LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice....begint er nooit aan

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sheera
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2008 01:34

Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door sheera »

Ik heb nu 4 maanden internet/telefonie van alice maar niks dan ellende. Ik heb (zoals ze het bij alice noemen) een klapperlijn. Het lampje op mijn modem knippert constant. Tussen het knipperen door kan ik internetten en bellen (voor ongeveer 3 sec.).

Volgens de postcodecheck kon ik gemakkelijk 18 MB halen, maar ze hebben de lijn nu al teruggeschroefd naar 10 MB en nog steeds een onstabiele lijn. Ik heb de eerste 3 maanden nergens last van gehad, maar nu ineens....
Meerdere keren gebeld met alice. Die figuren die daar bij de klantenservice zitten hebben nergens de ballen verstand van. Ik heb al 8 verschillende verhalen gehoord. Bij de 1 kon het zo verholpen worden, bij de ander kon het 5 werkdagen duren en weer een ander vertelde mij doodleuk dat het wel 10 werkdagen kon duren. Ben nu een maand verder en nog steeds geen internet en telefoon. Wel heel veel euro's armer door het bellen naar alice. Op mails wordt alleen maar gereageerd met een standaardmail.

Ik ga alice opzeggen, laat mijn abonnementsgeld terugstorten (dat compenseert niet eens mijn belkosten, maar goed).

Ik heb het helemaal gehad daar met alice. Ze doen aan misleidende reclame. Ze zeggen op hun site dat je altijd online ben, niet voor verrassingen komt te staan en betrouwbaar zijn....ja natuurlijk, dream on.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door TdeHond »

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement

Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen, een redelijke termijn aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.

halm
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:13

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door halm »

Ik heb ook zo.n klapperlijn gehad, ticket aangemaakt, deed t goed, na een maand weer t zelde, lang in de wacht en helpdesk is 3x niks, ben flink boos geworden en heb een brief naar Nijmegen gestuurd naar hun postbus, nu heb ik weer goede intenet en telefonie, als het bij mij nog 1x gebeurt stap ik direct over want de klantenservice en klactenafhandeling is echt niks. :oops:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door TdeHond »

Altijd eerst in gebreke stellen dan pas opzeggen als binnen gestelde termijn ( b.v. 10 werkdagen) het probleem niet opgelost wordt.
E.e.a. schriftelijk, aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door Uranus »

Ik heb ook Alice, maar we hebben geen ISP maar een oplichter in de Internetbranche erbij. Weet u dat wanneer het internet afgeknepen word, dat juist het internet instabiel word? Aardige mensen daar bij Alice, maar ze deugen niet. Grote beloften, maar ze kunnen nog geeneens leveren dat wat ze moeten leveren of ze willen niet leveren dat wat ze moeten leveren. Ik heb ze vijf dagen de tijd gegeven om de boel goed te maken; doen ze dat niet binnen dit termijn, dan kap ik ermee.

Er zal een website worden opgericht voor Dubieuze Internetproviders in de Internetbranche. Deze zal gewoon te vinden zijn in Google.

Deze website worden door Collega's en ik opgestart. Dan worden de mensen gewaarschuwd en die ISP wordt op deze wijze gewoon te schande gezet. Ik begin het een beetje zat te worden. Daar komt Telfort en Tele2 ook onder.

Groet, Uranus.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste TdeHond,

Dit zei u:

"Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft."

Alice zit niet bij de Geschillencommissie aangesloten en wilt dat bewust niet doen. Ik heb Alice al per aangaande een aangetekende brief gestuurd, dat ik mijn abonnement per direct en per omgaande heb stopgezet en dat ik geen cent van het abonnement betaal wanneer hun een r4ekening sturen, want de provider is bij mij in volledige gebreke gebleven. Wanneer dat zo is klaag ik hen aan via een deurwaarder door Alice een rekening te presenteren van 2 weken a 60 uur per week geen internet vanwege het feit, dat ik niet kon werken a 500,= (dit kost het mij) per uur. Dus dat betekent een bedrag van € 60.000,=. Dat gaat de Deurwaarder van Velsen ophalen bij Alice. Mochten ze niet binnen 14 dagen na dagtekening tot betaling overgaan volgt er een Kort Geding. Dan moet de rechter er maar voor zorgen, dat de betaling rond komt met de kosten daar bovenop. Verder doe ik ook nog aangifte wegens oplichting bij de gemeentepolitie te Rotterdam.

