LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] InternetPlusbellen en de service van KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Geplaatst op 23 Sep 2008 14:35 door e.weis


--------------------------------------------------------------------------------

Hoe lang het uiteindelijk gaat duren kan ik niet zeggen.
De technische dienst probeert altijd een probleem binnen 48 uur op te lossen.

Stand van zaken:
Laatste wijziging op het ticket
zaterdag 20 September ergens in de middag
Tijd en datum nu:
23 september 2008, 22:05
Telefonische reactie gehad:
Nee
Verstreken tijd:
72 uur
Probleem opgelost:
Nee
:cry:
André

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door st doe »

AndreDierick


Geplaatst op 23 Sep 2008 22:01 door AndreDierick
Quote:
st doe
Geplaatst op: 23 Sep 2008 20:59

Zou je dit iets specifieker uit kunnen leggen? Als ik dit zo lees is mijn eerste gok dat je recent een pakketwijziging hebt gedan, bv van een planet pakket naar een nieuw kpn pakket, en dat daarbij een nieuw klantnummer is gecreerd ipv dat het als een up/downgrade is doorgevoerd. In dat geval zou je met gegevens van nieuwe klantnumemr wel in moeten kunnen loggen (oude doen het dan idd niet) Maar bovenstaande tekst mist de details om echt wat erover te kunnen zeggen.


Ik heb geen wijziging doorgevoerd, dat heeft de helpdesk verkeerd gedaan. Inderdaad een nieuw account gemaakt. Wat ik kan:
-op een oude inlogaccount zie ik de gegevens van mijn vaste telefoonlijn (alarmlijn op analoog draadje)
- op een ander oud inlogaccount een aantal nietszeggende gegevens die m.i. te maken hebben met het oude planet hoofdaccount van Internet Plusbellen, en de gegevens van mijn eigen site en mail (bij Planet)
- op een nieuw aangemaakt account (email only) kan ik niet binnen (er is een fout opgetreden). Het nieuwe account is gemaakt door de helpdesk om mijn vier oude Planet email aliassen naar toe te slepen, om die toegankelijk te houden.

Ik kan bellen, Internetten, email ophalen en versturen, maar niet in een CSC account waarmee ik mijn KPN EXTRA gegevens kan beheren. Probleem is duidelijk?
André
Naar boven
Gelukkig doet de planet e-mail het wel, dat is tegenwoordig het meest voorkomende probleem (en heel moeilijk en soms niet op te lossen)

Heb je van die internet extra op een gegeven moment een bevestigingsbrief gekregen? met daarin een gebruikersnaam en wachtwoord?. of als je eventueel hier je (oude) gebruikersnaam zou kunnen posten. alleen gebruikersnaam, wachtwoord niet.

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Kan st doe mij svp uitleggen wie hij is en wat hij met mijn gegevens kan doen?
Niet negatief bedoeld, maar ik heb al zoveel tijd verloren door deze $$#@ situatie, wil niet verder van huis.

Alternatief om dat hier te vermelden is: stuur een privé mailtje naar voornaam.achternaam bij planet.nl
Dank voor de medewerking,
André

Gerrypsp
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 sep 2008 14:17

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door Gerrypsp »

st doe

Hat je het tegen mij.
Ik heb inderdaad geen up of downgrade gehad, alleen twee keer een nieuw contract, op papier en daarna verder niets.

En gisteren kreeg ik dan een brief dat het niet mogelijk was om mijn om te zetten. met de reden dat ik al internetplusbellen had.

Ik snap er niets van

Groetjes Gerry

Gerrypsp
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 sep 2008 14:17

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door Gerrypsp »

hallo

Ik heb net geprobeerd om gebruik te maken van de service kpn exta,

maar dat lukt niet, ik heb alle gebruikersnamen en wachtwoorden geprobeerd, het lukt gewoonweg niets.

zelfs mijn oude gebruikersnaam en wachtwoord van planet ook niet meer.

Dus ik verander maar niets, anders heb ik dadelijk helemaal niets meer.

nogmaals ik snap er niets meer van.

Groetjes Gerry

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door e.weis »


BerichtGeplaatst op: 23 Sep 2008 21:01 Onderwerp:

e.Weis

Ik heb toch nog een vraag, als KPN het niet technisch kan realiseren om Planet Internetplusbellen comfort om te zetten naar Internetplusbellen Extra.

Waarom krijgen wij als oud planet internet klanten dan niet die 9 euro korting en de aanbieding Bel Onbeperkt altijd.

Nu betaal ik 59 euro per maand en de belkosten van vaste telefonie.

Dat zou U toch een kunnen voorleggen bij KPN. dit is een kwestie van administratie, toch ?

Ik ben toch al 30 jaar klant bij KPN en waarvan 10 jaar klant van planet internet (was toch een dochterondernemning van KPN) Zou een mooie geste zijn van KPN

Groetjes Gerry
Het is voor mij persoonlijk niet mogelijk om een toezegging met betrekking tot kosten vergoeden en dergelijke te maken.

Daarvoor zou je natuurlijk wel een klacht kunnen indienen met deze achtergrond informatie.

