LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jos1433
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:06

IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door Jos1433 »

Sinds half aug 2008 probeer in mijn oude planet IPB GO (€ 34,95) abonnement van planet te upgraden naar KPN IPB basis (€ 35,-). Het enige wat ik wil bereiken is een verdubbeling van mijn internetsnelheid. Verder wil ik alles exact gelijk houden, telefoonnummers en emailadres. Na mijn eerste telefoontje half augustus 2008 bleek dit mogelijk en zou dit in werking worden gezet.

Inmiddels ben ik 1,5 maand verder is er niets gebeurd en is mijn emailaccount geblokkeerd sinds 17-9-2008. Indien ik nu inlog via webmail of outlook wordt aangegeven dat de account geblokkeerd is.

Ik heb inmiddels 11 keer met de helpdesk gebeld, 1 keer een klacht ingediend via mail. Er is mij toegezegd dat ik via de post mijn gegevens zou krijgen. Er is mij gezegd dat ik teruggebeld zou worden. Er wordt gezegd dat het wordt opgelost, dat het zeer vervelend is. In de reactie op de klachtenmail staat dat ik binnen 2 dagen antwoord zal krijgen. Niets van dit alles is gebeurd, er wordt niets opgelost, ik wordt niet teruggebeld, gemaild, krijg geen enkele reactie, er gebeurd helemaal niets aan de kant van KPN.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door e.weis »

Beste,

De reden waarom je o.a niet meer in de mail kunt komen is omdat het pakket afgesloten is.

Helaas ben ik zelf niet in de positie om hier inhoudelijk over te reageren en de collega's die daar wel over gaan, daar heb ik helaas (nog) geen contact mee.

Uiteraard moet het abonnement dus actief gezet worden en alleen mijn collega's van de afdeling SAVE kunnen hier eventueel nog wat aan doen,
en die zijn bereikbaar op nummer 0900 0244 en dan (voor zover bij mij bekend) 3(opzeggen e.d)- 2(Voor opzeggen) - 3(voor overige opzeggingen) en bij hun zal dan bekeken moeten worden of het in ieder geval terug gedraaid kan worden.

in ieder geval mijn excuses voor het ongemak.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Jos1433
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:06

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door Jos1433 »

Beste E. Weis,

die heb ik dus al diverse malen gebeld, waarbij gezegd wordt dat het hersteld wordt. Dat ik teruggebeld wordt. In de praktijk wordt er niets hersteld en niet teruggebeld.

Ik heb niet gevraagd om iets af te sluiten. Ik verwacht meer van de afdeling webcare.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door e.weis »

Ik weet niet wat de reden is waarom het dan zo lang duurt voordat je wat meer hoort, maar ik kan er alleen maar van uit gaan dat het een goede reden heeft.

Ik ben bang dat je toch echt zult moeten afwachten totdat er met jou weer contact wordt opgenomen.

Als er iets is/was wat ik voor je kon, dan had ik het met alle plezier gedaan maar helaas heb ik niets voor je.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

Sandy123
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2008 16:27

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door Sandy123 »

Beste allemaal,

Bij het "upgraden" van mijn kpnplanet abbonnement werden ook onze kpnplanet-mailboxen ook geblokkeerd. Hierover heb ik ook al tig keer gebeld met de helpdesk. Steeds krijg je hetzelfde antwoord, maar er wordt niets aan gedaan. Wel krijg ik steeds brieven met @kpnmail internetadressen, die ik niet wil..
Ik stuur nu elke dag via mijnKPN een een klachtenbrief, maar krijg na 14 dagen en 10 klachtenbrieven totaal geen reaktie van de KPN. Vreemdste ervaring is een helpdeskmedewerkter die beweerde dat ik nog dezelfde zaterdag middag zou worden teruggebeld! Tuurlijk gebreurde dat niet.
Ik vraag mij af waarom de KPN zich moet verstoppen voor de klanten.
Het is heel erg frustrerend dat je alleen met een helpdesk medewerker moet praten en nooit een manager aan de lijn krijgt.
Ik weet niet of het nog goed komt...in onze gemeente gaat men beginnen met glasvezel, misschien daar maar eens kijken.