Ze kunnen het bekijken met hun handel. Dan hebben ze in ieder geval hun straf gehad!!

Uranus.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door TdeHond »

AV Alice
Artikel 22. Duur en beëindiging

* 22.1 Tenzij Partijen anders overeenkomen, wordt de Overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd.
* 22.2 Ieder der Partijen is gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen met een opzegtermijn van een kalendermaand.
* 22.3 De Eindgebruiker dient telefonisch op te zeggen met een opzegtermijn van 1 kalendermaand, tenzij Alice tijdig en duidelijk aangeeft dat slechts of ook op andere wijze kan worden opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.
* 22.4 Zowel de Eindgebruiker als Alice zijn gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden, indien de andere partij tekortschiet in de nakoming van een of meer van haar / zijn verplichtingen voor zover dit tekortschieten ontbinding rechtvaardigt. Behoudens als anders bepaald in deze Algemene Voorwaarden, dient eerst een schriftelijke aanmaning inhoudende een redelijke termijn om alsnog de verplichtingen na te komen te worden verzonden indien nakoming nog mogelijk is.
* 22.5 Ieder der partijen heeft het recht de Overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst en zonder ingebrekestelling met onmiddellijke ingang te ontbinden, indien:
o a. de wederpartij (voorlopige) surséance van betaling heeft aangevraagd of dit aan haar is verleend;
o b. de wederpartij in staat van faillissement is gesteld of een faillissementsaanvraag is ingediend;
o c. de wederpartij in verzuim is.
De AV zijn dusdanig dat opzeggen geen problemen zou moeten geven. Wel staan op schriftelijke bevestiging einde contract met datum einde contract erin vermeld.

renate1
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 okt 2008 21:57

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door renate1 »

http://www.vraagalex.nl/0900-alternatie ... -:&uid=735

geen 25 ct per minuut meer betalen?
kijk hier :)

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door Uranus »

Beste Alice klanten,

Ik ben ook een Alice klant en Alice heeft geen idee hoeveel klanten er klachten hebben, waaronder ik ook. Zij willen alles verhelpen, maar kunnen niets anders dan alleen maar een klantnummer vragen en dan kijken zij wat ze kunnen doen. Z|e willen namelijk wel de mensen de beste kwaliteit geven voor de prijs die ze vragen.

Ik ben zelf met de heer Eggens van Alice in contact en zij willen klantnummers hebben, want daarmee kan hij onderzoek doen naar de snelheid enzovoort.

Bij deze wil ik u vriendelijk vragen om uw klantnummer te sturen naar [email protected]. Dan zal ik deze sturen naar de heer Eggens en zo bent u dan geholpen aan een snel internet. Doet u dat niet, wat uw vrijheid is, dan kan de snelheid niet worden aangepast. Ik vind dit ook een zeer vreemde methode, maar ik ben daar even intermediair in.

Hopelijk doet u dit, want dan is Alice ook meteen snel klaar.

Groet, Uranus (J. Prins)

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door TdeHond »

Uranus,
Je kunt je e-mail adres beter even in je profiel beschikbaar maken, dan verschijnt er een envelope naast je naam, want als Radar moderator e-mail adres ziet staan wordt het weggehaald.

Overigens een bizarre manier van communiceren door deze provider.

sirretje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2008 11:40

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door sirretje »

Ook ik ben aardig teleurgesteld in alice, afgelopen maandag werd mn account geactiveerd, internet is prima
maar de telefoon doet het niet, lampjes branden maar er is geen kiestoon en anderen die je bellen krijgen te horen
dat je nummer niet in gebruik is

De helpdesk is gewoon een lachertje, ze weten het niet of adviseren een monteur,
maar die gaat om 1700 naar huis en in het weekend zijn er geen monteurs

Ook wordt er geadviseert, de kabels om te draaien????
En om een ouderwets toestel met SNOER te gebruiken, hallooo we
zitten in de 21e eeuw hoor, wie heeft er nu nog een snoertoestel

op het alice-gebruikersforum zijn klanten in de weer met het zelf zoeken naar oplossingen,

zo zou bijv. een weerstandje tussen de rode en groene draad in de isra-steker plaatsen soms uitkomst
bieden of je moet een speciale dure (niet in NL verkrijgbare) splitter tussen de aansluitkabels proberen.
Voornamelijk tijdelijke oplossingen maar het kost je wel n hoop geld en geduld.