Een monteur kan nogmaals ook ingepland worden he om de kwaliteit van de lijn na te laten kijken.

En welke service probeerde je precies te activeren?

mvg.

E. Weis
KPN Webcare Team
Laatst gewijzigd door e.weis op 24 sep 2008 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door e.weis »

Geplaatst op 24 Sep 2008 10:41 door AndreDierick
Kan st doe mij svp uitleggen wie hij is en wat hij met mijn gegevens kan doen?
Niet negatief bedoeld, maar ik heb al zoveel tijd verloren door deze $$#@ situatie, wil niet verder van huis.

Alternatief om dat hier te vermelden is: stuur een privé mailtje naar voornaam.achternaam bij planet.nl
Dank voor de medewerking,
André
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

mvg
E. Weis
KPN Webcare Team

Gerrypsp
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 sep 2008 14:17

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door Gerrypsp »

e weis

De service die ik probeerde is

Servicepagina's perssonlijk gegevens, maar daar moet een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven, maar die werken niet meer.

ook die oude van planet niet.

Eigenlijk wil ik de rekeng online kunnen inzien e.d.

Ik vraag me af, als ik een upgrade zou doen naar KPN premium. of het dan wel lukt ?

Groetjes Gerry

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door e.weis »


BerichtGeplaatst op: 24 Sep 2008 13:57 Onderwerp:

e weis

De service die ik probeerde is

Servicepagina's perssonlijk gegevens, maar daar moet een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven, maar die werken niet meer.

ook die oude van planet niet.

Eigenlijk wil ik de rekeng online kunnen inzien e.d.

Ik vraag me af, als ik een upgrade zou doen naar KPN premium. of het dan wel lukt ?

Groetjes Gerry
Ook upgraden naar premium wordt denk ik lastig. Aangezien de snelheid daarvan nog weer hoger (KAN) liggen dan extra.

Ik heb je postcode gegevens nog dus zal even kijken met welke gebruikersnaam je moet in kunnen loggen. Ik zal je dat antwoord dan even via de email sturen in verband met privacy.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

Gerrypsp
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 sep 2008 14:17

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door Gerrypsp »

e.weis

Dank je wel voor de e-mail, ik zal hierover gaan bellen.

Maar even over de monteur.

Wij in mei zijn verhuisd naar deze postcode, ik heb toen 3 weken geen internet gehad. Er is toen ook een monteur geweest, deze heeft een kabeltje gemaakt in de meterkast en buiten heeft hij de lijn nagekeken.
En de lijn was goed en ik had internet en telefonie

Maar er was toen nog geen sprake van het omzetten van planet naar kpn.

Groetjes Gerry

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door e.weis »

De omzetting van planet naar kpn heeft niets te maken met de werking van het abonnement of het kwaliteit van de lijn zelf.

Het abonnement wat je nu hebt kan gewoon getrokken worden door de lijn.
Hogere abonnementen niet. Daarom was het toen wel goed en nu voor wat jij eigenlijk wil niet meer.

Maar goed, een monteur kan altijd ingepland worden.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door AndreDierick »

e.weis


Geplaatst op 24 Sep 2008 13:25 door e.weis
Geplaatst op 24 Sep 2008 10:41 door AndreDierick
Kan st doe mij svp uitleggen wie hij is en wat hij met mijn gegevens kan doen?
Niet negatief bedoeld, maar ik heb al zoveel tijd verloren door deze $$#@ situatie, wil niet verder van huis.
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Nog niets van gehoord (maar ook niet van KPN..... :x )

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door e.weis »

Ticket is in behandeling genomen en ze zijn voor zover ik het kan bepalen nu bezig met jouw probleem.

Toch is het niet het meest oppervlakkige probleem wat ik voor jouw heb moeten aanmelden dus ik ben bang dat ze er nog wel even mee bezig zijn.
Hoelang? geen idee.

Als ik meer weet zal ik het in ieder geval naar jou terug koppelen.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Gerrypsp
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 sep 2008 14:17

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door Gerrypsp »

E.weis

Ik heb vanmorgen 2 accounts geannuleerd, zou U willen nakijken of deze 2 ook werkelijk zijn verwijderd.

Groetjes Gerry

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Bij het inloggen op mijn KPN met het laatst aangemaakte account (postcode-huisnummer) kon ik ineens véél meer dan gisteren: ik kon de mij toegezonden activatiecode inkloppen, daarna zag ik mijn hoofdaccount en de (zie boven) aangemaakte email accounts.
Bij het naar de telefoniegegevens gaan (het is immers KPN Internetbellen) verschijnt de volgende foutmelding:
Er is een een fout opgetreden bij het verwerken van de gegevens.
Probeer het later nog eens of neem contact op met de helpdesk.
Foutcode: 131-1
Heb nu even geen gelegenheid om alles verder uit te proberen, dat doe ik vanavond, maar: er zit verbetering in!

tav. E Weis: misschien de foutmelding alvast doorgeven? Of is het een kwestie van wachten to de systemen na het invoeren van de activatiecode zijn gesynchroniseerd?