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door e.weis »

Allen,

Het is flauwekul dat mensen zeggen dat KPN zich schuilhoud en zich niet wil tonen als er problemen zijn, wat doet het webcare team dan op het internet.

Verder kan ik me natuurlijk voorstellen dat mensen niet helemaal door hebben hoe het geregeld is binnen kpn maar dat gaat dus via verschillende afdelingen met hun eigen taken en verantwoordelijkheden.

Als de 1ste lijns medewerkers het probleem niet kunnen oplossen, dan wordt dit doorgestuurd naar de afdeling die daar wel de mogelijkheid voor heeft en dat heeft dus altijd tijd nodig.

Om toch even verder te gaan op het bericht van Sandy.
Die brieven met daarin de KPNMail adressen kunnen we niet tegenhouden omdat dat de enige mail adressen zijn die we nu uitleveren en geen kpnplanet.nl adressen.
(de adressen die al zijn aangemaakt voor de samenvoeging blijven wel gewoon bestaan totdat er een wijziging wordt ingevoerd wat invloed heeft op de mail adressen).

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

Jos1433
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:06

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door Jos1433 »

Ik wordt net (1-10-2008, 15.00 uur) gebeld door KPN met de mededeling dat mijn emailaccount niet hersteld kan worden omdat er geen actief IPB abonnement is. Hij geeft aan dat ik contact op moet nemen met de helpdesk om mijn abonnement actief te laten maken.

Ik geef aan dat ik daar al 1,5 maand mee bezig ben en dat door schuld van KPN mijn emailaccount (bekend bij webcare) en mijn actieve administratieve contract afgesloten is. Hij zegt dat hij dan verder niets meer kan doen. Ik sta perplex, dit is de omgekeerde wereld, KPN zou intern de problemen eerst moeten oplossen en schakelen met de afdeling die de abonnementen actief maakt voordat de klant gebeld wordt.

Ik vind dit echt heel erg slecht!!

Sandy123
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2008 16:27

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door Sandy123 »

Beste allemaal,

Van mijn ook een reactie op de reactie van de Heer Weis. Het zou handig zijn, als de kpn transparantie zou bieden. Hiermee bedoel ik: als je er met een 1e lijn medewerker niet uit komt, dat je dan met de opvolgende afdeling contact krijgt. Dat is niet het geval. Je blijft "hangen" bij de 1e lijn. Hun bellen met de rest van KPN. Ook moeten zij geen beloftes doen die niet waar kunnen worden gemaakt.(U wordt teruggebeld e.d.)
Uiteraard heb ik begrip voor wat langere wachttijden als het druk is, maar onze originele mailbox is doodleuk al vanaf 22 augustus geblokkeerd. Kennelijk is geen dit geen prioriteit. Hoe belangrijk kan een mailbox nu zijn?
Overigens ontving ik gisteren een mail met het volgende bericht: Geachte heer/mevrouw,

U heeft ons een e-mailbericht gestuurd. Door extreme drukte hebben wij die nog niet kunnen beantwoorden. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan. Het is niet nodig uw vraag nogmaals in te dienen. Binnen enkele weken zullen wij uw bericht beantwoorden. Wij vragen uw begrip hiervoor.

Met vriendelijke groet,

KPN

Hieruit kan ik dus opmaken dat het niet meer goed gaat komen met de geblokkeerde mailbox. Hij blijft dus sowieso nog enkele weken geblokkeerd. Ook maak hieruit op dat dit een standaard email is, in reactie op een mail van 2 weken oud.
Het geeft mij geen vertrouwen dat het goed komt.