Het blijkt ook dat niet alle telefoontoestellen geschikt zijn, waarom wordt dit niet gezegd bij
het aangaan van het abonnement en bestaat er geen lijst van wel bruikbare toestellen ??

Inmiddels ben ik drie telefoons verder en nog geen kiestoon,
wordt lekker duur zo :(
ben zwaar teleurgesteld!



kijk hier voor een forum vol Alice-gedupeerden:

http://alice.gebruikers.eu/forum/viewfo ... orum_id=13

:(

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Ik ben dezelfde persoon als Uranus. Mijn wachtwoord doet het niet daar op een één of andere manier, waarop ik een ander account op dit forum aan moest maken.

Ja, er is een alternatief. Wel is het geval, dat je wel variabele telefoonkosten hebt, maar die kan je opvangen door de VOIP buster te downloade en € 10,= per jaar te betalen aan Voip buster. Dan krijg je een btelefoonnummer en een password. Dat kan je in jouw Zyxel modem doen en je kan naar 30 landen inclusief Nederland gratis bellen.

Deze provider heet Free Online. Heel veel Alice klanten zijn er door mijn raad al naar toegegaan. Voor 13,95 een tot 24 Mbit internetverbinding en 10,= per maand voor de telefoonlijn. Je krijgt ook supersnelle nieuwsgroepen erbij, dus die hoef je niet apart meer aan te schaffen. Dus voor € 23,95 ben je klaar. De `kleine' Free Online wordt dankzij Alice nu groot en kunnen zij binnenkort ook vast naar vast gratis bellen garanderen.

Kijk eens op http://www.freeonline.nl. Dit is geen spam, maar een aanrader.

kristelsaleh
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2008 11:15

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door kristelsaleh »

wij hebben vanaf januari al problemen met alice
bevestiging gehad maar het abb. liep mooi door tot eind mei terwijl het eind maart al had moeten stoppen sorry
geld werdt terug gestort zeiden ze nooit iets gezien
nu blijven ze geld afschrijven en ik heb al 100 keer gebelt en brieven geschreven met een copie van einde contract maar niets helpt
het staat in hun computer dat het gestopt is maar bij de administratie was het nog niet verwerkt
nu heb ik hun geblokeerd en nu krijg ik brieven thuis van een incassoburo :twisted:
maar ze krijgen niks meer
we konden niet bellen wel internetten met het gevolg dat 5 maanden lan ik niet heb kunnen bellen alleen mobiel en die kosten wil je nu niet weten maar die kosten kan ik weer niet op hun verhalen
maar ik zou nog steeds schriftelijk bericht krijgen en tot op heden heb ik nog niks ontvangen ik zou in onktober oon 120 euro ontvangen en dat is ook nog niet gebeurt

het is een leed dat alice heet

groetjes kristel

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door D1RK »

Gezien de voorwaarden kun je maandelijks stoppen...maar;

1 Als je voor 15 November aangetekend opzeg moet je December nog betalen en zou je op 1 jan 2009 er vanaf zijn.

2 Eind November opzeggen kan bij hun in December verwerkt worden en dan is Jan 2009 nog online mogelijk, geef ze de tijd gezien het werk dat gedaan moet worden voor opzeggen....

3 Als je tijdig dus 1½ maand of langer van te voren opzeg mag je teveel afgeboekte bedragen terug halen.... Storneren heet dat bij bank.

4 Telefoon, de telefoonkosten die na het stoppen nog binnen komen en altijd een maand later komen moet je wel betalen...
Dus niet altijd zomaar alles terug halen wegens incasso kosten.

Als je dus iets Storneer via bank dan alleen het maandbedrag en de kosten voor telefoon zelf direct zelf overmaken!

Ik mag hier geen Reclame maken en het is niet overal leverbaar maar een kleine maar wel langer bestaande firma uit vorige eeuw toen we nog moesten inbellen is betrouwbaarder en heeft nauwelijks klachten, goed bereikbaar en zelfs gratis via E mail binnen 24 uren indien je 25 ct per minuut teveel vind of niet extra kosten voor prepaid wilt betalen...

Ik heb het dus over Compuserve... dus kijk eens op www.compuserve.nl en of het leverbaar is en welke snelheden bij jou zouden kunnen!