André

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Er zit enige vooruitgang in Ik kan een groot gedeelte van mijn gegevens benaderen, een aantal niet. Ik hoop dat de beweging doorzet, en dat ik spoedig het "geval" kan afsluiten. Het maakt me alleen niet echt vrolijk om te zien dat naast mij een behoorlijk aantal anderen last van het zelfde probleem hadden of hebben. Wat doet KPN daraan?
André

Gerrypsp
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 sep 2008 14:17

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door Gerrypsp »

Hallo Andre Dierick

Volgens mij heeft KPN een grote plaat voor de kop, ze doen er dus niets aan.

Ik heb mijn abonnement volledig opgezegd. Ik was het gewoonweg zat.

Groetjes Gerry
Laatst gewijzigd door Gerrypsp op 03 okt 2008 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door st doe »

Quote:
Geplaatst op 24 Sep 2008 10:41 door AndreDierick
Kan st doe mij svp uitleggen wie hij is en wat hij met mijn gegevens kan doen?
Niet negatief bedoeld, maar ik heb al zoveel tijd verloren door deze $$#@ situatie, wil niet verder van huis.


Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.


Nog niets van gehoord (maar ook niet van KPN..... Mad )
Excuus dat ik even niet gereageerd heb, ziet hier echter ook maar in vrije tijd, ik heb echter wel de mogelijk dingen na te gaan. het is wss duidelijk dat bij kpn in dienst ben, vandaar dat ik een hoop problemen herken. Ik heb lang niet voor alles een oplossing, maar sommige zaken zijn vrij simpel op te lossen met de nodige systeemkennis.

Geplaatst op 26 Sep 2008 12:29 door AndreDierick
Bij het inloggen op mijn KPN met het laatst aangemaakte account (postcode-huisnummer) kon ik ineens véél meer dan gisteren: ik kon de mij toegezonden activatiecode inkloppen, daarna zag ik mijn hoofdaccount en de (zie boven) aangemaakte email accounts.
Bij het naar de telefoniegegevens gaan (het is immers KPN Internetbellen) verschijnt de volgende foutmelding:
Quote:
Er is een een fout opgetreden bij het verwerken van de gegevens.
Probeer het later nog eens of neem contact op met de helpdesk.
Foutcode: 131-1

Heb nu even geen gelegenheid om alles verder uit te proberen, dat doe ik vanavond, maar: er zit verbetering in!

tav. E Weis: misschien de foutmelding alvast doorgeven? Of is het een kwestie van wachten to de systemen na het invoeren van de activatiecode zijn gesynchroniseerd?

André
"Probeer het later nog eens of neem contact op met de helpdesk.
Foutcode: 131-1"

Is een hardnekkige, dat later nog eens proberen kan je doen, maar dit is vrij hopeloos, aangezien je kans hebt dat dit intern opgelost moet worden, in sommige gevallen lost dit probleem zichzelf echter wel ineens op. helpdesk bellen heeft niet heel veel zin, deze krijgen 9/10 keer precies dezelfde melding aangezien deze op dezelfde database draaien.

wat het verzoek een e.weis betreft, zon foutcode kan hij weinig aan doen, doorgeven heeft weinig zijn, die foutcodes zijn intern bekend en word aan gewerkt. Je hebt echter best kans dat het probleem zit in de meerdere klantnummers/gebruikersnamen. Als klant zie je zo ook door de bomen het bos niet meer.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door glith »

Hier ook dezelfde foutcode.
Gister een monteur van KPN-expert langs geweest en die stond eigenlijk ook voor een raadsel a 15 euro per 15 minuten; Na 45 minuten heeft ie wel voor elkaar gekregen dat de tel overschakeld naar de fax, maar de nummerweergave werkt NIET.

semperon
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:09

Re: InternetPlusbellen en de service van KPN

Ongelezen bericht door semperon »

ik heb als nieuwe klant internet bellen premium afgesloten ism de laptopactie.
maar, 13 sept. geactiveerd, en nog steeds niet de 5 e-mail adressen conform de leveringsvoorwaarden en aliaasen aanmaken is dus ook onmogelijk.
na veelvuldig de helpdesk te hebben gebeld kreeg ik vandaag eindelijk een aardige medewerker met verstand en openheid van zaken aan de telefoon.
wat is er nu aan de hand:
het systeem werkt blijkbaar zo slecht dat klanten (nieuwe) 60 tot 80 dagen minimaal moeten wachten totdat ze van hun email mogelijkheden gebruik kunnen maken. dit vond de medewerker zelf ook schandalig maar ja, hij had het gisteren nog in een team overleg wederom kenbaar gemaakt maar de betreffende manager vind het niet zo spannend.
ík vind het schandalig dat je een abonnement van 65 euro afsluit en vervolgens geen mail tot je beschikking hebt terwijl dit gewoon bij de pakketvoorwaarden hoort..
weet iemand of ik hiermee iets kan, bv kpn in gebrek stellen ivm de diensten niet compleet opleveren?
oh ja hun webcare team is ook erg leuk bedacht, maar als je na meer dan 3 weken geen respons krijgt op gestuurde mails, tja dan vraag ik me ook het een en ander af.


hierbij weet je nu dus wat je kunt verwachten..

Gesloten