Over de kpnplanet adressen: wij hadden drie kpnplanet adressen (ruim 3 jaar) Bij de upgrade heb ik er 1 kunnen redden. Ons hoofdemailadres werd gelijk geblokkeerd en ik wacht nog steeds op deblokkering. Ten einde raad, maar een kpnmail- adres aangemaakt, maar de naam zoals wij die hadden was niet meer beschikbaar bij kpnmail. Hierdoor moesten wij dus een andere naam kiezen. Als de mailbox niet verprugeld was, zou dit helemaal niet hoeven. Ik begrijp best dat alle adressen en keer om moeten naar kpnmail, maar door een fout van de kpn kan ik niet meer de naam krijgen die ik had. Daarnaast snap ik best dat de email overgezet zal worden op kpnmail, maar dan wel met duidelijke communicatie en doorsturen e.d.

Ik kan de ervaring van Jos1433 helemaal begrijpen.

erikjan71
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 sep 2008 20:26

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door erikjan71 »

Dat de dezelfde naam bij kpnmail niet meer beschikbaar is omdat volgens mij gebruik gemaakt wordt van dezelfde database.
Hij is dus niet meer beschikbaar omdat deze al bestaat met de toevoeging @planet.nl (jou mailadres dus).

Sandy123
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2008 16:27

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door Sandy123 »

Hier even een update:
Plotseling 2 dagen na mijn vorige post werkte de geblokkeerde email box weer. Na opruimen van de opgehoopte email werkte de box weer. KPN communiceert echter niet. Geen berichtje of telefoontje ofzo.
Na een week (vandaag dus) komt er weer een standaard mailtje binnen:
Geachte heer/mevrouw,

U heeft ons een e-mailbericht gestuurd. Door technische problemen hebt u van ons nog geen antwoord ontvangen. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan. Wij hopen dat uw vraag al op een andere manier door KPN is beantwoord. Mocht dat niet zo zijn, dan willen wij u vragen via ons contactformulier op de website, http://www.kpn.com/Meld-je-vraag-enof-k ... cht.htm#[0] , nogmaals uw vraag te stellen. Een reply op deze mail zal niet door ons uitgelezen worden.

Door enorme drukte kan het zijn dat uw e-mail niet binnen de normale reactietijd zal worden behandeld. Hiervoor vragen wij uw begrip.

Met vriendelijke groet,

KPN




Continu worden er "excuses gemaakt" en "begrip gevraagd" hier zitten wat mij betreft grenzen aan. Na twee weken ontvang je een standaard mail dat je maar begrip moet hebben. Na nog eens twee weken krijg je een mail dat je de klacht opnieuw noet indienen omdat ze ze niet weten wie de klachten heeft opgelost of moet gaan oplossen.
Ik ben blij dat de mailbox het weer doet, maar van de klachten afhandeling krijg ik een gevoel van onbetrouwbaarheid/ niet in control zijn....
In

mivs
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2009 12:50

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door mivs »

Overzicht forums/Internet/IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd


Ik heb hetzelfde probleem als Jos1433 en Sandy123. Sinds augustus probeer ik mijn Planet ADSL Comfort abonnement te upgraden naar KPN IPB Extra. Een opeenstapeling van fouten van KPN. Verkeerde pakketten die steeds weer geannuleerd moeten worden, en nu zijn sinds 28 december 2008 mijn 2 mailboxen geblokkeerd.