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste Dirk,

Ik ben over naar FreeOnline. Deze geeft ook internet af via Tiscali Holding evenzo als Compuserve. Ik ben compuserve lid geweest. Het nadeel vond ik de telefonie. Dat lag niet aan Compuserve, maar aan Tiscali Holding, die voor meer providers als Tiscali; Compuserve en andere providers ADSL aanbood en waar dezeproviders zaken mee deed. De telefoon komt ook via deze ADSL provider Tiscali Holding en via welke andere partij die de mensen internet levert wordt het deze aan de klant aangeboden.

Wanneer ik (de test is gedaan per 23-04 2007 en de ramp 4 maanden later) gehackt ben geworden op mijn telefoon (en vele mensen meer met mij) door een simpel hackprogrammaatje te gebruiken; weten wat voor IP adres je hebt en vervolgens het telefoonnummer en wachtwoord in hun modem te zetten kan de hacker op die wijze gaan feestvieren op jouw telefoonnummer. Compuserve zegt, dat we daar dus niets aan doen. Immers ze kunnen dat ook niet. Ze hebben tot op de dag van heden het nog niet uitgezocht. Immers je zou kunnen kijken van welk MAC-adres het telefoonnummer afkomstig is geweest. Immers dat is een gepuzzel die tijdrovend is, maar ik ga niet voor kosten betalen, die ik niet gemaakt heb. Ik wilde dus niet van CompuServe af, maar wel van die hackers gevoelige telefoon, maar ik heb wel telefoon nodig. Aangezien dat dit samen opging, moest ik er wel mee stoppen e dus ook met CompuServe. (Ik had eerst CompuServe 8 Mbit en later heb ik de ADSL2+ van ze genomen op een snelheid van 16Mbit, waar ik ook 15,5 Mbit mee draaide. 16 Mbit was het hoogst haalbare 2 jaar geleden bij Compuserve. Dus ik ken het bedrijf, maar ik wil geen telefonie van Tiscali Holding meer, maar ik wil wel van vast naar vast gratis bellen, waar ik bij VOIP Buster nu een veel goedkopere oplossing heb gevonden en FreeOnline bedt mij een zekerheidsgarantie van 23,5 Mbit. FreeOnline is een groeiend bedrijf, die Alice uit de markt zal verpulveren. Zij zijn een dochter van TweakDSL. Doch je hebt geen vast contract en dat wilde ik dus ook niet meer hebben. Ik kan nu gewoon per maand opzeggen. Bovendien krijg je veel meer internet voor je geld dan bij Compuserve. Gratis nieuwsgroepen bijvoorbeeld; een subdomein van hun en 15 emailadressen. Dat bedrijf ga ik groot maken.

Groet,

Uranus.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Beste Tdehond,

Dit schreef u:

"Altijd eerst in gebreke stellen dan pas opzeggen als binnen gestelde termijn ( b.v. 10 werkdagen) het probleem niet opgelost wordt.
E.e.a. schriftelijk, aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging".
------------------------------------------------------------------------------------

Als ICT-er heb ik die tijd niet. Ik moet inloggen op servers van IC's van ziekenhuizen om zo te kunnen troubleshooten en dit vanuit mijn huis. Daar liggen mensen half dood op een IC en wanneer dat aan de hand is moet ik een snelle pijplijn hebben en daarvan op aan kunnen. Daar gaat het me om. Internet is maar bijzaak. Helaas kan ik dan niet aan dit soort ongein beginnen, want ik moet mijn werk kunnen doen en dan moet ik een betrouwbare provider hebben, die dit kan doen met een zo snel mogelijke stabiele lijn. Er zijn mensenlevens mee gemoeid.

Uranus.

sirretje
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2008 11:40

Re: Alice....begint er nooit aan

Ongelezen bericht door sirretje »

@ uranus (1963)

bedankt voor je tip over VoipBuster, stom dat ik daar niet aan dacht... heb
'm nl al 4 jaar op mn compie zitten, moest alleen effe zoeken naar Tiptel-boxje,
alles weer geinstalleerd, updates gehaald en yes! ik kan weer bellen! alleen jammer
dat ze geen invoipnummers meer leveren (schijnt niet voorradig te zijn voor NL ) .
Tis natuurlijk niet DE oplossing, want vind het behoorlijk ..kul dat de klanten van Alice.nl
zelf op zoek moeten naar een oplossing :? :?

btw. op het zgn alicehelpforum heet ik William, kon daar ook niet inloggen met vaste
nickname, 'zag je naam daar ook staan :wink: enne..ik heb je ook mail gestuurd met NL nummer


--

Gesloten