LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snelheid tele 2

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
densan
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2008 22:08

snelheid tele 2

Ongelezen bericht door densan »

heb een internet verbinding van tele 2 van 4 mb
nu zie ik dat ik voor het zelfde geld bij tele2 20mb kan krijgen,dit leek mijn wel wat dus ik neem contact op met de helpdesk van tele 2
maar helaas was dit op mijn adres niet mogelijk,de max snelheid is op mijn adres maar 4 mb HELAAS
Nu kijk ik een beetje rond op internet en zie dat telfort wel 20 mb kan leveren( volgens de test maar 15 mb maar goed is toch 11mb meer als nu)
wat ik nu vreemd vind is dat tele 2 zegt dat de centrale hier niet voor gechikt is,maar hoe kan het dat telfort het dan wel kan leveren,het komt toch allemaal uit de kpn centrale :( :( :( :(

agent78
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 sep 2008 14:30

Re: snelheid tele 2

Ongelezen bericht door agent78 »

het heeft te maken met de wijkcentrale die wel of niet door tele2 word gebruikt. als telfort hem wel gebruikt dan kan deze hun diensten wel leveren en tele2 in dit geval maar beperkt. wel worden altijd de gegevens genoteerd en zal worden gekeken of ze in de wijk iets kunnen doen om de snelheid te verhogen als er genoeg vraag naar is.

Uranus
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 jan 2006 05:48

Re: snelheid tele 2

Ongelezen bericht door Uranus »

Het feit, dat Tele2 niet kan leveren doordat er verschillende ADSL bedrijven als BBNed; Versatel; Tiscali Holding en KPN actief zijn. Zij leveren allemaal ADSL. De ene ADSL Leverancier die toeleverancier is van een internetprovider (ISP) kunnen bepaalde dingen wel leveren en de andere niet. Dat alle leveranciers van van ISP door dezelfde kabel lopen van de KPN is een ander gegeven. Dat heet roaming. Dus je hebt de KPN kabel waar het doorheen moet; je hebt de ADSL provider die de ISP van ADSL voorziet; en je hebt de lijn van KPN waar het allemaal doorheen moet en de ADSL providers, die de ISP's van hun diensten voorziet, zodat zij de diensten kunnen voorzien naar de klant door de kabels van de KPN. De Oppermachtige KPN.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: snelheid tele 2

Ongelezen bericht door queenfan »

Het kan zijn dat jij hetvolgende heb...

Centrale -> glasvezel -> wijkcentrale -> koper -> huis.

Zit er in de wijkcentrale geen apparatuur van Tele 2 jammer geen ADSL.

MAAR jij hebt al ADSL dus he bovenstaande is voor jouw niet van toepassing maar mischien hetvolgende....

Centrale/wijkcentrale -> koper -> huis en de afstand tussen huis en centrale is nogal aan de lange kant dan kan je wel ADSL krijgen (tot een bepaald antal kilometers) maar de snelheid zal afnemen.

Tele2 is een abonement met een snelheid TOT 20Mb, dit geldt ook voor Telfort dus je kan het wel aanvragen maar de kans is aanwezig dat je maar 4Mb overhoudt.

Justinus
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2006 00:17

Re: snelheid tele 2

Ongelezen bericht door Justinus »

@queenfan
Zeer correct gezegd. Mensen laten zich téveel (ver)leiden door een hoge snelheid! Wanneer heb je daadwerkelijk voordeel van een hoge snelheid: bij donwloaden van grote bestanden.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: snelheid tele 2

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Goed, wanneer Tele2 niet kan leveren, dan moeten ze dat tegen de aankomende klant zeggen. niet eerst een moordcontract laten afsluiten waar de klant twee jaar aan vast zit en dan vervolgens zeggen, dat ze niet kunnen leveren, maar wel de klant twee jaar lang de vaste kosten van 44,95 minimaal laten ophoesten voor iets wat Tele2 bijvoorbaat al wist dat ze daar niet konden leveren, maar de aankomende klant in het ongewisse kan laten zitten daarover. Dus wel een contract afsluiten en vervolgens niet willen of kunnen leveren.

Beste Mensen, kijk altijd eerst of een bedrijf kan leveren. Ga eens naar die ADSL webshops en kijk eens daar. Daar kunnen ze vrij goede informatie over geven. Je typt jouw postcode in en dan krijg je de ISP's voor je die wel goed kunnen leveren.

Succes Uranus.

Uranus1963
Berichten: 140
Lid geworden op: 27 nov 2006 11:32

Re: snelheid tele 2

Ongelezen bericht door Uranus1963 »

Voor de mensen die Tele2 TV hebben zitten nog met een ander probleem. Je kan dan tot 20 Mbit internet hebben; alleen gaat er voor TV ook nog eens 6 Mbit af, want dat kost het, waarnaar je meestal 16 Mbit hebt en dat betekent, dat je deze ook nog af moet trekken. Dus voor mensen die een lange afstand genieten van de wijkcentrale naar je huis en die dus maar 4 Mbit kunnen krijgen kunnen helemaal niet in aanmerking komen voor TV van Tele 2, want dat zouden ze -2 Mbit overhouden en dat gaat dus niet. Wederom eerst je even voor laten lichten voordat je wat aanschaft.

Groet,

uranus.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: snelheid tele 2

Ongelezen bericht door Ulbe »

Twee kennissen van mij wonen in dezelfde stad, waar ik ook woon,

Allebei ADSL 20MB van Telfort,

De één heeft netto een 17 Mbit verbinding, de ander moet het met 7 Mbit stellen,

Terwijl we het over hetzelfde abonnement hebben,

De afstand naar de centrale (KPN) heeft er mee te maken, de kennis die het met 7 Mbit moet stellen woont in de oude binnenstad in een oud huis,

Dus oud koperdraad in de grond, en daarbij een flinke afstand van de centrale,

De ander woont 500meter van de telefooncentrale! :P dus planken met die verbinding!, :P

Met kabel schijnt dit beter te zijn, zelf heb ik een 10Mbit verbinding die ook 10Mbit levert, ik mag dus niet meer klagen!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: snelheid tele 2

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hallo

Stuurt u mij  alstublieft een email met uw mobiele nummer en/of klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2  en kan voor u kijken wat era an de hand is. Mijn email adres is:  [email protected]

Met  vriendelijke groeten,

Alex weijer
Webservice Tele2"

Gesloten