar de geschillencommissie te gaan.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Bedankt voor de bevestiging TdeHond.

Ik besef mij maar al te goed dat ik slechts een van de velen ben die op deze manier door Telfort wordt opgelicht.

Tot op heden is dit de enige die het op deze manier denkt te moeten doen.

Vaste kpn lijn opgezegd. Binnen 5 minuten iemand aan de lijn. Toppie
Orange opgezegd. Brief gestuurd 2 dagen later keurig een bevestiging binnen. Eveneens Toppie.

Kpn en Orange (T-Mobile) denken duidelijk op lange termijn. Misschien komt de klant ooit nog eens terug.

Ik heb gisteren inclusief die 50 minuten 5 keer gebeld naar Telfort. Elke keer was de wachttijd 5 minuten of meer probeer het later nog eens bla bla bla. Ik probeer het vandaag nog en dan heb ik mijn best gedaan vind ik.


Weet iemand een adres waar die opzegging heen kan want ik kan nergens een adres vinden of een faxnummer of een emailadres.

Het gaat om de opzegging van mijn internetaansluiting.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort internet

Ongelezen bericht door TdeHond »

Doe het niet per e-mail. Telfort negeert zelfs eigen e-mail met bevestiging einde contract. Zie eerder vermelde link.

Zeg schriftelijk aangetekend op, liefst met ontvangstbevestiging, naast telefonisch opzeggen om rechtsgeldig bewijs in handen te hebben mocht de opzegging misgaan. En sta op schriftelijke bevestiging einde contract. Maakt kopie van brief en vergeet niet uw toestemming tot automatische incasso in te trekken.
Handig voor als u naar de bank moet om een selectieve blokkade op green isp bv/telfort te laten zetten om de onterechte incasso's te blokkeren.

Hun laatste brief, dd 26 augustus 2008 ( ik had op 30-11-07 telefonisch opgezegd) waarin toegezegd werd dat in reactie op mijn klacht via KPN kenbaar gemaakt......
staat het volgende postadres:
Telfort
Postbus 2823
3500 GV UTRECHT

Gesloten