Ik ben me al weken continue suf aan het bellen. Er blijken nu 2 klantnummers van mij bij KPN te zijn. Ik begon al bang te worden dat dit nu echt goed fout zou gaan toen ik de zoveelste brief , maar nu met nieuwe inloggegevens, van KPN kreeg en heb daar direct over gebeld op 4 december (toen werkte alles nog prima: telefoon en de beide emailboxen). Ze zouden het nieuwe aangemaakte klantnummer weghalen. Alles bleef inderdaad werken, maar had ik toch een verkeerd pakket gekregen volgens KPN(de Basis variant ipv de Extra). E.e.a. zou weer 4 weken gaan duren... Dat klopte dus, maar hoe kan je als KPN de puinhoop nog groter maken? Want na die 4 weken hebben ze dus maar mijn accounts van Planet geblokkerd. Ik open die accounts elke dag via webmail(ik werk namelijk veel vanaf verschillende locaties) en zondagmiddag (28 dec) werkten ze nog gewoon. Totdat ik zondagavond laat probeerde in te loggen via webmail. GEBLOKKEERD NEEM CONTACT OP MET DE HELPDESK!
29 december 's ochtends dus weer de helpdesk gebeld. Kreeg ik (na lang wachten en tig keer doorverbinden) een overspannen en geirriteerde en niet-behulpzame man van de helpdesk die zei dat er 2 mogelijkheden waren: alles terugdraaien en dan duurt het wéér ruim een maand en dan alles opnieuw aanvragen óf een herstelpakket en dan zou het 5 werkdagen duren om de account te deblokkeren. Met weinig keus dus gevraagd om het herstelpakket. Hij zou er direct aan beginnen. Mooi niet dus. Hij heeft helemaal niets gedaan! Overigens had ik al vóórdat ik mijn emailboxen kwijt was goede afspraken kunnen maken omtrent een compensatie van de ellende en gemaakt kosten (o.a. de tientallen dure telefoongesprekken met de Helpdesk.) Het bleek hier echter om (zo blijkt nu) om de zoveelste uitzendkracht te gaan, die inmiddels weg is bij KPN. Het zal dus afwachten zijn wat daar nog van overblijft...
Nog steeds wordt er maandelijks geld van mijn rekening afgeschreven voor het 'oude' planet abonnement. Vandaag krijg ik te horen dat ik heel heel heel misschien over 1 maand mijn emailboxen terug kan krijgen...maar geen garantie hiervoor! gek word ik van KPN!
Als ik in 'de cockpit' van KPN inlog om mijn gegevens te bekijken, zie ik nog steeds mijn oude vertrouwde planetadres als hoofdaccount staan. Maar die is dus geblokkeerd. Ook zie ik gewoon mijn oude klantnummer daar staan en verbazingwekkend genoeg staat er het goede IPB Extra abonnement bij. Maar inloggen op webmail kan niet want dit account is geblokkeerd???!!!!
Sandy hoe heb jij je emailbox weer teruggekregen?

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door kpndrama »

Ook ik heb een upgrade getracht. Van kpn basis naar extra. Kreeg een brief dat het binnen 1 maand geregeld zou worden. Verder nooit meer wat gehoord.

Nu wil ik gewoon van kpn af. Kosten wat kost.

mivs
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2009 12:50

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door mivs »

niet meer gehoord van je upgrade of ook je emailboxen kwijt?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door D1RK »

Stuur een mail naar [email protected] en je kunt gratis zonder duur 0900 nummer je klacht insturen, als je een standaard antwoord kreeg daar op reageren en nogmaals duidelijk je vraag herhalen.

Duidelijk vragen is beter als uitgebreide verhalen, dus geen lange zinnen maar steeds korte stukken.

Ik heb als voorbeeld dit dus ook in 3 stukken verdeeld voor de duidelijkheid, maar dit mail adres werkt meestal beter omdat ze dan meer tijd hebben om uit te zoeken dan als je belde, leuk werk voor rustige uurtjes als niemand belde en als ze niets weten kunnen ze makkelijker doorsturen!

mivs
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2009 12:50

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door mivs »

@d1rk: zie mijn reactie op de andere toppic 'mailadressen geblokkeerd na omzetten kpnplanet abonnement.
Ik had dus al een mail naar webcare gestuurd en nog geen antwoord.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: IPB voormalig planet nr IPB basis KPN/account geblokkeerd

Ongelezen bericht door kpndrama »

Nooit meer wat gehoord over de upgrade ( naja 2 maanden later )
mail adres wel toegankelijk. Persoonlijke pagina niet

Gesloten